DG na koncie osobistym i co mi zrobią ?

Data: 2010-01-11 09:35:25
Autor: RobertS
DG na koncie osobistym i co mi zrobią ?
tes pisze:
Na czym polega róznica miedzy kontem firmowym i osobistym oprócz nazwy ?

te dedykowane firmom są DROŻSZE!

W urzędzie skarbowym w VAT-R po prostu podaje nr konta na którym będą przychodzy/rozchody firmy, dlaczego nie moze to być konto osobiste ? Wczoraj rozmawiałem z konsultantką Inteligo, która na moje pytanie czy mogę sobie załozyć w moim koncie prywatnym kolejne subkonto (gdzie będę miał nowy numer konta) i uzywać go dla mojej działalności gospodarczej odpowiedziała twierdząco i że bank nie będzie miał nic przeciwko temu, jeśli już to tylko US moze miec jakiś problem, ale jaki tego nie mogła już wyjaśnić i żebym zapytał o to w US.

jeżeli bank (w regulaminie konta) nie zabrania wykorzystywania ww. do dz. gosp. to możesz z niego do dz. korzystac - żadna ustawa tego NIE zabrania

temat był już wiele razy omawiany

inną kwestią jest to czy chcesz "mieszać" prywatne operacje bankowe z tymi z działalności...

RobertS

Data: 2010-01-11 10:09:25
Autor: Przemyslaw Kwiatkowski
RobertS pisze:

jeżeli bank (w regulaminie konta) nie zabrania wykorzystywania ww. do dz. gosp. to możesz z niego do dz. korzystac - żadna ustawa tego NIE zabrania

Należy także zauważyć, że rachunki firmowe nie są obelkowane. Przychód z odsetek wchodzi po prostu do przychodu firmy (co w "zwykłych" okolicznościach w zasadzie na jedno wychodzi...).

--
MiCHA

Data: 2010-01-11 19:23:36
Autor: SDD

Użytkownik "Przemyslaw Kwiatkowski" <micha@micha.waw.pl> napisał w wiadomości news:hieqh0$mu4$1nemesis.news.neostrada.pl...

Należy także zauważyć, że rachunki firmowe nie są obelkowane. Przychód z odsetek wchodzi po prostu do przychodu firmy (co w "zwykłych" okolicznościach w zasadzie na jedno wychodzi...).

Nie wychodzi na jedno.
Jesli do DG uzywaszzwyklego rachunku, to podatek placisz PODWOJNIE.
Bo oprocz tego, ze bank zabiera Ci ryczaltowo 19% z odsetek, to dodatkowo jeszcze raz te odsetki musisz wpisac do stosownej ewidencji jako przychod!

Pozdrawiam
SDD

Data: 2010-01-11 19:39:26
Autor: bzdreg
SDD pisze:
[...]

Pewno i prawda, ale jeśli ktoś ma nadwyżki finansowe przy DG, to jest p.zda nie biznesmen, bo biznesmen ma tak biznesować, żeby zarabiać więcej, niż odsetki od kredytu, czyli ma się mu opłacać jechać na kredytach.
:)
Trochę piszę żartem, ale chyba nikt nie broni osobie.f.p.d.g. wypłacać sobie dowolnej kwoty w formie pensji? Nie znam się, niech mnie kto oświeci?

--
Tnx. Regards.         Bzd.

Data: 2010-01-11 20:13:12
Autor: SDD

Użytkownik "bzdreg" <bzdreg_at_@op.pl> napisał w wiadomości news:hifr8v$qjt$1news.onet.pl...
SDD pisze:

Pewno i prawda, ale jeśli ktoś ma nadwyżki finansowe przy DG, to jest p.zda nie biznesmen, bo biznesmen ma tak biznesować, żeby zarabiać więcej, niż odsetki od kredytu, czyli ma się mu opłacać jechać na kredytach.

A to zalezy jaki biznes. Wyobraz sobie np. bardzo wzietego adwokata, ktory jest tak dobry, ze mu ludzie laduja kupe kasy a on nei ma czasu tego inwestowac, bo ma kupe spraw do prowadzenia i naplyw nowych strumieni kasy. Moze wydac troche na pracownikow, ale i tak glowna robote on sam musi odwalic osobiscie, bo zaden zleceniobiorca nie bedzie tak dobry a sadowi nie bedzie wystarczylo, ze widzi aplikanta przyslanego przez slawnego mecenasa.
To tylko przyklad, ale ukazuje istotne problemu - nie w kazdym fachu jest czas na inwestowanie kasy.

Pozdrawiam
SDD

Data: 2010-01-11 20:42:03
Autor: Pete
W dniu 11.01.10 19:39, bzdreg pisze:
Trochę piszę żartem, ale chyba nikt nie broni osobie.f.p.d.g. wypłacać
sobie dowolnej kwoty w formie pensji? Nie znam się, niech mnie kto oświeci?

Nie zabroni, ale w tym przypadku pensja nie stanowi KUP.

--
Pete

Data: 2010-01-11 11:09:51
Autor: tes
[...]

szukałem, ale chyba źle, to jestem usatysfakcjonowany skoro tak można

inną kwestią jest to czy chcesz "mieszać" prywatne operacje bankowe z tymi z działalności...

nie będę mieszał bo to byłby odzielny bezpłatny rachunek osobisty z nowym odzielnym numerem konta (tylko w Inteligo tak można) w ramach konta osobistego które juz posiadam.

Czyli nic dodatkowo nie płacę, do nowego subkonta nie wyrabiam nawet karty, a jak chce wyplacic bezplatnie w bankomacie to przelewam szybko na konto osobiste które ma kartę - dodatkowa korzysć pieniadze są bezpieczne

Data: 2010-01-11 13:43:55
Autor: zwyklyklientwieluzwyklychbankow1
DG na koncie osobistym i co mi zrobią ?
jeśli to handel internetowy, doradzam przyjmowanie wpłat na mBank osobiste młodzieżowe izzy oraz inteligo dodatkowy rachunek pomocniczy osobisty

nie słyszałem aby mbank prześladował użytkowników kont osobistych używanych
w DG ale po pierwsze: gdyby zaczął to niech zlikwiduje Tobie tylko konto izzy
a nie ekonto (co by nie mowic izzy jest mniej funkcjonalne, np. nie ma debetów)
a po drugie masz jak chciałes odrebny nr rachunku bankowego.

No i uwaga ogólna (może sie przyda komuś innemu niż wątkotwórca):

1) 1-os DG -- można swobodnie uzywac konta osobistego właściciela
2) spółka cywilna -- radzę używac osobistego konta wspólnego wspólników
3) społka jawna -- tak samo: konto wspólne

w 1) i 2) daje to pełną zgodność właściciela rachunku i przedsiębiorcy
bo w 1) przedsiębiorcą jest osoba fizyczna = człowiek
a w 2) przedsiębiorcami są dwie osoby fizyczne "działające wspólnie"

--

DG na koncie osobistym i co mi zrobią ?