DG, etat i składka na FP

Data: 2020-05-29 10:26:01
Autor: Q.
DG, etat i składka na FP
Taka sytuacja - osoba prowadząca DG ("pełny" ZUS) zatrudniła się od początku maja dodatkowo na etacie, stawka powyżej minimalnej. Pierwszą wypłatę dostanie 10 czerwca, czyli w maju podstawa składek z etatu będzie zerowa. Teraz pytanie, jakie składki ZUS powinna zapłacić za maj, samą zdrowotną czy zdrowotną + Fundusz Pracy?

pozdrawiam

Data: 2020-05-29 11:57:26
Autor: cef
DG, etat i składka na FP
W dniu 2020-05-29 o 10:26, Q. pisze:
[...]

Kiedyś tak było, że jak podstawa z działalności była niska,
to nie było obowiązku opłacania FP (np składki ulgowe dla przedsiębiorców),
więc zakładając, że przepisy się nie zmieniły, to nie będzie
składki na FP tylko sama zdrowotna.
  Ale co Ci szkodzi zajrzeć do przepisów i sprawdzić samemu?

Data: 2020-05-29 13:07:14
Autor: Q.
DG, etat i składka na FP
W dniu 29.05.2020 o 11:57, cef pisze:

  Ale co Ci szkodzi zajrzeć do przepisów i sprawdzić samemu?

Problem mam z interpretacją, gdyby wypłata była 31 maja sprawa byłaby jasna..

pozdrawiam

Data: 2020-05-29 19:35:30
Autor: cef
DG, etat i składka na FP
W dniu 2020-05-29 o 13:07, Q. pisze:
W dniu 29.05.2020 o 11:57, cef pisze:

  Ale co Ci szkodzi zajrzeć do przepisów i sprawdzić samemu?

Problem mam z interpretacją, gdyby wypłata była 31 maja sprawa byłaby jasna..

Na to akurat nie zwróciłem uwagi, ale czy wypłata  ma związek
z podstawą zgłoszenia do ubezpieczeń?
Ale piszesz, że zatrudnienie jest od początku maja,
więc skąd wątpliwości?
Myślisz, że jak z etatu nie wypłacą Ci wcale wynagrodzenia, to składki zus
będziesz musiał płacić?

Jeśli w maju byłeś zgłoszony z daną podstawą, to ona obowiązuje za maj.
Ja mam taką interpretację, ale chętnie poznam źródło Twoich wątpliwości
interpretacyjnych.

Data: 2020-05-30 15:44:44
Autor: Budzik
DG, etat i składka na FP
Użytkownik Q. zapomnialem@gdziesnakoncuinternetu.gov.ru ...

[...]
Od kiedy prowadzona DG?
Nie korzystasz z tarczowego zwolnienia z ZUS?

--
Pozdrawia... Budzik
Za górami za lasami żył Bin Laden z Talibami, aż pewnego dnia we wtorek gdy

DG, etat i składka na FP