DG a umowy o dzie³o

Data: 2010-09-25 10:04:52
Autor: s_13
DG a umowy o dzie³o
czy prowadz±c DG mogê podpisywaæ umowy o dzie³o z 50% kosztem uzysku?
(sprzeda¿ praw autorskich)
czy wtedy te 50% obowi±zuje, czy do KPiR wpisujê kwotê brutto i
ewentualnie odliczam tylko rzeczywiste koszty? Czy zlecaj±cy
odprowadza za mnie zaliczkê na podatek, czy te¿ wyp³aca mi sumê
brutto?
czy ma znaczenie w tym przypadku czy wykonywane dzie³o jest lub nie w
zakresie DG?

pozdrawiam
s_13

Data: 2010-09-25 21:25:16
Autor: Piotrek
DG a umowy o dzie³o
On 2010-09-25 19:04, s_13 wrote:
[...]

Sprawa by³a wielokrotnie dyskutowana.

Poszukaj postów na przyk³ad z subject "Moge miec 50% kosztow uzyskania przychodu"

Piotrek

Data: 2010-09-27 07:57:00
Autor: Daniel Stalica
DG a umowy o dzie³o
W dniu 2010-09-25 19:04, s_13 pisze:
[...]

Mo¿esz, pod warunkiem, ¿e to dzie³o nie jest tematem prowadzonej przez Ciebie DG. Inaczej wystawiasz rachunki lub faktury z prowadzonej DG i wpisujesz do KPiR i VAT bez kosztów 50%

--
Strony internetowe, sklepy internetowe.
Pozycjonowanie i optymalizacja.

Data: 2010-09-27 14:48:04
Autor: Gotfryd Smolik news
DG a umowy o dzie³o
On Mon, 27 Sep 2010, Daniel Stalica wrote:

W dniu 2010-09-25 19:04, s_13 pisze:
czy prowadz±c DG mogê podpisywaæ umowy o dzie³o z 50% kosztem uzysku?
(sprzeda¿ praw autorskich)
[...]
Mo¿esz, pod warunkiem, ¿e to dzie³o nie jest tematem prowadzonej przez Ciebie DG.

  Kiedy fiskus jest zdania, ¿e przychody z praw maj±tkowych s± przepisem
szczegó³owym, do którego nie ma w art.14 jeszcze szczegó³owszego przepisu
wy³±czaj±cego...
(a sprawa VAT jest *odrêbna*, tu mo¿e wyj¶æ ró¿nie)

pzdr, Gotfryd

Data: 2010-09-27 14:44:18
Autor: Gotfryd Smolik news
DG a umowy o dzie³o
On Sat, 25 Sep 2010, s_13 wrote:

czy prowadz±c DG mogê podpisywaæ umowy o dzie³o z 50% kosztem uzysku?
(sprzeda¿ praw autorskich)
czy wtedy te 50% obowi±zuje, czy do KPiR wpisujê kwotê brutto

  Ale uzgodnij sam ze sob± czy to ma byæ przychód z DG czy jednak
(jak wielokro¶ wskazywano) - nie z DG.
  A jak nie z DG, to co KPiR do tego...
(uwaga! - VAT to INNA sprawa, i je¶li przychód *nie* bêdzie wy³±czony
podmiotowo z VAT, np. na podstawie art.15.3.3 ustawy o VAT, to
IMVHO podlega - jako "autorski" - pod 7% VAT i normalnie wpisowi
do ewidencji sprzeda¿y *VAT* - jak kto¶ u¿ywa jej "p.o. ewidencji
KPiR" to podlega korekcie przed wpisem podsumowania do KPiR).

pzdr, Gotfryd

Data: 2010-09-27 11:26:16
Autor: s_13
DG a umowy o dzie³o
Ale uzgodnij sam ze sob± czy to ma byæ przychód z DG czy jednak
(jak wielokro¶ wskazywano) - nie z DG.
  A jak nie z DG, to co KPiR do tego...

no w³a¶nie siê zastanawiam nad zarejestrowaniem DG (z innych przyczyn)
i nie wiem czy w³±czaæ ten przychód w tê DG, bo sa tego i plusy
dodatnie i plusy ujemne, ten ujemny, to przede wszystkim ten, ¿e za
chiny nie uda mi siê wygenerowaæ te 50% kosztów, choæbym nie wiem jak
naci±ga³...

(uwaga! - VAT to INNA sprawa, i je¶li przychód *nie* bêdzie wy³±czony
podmiotowo z VAT, np. na podstawie art.15.3.3 ustawy o VAT, to
IMVHO podlega - jako "autorski" - pod 7% VAT

no akurat podlega po wy³±czenie, wa³kowa³em to d³ugo i ju¿ mam te
"wiêzy prawne"... :-)

pozdrawiam
s_13

Data: 2010-09-29 16:16:11
Autor: Gotfryd Smolik news
DG a umowy o dzie³o
On Mon, 27 Sep 2010, s_13 wrote:

no w³a¶nie siê zastanawiam nad zarejestrowaniem DG (z innych przyczyn)
i nie wiem czy w³±czaæ ten przychód w tê DG, bo sa tego i plusy
dodatnie i plusy ujemne

  Ju¿ kto¶ pisa³ - przejrzyj archiwa, fiskus stoi na stanowisku
¿e sprzeda¿ praw maj±tkowych (autorskich, patentowych,...)
stworzonych osobi¶cie nie stanowi przychodu z DG lecz odrêbny,
z osobno wymienionego ¼ród³a.
  Po prawdzie nie wiem jak fiskus mo¿e "ugry¼æ" przypadek umiejêtnego
wtopienia sprzeda¿y PA w us³ugê, ale formalnie jak wy¿ej.

ten ujemny, to przede wszystkim ten, ¿e za
chiny nie uda mi siê wygenerowaæ te 50% kosztów, choæbym nie wiem jak
naci±ga³...

  :)

[VAT]
no akurat podlega po wy³±czenie, wa³kowa³em to d³ugo i ju¿ mam te
"wiêzy prawne"... :-)

  :D

pzdr, Gotfryd

DG a umowy o dzie³o