DLNA

Data: 2009-11-01 15:10:41
Autor: Jerzy Pastusiak
DLNA
Witaj.

On Fri, 30 Oct 2009, ia wrote:
| Już się cieszyłem, że kupując sony kdl-46W5500,
| będę mógł bez podłączania żadnych kabli oglądać na TV
| materiał z laptopa, ...

Wydaje mi sie, ze nie jest to zbyt fortunny pomysl.
Telewizor ma miec ladny obraz i kanaly, a nie gadzety typu
termometr, zegarek i kalkulator.

Laptop natomiast, nie jest smietnikiem do ktorego kazdy moze
zajrzec i ktorego kazdy moze korzystac do woli.

Zastanow sie lepiej nad zaprojektowaniem bezpiecznej
multimedialnej sieci domowej, za routerem i firewallem,
ewentualnie z:
NAS (Network Attached Storage - sieciowa pamiec masowa), NMT (Networked Media Tank - sieciowy zasobnik multimedialny)
DM 800, 8k, czy nawet maly PC - ASUS Eee Box EBXB202 1GB 160GB WLAN XP
http://www.vobis.pl/oferta/komputery_stacjonarne/dom/702509_komputer_asus_eeebox_1gb_160gb.aspx
tu masz wszystkie kodeki, dvi, HD - 160 GBy, ...,

Protokoly z ktorych sie korzysta przy przekazach
PC <-- > TV, [ftp, SMB, UPnP, DLNA, ...] sa niebezpieczne,
i w wielu przypadkach, bez wlasciwego zabezpieczenia, mozna
bez problemu wykrasc Ci przy okazji haslo, np. do mbanku.

Stare:
The FBI has Strongly Recommended that
All Users Immediately Disable Windows'Universal Plug n' Play Support http://www.grc.com/unpnp/unpnp.htm
moze nieaktualne - nowosci sa mniej znane.

Ja, po wlaczeniu sobie klienta UPnP na DM, widzialem
co ma "do grania" na PC i gdzie indziej, pół osiedla.

Chcesz zesnifowac haslo do ftp, smb, ... (~70 kby !!!):
http://www.nirsoft.net/utils/password_sniffer.html
Proste.

Oczywiscie mozna pliki "przenosic" na nogach przez USB.

Ja mam TV podlaczony do sieci, ale dla eksperymentu - ciekawosci.
Internet bezuzyteczny, zdjecia mozna odtwarzac inaczej.
Ciagle sie kontaktuje z baza (philips).

Pzdr.J.P.

Data: 2009-11-01 20:29:59
Autor: adresss
DLNA

Ja mam TV podlaczony do sieci, ale dla eksperymentu - ciekawosci.
Internet bezuzyteczny, zdjecia mozna odtwarzac inaczej.
Ciagle sie kontaktuje z baza (philips).

a za chwile ta technologia zostanie wykorzystana np. do przesylania
informacji o tym co  taki zwykly Kowalski oglada, toz to nic innego
jak zakamuflowany kanal zwrotny. Podobnie wyglada sprawa np. telewizji
n, ktora "technicznie" jest gotowa do tego, aby wiedziec,co ogladaja
abonenci - oczywisci ci co sie podlaczyli do Interetnu (np. aby
sluchac radia internetowego).

Taki sprzet w rekach producentow/operatorow satelitarnych/kablowkowych
to nic innego jak ryzyko utraty swojej prywatnosci, ktora moze byc
wykorzystana do wielu roznych celow.

--
ThinkXtra

Data: 2009-11-01 22:49:16
Autor: Jerzy Pastusiak
DLNA
On Sun, 1 Nov 2009, adresss@poczta.pl wrote:

> [...]
| n, ktora "technicznie" jest gotowa do tego, aby wiedziec,co ogladaja
| abonenci - oczywisci ci co sie podlaczyli do Interetnu (np. aby

Wiesz, nawet sie nie kamufluja.
Zeby skorzystac z przegladarki WWW, nalezy sie zarejestrowac, podac
konto e-maila i dopiero przez baze Philipsa, mozesz przegladac strony,
Youtube, pogode, ...

Przegladarka jest dosyc dobra, lepsza niz w DM, ale niewygodna.
TV do tego sie nie nadaje. Od tego jest biurko i wygodny fotel
i klawiatura.

| Taki sprzet w rekach producentow/operatorow satelitarnych/kablowkowych
| to nic innego jak ryzyko utraty swojej prywatnosci, ktora moze byc
| wykorzystana do wielu roznych celow.

A co z komorkami?

"Aktywna - wlaczona, komorka kontaktuje sie z baza systematycznie.
Nowoczesne komorki maja tez kilka wbudowanych sztuczek.
Lepsze to niz czipowanie, a zupelnie dobrowolne.
Komorka ma dobry mikrofon, czasem kamerke i GPS'a."
Kompresja AMR jest naprawde swietna.

A kamery na ulicach UK, czesto z glosnikami (gdzie rzucacie
smieci ... obywatelu; a ten pies, co on tam zrobił?).
W UK jest ich ponad 4 miliony.

Poniewaz, nie mozna tego "zoglądać", wiec "angielski urzednik" wpadl
na pomysl, zeby obrazy umiescic w Internecie i zrobic konkurs:
"dobrze doniesiesz na łobuza, wygrasz 500 funtow".

W USA, w toaletach instaluje sie czujniki (moczu).
Szef: "Aha, trawke wczoraj sie palilo? ..."

Pzdr.J.P.

DLNA