DŁUGIE KOLEJKI DO KRYPTY PREZYDENCKIEJ NA WAWELU

Data: 2010-05-03 18:41:03
Autor: cytryna
DŁUGIE KOLEJKI DO KRYPTY PREZYDENCKIEJ NA WAWELU

W kolejkach ustawiają się na Wzgórzu Wawelskim osoby, które chcą odwiedzić kryptę z sarkofagiem Lecha i Marii Kaczyńskich pod Wieżą Srebrnych Dzwonów. W poniedziałek, pomimo deszczu, kolejki chętnych sięgały Bramy Wazów poniżej głównego wejścia do Katedry. Z powodu nasilonego ruchu i potrzeby usprawnienia odwiedzania krypty oraz potrzeby zachowania skupienia i godnej atmosfery, wprowadzono zakaz fotografowania. Zakaz ma charakter czasowy, w przypadku mniejszego nasilenia ruchu zostanie zniesiony.

Zgodnie z ustalonym porządkiem, kryptę pod Wieżą Srebrnych Dzwonów z sarkofagami pary prezydenckiej oraz marszałka Józefa Piłsudskiego odwiedza się osobno, schodząc schodami znajdującymi się za żelazną kratą tuż za wejściem do katedry.

Chętni schodzą do krypty, obchodzą ją prawą stroną, przechodząc pod ścianami i przed wejściem do krypty Józefa Piłsudskiego, przechodzą przed sarkofagiem prezydenckim bez zatrzymywania się i wychodzą tymi samymi schodami na dziedziniec. W środku nie można zostawiać kwiatów ani zniczy.

Krypta dostępna jest dla zwiedzających bezpłatnie w godzinach otwarcia Wzgórza Wawelskiego, czyli od godz. 9 do 19.30. Pozostałe krypty z grobami królewskimi zwiedza się w ramach trasy turystycznej, wchodząc i wychodząc schodami wewnątrz katedry. Tam obowiązują bilety wstępu.

- Kolejki są długie, sięgają od krypty do Bramy Wazów, mimo że pada deszcz. Szczególnie te trzy ostatnie dni były trudne. Przyjechało dużo ludzi, którzy chcieli zejść do krypty i pokłonić się przed sarkofagiem - powiedział proboszcz Katedry Wawelskiej ks. prałat Zdzisław Sochacki.

Jak podkreślił, pomimo że emocje związane z pochówkiem już opadły, ludzie nadal chcą przyjechać i oddać hołd prezydenckiej parze. - Trzeba będzie zadać sobie pytanie, co jest w naszych rodakach takiego wielkiego, że potrafią tak uporządkować swoje życie, by tu być i oddać cześć - powiedział ks. Sochacki. Jak dodał, "w dotykaniu sarkofagu przez odwiedzających uwidacznia się ich głęboka więź z prezydentem".

Prezydent Lech Kaczyński i jego żona Maria zgięli w katastrofie lotniczej pod Smoleńskiem 10 kwietnia wraz z 94 innymi osobami. Spoczęli 18 kwietnia w krypcie w katedrze na Wawelu. W uroczystościach pogrzebowych uczestniczyli najbliżsi zmarłych, przedstawiciele najwyższych władz oraz 18 zagranicznych delegacji. Na krakowskim Rynku, okolicznych ulicach, na Błoniach i przy Sanktuarium w Łagiewnikach zebrało się ok.150 tys. osób.

Prezydencka para spoczęła w sarkofagu wykonanym z onyksu miodowego, o specyficznej, kryształkowej budowie, przepuszczającego światło i trwalszego niż alabaster. Sarkofag ma formę prostopadłościanu o wymiarach 238 x 154 x 60 cm. Na górnej płycie, ważącej ponad 400 kg, wykuto duży znak krzyża, na dłuższym boku umieszczono imiona i nazwiska pary prezydenckiej: Lech Aleksander Kaczyński, Maria Helena Mackiewicz-Kaczyńska.

Niepocieszona jest tylko pani Klichowa, ustaliła cenę wejścia "na sarkofag i na dzwon Zygmunta" a 12 zetów, rodzinny ToyToy-bezpłatny. A tu za darmo Polacy odwiedzaja swojego Prezydenta i Jego Małżonkę. Co za kaszana dla wajdolących,
kutz'ających, palikocących i innego drobnego płazu rodem z PO.

Data: 2010-05-03 18:50:14
Autor: boukun

Użytkownik "cytryna" <cytryna4@poczta.onet.eu> napisał w wiadomości news:3461.000021c7.4bdefc9fnewsgate.onet.pl...

[...]

Dowożą autobusami? Mnie by tam koniami nie zaciągli...

boukun

Data: 2010-05-03 10:04:02
Autor: Hans Kloss
On 3 Maj, 18:50, "boukun" <bou...@neostrada.pl> wrote:

Dowożą autobusami? Mnie by tam koniami nie zaciągli...

"Koniami" powiadasz, i "zaciągli" żydzie? Spokojna głowa, śmieci ani
meneli tam nie wpuszczają więc nie masz szans pokajać się za swoje
boukuństwo u grobu ś.p. Prezydenta;)
J-23

Data: 2010-05-03 19:14:27
Autor: boukun

Użytkownik "Hans Kloss" <mrdevilyn@gmail.com> napisał w wiadomości news:e65fcd33-d928-478a-9025-17b6695bd7b6s29g2000yqd.googlegroups.com...
[...]

A mi się wydaje, że sam motłoch chce sprawdzić, czy to nie był fajny sen...

boukun

Data: 2010-05-03 19:09:45
Autor: boukun
DŁUGIE KOLEJKI DO KRYPTY PREZYDENCKIEJ NA WAWELU

Użytkownik "EUR" <eur@eur.pl> napisał w wiadomości news:hrmvjt$je$1speranza.aioe.org...

"boukun" <boukun@neostrada.pl> wrote

Znowu cuchnie rzydkiem ze swidnicy.

rAzor, ty kundlu pojebany, jestes gorzej jak dziecko zlomiarza, który z
biedaszybów wyladowal na walbrzyskim smietniku...

boukun

Data: 2010-05-03 19:12:57
Autor: boukun
rzyd niedzwiecki ze swidnicy

Użytkownik "EUR" <eur@eur.pl> napisał w wiadomości news:hrn04d$1fi$1speranza.aioe.org...

"boukun" <boukun@neostrada.pl> wrote
Umyj sie rzydku, bo jedzie od ciebie szczynami wielblada

Data: 2010-05-03 21:24:52
Autor: boukun

Użytkownik "Ikselka" <ikselk@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:1vsq35kx6wc2k.1hqs7bgj0xcl0$.dlg40tude.net...
[...]

Na Wawel? Jako niewierzący? Nie wierzę...
Na szczęście mam ten problem z głowy...

boukun

Data: 2010-05-03 19:00:24
Autor: jadrys
W dniu 2010-05-03 18:41, cytryna pisze:
W kolejkach ustawiają się na Wzgórzu Wawelskim osoby, które chcą odwiedzić
kryptę z sarkofagiem Lecha i Marii Kaczyńskich pod Wieżą Srebrnych Dzwonów.

Myślisz że tym w kolejce chodzi tylko o oddanie hołdu zmarłemu Prezydentowi?

Data: 2010-05-03 19:06:19
Autor: brat_olin
DŁUGIE KOLEJKI DO KRYPTY PREZYDENCKIEJ NA WAWELU

"jadrys" <andrzej203@op.pl> wrote

> [...]
Dzwonów.

Myślisz że tym w kolejce chodzi tylko o oddanie hołdu zmarłemu

A o co innego?  Zreszta widzial tam ktos kogos z peo w tej kolejce??

--
Smart questions to stupid answers

Data: 2010-05-03 19:11:16
Autor: jadrys
W dniu 2010-05-03 19:06, brat_olin pisze:
[...]

Osobiście myślę że jest to powodowane chwilową modą. Jak tu się nie pochwalić znajomym że sie było na Wawelu i widziało sarkofag..

Nie, nie widziałem nikogo z PO, ale myślę że część odwiedzających robi to z mściwej satysfakcji..

Data: 2010-05-03 19:16:44
Autor: Wlodzimierz Zabotynski

"jadrys" <andrzej203@op.pl> schrieb im Newsbeitrag
> [...]

pochwalić znajomym że sie było na Wawelu i widziało sarkofag..

Nie, nie widziałem nikogo z PO, ale myślę że część odwiedzających robi

-- Kapitalizm jest chorobą (zarazą) z którą należy walczyć..
Instalując Linuksa na swoim komputerze robisz pierwszy krok w tym
kierunku..

   ,,... część odwiedzających robi to z mściwej satysfakcji.." - jadrys,
   czerwony degenerat!

   AR

Data: 2010-05-03 21:14:27
Autor: jadrys
W dniu 2010-05-03 19:16, Wlodzimierz Zabotynski pisze:
[...]

Raczej nazywający rzecz po imieniu, durnowaty spamerze.

Data: 2010-05-03 19:10:31
Autor: Ikselka
Dnia Mon, 03 May 2010 19:00:24 +0200, jadrys napisał(a):

[...]

Nie: o złożenie hołdu i oddanie czci. Pierwszemu powojennemu Prezydentowi,
który się Polski nie wstydził i zagranicy nie kłaniał. I jego Żonie, która
była wzorem Polki.

Data: 2010-05-03 19:15:45
Autor: jadrys
W dniu 2010-05-03 19:10, Ikselka pisze:
[...]

Miałbym parę uwag co do Jego prezydentury, ale to nie czas na ich wygłaszanie..  Natomiast całkowicie się zgadzam z tym co napisałaś o Jego Żonie..

Data: 2010-05-03 19:56:48
Autor: Ikselka
Dnia Mon, 03 May 2010 19:15:45 +0200, jadrys napisał(a):

[...]

Uwagi można mieć do każdego prezydenta, bo czyż był taki, do którego nikt
nie ma uwag? Nie ma takiego, któryby zadowolił wszystkich. No ale ś.p.
Maria Kaczyńska była dla mnie wzorem skromnosci, kobiecości, inteligencji,
taktu i wdzięku, to był pomimo braku fizycznej urody Piękny Człowiek.

Data: 2010-05-03 21:14:50
Autor: jadrys
W dniu 2010-05-03 19:56, Ikselka pisze:

[...]

Mogę się tylko podpisać pod Twoim tekstem.

Data: 2010-05-03 19:29:53
Autor: MH
DŁUGIE KOLEJKI DO KRYPTY PREZYDENCKIEJ NA WAWELU
[pierdoły ciach]

To była bodajże końcówka lat 80'tych , albo początek 90'tych. Cholera , nie
pamiętam..  Na Okęciu wylądował Concorde. Akurat miałem towar do odbioru na cargo.
O 5-tej rano wyjechałem ze swojej osady , żeby o rozsądnej godzinie być na
kolacyjkę.. JA PIER.....  Nie dało się !!  Tak gawiedź waliła na lotnisko , by
zobaczyć żelaznego ptaka. Tak i teraz gawiedź wali do ofiary żelaznego ptaka.
IDĘ O ZAKŁAD !!!  Po wyborach pis z kulawą nogą tam nie zaglądnie.

MH

Data: 2010-05-03 20:28:14
Autor: cytryna
[...]

Pani Kustosz Muzeum Wawelskiego w rozmowie z historykiem i socjologiem, dr nauk politycznych Zbigniewem Bajką z Instytut Dziennikarstwa i Komunikacji Społecznej, Wydziału Zarządzania i Komunikacji Społecznej Uniwersytetu Jagiellońskiego, stwierdziła przed kamerami TVP, że spodziewane jest ogromne zainteresowanie sarkofagiem Pary Prezydenckiej w krypcie Srebrnych Dzwonów w okresie co najmniej 2 lat. Stara zasada śledczych stanowi, że zbrodniarz przychodzi na pogrzeb ofiary, a wczesniej czy później odwiedza także miejsce jego pochówku. Zobaczymy jak dalece sie to sprawdzi w omawianym przypadku.

Data: 2010-05-03 12:42:59
Autor: Antenka

***************************************************************************­*

[...]

Cytrynko myślisz, że spiskowcy też przyjądą do krypty Prezydenckiej
Pary? Chyba masz rację, ale najpierw pokręcą się na miejscu zbrodni,
żeby zabrać obciążające ich dowody.

Antenka

Data: 2010-05-03 20:41:49
Autor: boukun

Użytkownik "cytryna" <cytryna4@poczta.onet.eu> napisał w wiadomości news:3461.000021da.4bdf15benewsgate.onet.pl...
[...]

Dom do góry nogami. Domek na głowie.

Pierwsi goście odwiedzili go 12 maja 2007 roku. W letnie weekendy oblegany (3-4 godzinne kolejki).

http://www.youtube.com/watch?v=n39EHVjEWbM

boukun

DŁUGIE KOLEJKI DO KRYPTY PREZYDENCKIEJ NA WAWELU