DG i umowa zlecenia

Data: 2010-01-12 00:26:20
Autor: Piotr
DG i umowa zlecenia
Dzień Dobry

1os. DG +KPIR+VAT+UE,
Mam taką sytuację, znajomy zrobił właśnie uprawnienia do wystawiania świadectw energetycznych i zastanawia się jak to powinien robić w momencie gdy ktoś będzie chciał fakturę VAT. Ten kolega obecnie jest na etacie i zastanawia się czy zakładać DG czy wystarczą jakieś umowy zlecenia czy o dzieło?
Generalnie gość nie chce z tego zrobić swojego podstawowego źródła utrzymania a jedynie dorywczo.
Ale do meritum: czy dało by się to zorganizować tak że klient niejako zamawiał by u mnie wystawienie takiego świadectwa i dostał za to fakturę, a ja (ponieważ nie mam uprawnień) zlecał bym to mojemu koledze (umowa zlecenia)?
Chyba że ktoś podpowie jak jeszcze inaczej można by to zorganizwać żeby klient mógł dostać fakturę.
I czy w proponowanym przypadku mógłbym kupić na siebie program do wyliczania tych bilansów energetycznych a więc odliczyć VAT i w koszty lub amortyzować? A co w przypadku kiedy np. zawiesiłbym działalność? - Kolega traci prawo korzystania z tego programu chcąc to robić klientom tylko na umowe zlecenie lub dzieło?

Z góry dziękuję za wszelkie sugestie.
Piotr

DG i umowa zlecenia