DLACZEGO banki nie płac± VAT , ubezpieczyciele również

Data: 2011-03-27 21:41:04
Autor: japawel
DLACZEGO banki nie płac± VAT , ubezpieczyciele również
Z tego co wiem chyba chodzi o to że usługi finansowe nie s± nie objęte VAT.
A dlaczego nie wprowadzić VAT na usługi bankowe i ubezpieczenia ? Dziura w
budżecie ogromna wieć jako¶ trzeba łatać. Społeczeństwo chyba popiera taki
podatek. Ponadto co bardzo ważne VAT nie da się wyprowadzić za granice do rajów
podatkowych jak to ma się z podatkiem dochodowy.
Zaraz kto¶ napisze że banki przerzuca ten podatek na konsumentów i wszyscy
zapłacimy. Ale chwileczkę. To bzdura. A może konkurancja na rynku spowoduje że
banki będa miały mniejsze zyski o 23 %. Wystarczy ze jeden bank ( czy jest
jeszcze polski bank) nie podniesie opłat i reszta też będzie musiała walczyć o
klienta.  --

Data: 2011-03-27 21:49:33
Autor: jadrys
DLACZEGO banki nie płacą VAT , ubezpiecz yciele również
W dniu 2011-03-27 21:41, japawel@onet.pl pisze:
Z tego co wiem chyba chodzi o to że usługi finansowe nie są nie objęte VAT.
A dlaczego nie wprowadzić VAT na usługi bankowe i ubezpieczenia ? Dziura w
budżecie ogromna wieć jakoś trzeba łatać. Społeczeństwo chyba popiera taki
podatek. Ponadto co bardzo ważne VAT nie da się wyprowadzić za granice do rajów
podatkowych jak to ma siÄ™ z podatkiem dochodowy.
Zaraz ktoĹ› napisze ĹĽe banki przerzuca ten podatek na konsumentĂłw i wszyscy
[...]

Masz racjÄ™ - banki przerzucÄ… koszty na klientĂłw. Nie ma na nie mocnych, nie w kapitalizmie.

BGĹ» jest chyba ostatnim polskim.

Data: 2011-03-28 17:20:07
Autor: japawel
> [...]

> jeszcze polski bank) nie podniesie opłat i reszta też będzie musiała walczyć o

Masz rację - banki przerzuc± koszty na klientów. Nie ma na nie mocnych,

nie w kapitalizmie.

BGŻ jest chyba ostatnim polskim.

Przerzuc± lub nie przerzuca. Ale masz wybór i idziesz tam gdzie jest taniej.
Dlaczego bank nie płaci VAT a sprzedawca łopat tak ?

Data: 2011-03-28 18:40:51
Autor: jadrys
DLACZEGO banki nie płacą VAT , ubezpiecz yciele również
W dniu 2011-03-28 17:20, japawel@onet.pl pisze:

PrzerzucÄ… lub nie przerzuca. Ale masz wybĂłr i idziesz tam gdzie jest taniej.
Dlaczego bank nie płaci VAT a sprzedawca łopat tak ?

Przerzuci. Prezes i zarząd nigdy nie zrezygnują z milionowych pensji w kapitalizmie. Oni są nie dla twojej czy mojej wygody ale dlatego żeby wyrwać nam ile się da.
To tylko chwyty reklamowe, - pozornie na daną chwilę któryś oferuje większe procenty czy innego typu korzyści a później i tak się wszystko wyrównuje.
No ale producent łopat też sobie może odliczyć VAT.. Tak było przynajmniej do niedawna.

DLACZEGO banki nie płac± VAT , ubezpieczyciele również