DG konto do rozliczen i jego oprocentowanie

Data: 2009-03-03 08:15:55
Autor: whatlogin
DG konto do rozliczen i jego oprocentowanie
Witam,

Zaczynam prowadzić DG (za kilka dni otrzymam potwierdzenie wpisu do
EDG), która będzie prowadzić przedstawicielstwo zagranicznej firmy w
PL. Współpraca zawi±zana jest na podstawie umowy agencyjnej, a ja
posiadać będę umocowanie m.in. do pobierania należno¶ci w imieniu
firmy na rzecz i w imieniu której działać będę.

Do tego celu zakładam dwa konta, jedno dotyczy mojej DG, a drugie
służyć będzie do odbierania należno¶ci od klientów oraz do rozliczeń z
firm± któr± będę reprezentował (w zasadzie przelew prowizji na moje
konto, przelew pozostałych ¶rodków na konto za granic±). O sposobach
okre¶lenia tego w umowie i ewidencji takich rozliczeń już przeczytałem
niejedno.

I teraz, zakładam no, 2 konta w mBank, mBiznes jako podstawowe do
mojej DG i mBiznes Plus do rozliczeń. Ponieważ, firma z któr±
współpracuję, będzie dosyć rzadko pobierać należno¶ci (ze względu na
różnice kursowe i koszt przelewu) to powstanie jaki¶ tam zysk z tytułu
oprocentowania rachunku. Co z tym zyskiem mam pocz±ć ? Czy uwzględnić
go w rozliczeniach (tj. podzielić go tak jak wpływy na prowizje dla
mnie i resztę dla firmy) ?

Inne komentarze odno¶nie rozliczeń mile widziane.

Login?
Whatlogin

Data: 2009-03-03 17:20:57
Autor: SDD
DG konto do rozliczen i jego oprocentowanie

Użytkownik <whatlogin@gmail.com> napisał w wiadomo¶ci news:27b0dee2-0f38-4b88-aadb-f4662cdeb75cr18g2000vbi.googlegroups.com...

go w rozliczeniach (tj. podzielić go tak jak wpływy na prowizje dla
mnie i resztę dla firmy) ?

Nie rozumiem. Rachunek bedzie na Ciebie, wiec odsetki beda Twoim przychodem, z ktore3go si erozliczasz.
PS. Oprocz mBiznes konta radze zalozyc najleopiej od razu 3 mBiznesPlusy - to ulatwia zarzadzanie kasa. Przydaje sie tez mBiznesMax. Do wydawania srodkow najlepiej zalozyc eKonto +ewentuale eMaxy i eMaxPlusy) - wtedy nie zabulisz za wyplaty z bankomatow (tylko 1 zl za przelew na ekonto)

Pozdrawiam
SDD

Data: 2009-03-05 02:06:09
Autor: whatlogin
On 3 Mar, 17:20, "SDD" <sddwyt...@towszechwiedza.pl> wrote:
[...]

Dziękuję za radę.
Mam konto już konto w mBank i wła¶nie taki tandem mi odpowiada.

Whatlogin

Data: 2009-03-03 18:39:35
Autor: cef
Użytkownik wrote:

[...]

E tam. A masz wpis w rejestrze przedstawiecielstw?
Jakie należno¶ci? Jak przedstawicielstwo, to jest tylko promocja,
a nie żadna sprzedaż. Masz po prostu zwykła działalno¶ć i umowę agencyjn±
z firm± zagraniczn±.

Do tego celu zakładam dwa konta, jedno dotyczy mojej DG, a drugie
służyć będzie do odbierania należno¶ci od klientów oraz do rozliczeń z
firm± któr± będę reprezentował

Oba konta s± Twoje. Dla podmiotu zagranicznego konta w tym trybie nie uruchomisz.

Ponieważ, firma z któr±
współpracuję, będzie dosyć rzadko pobierać należno¶ci (ze względu na
różnice kursowe i koszt przelewu)

Jak będzie pobierać i o jakich różnicach myslisz?
Z klientami w PL rozliczysz się przecież w złotówkach.

Data: 2009-03-04 01:18:05
Autor: whatlogin
On 3 Mar, 18:39, "cef" <cez...@interia.pl> wrote:
[...]

Tak oczywi¶cie. ¬le się wyraziłem. Zwykła DG i umowa agencyjna.

Oba konta s± Twoje. Dla podmiotu zagranicznego konta w tym trybie nie
uruchomisz.

Jasne.

Jak będzie pobierać i o jakich różnicach myslisz?
Z klientami w PL rozliczysz się przecież w złotówkach.

Tak, ale raz na jaki¶ czas będzie przelew w na konto Euro za granicę.
Konto do rozliczeń w zasadzie to dwa przelewy - moja prowizja i
przychód kontrahenta.
Nie chciałbym za 1PLN i¶ć do więzienia :)

Data: 2009-03-04 10:52:33
Autor: Tomek
Dnia 04-03-2009 o 10:18:05 <whatlogin@gmail.com> napisał(a):

On 3 Mar, 18:39, "cef" <cez...@interia.pl> wrote:
E tam. A masz wpis w rejestrze przedstawiecielstw?
Jakie należności? Jak przedstawicielstwo, to jest tylko promocja,
a nie żadna sprzedaż. Masz po prostu zwykła działalność i umowę agencyjną
z firmÄ… zagranicznÄ….

Tak oczywiście. Źle się wyraziłem. Zwykła DG i umowa agencyjna.

Oba konta sÄ… Twoje. Dla podmiotu zagranicznego konta w tym trybie nie
uruchomisz.

Jasne.

Jak będzie pobierać i o jakich różnicach myslisz?
Z klientami w PL rozliczysz się przecież w złotówkach.

Tak, ale raz na jakiś czas będzie przelew w na konto Euro za granicę.
Konto do rozliczeń w zasadzie to dwa przelewy - moja prowizja i
przychĂłd kontrahenta.

Ale Ciebie przychĂłd kontrahenta nie interesuje. Macie umowÄ™ wg ktĂłrej
przelewasz mu jego dolę np raz na miesiąc. Jeśli wystawia Ci na to fakturę,
to masz koszt w dacie tej faktury i tyle.

Nie chciałbym za 1PLN iść do więzienia :)

A z jakiej paki :-) Do bodajĹĽe 120000 uszczuplonego podatku naleĹĽy siÄ™ "tylko" grzywna.

--
Pozdrawiam,
Tomek

Data: 2009-03-05 02:16:26
Autor: whatlogin
DG konto do rozliczen i jego oprocentowanie
On 4 Mar, 10:52, Tomek <tomekz...@op.pl> wrote:
Ale Ciebie przychód kontrahenta nie interesuje. Macie umowę wg której
przelewasz mu jego dolę np raz na miesi±c. Je¶li wystawia Ci na to fakturę,
to masz koszt w dacie tej faktury i tyle.

No tutaj to ja będę wystawiał fakturę na prowizję. Już trochę o tym
poczytałem w necie. Generalnie dla US muszę mieć to ładnie opisane w
umowie (przebieg rozliczeń między kontrahentem a moj± DG).

> Nie chciałbym za 1PLN i¶ć do więzienia :)

A z jakiej paki :-) Do bodajże 120000 uszczuplonego podatku
należy się "tylko" grzywna.

No i zwrot tegoż podatku :/
No ale, formuła rozliczeń jest OK, z tym, że konto jest na mnie,
dlatego pytam co z odsetkami na tym koncie. Bo o ile rozliczenia
umieszczę na umowie i będ± wg faktur, to zakładam, że o odsetkach też
powinienem co¶ wspomnieć (np. że, należ± się kontrahentowi). Ja będę
się rozliczał co miesi±c, ale oni mog± chcieć pozostawić to w PLN na
poczet inwestycji w PL.

Whatlogin

Data: 2009-03-05 16:12:36
Autor: Tomek
Dnia 05-03-2009 o 11:16:26 <whatlogin@gmail.com> napisał(a):

[...]

umowie (przebieg rozliczeń między kontrahentem a moją DG).

dlatego pytam co z odsetkami na tym koncie. Bo o ile rozliczenia
umieszczę na umowie i będą wg faktur, to zakładam, że o odsetkach też
powinienem coś wspomnieć (np. że, należą się kontrahentowi). Ja będę

Tak, przy takich kombinacjach to dobrze jest mieć wszystko ładnie
rozpisane na papierze i zrecenzowane (na piśmie!) przez doradcę podatkowego
który weźmie za to odpowiedzialność. Bo ostatnie co byś chciał to żeby każdą złotówkę wpływu skarbówka
zaliczyła CI jako Twój przychód, a wypływów nie uznali za koszty.

--
Pozdrawiam,
Tomek

Data: 2009-03-05 08:47:18
Autor: whatlogin
On 5 Mar, 16:12, Tomek <tomekz...@op.pl> wrote:

Tak, przy takich kombinacjach to dobrze jest mieć wszystko ładnie
rozpisane na papierze i zrecenzowane (na pi¶mie!) przez doradcę podatkowego
który weĽmie za to odpowiedzialno¶ć.
Bo ostatnie co by¶ chciał to żeby każd± złotówkę wpływu skarbówka
zaliczyła CI jako Twój przychód, a wypływów nie uznali za koszty.

Heh nie mam doradcy podatkowego, dlatego tutaj pytam. Tak na prawdę,
to wg umowy agencyjnej nie mog± tego jako przychód zaliczyć (wiem, oni
wszystko mog±) ale w sumie, działalno¶ć opiera się o umowę agencyjn±,
więc taka interpretacja urzędu oznaczała by, że działam nielegalne :)

W każdym razie, agenci lotto, pkp czy poczta polska też s± umocowani
do pobierania należno¶ci (utarg), a to już jest dosyć popularna
działalno¶ć :) Tylko te odsetki mnie niepokoj±. Zapisze co¶ w umowie,
i dam komu¶ spojrzeć.

Pozdrawiam i dzięki.
Whatlogin

Data: 2009-03-05 18:27:38
Autor: Tomek
Dnia 05-03-2009 o 17:47:18 <whatlogin@gmail.com> napisał(a):

[...]

Heh nie mam doradcy podatkowego, dlatego tutaj pytam. Tak na prawdÄ™,

Ja mam - i teĹĽ tutaj pytam, bo wychodzi taniej ;-) Ale przy grubszych
sprawach płacę i mam jakieś zabezpieczenie.

to wg umowy agencyjnej nie mogą tego jako przychód zaliczyć (wiem, oni
wszystko mogą) ale w sumie, działalność opiera się o umowę agencyjną,
więc taka interpretacja urzędu oznaczała by, że działam nielegalne :)

W kaĹĽdym razie, agenci lotto, pkp czy poczta polska teĹĽ sÄ… umocowani
do pobierania należności (utarg), a to już jest dosyć popularna
działalność :) Tylko te odsetki mnie niepokoją. Zapisze coś w umowie,
i dam komuś spojrzeć.

Pewnie masz rację, ja z umowami agencyjnymi do czynienia nie miałem nigdy.

--
Pozdrawiam,
Tomek

Data: 2009-03-05 12:36:57
Autor: whatlogin
On 5 Mar, 18:27, Tomek <tomekz...@op.pl> wrote:

> Heh nie mam doradcy podatkowego, dlatego tutaj pytam. Tak na prawdę,

Ja mam - i też tutaj pytam, bo wychodzi taniej ;-) Ale przy grubszych
sprawach płacę i mam jakie¶ zabezpieczenie.

Dziękuje za wszystko.
No cóż, dwie księgowe mówiły mi, że nie mogę na swoje konto w ogóle
nic przyjmować, bo będzie to jako dochód, a z drugiej strony dochód to
to na co mam faktury :) A ja w samym zdaje się w samym kodeksie
cywilnym znalazłem i kwestię umocowania prawnego do pobierania
¶wiadczeń w ramach umowy agencyjnych.....także, czasami lepiej samemu
pogrzebać. Do póki nie będzie mi to przeszkadzać w robieniu biznesu,
będę starał się sam sobie radzić. Oczywi¶cie z pomoc± tej i innych
grup dyskusyjnych, bo nie ma lepszego Ľródła studium przypadku :)

Pozdrawiam i sukcesów życzę.
Whatlogin

Data: 2009-03-05 23:09:31
Autor: SDD
DG konto do rozliczen i jego oprocentowanie

Użytkownik <whatlogin@gmail.com> napisał w wiadomo¶ci news:2c3a04e1-d070-4b97-806a-5d9828589282j39g2000yqn.googlegroups.com...

No cóż, dwie księgowe mówiły mi, że nie mogę na swoje konto w ogóle
nic przyjmować, bo będzie to jako dochód, a z drugiej strony dochód to
to na co mam faktury :) A ja w samym zdaje się w samym kodeksie

Co za bzdura. A jezeli wystawiasz fakture na usluge, za ktora platnosc pobierasz przelewem, to co?
Te kseigowe by Ci go kazaly dwa razy opodatkowac?

Data: 2009-03-04 11:23:27
Autor: Kotlet mielony
DG konto do rozliczen i jego oprocentowanie
założ sobie w vwbankdirect, darmowe konto, oprocentowane 3,5 % i darmowe przelewy

DG konto do rozliczen i jego oprocentowanie