DG na koncie osobistym i co mi zrobią ?

Data: 2010-01-11 09:06:25
Autor: tes
DG na koncie osobistym i co mi zrobią ?
Na czym polega róznica miedzy kontem firmowym i osobistym oprócz nazwy ?
W urzędzie skarbowym w VAT-R po prostu podaje nr konta na którym będą przychodzy/rozchody firmy, dlaczego nie moze to być konto osobiste ? Wczoraj rozmawiałem z konsultantką Inteligo, która na moje pytanie czy mogę sobie załozyć w moim koncie prywatnym kolejne subkonto (gdzie będę miał nowy numer konta) i uzywać go dla mojej działalności gospodarczej odpowiedziała twierdząco i że bank nie będzie miał nic przeciwko temu, jeśli już to tylko US moze miec jakiś problem, ale jaki tego nie mogła już wyjaśnić i żebym zapytał o to w US.

i tego się obawiam, że jakaś kobiecina jak zapytam to napewno powie "nie" bo inni tak nie robią i na tym się skonczy temat, a gdybym podał jej nr konta osobistego to nawet nikt nie zajarzy i nie bedzie w to wnikał.

W przy zakładaniu konta firmowego podajecie w banku REGON itp do czego to ? bakn wystawia wam faktury VAT, które potem sobie odliczacie, o to chodzi ?
Więc o co chodzi i komu wczym przeszkadza takie konto lub co komu uniemożliwie takie konto ? przelewy nie działają ? z czym problem ?

Data: 2010-01-11 09:35:25
Autor: RobertS
tes pisze:
Na czym polega róznica miedzy kontem firmowym i osobistym oprócz nazwy ?

te dedykowane firmom są DROŻSZE!

[...]

jeżeli bank (w regulaminie konta) nie zabrania wykorzystywania ww. do dz. gosp. to możesz z niego do dz. korzystac - żadna ustawa tego NIE zabrania

temat był już wiele razy omawiany

inną kwestią jest to czy chcesz "mieszać" prywatne operacje bankowe z tymi z działalności...

RobertS

Data: 2010-01-11 10:09:25
Autor: Przemyslaw Kwiatkowski
RobertS pisze:

jeżeli bank (w regulaminie konta) nie zabrania wykorzystywania ww. do dz. gosp. to możesz z niego do dz. korzystac - żadna ustawa tego NIE zabrania

Należy także zauważyć, że rachunki firmowe nie są obelkowane. Przychód z odsetek wchodzi po prostu do przychodu firmy (co w "zwykłych" okolicznościach w zasadzie na jedno wychodzi...).

--
MiCHA

Data: 2010-01-11 19:23:36
Autor: SDD

Użytkownik "Przemyslaw Kwiatkowski" <micha@micha.waw.pl> napisał w wiadomości news:hieqh0$mu4$1nemesis.news.neostrada.pl...

Należy także zauważyć, że rachunki firmowe nie są obelkowane. Przychód z odsetek wchodzi po prostu do przychodu firmy (co w "zwykłych" okolicznościach w zasadzie na jedno wychodzi...).

Nie wychodzi na jedno.
Jesli do DG uzywaszzwyklego rachunku, to podatek placisz PODWOJNIE.
Bo oprocz tego, ze bank zabiera Ci ryczaltowo 19% z odsetek, to dodatkowo jeszcze raz te odsetki musisz wpisac do stosownej ewidencji jako przychod!

Pozdrawiam
SDD

Data: 2010-01-11 19:39:26
Autor: bzdreg
SDD pisze:
[...]

Pewno i prawda, ale jeśli ktoś ma nadwyżki finansowe przy DG, to jest p.zda nie biznesmen, bo biznesmen ma tak biznesować, żeby zarabiać więcej, niż odsetki od kredytu, czyli ma się mu opłacać jechać na kredytach.
:)
Trochę piszę żartem, ale chyba nikt nie broni osobie.f.p.d.g. wypłacać sobie dowolnej kwoty w formie pensji? Nie znam się, niech mnie kto oświeci?

--
Tnx. Regards.         Bzd.

Data: 2010-01-11 20:13:12
Autor: SDD

Użytkownik "bzdreg" <bzdreg_at_@op.pl> napisał w wiadomości news:hifr8v$qjt$1news.onet.pl...
SDD pisze:

Pewno i prawda, ale jeśli ktoś ma nadwyżki finansowe przy DG, to jest p.zda nie biznesmen, bo biznesmen ma tak biznesować, żeby zarabiać więcej, niż odsetki od kredytu, czyli ma się mu opłacać jechać na kredytach.

A to zalezy jaki biznes. Wyobraz sobie np. bardzo wzietego adwokata, ktory jest tak dobry, ze mu ludzie laduja kupe kasy a on nei ma czasu tego inwestowac, bo ma kupe spraw do prowadzenia i naplyw nowych strumieni kasy. Moze wydac troche na pracownikow, ale i tak glowna robote on sam musi odwalic osobiscie, bo zaden zleceniobiorca nie bedzie tak dobry a sadowi nie bedzie wystarczylo, ze widzi aplikanta przyslanego przez slawnego mecenasa.
To tylko przyklad, ale ukazuje istotne problemu - nie w kazdym fachu jest czas na inwestowanie kasy.

Pozdrawiam
SDD

Data: 2010-01-11 20:42:03
Autor: Pete
W dniu 11.01.10 19:39, bzdreg pisze:
Trochę piszę żartem, ale chyba nikt nie broni osobie.f.p.d.g. wypłacać
sobie dowolnej kwoty w formie pensji? Nie znam się, niech mnie kto oświeci?

Nie zabroni, ale w tym przypadku pensja nie stanowi KUP.

--
Pete

Data: 2010-01-11 11:09:51
Autor: tes
[...]

szukałem, ale chyba źle, to jestem usatysfakcjonowany skoro tak można

inną kwestią jest to czy chcesz "mieszać" prywatne operacje bankowe z tymi z działalności...

nie będę mieszał bo to byłby odzielny bezpłatny rachunek osobisty z nowym odzielnym numerem konta (tylko w Inteligo tak można) w ramach konta osobistego które juz posiadam.

Czyli nic dodatkowo nie płacę, do nowego subkonta nie wyrabiam nawet karty, a jak chce wyplacic bezplatnie w bankomacie to przelewam szybko na konto osobiste które ma kartę - dodatkowa korzysć pieniadze są bezpieczne

Data: 2010-01-11 13:43:55
Autor: zwyklyklientwieluzwyklychbankow1
DG na koncie osobistym i co mi zrobią ?
jeśli to handel internetowy, doradzam przyjmowanie wpłat na mBank osobiste młodzieżowe izzy oraz inteligo dodatkowy rachunek pomocniczy osobisty

nie słyszałem aby mbank prześladował użytkowników kont osobistych używanych
w DG ale po pierwsze: gdyby zaczął to niech zlikwiduje Tobie tylko konto izzy
a nie ekonto (co by nie mowic izzy jest mniej funkcjonalne, np. nie ma debetów)
a po drugie masz jak chciałes odrebny nr rachunku bankowego.

No i uwaga ogólna (może sie przyda komuś innemu niż wątkotwórca):

1) 1-os DG -- można swobodnie uzywac konta osobistego właściciela
2) spółka cywilna -- radzę używac osobistego konta wspólnego wspólników
3) społka jawna -- tak samo: konto wspólne

w 1) i 2) daje to pełną zgodność właściciela rachunku i przedsiębiorcy
bo w 1) przedsiębiorcą jest osoba fizyczna = człowiek
a w 2) przedsiębiorcami są dwie osoby fizyczne "działające wspólnie"

Data: 2010-01-11 09:37:26
Autor: Stiwi
tes <news123@op.pl> napisał(a):
Na czym polega róznica miedzy kontem firmowym i osobistym oprócz nazwy ?
W urzędzie skarbowym w VAT-R po prostu podaje nr konta na którym będą

Różnica polega na właścicielu konta.
Czyli co faktury klientom chcesz wystawiać na swoje imię i nazwisko? Bo jeśli inna nazwa odbiorcy (Twoje imię i nazwisko), a inna firmy, to część przelewów może być odrzuconych przez banki, zwłaszcza przelewów międzynarodowych?

Chyba, że wystawiasz fakture na firmę, a dane do płatności podajesz jako swoje prywatne imię i nazwisko, ale US się wtedy nie czepia?

Data: 2010-01-11 11:04:39
Autor: Liwiusz
Stiwi pisze:
tes <news123@op.pl> napisał(a):
Na czym polega róznica miedzy kontem firmowym i osobistym oprócz nazwy ?
W urzędzie skarbowym w VAT-R po prostu podaje nr konta na którym będą

Różnica polega na właścicielu konta.

   Nie, właściciel jest ten sam.

Czyli co faktury klientom chcesz wystawiać na swoje imię i nazwisko? Bo jeśli inna nazwa odbiorcy

   Oczywiście, a jak chcesz inaczej? Mam wystawiać faktury na nazwisko kogoś innego?

(Twoje imię i nazwisko), a inna firmy, to część przelewów może być odrzuconych przez banki, zwłaszcza przelewów międzynarodowych?

   Imię i nazwisko to też nazwa firmy.

Chyba, że wystawiasz fakture na firmę, a dane do płatności podajesz jako swoje prywatne imię i nazwisko, ale US się wtedy nie czepia?

   A czego ma się czepiać?

--
Liwiusz

Data: 2010-01-11 11:18:41
Autor: tes
DG na koncie osobistym i co mi zrobią ?
(Twoje imię i nazwisko), a inna firmy, to część przelewów może być odrzuconych przez banki, zwłaszcza przelewów międzynarodowych?

  Imię i nazwisko to też nazwa firmy.

dokładnie, przecież nazwa mojej firmy to imie i nazwisko + jeden wyraz, a ten wyraz zmieszcze w polu: symbol konta, wiec wszystko jest... co jescze komu potrzebne

Chyba, że wystawiasz fakture na firmę, a dane do płatności podajesz jako swoje prywatne imię i  nazwisko, ale US się wtedy nie czepia?

  A czego ma się czepiać?

Właśnie pozostało tylko jedno pytanie, czego US sie moze przyczepić ?
i tak z ciekawości po co bankom REGON skoro nie wystawia wam faktur za prowadzenie konta ?

Podsumowując:
Wady:
- tracę ewentualne belkowe :o)
Zalety:
- drugie konto bez dodatkowych opłat w ramach konta głównego, tańsze przelewy wg taryfikatora kont osobistych

pozdrawiam
tes

Data: 2010-01-11 11:37:32
Autor: Liwiusz
tes pisze:
[...]

   Nie powinien się czepiać, zwłaszcza jeśli nie będzie się przyjmować na to konto wpłat osobistych.

   Może być tylko problem, jeśli chciałbyś zgłosić to konto to US. Dziwnym trafem w moim US wymagają konta stricte firmowego. W ostateczności możesz takiego konta nie zgłaszać, skoro nie chcą przyjąć, to ich sprawa.

Podsumowując:
Wady:
- tracę ewentualne belkowe :o)

   Najlepiej weź konto bez odsetek. Aby nie było czegoś takiego, że belkę bank będzie pobierał, a US będzie się domagał od Ciebie podatku na zasadach ogólnych. "No bo skoro to konto firmowe, to niech pan sobie sam to wyjaśni z bankiem, żeby je dobrze rozliczał"

Zalety:
- drugie konto bez dodatkowych opłat w ramach konta głównego, tańsze przelewy wg taryfikatora kont osobistych

   Jakby dobrze poszukać, to i w ofercie dla DG znajdzie się coś taniego. Bezpłatne prowadzenie ma mbank, co do bezpłatnych przelewów (za jakąś stałą opłatę), też pewnie by się coś znalazło, choć ja nie szukałem.

--
Liwiusz

Data: 2010-01-12 19:25:42
Autor: Krzysztof Halasa
"tes" <news123@op.pl> writes:

Właśnie pozostało tylko jedno pytanie, czego US sie moze przyczepić ?
i tak z ciekawości po co bankom REGON skoro nie wystawia wam faktur za prowadzenie konta ?

REGON nawet nie jest potrzebny do otrzymania faktury zwiazanej z DG,
potrzebny jest NIP. Szczerze mowiac, nie wiem po co ten REGON. Po to
zeby osoby bez REGONu nie mogly miec konta "firmowego"? Dziwne.
--
Krzysztof Halasa

Data: 2010-01-14 22:22:45
Autor: zwyklyklientwieluzwyklychbankow1
[...]

Konto rozliczeniowe nazywane potocznie "firmowym" zakładają nie tylko podmioty gosp., ale także fundacje i stowarzyszenia nie prowadzące DG,
parafie i diecezje różnych wyznań, kluby, partie polityczne, itd. itp.

Nie każdy z tych podmiotów ma wpis EDG albo KRS, niektóre nie mają NIP

ale Tak jak każdy człowiek posiada PESEL, tak każdy inny podmiot musi mieć REGON (a osoba z DG ma i PESEL i ma REGON) stąd zamiłowanie banków do tego właśnie identyfikatora. Jednoznaczny wyróżnik dla systemu  komputerowego, nic wiecej.

Data: 2010-01-14 22:56:39
Autor: Krzysztof Halasa
zwyklyklientwieluzwyklychbankow1@op.pl writes:

[...]

Ale to samo z siebie wciaz nie jest powodem do wymagania REGONu.
Ale moze cos innego jest.
BTW konta firmowe to nie tylko konta rozliczeniowe.

ale Tak jak każdy człowiek posiada PESEL, tak każdy inny podmiot musi mieć REGON (a osoba z DG ma i PESEL i ma REGON)

Przeciez wcale nie jest prawda to, ze kazdy czlowiek posiada PESEL, ani
nawet to, ze kazdy fizyczny klient polskiego banku posiada PESEL, ani ze
kazdy polski obywatel posiada PESEL. Mysle ze nawet zlozenie tych
warunkow (polski obywatel, klient polskiego banku) nie wystarczy.

Tyle ze PESEL nie jest niezbedny do zalozenia konta (tzn. moze byc
niezbedny w konkretnym banku, ale nie jest to warunek ogolny).

stąd zamiłowanie bankĂłw do tego właśnie identyfikatora. Jednoznaczny wyróşnik dla systemu  komputerowego, nic wiecej.

Takim wyroznikiem moglby byc np. symbol identyfikatora
(PESEL/NIP/REGON/itp) + aktualny numer. Gdyby chodzilo tylko o to,
banki nie stawialyby takiego sztucznego wymagania. Ale byc moze tu
chodzi o cos innego, nie wiem.

A tak w ogole, firmy zagraniczne (ktore przeciez moga zakladac w Polsce
konta) posiadaja REGON?
--
Krzysztof Halasa

Data: 2010-01-13 02:27:49
Autor: kashmiri
DG na koncie osobistym i co mi zrobią ?
tes <news123@op.pl> had the courage to write:
[...]

Jest stosowna decyzja na stronach Ministerstwa Finansów, ale musisz sam poszukać (kiedyś znalezienie jej zajęło mi ok. 15-20 minut, musisz niestety przejrzeć dziesiątki innych decyzji zanim trafisz). Decyzja owa stwierdza, że rachunek do d.g. MOŻE być tzw. rachunkiem indywidualnym - a to z tego powodu, że prawo podatkowe nakazując używanie rachunku bankowego w d.g. nie wyszczególnia, że ma być on jakiegoś określonego typu.

Jak już koledzy wspomnieli, sprawa rozbija się o dwie kwestie:

1. Zgodność z regulaminem banku (tylko skąd bank może wiedzieć, czy używasz rachunku do d.g.?)
2. Rozliczania zysku z procentów oraz odprowadzania podatku Belki (który dla kont "indywidualnych" odprowadzany jest przez bank automatycznie).

k.

Data: 2010-01-14 14:10:04
Autor: tes
DG na koncie osobistym i co mi zrobią ?
2. Rozliczania zysku z procentów oraz odprowadzania podatku Belki (który dla kont "indywidualnych" odprowadzany jest przez bank automatycznie).

czyli pozostał właściwie tylko jeden problem, ale czy to jest problem, być może nie zrozumiałem go do końca

- bank odprowadzi automatycznie belkowe więc co ? US będzie chciał drugi raz opodatkować to konto ?

Data: 2010-01-14 21:35:19
Autor: Pete
DG na koncie osobistym i co mi zrobią ?
W dniu 14.01.10 14:10, tes pisze:
2. Rozliczania zysku z procentĂłw oraz odprowadzania podatku Belki (ktĂłry
dla kont "indywidualnych" odprowadzany jest przez bank automatycznie).

czyli pozostaÂł wÂłaÂściwie tylko jeden problem, ale czy to jest problem, byĂŚ
moÂże nie zrozumiaÂłem go do koĂąca

- bank odprowadzi automatycznie belkowe wiĂŞc co ? US bĂŞdzie chciaÂł drugi raz
opodatkowaĂŚ to konto ?

Nie, po prostu zapłacisz to belkowe nawet, gdybyś miał straty.

--
Pete

Data: 2010-01-15 08:50:29
Autor: tes
DG na koncie osobistym i co mi zrobią ?
- bank odprowadzi automatycznie belkowe wiec co ? US bedzie chcia3 drugi raz
opodatkowaa to konto ?

Nie, po prostu zapłacisz to belkowe nawet, gdybyś miał straty.

ale jak dobrze rozumiem to potraca sobie to już automatycznie bank i nie muszę się z tego dodatkowo rozliczać z US, ani w jakikolwiek inny sposób zajmować ?

Data: 2010-01-15 09:58:54
Autor: cef
tes wrote:

[...]

Nie. Zapłacisz ten podatek po raz drugi wliczając przychód z odesetek
do przychodów z działalności - choć to jakieś grosze są.
Dodatkowo kwestia techniczna: tak się da. Nawet na rachunku wydzielonym
na koncie osobistym specjalnie do takich operacji, ale wierz mi, że jak trafi
 Ci się kiedyś kontrola obejmująca wgląd w rachunek i jakiś uparty człowiek
poprosi o umowę i ustali, ze do US podałeś rachunek pomocniczy i będzie
nadal uparty, to będziesz się tłumaczył ze wszystkich
 ruchów finasowych na tym prywatnym rachunku. Nie wiem czy tyle
warte jest te 3,99 za prowadzenie w Inteligo czy 0zł w mbiznes
jeśli tylko chcesz ten rachunek "posiadać". (w Inteligo osobistym przelewy też nie są tanie)
Jeśli chcesz z tego rachunku korzystać,
to skoro nie zarabia działalność na kilkanaście  złotych miesięcznie
(takie oferty  z przelewami na pewno znajdziesz), to szkoda czasu na jej prowadzenie :-)

Data: 2010-01-15 09:24:48
Autor: Wojciech Bancer
On 2010-01-15, cef <cezfar@interia.pl> wrote:

[...]

to skoro nie zarabia działalność na kilkanaście  złotych miesięcznie
(takie oferty  z przelewami na pewno znajdziesz), to szkoda czasu na jej prowadzenie :-)

Firmowy rachunek aliora w jednej taryfie jest darmowy, ma 10 przelewów za free, sorbnet przez internet za 8 zł (to jakby się komuś ekstra spieszyło ;), a debetówka za 15 zł rocznie.

--
Wojciech Bańcer
proteus@post.pl

Data: 2010-01-15 13:31:49
Autor: tes
[...]

zainteresowałem się tematem bo zauważyłem jakie gigantyczne mogą okazać się te opłaty na stronie na podstawie http://www.malybiznes.pl
niby złotówka tu, złotówka tam a jak zliczyć wszystko razem to kosmos i dla przykładu:
- "mikrofirma" od 48zł-114-846zł rocznie
- "Firma Business-To-Business" od 116zł-192zł-826zł rocznie
- "mały sklep" od 96zł-298zł-1056zł rocznie
- "średni sklep" od 132zł-387zł-2436zł rocznie
- "duży sklep" od 456zł-960zł-9612zł rocznie
- "hurtownia" od 816zł-2050zł-16464zł rocznie !!!
pierwsza pozycja bank z wpłatomatem - jeśli posiada,
druga najniższa oferta,
trzecia najdroższy bank
*wiosna 2009
przy czym nie było wszystkich banków, np millenium, który zauważyłem, ma teraz ciekawą ofertą na pierwsze 18-miesiecy prowadzenia działalności dosłownie wszystko gratis,oprcz wpłat zdaje się coś 5 zł od każdego 1000zł, po okresie 18-miesiecy prowadzenie konta 15zł i przelewy za 1zł
fajna oferta gdyby jeszcze ten ich serwis internetowy był dziebko szybszy, miałem tam konto osobiste, chodzi jak mucha w smole i mało przejrzysty w porównaniu np do Inteligo, no ale to już tylko moje prywatne zdanie i odczucia.
pzodrawiam

DG na koncie osobistym i co mi zrobią ?