DG prowadzona razem z zona

Data: 2009-07-11 22:33:57
Autor: Tristan
DG prowadzona razem z zona
W odpowiedzi na pismo z sobota 11 lipiec 2009 12:37 (autor robercik-us publikowane na pl.soc.prawo.podatki, wasz znak: <h39q1s$j2u$1@news.onet.pl>):

Działamy razem z żon± i gdyby¶my otwierali DG, to na mnie, bo jestem
niepełnosprawny - niższe wydatki na zus. Czy moja żona - osoba
pełnosprawna - może u mnie pracować np na umowę o dzieło, u-zlecenie?

Nie może.
Etat nie wchodzi w grę ze względu na wysokie koszty,

Etat i tak nie wchodzi w grę.
a co¶ robi i się ujawnia, zatem musi jaki¶ papierek się w tej makulaturze pojawić. -
Kieszeń i tak ta sama :-).

Niestety pozostaje Osoba Współpracuj±ca. A czemu niestety? Bo ZUS wtedy
płacisz za ni± tak, jak za normaln± prowadz±c± DG. Taki kraj. W ramach Ułatwiania Życia Przedsiębiorcom będzie załatwianie
rejestracji w 1 okienku. Cały naród zapłaci za to, żeby było łatwiej
zarejestrować DG (czyno¶ć wykonywana przez przeciętnego przedsiębiorcę raz
w życiu, dokonywana i tak łatwo i przyjemnie, bez Jednego Okienka). Za to
na tym się kończy Ułatwianie, za to zaczyna Utrudnianie. --
Tristan

Data: 2009-07-11 22:04:34
Autor: Wojciech Bancer
DG prowadzona razem z zona
On 2009-07-11, Tristan <niechce@spamu.pl> wrote:

[...]

[...]

Wchodzi i jest najbezpieczniejszy _jak już trzeba_.
WeĽ trochę doczytaj, bo wpu¶cisz kogo¶ na minę. :/

Jak kto¶ ¶wiadczy bezumownie, to się mog± dopieprzyć,
wycenić "rynkowo" i od tego jeszcze kazać zapłacić podatek.
Niestety takie umowy nie mog± być kosztem, chociaż czytałem
że to ma się zmienić.

--
Wojciech Bańcer
proteus@post.pl

Data: 2009-07-12 00:23:01
Autor: Tristan
DG prowadzona razem z zona
W odpowiedzi na pismo z niedziela 12 lipiec 2009 00:04 (autor Wojciech Bancer publikowane na pl.soc.prawo.podatki, wasz znak: <slrnh5i33v.v7u.proteus@pl-test.org>):

Etat nie wchodzi w grę ze względu na wysokie koszty,

Etat i tak nie wchodzi w grę.
Wchodzi i jest najbezpieczniejszy _jak już trzeba_.

I podwójne opodatkowanie dochodu oraz ZUS i tak jak za Współpracuj±c± ZTCW.

--
Tristan

Data: 2009-07-11 23:35:00
Autor: Wojciech Bancer
DG prowadzona razem z zona
On 2009-07-11, Tristan <niechce@spamu.pl> wrote:

[...]

Etat i tak nie wchodzi w grę.
Wchodzi i jest najbezpieczniejszy _jak już trzeba_.

I podwójne opodatkowanie dochodu oraz ZUS i tak jak za Współpracuj±c± ZTCW.

ZUS nie, bo idzie w koszty osoby prowadz±cej DG.
A podwójnego opodatkowania dochodu nie unikniesz.
Jak będziesz korzystać z usług osoby współpracuj±cej bezumownie,
to Ci te usługi wyceni± rynkowo i ten podatek i tak zapłacisz, i tak.

--
Wojciech Bańcer
proteus@post.pl

Data: 2009-07-12 01:45:31
Autor: Tristan
DG prowadzona razem z zona
W odpowiedzi na pismo z niedziela 12 lipiec 2009 01:35 (autor Wojciech Bancer publikowane na pl.soc.prawo.podatki, wasz znak: <slrnh5i8di.3t7.proteus@pl-test.org>):

[...]

??? Ja mówię o tym, że On pełny ZUS i żona pełny ZUS. W przypadku nieżony
mógłby być niewielki ZUS.
A podwójnego opodatkowania dochodu nie unikniesz.
Jak będziesz korzystać z usług osoby współpracuj±cej bezumownie,
to Ci te usługi wyceni± rynkowo i ten podatek i tak zapłacisz,
i tak.

Nawet żony? Bo o ile wiem, to żona może pracować za darmo, bo i tak pracuj±
na wspólne rozliczenie PIT. Wychodzi co¶ na kształt SC, tylko to jaka¶
spółka małżeńska jest czy có¶. Gdzie¶ czytałem takie co¶. --
Tristan

Data: 2009-07-12 00:07:13
Autor: Wojciech Bancer
DG prowadzona razem z zona
On 2009-07-11, Tristan <niechce@spamu.pl> wrote:

[...]

[...]

Ale wiesz, że przepisy się zmieniaj±? Mój research w tym temacie:

Przepisy:
http://www.gofin.pl/nowe_okno.php?id_temat_html=28354&id_pismo=509&i=0

"Art. 14.

8) warto¶ć otrzymanych ¶wiadczeń w naturze i innych nieodpłatnych ¶wiadczeń,
obliczonych zgodnie z art. 11 ust. 2-2b, z zastrzeżeniem art. 21 ust.
1 pkt 125,

Art. 21. 1. Wolne od podatku dochodowego s±:

[...]

125) warto¶ć ¶wiadczeń w naturze i innych nieodpłatnych ¶wiadczeń, obliczona zgodnie z art. 11 ust. 2-2b, otrzymanych od osób zaliczonych do I i II grupy podatkowej w rozumieniu przepisów o podatku od spadków i darowizn, z zastrzeżeniem ust. 20,

20. Zwolnienie, o którym mowa w ust. 1 pkt 125, nie ma zastosowania do ¶wiadczeń otrzymywanych na podstawie stosunku pracy, pracy nakładczej lub na podstawie umów będ±cych podstaw± uzyskiwania przychodów zaliczonych do Ľródła, o którym mowa w art. 10 ust. 1 pkt 2."

Oraz komentarz do tych przepisów:
http://www.e-podatnik.pl/artykul/poradnik_malej_firmy/11618/Osoba_wspolpracujaca_w_2007_r.html

--
Wojciech Bańcer
proteus@post.pl

Data: 2009-07-12 03:08:30
Autor: Tomek
DG prowadzona razem z zona

On 2009-07-11, Tristan <niechce@spamu.pl> wrote:

[...]

A podwĂłjnego opodatkowania dochodu nie unikniesz.
Jak będziesz korzystać z usług osoby współpracującej bezumownie,
to Ci te usługi wycenią rynkowo i ten podatek i tak zapłacisz,
i tak.

Nawet żony? Bo o ile wiem, to żona może pracować za darmo, bo i tak pracują
na wspólne rozliczenie PIT. Wychodzi coś na kształt SC, tylko to jakaś
spółka małżeńska jest czy cóś. Gdzieś czytałem takie coś.

Ale wiesz, ĹĽe przepisy siÄ™ zmieniajÄ…? MĂłj research w tym temacie:

(...)

Zgadza się, niestety Zyta podłożyła nam świnię...

--
Pozdrawiam,
Tomek

DG prowadzona razem z zona