DLNA

Data: 2009-10-30 21:49:39
Autor: ia
DLNA
Już się cieszyłem, że kupując sony kdl-46W5500,
będę mógł bez podłączania żadnych kabli oglądać na TV materiał z laptopa,
a tu gość z salonu sony mówi: ok ale jak wetkne do telewizora kabel od netu..
nie wiem czy gość niedoinformowany czy może coś pokręcił?
net mam w domu wirelesem rozesłany, objawcie prawdę proszę..

pzdr
ia

Data: 2009-10-30 20:53:29
Autor: Waldek Godel
DLNA
Dnia Fri, 30 Oct 2009 21:49:39 +0100, ia napisał(a):

[...]

DLNA to protokół a nie fizyczne połączenie. Jak masz w telewizorze
bezprzewodową kartę sieciową, to pójdzie, jak nie, to musisz je jakoś
połączyć prawda?

--
Pozdrowienia, Waldek Godel

Data: 2009-10-30 22:46:54
Autor: Wojciech Apel
DLNA
Jak masz w domu WiFi i nie chcesz ciągnąć kabla, to za telewizorem możesz schować małego WiFi-AP ale skonfigurowanego nie jako AP tylko jako klienta sieci.

Nie będzie kableka :-)

W.

Data: 2009-10-30 23:01:21
Autor: ia
DLNA

[...]

no też mi coś podobnego przez myśl przeszło,
ale wierzyć mi się nie chce, że trzeba net dostarczyć,
żeby dlan wogóle działał..
może ktoś wie coś więcej?

Data: 2009-10-30 22:06:19
Autor: Waldek Godel
DLNA
Dnia Fri, 30 Oct 2009 23:01:21 +0100, ia napisał(a):

no też mi coś podobnego przez myśl przeszło,
ale wierzyć mi się nie chce, że trzeba net dostarczyć,
żeby dlan wogóle działał..
może ktoś wie coś więcej?

zawsze możesz wytresować gołebie, żeby ci pakiety nosiły...

--
Pozdrowienia, Waldek Godel

Data: 2009-10-30 23:28:48
Autor: Jerzy Pastusiak
DLNA
On Fri, 30 Oct 2009, Waldek Godel wrote:
zawsze możesz wytresować gołebie, żeby ci pakiety nosiły...

ty sie z gołembiów nie wysmiewaj

wiesz ,że ze szczecina do poznania ,taki golab to przenosi
pakiety z szybkoscia 40 mbps ,czyli niezle HD

niestety z interaktywnoscia gorzej

Data: 2009-10-30 23:04:39
Autor: Maciej Bebenek (news.onet.pl)
DLNA
ia wrote:

[...]

Może coś Ci wyjaśni rozwinięcie skrótu :-)
Digital Living Network Alliance

M.

Data: 2009-10-30 23:04:52
Autor: ia
DLNA
DLNA to protokół a nie fizyczne połączenie. Jak masz w telewizorze
bezprzewodową kartę sieciową, to pójdzie, jak nie, to musisz je jakoś
połączyć prawda?

czyli nie ma karty w sobie?
no to coś wyjaśnia,
ale dlaczego takie niedopatrzenie..

Data: 2009-10-30 23:08:04
Autor: Maciej Bebenek (news.onet.pl)
DLNA
ia wrote:

czyli nie ma karty w sobie?
no to coś wyjaśnia,
ale dlaczego takie niedopatrzenie..

Przecież masz kartę ethernet, więc o co pytasz?

M.

Data: 2009-10-30 23:48:37
Autor: Jerzy Pastusiak
DLNA
On Fri, 30 Oct 2009, Wojciech Apel wrote:

| Jak masz w domu WiFi i nie chcesz ciągnąć kabla, to za telewizorem możesz | schować małego WiFi-AP ale skonfigurowanego nie jako AP tylko jako klienta | sieci.

a wlasnie , ze będzie
od APC do TV , no i jeszcze zasilacz ;)

mnie w testach jako APC , idealnie sie zachowywal tani d-link DAP-1160 ,
dobrze planet , nie najlepiej drogi asus , tragicznie linksys

Data: 2009-10-30 23:51:55
Autor: Jerzy Pastusiak
DLNA
| będę mógł bez podłączania żadnych kabli oglądać na TV materiał z laptopa,

kup plazme
ma szybe wiec dobrze odbija z laptopa

Data: 2009-10-31 15:27:34
Autor: lelec
DLNA
On 30 Paź, 21:49, "ia" <zapytajm...@gazeta.pl> wrote:
[...]

Taa.

mam ten tv. DLNA musisz podpiąć drutem.
no i co ci to da?
a to, że jak zainstalujesz sobie DLNA Media Server czy jakoś tak,
to będziesz mógł z tv oglądac sobie to i owo.
Prawdę mówiąc - jeszcze tego nie testowałem.

Rozczarujesz się, że nie ma tam normalne jprzeglądarki internetowej.

Serdeczne pozdrowienia
--
Marcin

Data: 2009-10-31 19:45:30
Autor: Chris
DLNA
[...]

A jak już kupisz tego soniaka, podciągniesz do niego ethernet (może być
bezprzewodowo) i podepniesz się z laptopem, to dopiero wtedy przeżyjesz
rozczarowanie! Bo przy użyciu DLNA oglądać na telewizorze będziesz mógł tylko zdjęcia i
słuchać muzyki, a jedyny obsługiwany format wideo, to MPEG-1!
Nawet nie wyświetla filmów nakręconych aparatem fotograficznym SONY! O jakichkolwiek avi, czy innych divx-ach możesz zapomnieć!
Też miałem zamiar kupić ten telewizor i podpiąć go sobie do sieci LAN,
ale bardzo ubogie możliwości obsługi multimediów mnie do tego
zniechęciły.

--
Pozdrowienia,
Krzysztof

Data: 2009-10-31 21:42:59
Autor: Cavallino
DLNA
Użytkownik "Chris" <chris94@WYTNIJ_TO.poczta.fm> napisał w wiadomości news:

[...]

No to jaki to ma sens?
Nie lepiej podpiąć zwykły tuner to potrafiący, albo htpc do monitora zwykłym hdmi?

Data: 2009-11-01 12:55:25
Autor: Chris
DLNA
Dnia Sat, 31 Oct 2009 21:42:59 +0100, Cavallino napisał(a):

No to jaki to ma sens?
Nie lepiej podpiąć zwykły tuner to potrafiący, albo htpc do monitora zwykłym hdmi?

Więc po co kupować plazmę lub duży telewizor LCD, jeśli mam filmy
oglądać na komputerowym monitorze?

--
Pozdrowienia,
Krzysztof

Data: 2009-11-01 22:00:01
Autor: Cavallino
DLNA
Użytkownik "Chris" <chris94@WYTNIJ_TO.poczta.fm> napisał w wiadomości news:hcjtv0$bld$1nemesis.news.neostrada.pl...
[...]

"Monitor" był użyty w innym sensie niż Ty to odebrałeś.
Na pewno nie chodziło o 19" czy coś w ten deseń, bo to by się od razu kłóciło z htpc.

Data: 2009-11-01 22:51:47
Autor: Jerzy Pastusiak
DLNA
"Monitor" był użyty w innym sensie niż Ty to odebrałeś.

tez tak zrozumialem

Nie lepiej podpiąć zwykły tuner to potrafiący

sadze, ze tak

jp
____________________________________

Data: 2009-11-01 22:55:41
Autor: Cavallino
DLNA
Użytkownik "Jerzy Pastusiak" <pastupam@sci.pam.szczecin.pl> napisał w wiadomości news:Pine.LNX.4.64.0911012250150.31079sci.pam.szczecin.pl...
"Monitor" był użyty w innym sensie niż Ty to odebrałeś.

tez tak zrozumialem

No to sorry.
Jako monitora do htpc używam 32 calowego LCD (bez wykorzystania tunera tv w tymże), kiedyś pewnie będzie większy, stąd takie sformułowanie.

Data: 2009-11-01 22:58:58
Autor: Jerzy Pastusiak
DLNA
No to sorry.

naprawde nie ma za co,
bo zrozumialem jak TY :-)

Data: 2009-10-31 22:06:51
Autor: Verox
DLNA
On Sat, 31 Oct 2009 19:45:30 +0100, Chris napisał:
[...]

Dlatego należy kupić Samsunga UE7000 :-) Odtwarza wszystko a po hacku
firmware, na Samba/NFS:

http://sourceforge.net/apps/mediawiki/samygo/index.php?title=Main_Page

To już miód :-)

--
[tomek <at> sikornik <dot> net]                             vy 73! de SP9UOB
Proud to be 100 percent microsoft free.                            op. Tomek

Data: 2009-11-01 12:57:43
Autor: ia
DLNA

Dlatego należy kupić Samsunga UE7000 :-) Odtwarza wszystko a po hacku
firmware, na Samba/NFS:

http://sourceforge.net/apps/mediawiki/samygo/index.php?title=Main_Page

To już miód :-)

przejrzałem samsungi,
cenowo co najwyżej mogę wychylić się na LE46B750,
nie skrzyczycie mnie?

pzdr
ia

Data: 2009-11-01 13:30:58
Autor: Chris
DLNA
Dnia Sat, 31 Oct 2009 22:06:51 +0000 (UTC), Verox napisał(a):

Dlatego należy kupić Samsunga UE7000 :-) Odtwarza wszystko a po hacku
firmware, na Samba/NFS:

http://sourceforge.net/apps/mediawiki/samygo/index.php?title=Main_Page

To już miód :-)

Ale ten hack to też nie jest tak, jak to mówią: "hop na krowę i jest
cielę" ;)
Rozważałem również kupno Samsunga serii B650, więc przeglądałem fora
poświęcone tym telewizorom. Konkluzja nie była budująca: jakiś jeden
linuksowy guru zhackował swojego Samsunga, ale dla innych użytkowników
to już było zbyt trudne.

--
Pozdrowienia,
Krzysztof

Data: 2009-11-01 13:22:19
Autor: Verox
DLNA
On Sun, 1 Nov 2009 13:30:58 +0100, Chris napisał:
[...]

Doszło do tego że jest dostępny patcher do firmware, czyli: - ściągasz firmware ze strony samsunga
- ściągasz patchera z samy-go
- patchujesz i wgrywasz do samsunga

voila !

Data: 2009-11-01 01:13:40
Autor: ia
DLNA

[...]

dzięki za ten post,
zacznę poszukiwania od nowa,
postanowiłem nie przekroczyć 5 kpln i myślę, że coś jednak znajdę 46' co mnie zadowoli..

pzdr
ia

Data: 2009-11-02 02:20:29
Autor: Chris
DLNA
Dnia Sun, 1 Nov 2009 01:13:40 +0100, ia napisał(a):

dzięki za ten post,
zacznę poszukiwania od nowa,
postanowiłem nie przekroczyć 5 kpln i myślę, że coś jednak znajdę 46' co mnie zadowoli..

Jest jeszcze jedna pułapka.
Rozmawiałem z kimś, kto próbował podłączyć TV do kompa przez wifi i ten
człowiek mi mówił, ze przepustowość sieci wifi nie jest wystarczająca i
że filmy w rozdzielczości HD rwie.
Jak widać, im dalej w las, tym więcej drzew.

--
Pozdrowienia,
Krzysztof

Data: 2009-11-02 23:51:50
Autor: Jerzy Pastusiak
DLNA
... przepustowość sieci wifi nie jest wystarczająca i
że filmy w rozdzielczości HD rwie.

dla 802.11g - tak,
mozna probowac 802.11n

Data: 2009-11-03 07:31:21
Autor: pawell32
DLNA
Jerzy Pastusiak pisze:
... przepustowość sieci wifi nie jest wystarczająca i
że filmy w rozdzielczości HD rwie.

dla 802.11g - tak,
mozna probowac 802.11n

najpewniejszy kabel ;-)

--
pozdrawiam. pawell32
Debian Lenny, Gnome, Compiz-Fusion

Data: 2009-11-01 17:51:22
Autor: DeSola
DLNA

[...]

http://www.avforums.com/forums/lcd-televisions/1004328-mkv-streaming-sony-w5500.html

Tutaj piszę, że po zainstalowaniu windowsa 7 i wmp 12 mkv będą chodzić =) wmp 11 ich nie obługuje i to dlatego.

pozdrawiam

M.

Data: 2009-11-02 07:27:45
Autor: pawell32
DLNA
Chris pisze:
[...]

  co ty pieprzysz?
chodzi wszystko, matroski z hd i divx.
wystarczy odpalić program na kompie do obsługi dlna i udostepnić
zasoby

Data: 2009-11-02 11:44:21
Autor: Chris
DLNA
Dnia Mon, 02 Nov 2009 07:27:45 +0100, pawell32 napisał(a):

  co ty pieprzysz?
chodzi wszystko, matroski z hd i divx.
wystarczy odpalić program na kompie do obsługi dlna i udostepnić
zasoby

To szkoda, że firma Sony o tym nic nie wie.

--
Pozdrowienia,
Krzysztof

Data: 2009-11-02 12:35:27
Autor: pawell32
DLNA
Chris pisze:
[...]

firma czy sprzedawcy?
u kumpla odpalone ps3mediaserver z transkodowaniem
i śmiga nawet hd .mkv

Data: 2009-11-02 20:51:48
Autor: Chris
DLNA
Dnia Mon, 02 Nov 2009 12:35:27 +0100, pawell32 napisał(a):

To szkoda, że firma Sony o tym nic nie wie.

firma czy sprzedawcy?

Myślę o informacjach na firmowej stronie Sony.

--
Pozdrowienia,
Krzysztof

Data: 2009-11-02 22:17:24
Autor: ia
DLNA

chodzi wszystko, matroski z hd i divx.
wystarczy odpalić program na kompie do obsługi dlna i udostepnić
zasoby

czy ktoś to może potwierdzić jakimiś linkami do jakichś obszerniejszych wypowiedzi?

bo już zamówiłem Samsunga LE46B750,
ale jeszcze mogę się wycofać..

pzdr
ia

Data: 2009-11-03 07:25:44
Autor: pawell32
DLNA
ia pisze:

[...]

  to zamawiasz tylko tv ze względu na to?
ja sugerowałem sie obrazem.

Data: 2009-11-03 09:36:55
Autor: ia
DLNA

 to zamawiasz tylko tv ze względu na to?
ja sugerowałem sie obrazem.

obraz z samsunga i sony jest porównywalny, nawet więcej, w samsungu jest 200 Hz

a swoboda w bezprzewodowości jest cenna

Data: 2009-11-03 10:25:34
Autor: pawell32
DLNA
ia pisze:

 to zamawiasz tylko tv ze względu na to?
ja sugerowałem sie obrazem.

obraz z samsunga i sony jest porównywalny, nawet więcej, w samsungu jest 200 Hz

a swoboda w bezprzewodowości jest cenna

ale sony daje 5 lat, a samsung 2 gwarancji.
znam 2 przypadki padu matrycy po 2,5 roku.
z jednym da się oglądać, ale widoczny pasek i swiecące logo tvn
na wszystkich kanałach ;-)

Data: 2009-11-03 21:38:17
Autor: ia
DLNA

z jednym da się oglądać, ale widoczny pasek i swiecące logo tvn
na wszystkich kanałach ;-)

nie rozumiem..
to w plazmach chyba zostaje ślad a nie w LCD?

Data: 2009-11-04 08:47:24
Autor: pawell32
DLNA
ia pisze:

z jednym da się oglądać, ale widoczny pasek i swiecące logo tvn
na wszystkich kanałach ;-)

nie rozumiem..
to w plazmach chyba zostaje ślad a nie w LCD?

jak widać nie, choć widziałem też jak na lg (lcd)
po wyłaczeniu dekodera było widać jeszcze menu
na ciemnym tle.

Data: 2009-11-04 17:48:50
Autor: Chris
DLNA
Dnia Wed, 04 Nov 2009 08:47:24 +0100, pawell32 napisał(a):

jak widać nie, choć widziałem też jak na lg (lcd)
po wyłaczeniu dekodera było widać jeszcze menu
na ciemnym tle.

Na LCD może wystąpić efekt wyglądający podobnie jak wypalenie kineskopu,
ale jest to zjawisko całkowicie odwracalne i po kilku godzinach
całkowicie znika.

--
Pozdrowienia,
Krzysztof

Data: 2009-11-01 15:10:41
Autor: Jerzy Pastusiak
DLNA
Witaj.

On Fri, 30 Oct 2009, ia wrote:
| Już się cieszyłem, że kupując sony kdl-46W5500,
| będę mógł bez podłączania żadnych kabli oglądać na TV
| materiał z laptopa, ...

Wydaje mi sie, ze nie jest to zbyt fortunny pomysl.
Telewizor ma miec ladny obraz i kanaly, a nie gadzety typu
termometr, zegarek i kalkulator.

Laptop natomiast, nie jest smietnikiem do ktorego kazdy moze
zajrzec i ktorego kazdy moze korzystac do woli.

Zastanow sie lepiej nad zaprojektowaniem bezpiecznej
multimedialnej sieci domowej, za routerem i firewallem,
ewentualnie z:
NAS (Network Attached Storage - sieciowa pamiec masowa), NMT (Networked Media Tank - sieciowy zasobnik multimedialny)
DM 800, 8k, czy nawet maly PC - ASUS Eee Box EBXB202 1GB 160GB WLAN XP
http://www.vobis.pl/oferta/komputery_stacjonarne/dom/702509_komputer_asus_eeebox_1gb_160gb.aspx
tu masz wszystkie kodeki, dvi, HD - 160 GBy, ...,

Protokoly z ktorych sie korzysta przy przekazach
PC <-- > TV, [ftp, SMB, UPnP, DLNA, ...] sa niebezpieczne,
i w wielu przypadkach, bez wlasciwego zabezpieczenia, mozna
bez problemu wykrasc Ci przy okazji haslo, np. do mbanku.

Stare:
The FBI has Strongly Recommended that
All Users Immediately Disable Windows'Universal Plug n' Play Support http://www.grc.com/unpnp/unpnp.htm
moze nieaktualne - nowosci sa mniej znane.

Ja, po wlaczeniu sobie klienta UPnP na DM, widzialem
co ma "do grania" na PC i gdzie indziej, pół osiedla.

Chcesz zesnifowac haslo do ftp, smb, ... (~70 kby !!!):
http://www.nirsoft.net/utils/password_sniffer.html
Proste.

Oczywiscie mozna pliki "przenosic" na nogach przez USB.

Ja mam TV podlaczony do sieci, ale dla eksperymentu - ciekawosci.
Internet bezuzyteczny, zdjecia mozna odtwarzac inaczej.
Ciagle sie kontaktuje z baza (philips).

Pzdr.J.P.

Data: 2009-11-01 20:29:59
Autor: adresss
DLNA

Ja mam TV podlaczony do sieci, ale dla eksperymentu - ciekawosci.
Internet bezuzyteczny, zdjecia mozna odtwarzac inaczej.
Ciagle sie kontaktuje z baza (philips).

a za chwile ta technologia zostanie wykorzystana np. do przesylania
informacji o tym co  taki zwykly Kowalski oglada, toz to nic innego
jak zakamuflowany kanal zwrotny. Podobnie wyglada sprawa np. telewizji
n, ktora "technicznie" jest gotowa do tego, aby wiedziec,co ogladaja
abonenci - oczywisci ci co sie podlaczyli do Interetnu (np. aby
sluchac radia internetowego).

Taki sprzet w rekach producentow/operatorow satelitarnych/kablowkowych
to nic innego jak ryzyko utraty swojej prywatnosci, ktora moze byc
wykorzystana do wielu roznych celow.

--
ThinkXtra

Data: 2009-11-01 22:49:16
Autor: Jerzy Pastusiak
DLNA
On Sun, 1 Nov 2009, adresss@poczta.pl wrote:

> [...]
| n, ktora "technicznie" jest gotowa do tego, aby wiedziec,co ogladaja
| abonenci - oczywisci ci co sie podlaczyli do Interetnu (np. aby

Wiesz, nawet sie nie kamufluja.
Zeby skorzystac z przegladarki WWW, nalezy sie zarejestrowac, podac
konto e-maila i dopiero przez baze Philipsa, mozesz przegladac strony,
Youtube, pogode, ...

Przegladarka jest dosyc dobra, lepsza niz w DM, ale niewygodna.
TV do tego sie nie nadaje. Od tego jest biurko i wygodny fotel
i klawiatura.

| Taki sprzet w rekach producentow/operatorow satelitarnych/kablowkowych
| to nic innego jak ryzyko utraty swojej prywatnosci, ktora moze byc
| wykorzystana do wielu roznych celow.

A co z komorkami?

"Aktywna - wlaczona, komorka kontaktuje sie z baza systematycznie.
Nowoczesne komorki maja tez kilka wbudowanych sztuczek.
Lepsze to niz czipowanie, a zupelnie dobrowolne.
Komorka ma dobry mikrofon, czasem kamerke i GPS'a."
Kompresja AMR jest naprawde swietna.

A kamery na ulicach UK, czesto z glosnikami (gdzie rzucacie
smieci ... obywatelu; a ten pies, co on tam zrobił?).
W UK jest ich ponad 4 miliony.

Poniewaz, nie mozna tego "zoglądać", wiec "angielski urzednik" wpadl
na pomysl, zeby obrazy umiescic w Internecie i zrobic konkurs:
"dobrze doniesiesz na łobuza, wygrasz 500 funtow".

W USA, w toaletach instaluje sie czujniki (moczu).
Szef: "Aha, trawke wczoraj sie palilo? ..."

Pzdr.J.P.

Data: 2009-11-01 17:37:16
Autor: DeSola
DLNA
Już się cieszyłem, że kupując sony kdl-46W5500,
będę mógł bez podłączania żadnych kabli oglądać na TV materiał z laptopa,
a tu gość z salonu sony mówi: ok ale jak wetkne do telewizora kabel od

Widzę, że obaj razem z tym sprzedawcą macie małe doświadczenie we wtykaniu i jeszcze mniejsze jeśli chodzi o ten model sony

Samo podłączenie do laptopa niewiele daje ponieważ niewiele się da na tym tv obejrzeć. Akceptuje chyba tylko mpg2 o ile pamiętam.
Więc o wszystkich filmach w hd, jakiś mkv - zapomnij, ten tv jest bardzo słaby pod tym względem. Mam w5500 podpięte pod net i z mojego laptopa jedyne co mogę na nim oglądać to jakieś mp3 :-)
Dostępne fukncje internetowe to też żenada.

Pod tym względem mistorzostwo świada ma wszystkoczytający samsung b650, do tego możesz do niego dokupić przelotkę i masz net bezprzowodowy. Tylko obraz niestety znacznie gorszy niż w naszych w5500.

pozdrawiam

M.

Data: 2009-11-01 19:00:00
Autor: ia
DLNA

Użytkownik "DeSola" <pablo8791@op.pl> napisał w wiadomości news:hckead$n1j$1news.onet.pl...
[...]

1. o jakiej przelotce piszes?
2. no to żeby mieć lepszy obraz dorównujący w5500 to może LE-46B750 ?

pzdr
ia

Data: 2009-11-01 22:39:33
Autor: DeSola
DLNA
Witam, poszperałem trochę po sieci i okazało się, że sytuacja dot. tego tv się zeminiła,  ponoć w5500 całkiem fajnie działa ale z windowsem 7 i windows media player ver 12

ewentualnie można zainstalować ps3 media server który również obsługuję ten tv (w5500)

ogólnie ja mam w5500 i jestem b. zadowolony, obrazu jest super

pozdrawiam

M.

Data: 2009-11-01 22:03:40
Autor: Tomek Kańka
DLNA
ia <zapytajmnie@gazeta.pl> napisał(a)
[...]

Tu poczytaj: http://ps3mediaserver.blogspot.com/
Na forum jest wątek (AFAIRC) o Sony 5500.

--
Tomek Kańka

DLNA