DG a meldunek

Data: 2010-09-26 10:07:19
Autor: Piotr M
DG a meldunek
Witam.

W necie jest tyle sprzecznych informacji i jeszcze wymieszanych z tematem  stałego i tymczasowego meldunku. A ja mam pytanie, czy można założyć DG w  przypadku BRAKU meldunku? Wiadomo, osoba przebywająca w danym miejscu ma  obowiązek meldunku tymczasowego. Ale ja mam pytanie do sytuacji, kiedy nie  ma wcale meldunku.

Dzięki.

--
pzdr, Piotr M

"Najczęstsze kłamstwo w Internecie?
      - Szukałem, ale nie znalazłem."

Data: 2010-09-26 18:46:21
Autor: andrzej
DG a meldunek
Użytkownik "Piotr M" <xx@xx.xx> napisał w wiadomości news:op.vjmrihco13q3bqpiotr-komputer...
[...]

Siedzibą Twojej osobistej DG jest miejsce gdzie mieszkasz. Urzędnik w gminie, urzędnik w skarbowym oraz my, Twoi klienci i dostawcy, musimy wiedzieć gdzie Cie szukać jak nam podpadniesz, więc najprościej dla wszystkich jest, gdy przy zakładaniu DG pokazuje się dowód osobisty z adresem (zameldowania).
Niech mnie ktoś poprawi, jak się mylę, ale w wypadku braku meldunku będziesz musiał w jakis inny sposób udowodnić, że mieszkasz tam gdzie mieszkasz.
Ponieważ póki co meldunek jest i będzie, więc najlepiej byłoby dla Ciebie, abyś po prostu zameldował się tam gdzie mieszkasz i problem z głowy.

--
andrzej

Naprawa i wymiana szyb samochodowych u klienta
www.auto-szyby.opx.pl   www.agi.de
Zatrudnimy w całym kraju mechaników i handlowców z doswiadczeniem w branży

Data: 2010-09-27 00:20:08
Autor: Piotr M
DG a meldunek
Dnia 26-09-2010 o 18:46:21 andrzej <kurek@agi.de> napisał(a):

[...]

Wróżka?

[...]

Co ma wspólnego siedziba firmy z miejscem zamieszkania?

Niech mnie ktoś poprawi, jak się mylę, ale w wypadku braku meldunku  będziesz musiał w jakis inny sposób udowodnić, że mieszkasz tam gdzie  mieszkasz.

No właśnie jestem ciekaw jak to jest. A skąd przypuszczenie, że musiałbym  coś udowadniać? Dowód tożsamości nic już nie znaczy?

Ponieważ póki co meldunek jest i będzie, więc najlepiej byłoby dla  Ciebie, abyś po prostu zameldował się tam gdzie mieszkasz i problem z  głowy.

Ale nie o to chodzi..

Data: 2010-09-27 06:34:16
Autor: andrzej
DG a meldunek
Użytkownik "Piotr M" <xx@xx.xx> napisał w wiadomości news:op.vjnuzune13q3bqpiotr-komputer...

Siedzibą Twojej osobistej DG jest miejsce gdzie mieszkasz.

Wróżka?

Nie. Istota DGOF. Można mieć zgłoszonych milion miejsc prowadzenia DG oraz miejsce przechowywania dokumentów oddalone o 600 km od mieszkania, ale musisz napisać gdzie oficjalnie mieszkasz.

Co ma wspólnego siedziba firmy z miejscem zamieszkania?

To, że w tym wypadku firma to konkretny człowiek z imieniem i nazwiskiem (jak nie wierzysz to porównaj NIPy), a tacy zazwyczaj gdzieś mieszkają.

Ale nie o to chodzi..

Wiem, ale wyraziłem swoje zdanie na temat bezsensu jakiś alpejskich kombinacji, które można rozwiązać jednym posunięciem i które i tak nie zapobiegną (nie życzę oczywiście) wizycie w domu komornika, lub innych tego typu gości.

Data: 2010-09-27 10:33:38
Autor: Piotr M
DG a meldunek
Dnia 27-09-2010 o 06:34:16 andrzej <kurek@agi.de> napisał(a):

[...]

Pytam jeszcze raz. Wróżka, że stwierdzasz, że siedzibą firmy jest miejsce  zamieszkania? :)

Prowadząc sieć szaletów miejskich i w jednym z nich masz wskazanie  siedzibę firmy, to znaczy że to znaczy że tam mieszkasz? :)

Co ma wspólnego siedziba firmy z miejscem zamieszkania?

To, że w tym wypadku firma to konkretny człowiek z imieniem i nazwiskiem  (jak nie wierzysz to porównaj NIPy), a tacy zazwyczaj gdzieś mieszkają.

No i? Co ma miejsce zamieszkania do siedziby firmy?

[...]

Ale co Ty z tym komornikiem..

Data: 2010-09-27 10:51:53
Autor: Liwiusz
DG a meldunek
W dniu 2010-09-27 10:33, Piotr M pisze:
[...]

Zacytuję naszego kolegę Olgierda:

"Reasumując: w przypadku osób fizycznych można mówić wyłącznie o miejscu zamieszkania, niezależnie od tego czy osoba taka prowadzi działalność gospodarczą (wówczas osobnym pojęciem będzie właśnie adres wykonywania działalności gospodarczej).
Pojęcie siedziby jest natomiast związane wyłącznie z jednostkami, którym przysługuje osobowość prawna."

http://olgierd.bblog.pl/wpis,siedziba;a;miejsce;zamieszkania,3992.html

--
Liwiusz

Data: 2010-09-27 18:44:56
Autor: andrzej
DG a meldunek
Użytkownik "Piotr M" <xx@xx.xx> napisał w wiadomości news:op.vjoneclc13q3bqpiotr-komputer...
[...]

Odpowiem jeszcze raz. Nie trzeba być wróżką, aby to wiedzieć. Wystarczy znać obowiązujące prawo, które mówi, że w wypadku DGOF: siedziba firmy = miejsce zamieszkania

Prowadząc sieć szaletów miejskich i w jednym z nich masz wskazanie siedzibę firmy, to znaczy że to znaczy że tam mieszkasz? :)

Mylisz przyczynę ze skutkiem.

No i? Co ma miejsce zamieszkania do siedziby firmy?

Czy starałeś się zrozumieć co napisałem?

Data: 2010-09-26 21:56:42
Autor: Krzysztof Jamróz
DG a meldunek
Dnia Sun, 26 Sep 2010 10:07:19 +0200, Piotr M napisał(a):

[...]

Dawno się tym interesowałem, a prawnikiem nie jestem, ale liczy się
posiadanie tytułu prawnego do lokalu (np. własność, umowa najmu, dzierżawy,
użyczenia), a nie to, czy jesteś tam zameldowany. Nie musisz mieć biura w
swoim domu.

No chyba, że brak meludnku oznacza brak zameldowania w ogóle gdziekolwiek,
to wtedy nie wiem.

--
Krzysztof Jamróz

Data: 2010-09-27 00:24:59
Autor: Piotr M
DG a meldunek
Dnia 26-09-2010 o 21:56:42 Krzysztof Jamróz <SpAMkrzyh000JeST@zlyo2.pl>  napisał(a):

[...]

No tak jak mówisz, wtedy mogę pod tym adresem mieć siedzibę firmy czy też  np miejsce wykonywania działalności, itd.

 a nie to, czy jesteś tam zameldowany. Nie musisz mieć biura w
swoim domu.

No pewnie że nie muszę być tam zameldowany :) Ale o co inne chodzi.. Np  dzierżawię lokal, ale nie mam meldunku. Mogę tam wskazać siedzibę firmy?

Chociaż, może być i tak :) że jak nie ma się meldunku, a dzierżawi się  lokal z przeznaczeniem na DG to może trzeba się tam zameldować :D

No chyba, że brak meludnku oznacza brak zameldowania w ogóle  gdziekolwiek,
to wtedy nie wiem.

Tak, brak meldunku, ani stałego ani tymczasowego.

Data: 2010-09-27 07:47:00
Autor: NKAB -
DG a meldunek
Piotr M <xx@xx.xx> napisał(a):
Dnia 26-09-2010 o 21:56:42 Krzysztof Jamr=F3z <SpAMkrzyh000JeST@zlyo2.pl=
>  =

napisa=B3(a):

> Dnia Sun, 26 Sep 2010 10:07:19 +0200, Piotr M napisa=B3(a):

o=BFy=E6 DG  =

edy  =

> Dawno si=EA tym interesowa=B3em, a prawnikiem nie jestem, ale liczy si=
=EA
> posiadanie tytu=B3u prawnego do lokalu (np. w=B3asno=B6=E6, umowa najm=
u,  =

> dzier=BFawy,
> u=BFyczenia),

No tak jak m=F3wisz, wtedy mog=EA pod tym adresem mie=E6 siedzib=EA firm=
y czy te=BF  =

np miejsce wykonywania dzia=B3alno=B6ci, itd.

>  a nie to, czy jeste=B6 tam zameldowany. Nie musisz mie=E6 biura w
> swoim domu.

No pewnie =BFe nie musz=EA by=E6 tam zameldowany :) Ale o co inne chodzi=
.. Np  =

dzier=BFawi=EA lokal, ale nie mam meldunku. Mog=EA tam wskaza=E6 siedzib=
=EA firmy?

Chocia=BF, mo=BFe by=E6 i tak :) =BFe jak nie ma si=EA meldunku, a dzier=
=BFawi si=EA  =

lokal z przeznaczeniem na DG to mo=BFe trzeba si=EA tam zameldowa=E6 :D

> No chyba, =BFe brak meludnku oznacza brak zameldowania w og=F3le  =

> gdziekolwiek,
> to wtedy nie wiem.

Tak, brak meldunku, ani sta=B3ego ani tymczasowego.

Dalczego ludzie tak strasznie komplikują swoje pytania.

Twoje pytanie brzmi: "Czy bezdomny może prowadzić działalność gospodarczą".

Odpowiedź: Nie, nie może.

Andrzej.

Data: 2010-09-27 10:34:36
Autor: Piotr M
DG a meldunek
Dnia 27-09-2010 o 09:47:00 NKAB - <nkab.WYTNIJ@gazeta.pl> napisał(a):

Piotr M <xx@xx.xx> napisał(a):

> [...]

Dalczego ludzie tak strasznie komplikują swoje pytania.

Twoje pytanie brzmi: "Czy bezdomny może prowadzić działalność  gospodarczą".

Jesteś pewien?

W takim razie to niezły bezsens..

Data: 2010-09-27 10:52:48
Autor: Liwiusz
DG a meldunek
W dniu 2010-09-27 10:34, Piotr M pisze:

Twoje pytanie brzmi: "Czy bezdomny może prowadzić działalność
gospodarczą".

Odpowiedź: Nie, nie może.

Jesteś pewien?

W takim razie to niezły bezsens..

   Jak zaczniesz prowadzić DG, to spotkasz ich całe mnóstwo. Witaj w Polsce.

--
Liwiusz

Data: 2010-09-27 12:36:12
Autor: Piotr M
DG a meldunek
Dnia 27-09-2010 o 10:52:48 Liwiusz <lmalin@bez.tego.poczta.onet.pl>  napisał(a):

[...]

No prowadziłem, kilka lat temu. A z tą bezdomnością to bez sensu, taka  osobo może być właścicielem kilku mieszkań i lokali, ale jednocześnie  mając status bezdomnego :) Jest obywatelem polskim, posiada dowód  osobisty, chce płacić podatki, a nie może prowadzić działalności. Eh..

Data: 2010-09-27 12:42:03
Autor: Liwiusz
DG a meldunek
W dniu 2010-09-27 12:36, Piotr M pisze:

No prowadziłem, kilka lat temu. A z tą bezdomnością to bez sensu, taka
osobo może być właścicielem kilku mieszkań i lokali, ale jednocześnie
mając status bezdomnego :) Jest obywatelem polskim, posiada dowód

   Nie wydaje mi się, aby taka osoba rzeczywiście istniała w praktyce. A nawet jeśli, to zawsze może zameldować się w jednym z posiadanych mieszkań. Są tysiące przedsiębiorców, którzy gdzieś są porejestrowani, a mieszkają gdzieś indziej i jakoś ten świat się kręci.

--
Liwiusz

DG a meldunek