DLACZEGO NBP przyjmuje SZTUCZNY kurs Rubla Bia這ruskiego?

Data: 2011-10-13 06:07:48
Autor: Terry Jonesty
DLACZEGO NBP przyjmuje SZTUCZNY kurs Rubla Bia這ruskiego?
NBP automatycznie kopiuje kurs z Banku Bia這rusi.

w/g NBP:  100BYR = 0,0385z
http://www.nbp.pl/kursy/kursyb.html

ale w/g zachodnich agencji
np. xe: 100.00BYR = 0.0546z
http://www.xe.com/ucc/convert/?Amount=100&From=BYR&To=PLN

i ten kurs zachodnich agencji jest zgodny z bia這ruskim
CZARNORYNKOWYM, kurs oficjalny jest zawy穎ny i NIGDZIE nie mo積a go
zrealizowa, tak瞠 w Polsce.

DLACZEGO wi璚 NBP przyjmuje ten FIKCYJNY kurs? To niekompetencja,
lenistwo "fachowc闚" POlskiego Banku Centralnego? Czy UPOLITYCZNIENIE?

Data: 2011-10-13 13:52:02
Autor: jureq
DLACZEGO NBP przyjmuje SZTUCZNY kurs Rubla Bia這ruskiego?
Dnia Thu, 13 Oct 2011 06:07:48 -0700, Terry Jonesty napisa(a):

NBP automatycznie kopiuje kurs z Banku Biaorusi.

w/g NBP:  100BYR = 0,0385z
http://www.nbp.pl/kursy/kursyb.html

ale w/g zachodnich agencji
np. xe: 100.00BYR = 0.0546z
http://www.xe.com/ucc/convert/?Amount=100&From=BYR&To=PLN

i ten kurs zachodnich agencji jest zgodny z biaoruskim CZARNORYNKOWYM,
kurs oficjalny jest zawy髒ony i NIGDZIE nie mo髒na go zrealizowa, tak髒e w
Polsce.

DLACZEGO wic NBP przyjmuje ten FIKCYJNY kurs? To niekompetencja,
lenistwo "fachowc籀w" POlskiego Banku Centralnego? Czy UPOLITYCZNIENIE?

Co tu si nie zgadza. kurs BYR
w/g NBP:  100BYR = 0,0385z
jest przecie髒 ni髒szy ni髒 ten drugi
np. xe: 100.00BYR = 0.0546z
Wic dlaczego uwa髒asz, 髒e pierwszy jest zawy髒ony?

Data: 2011-10-13 14:34:23
Autor: Terry Jonesty
On 13 Pa, 15:52, jureq <ju...@Xusun.to.z.adresu.Xop.pl> wrote:
> [...]

> DLACZEGO wi璚 NBP przyjmuje ten FIKCYJNY kurs? To niekompetencja,
> lenistwo "fachowc闚" POlskiego Banku Centralnego? Czy UPOLITYCZNIENIE?

jest przecie ni窺zy ni ten drugi> np. xe: 100.00BYR = 0.0546z

Wi璚 dlaczego uwa瘸sz, 瞠 pierwszy jest zawy穎ny?

zawy穎ny ale dla BYR, nie z這t闚ki
przeczytaj uwa積ie - napisa貫m, 瞠 NBP AUTOMATYCZNIE skopiowa z
Centralnego Banku Bia這rusi zawy穎ny kurs BYR wzgl璠em walut
zachodnich

Data: 2011-10-14 00:11:42
Autor: Grzexs
DLACZEGO NBP przyjmuje SZTUCZNY kurs Rubla Biaoruskiego?
Co tu si nie zgadza.

kurs BYR>  w/g NBP:  100BYR = 0,0385z

jest przecie髒 ni髒szy ni髒 ten drugi>  np. xe: 100.00BYR = 0.0546z

Wic dlaczego uwa髒asz, 髒e pierwszy jest zawy髒ony?

zawy髒ony ale dla BYR, nie zot籀wki
przeczytaj uwa髒nie - napisaem, 髒e NBP AUTOMATYCZNIE skopiowa z
Centralnego Banku Biaorusi zawy髒ony kurs BYR wzgldem walut
zachodnich

W lasach przy drodze nr 2 w okolicach wschodniej granicy czsto mo髒na znale驕 biaoruskie ruble zupenie za darmo, aczkolwiek nieco hmmm nieczyste :)

--
Grzexs

Data: 2011-10-14 05:48:53
Autor: Terry Jonesty
On 14 Pa, 00:11, Grzexs <grz...@gazeta.usu-n-to.pl> wrote:

> przeczytaj uwa積ie - napisa貫m, 瞠 NBP AUTOMATYCZNIE skopiowa z
> Centralnego Banku Bia這rusi zawy穎ny kurs BYR wzgl璠em walut
> zachodnich

W lasach przy drodze nr 2 w okolicach wschodniej granicy cz瘰to mo積a
znale潭 bia這ruskie ruble zupe軟ie za darmo, aczkolwiek nieco... hmmm...
nieczyste :)

Ty odpowiadaj rzeczowo albo wcale - to nie temat do dowcip闚 lecz na
takim NIEJASNYM przeliczniku mo積a si nie幢e dorobi - albo
straci... (Wszystko zale篡 jakie kto ma doj軼ia - ta sprawa 鄉ierdzi,
skoro ju o nieczystych pieni康zach prawisz)

Data: 2011-10-14 21:29:28
Autor: Grzexs
[...]

Wiesz, bo tu, cho blisko granicy, nie spotka貫m si w innych okoliczno軼iach z rublami bia這ruskimi. W 瘸dnym z tutejszych kantor闚 (Bia豉 Podlaska) nigdy nie widzia貫m waluty BYR. Jedynie rubel rosyjski, a i ten z jakim kosmicznym spreadem.

--
Grzexs

Data: 2011-10-14 13:17:57
Autor: jureq
DLACZEGO NBP przyjmuje SZTUCZNY kurs Rubla Bia這ruskiego?
Dnia Thu, 13 Oct 2011 14:34:23 -0700, Terry Jonesty napisa(a):

[...]

To mo髒e ty przeczytaj uwa髒nie co napisae i co ci odpisaem.

Np dzisiaj kurs wg banku Biaorusi
1 PLN = 1840.07 BYR czyli 100 BYR = 0.0543 PLN

Wg NBP
100 BYR = 0.0385 PLN

Wg strony kt籀r podajesz http://www.xe.com/ucc/convert/?Amount=100&From=BYR&To=PLN
100BYR = 0.0544PLN

typowe kursy kantorowe w Polsce
skup 100 BYR = 0.015 PLN
sprzeda髒 100 BYR = 0.035 PLN

驍adne z tych 驕r籀de nie podaje kursu czarnorynkowego. xe.com wyra驕nie stosuje biaoruski kurs oficjalny. Jestem got籀w uwierzy, 髒e jest on zawy髒ony wzgldem czarnorynkowego.
Ale nadal nie rozumiem dlaczego znacznie *ni髒szy* kurs NBP uwa髒asz za zawy髒ony.
I oczywicie NBP niczego nie skopiowa, bo kurs BYR wg NBP jest o 30% ni髒szy ni髒 oficjalny kurs banku biaoruskiego.

Data: 2011-10-14 06:29:11
Autor: Terry Jonesty
DLACZEGO NBP przyjmuje SZTUCZNY kurs Rubla Bia這ruskiego?
On 14 Pa, 15:17, jureq <ju...@Xusun.to.z.adresu.Xop.pl> wrote:

Np dzisiaj kurs wg banku Bia這rusi
1 PLN = 1840.07 BYR czyli 100 BYR = 0.0543 PLN

Czy by豚y uprzejmy poda 廝鏚這?

Wg NBP
100 BYR = 0.0385 PLN

Wg strony kt鏎 podajeszhttp://www.xe.com/ucc/convert/?Amount=100&From=BYR&To=PLN
100BYR = 0.0544PLN

To SK. te r騜nice?
I GDZIE mo積a te kursy zrealizowa?

typowe kursy kantorowe w Polsce
skup 100 BYR = 0.015 PLN
sprzeda 100 BYR = 0.035 PLN

Typowe? Sk康 to masz? Jak popyta貫m w kantorach to stwierdzili, 瞠 BYR
nie obs逝guj i wszystko.

畝dne z tych 廝鏚e nie podaje kursu czarnorynkowego. xe.com wyra幡ie
stosuje bia這ruski kurs oficjalny. Jestem got闚 uwierzy, 瞠 jest on
zawy穎ny wzgl璠em czarnorynkowego.
Ale nadal nie rozumiem dlaczego znacznie *ni窺zy* kurs NBP uwa瘸sz za
zawy穎ny.
I oczywi軼ie NBP niczego nie skopiowa, bo kurs BYR wg NBP jest o 30%
ni窺zy ni oficjalny kurs banku bia這ruskiego.

OK, zale篡 w kt鏎 stron patrzysz - zawy穎ny czy zani穎ny... Pytam o
WIELK R荅NIC kurs闚 - i gdzie kt鏎y kurs mo積a zrealizowa? To jest
w豉郾ie to co by wszystkich interesowa這 ;)

P.S. Czy NBP wymieni mi walut po swoim kursie?

Data: 2011-10-14 14:09:00
Autor: jureq
DLACZEGO NBP przyjmuje SZTUCZNY kurs Rubla Bia這ruskiego?
Dnia Fri, 14 Oct 2011 06:29:11 -0700, Terry Jonesty napisa(a):

> Np dzisiaj kurs wg banku Biaorusi
> 1 PLN = 1840.07 BYR czyli 100 BYR = 0.0543 PLN

Czy byby uprzejmy poda 驕r籀do?

http://www.nbrb.by/statistics/rates/ratesDaily.asp

> Wg NBP
> 100 BYR = 0.0385 PLN
> Wg strony kt籀r podajeszhttp://www.xe.com/ucc/convert/?
Amount=100&From=BYR&To=PLN
> 100BYR = 0.0544PLN

To SKD te r籀髒nice?

C籀髒. Zapewne z innego sposobu widzenia wartoci tej waluty przez r籀髒ne podmioty. Poniewa髒 nie jest to waluta zaliczana do wymienialnych, wic nie powinno to nikogo dziwi.

I GDZIE mo髒na te kursy zrealizowa?

Nie wiem.

> typowe kursy kantorowe w Polsce
> skup 100 BYR = 0.015 PLN
> sprzeda髒 100 BYR = 0.035 PLN

Typowe? Skd to masz? Jak popytaem w kantorach to stwierdzili, 髒e BYR
nie obsuguj i wszystko.

U髒yj google (hint: kantory BYR). Na tzw cianie wschodniej znajdziesz sporo kantor籀w wymieniajcych BYR. Niekt籀re maj spready rzdu 500-1000%

> [...]
> I oczywicie NBP niczego nie skopiowa, bo kurs BYR wg NBP jest o 30%
> ni髒szy ni髒 oficjalny kurs banku biaoruskiego.

OK, zale髒y w kt籀r stron patrzysz - zawy髒ony czy zani髒ony...

Nie wykrcaj kota ogonem - wyra驕nie napisae, 髒e uwa髒asz kurs NBP za zgodny z oficjalnym biaoruskim i zawy髒ony.

Pytam o
WIELK R驍NIC kurs籀w - i gdzie kt籀ry kurs mo髒na zrealizowa? To jest
wanie to co by wszystkich interesowao

W wypadku walut niewymienialnych w sytuacji hiperinflacji wielkie  r籀髒nice kurs籀w s czym normalnym. A gdzie zrealizowa nie wiem

Data: 2011-10-14 18:53:51
Autor: gregor
W dniu 2011-10-14 15:29, Terry Jonesty pisze:

Typowe? Sk康 to masz? Jak popyta貫m w kantorach to stwierdzili, 瞠 BYR
nie obs逝guj i wszystko.

jak mozna handlowac czyms co ma sztywny kurs, jak kupowalem bialoruskie ruble z 3 lata temu to ich kurs przez rok wogole sie nie zmienil a jak sie juz zmienil to o jakies 100% z dnia na dzien

gregor

Data: 2011-10-14 08:06:34
Autor: gregor
W dniu 2011-10-13 15:07, Terry Jonesty pisze:
[...]

kupowanie na bialorusi walut na czarnym rynku jest karane

gregor

Data: 2011-10-14 05:45:01
Autor: Terry Jonesty
On 14 Pa, 08:06, gregor <chrupo...@gazeta.pl> wrote:

> DLACZEGO wi璚 NBP przyjmuje ten FIKCYJNY kurs? To niekompetencja,
> lenistwo "fachowc闚" Polskiego Banku Centralnego? Czy UPOLITYCZNIENIE?

kupowanie na bialorusi walut na czarnym rynku jest karane

To gdzie wymienisz na z這t闚ki?
W Polsce w banku czy kantorze na pewno nie po cenie NBP.
To wszystko wygl康a jak powr鏒 do PRL - polityka wkracza do ekonomii

Data: 2011-10-14 06:30:57
Autor: Terry Jonesty
DLACZEGO NBP przyjmuje SZTUCZNY kurs Rubla Bia這ruskiego?
On 14 Pa, 08:06, gregor <chrupo...@gazeta.pl> wrote:

kupowanie na bialorusi walut na czarnym rynku jest karane

ba... w豉郾ie dowiedzia貫m si, 瞠 W OG粌E obywatel Bia這rusi nie ma
LEGALNEJ mo磧iwo軼i wymiany BYR na zachodnie waluty...

Data: 2011-10-14 16:43:11
Autor: Piotr Ga趾a
DLACZEGO NBP przyjmuje SZTUCZNY kurs Rubla Bia這ruskiego?

U篡tkownik "Terry Jonesty" <tttrrraaaiiinnn@gmail.com> napisa w wiadomo軼i news:7a7ad937-5ee8-40e6-bb3c-e9d5af65864co19g2000vbk.googlegroups.com...
[...]

Skoro u nich jest jak u nas by這 za komuny to dziwne by by這, gdyby by這 inaczej.
P.G.

Data: 2011-10-15 12:39:20
Autor: Micha 'Amra' Macierzyski
On 11-10-13 15:07, Terry Jonesty wrote:
[...]

ehhh - poczytaj co to sa te kursy NBP i jak sie ustala, a potem dopiero mieszja polityke, etc.

kurs NBP jest kursem ksigowym i niczym wicej. NBP ani nie skupuje, ani nie sprzedaje po takim kursie walut.

A jak si oblicza kursy? Mo髒na powiedzie, 髒e tak samo od blisko 9 lat. Przeczytasz o tym w Uchwale NR 51/2002 Zarzdu Narodowego Banku Polskiego z dnia 23 wrzenia 2002 r.

1) kursy euro - EUR i dolara amerykaskiego - USD w zotych wyliczane s na godzin 11.00, z tym 髒e:

a) pomidzy godzin 10.55, a 11.00 NBP kieruje zapytania do 10 bank籀w z "Listy bank籀w kandydujcych do penienia funkcji dealera rynku pieni髒nego wedug wielkoci obrot籀w na midzybankowym rynku walutowym - transakcje "spot" w obszarze waluta - zoty", zwanej dalej "list", o kursy kupna i sprzeda髒y EUR i USD w zotych stosowane w tych bankach, zwane dalej "kwotowaniem". W przypadku nieotrzymania wszystkich kwotowa, NBP kieruje zapytania do nastpnych bank籀w z listy,
b) kursy EUR i USD w zotych wyliczane s, odrzucajc po dwa skrajne urednione kwotowania dla ka髒dej z walut, jako rednia arytmetyczna z 6 pozostaych urednionych kwotowa,

2) kursy nastpujcych walut obcych: dolar australijski - AUD, dolar kanadyjski - GAD, forint - HUF, frank szwajcarski - CHF, funt szterling - GBP, jen - JPY, korona - EEK, korona czeska - CZK, korona duska - DKK, korona norweska - NOK, korona szwedzka - SEK i jednostka rozrachunkowa Midzynarodowego Funduszu Walutowego (SDR) - XDR, liczone s na podstawie wyliczonego zgodnie z pkt 1 kursu EUR w zotych i rynkowych kurs籀w (serwis informacyjny Reuters, Telerate, Bloomberg) EUR do poszczeg籀lnych walut z godziny 11.00.

jak z pozostalymi walutami - pogoogalj
http://www.nettax.pl/dzienniki/dunbp/2002/14/poz.39.htm

--
Zapraszam na http://www.bankowymokiem.pl - blog PKO Banku Polskiego
Zobacz jak wygladaja Szkolne Kasy Oszczednosci http://www.szkolneblogi.pl

DLACZEGO NBP przyjmuje SZTUCZNY kurs Rubla Bia這ruskiego?