DMC 12ton, 8ton?

Data: 2011-07-25 17:29:07
Autor: BAREK
DMC 12ton, 8ton?
Dzień Dobry,
Czy ktoś mi pomoże w takiej kwestii;
-o jakich masach całkowitych auta myśleć ze względu na dostępność punktów na terenie dużych miast?
Chodzi o logistykę świeżych owoców i warzyw.
Oczywiście mamy busa izotermę o DMC3,5, ale czy auto DMC12 ton nie będzie miało problemu z wjazdem?

Pomijam kwestię gabarytów samochodu.
--
Barek
barek[]plusnet pl

Data: 2011-07-25 19:01:58
Autor: Massai
DMC 12ton, 8ton?
BAREK wrote:

Dzień Dobry,
Czy ktoś mi pomoże w takiej kwestii;
-o jakich masach całkowitych auta myśleć ze względu na
dostÄ™pność punktów na terenie dużych miast?  Chodzi o logistykÄ™
DMC3,5, ale czy auto DMC12 ton nie będzie miało problemu z wjazdem?

Pomijam kwestię gabarytów samochodu.

Ostatnio przy okazji haseł o omijaniu płatnych dróg, zarządy
mówiły o stawianiu na drogach gminnych wyraźnych ograniczeń do 8
ton. Może to być jakaś sugestia.

--
Pozdro
Massai

Data: 2011-07-25 22:15:15
Autor: mister
DMC 12ton, 8ton?
W dniu 2011-07-25 21:01, Massai pisze:
Ostatnio przy okazji hase³ o omijaniu p³atnych dróg, zarz±dy
mówi³y o stawianiu na drogach gminnych wyra¼nych ograniczeñ do 8
ton. Mo¿e to byæ jaka¶ sugestia.

DMC czy RMC?

Data: 2011-07-25 22:14:08
Autor: Massai
DMC 12ton, 8ton?
mister wrote:

W dniu 2011-07-25 21:01, Massai pisze:
> Ostatnio przy okazji hase³ o omijaniu p³atnych dróg, zarz±dy
> mówi³y o stawianiu na drogach gminnych wyra¼nych ograniczeñ do 8
> ton. Mo¿e to byæ jaka¶ sugestia.

DMC czy RMC?

Z tego co pamiêtam artyku³ by³ okraszony zdjêciem z B-5 z bodaj¿e
tabliczk± 8t. Wiêc DMC.

Z tym ¿e i tak bym siê na tym co pisz± dok³adnie nie opiera³, bo
zazwyczaj na gminnych jest ograniczenie nacisk osi do 8t.

--
Pozdro
Massai

Data: 2011-07-25 22:20:33
Autor: Adam Szewczak
DMC 12ton, 8ton?

U¿ytkownik "mister" <bez@emaila.com> napisa³ w wiadomo¶ci news:j0kis2$ald$1inews.gazeta.pl...
[...]

Ponastawiali znakow maksymalny nacisk osi 8t (B-19)

PZDr
Adam

Data: 2011-07-25 22:21:43
Autor: Artur Ma¶l±g
DMC 12ton, 8ton?
W dniu 2011-07-25 22:15, mister pisze:
[...]

Widaæ, ¿e nie masz zielonego pojêcia o przepisach...

Data: 2011-07-25 22:23:17
Autor: mister
DMC 12ton, 8ton?
W dniu 2011-07-25 22:21, Artur Ma¶l±g pisze:
Widaæ, ¿e nie masz zielonego pojêcia o przepisach...

no chyba ty.

Data: 2011-07-25 22:30:30
Autor: Artur Ma¶l±g
DMC 12ton, 8ton?
W dniu 2011-07-25 22:23, mister pisze:
W dniu 2011-07-25 22:21, Artur Ma¶l±g pisze:
Widaæ, ¿e nie masz zielonego pojêcia o przepisach...

no chyba ty.

LOL - gdyby by³o tak jak twierdzisz, to by¶ nie zada³
pytania:
<cite>
> Ostatnio przy okazji hase³ o omijaniu p³atnych dróg, zarz±dy
> mówi³y o stawianiu na drogach gminnych wyra¼nych ograniczeñ do 8
> ton. Mo¿e to byæ jaka¶ sugestia.

DMC czy RMC?
</cite>

I tyle w temacie.

Data: 2011-07-25 22:35:46
Autor: mister
DMC 12ton, 8ton?
W dniu 2011-07-25 22:30, Artur Ma¶l±g pisze:
> [...]
 > Ostatnio przy okazji hase³ o omijaniu p³atnych dróg, zarz±dy
 > mówi³y o stawianiu na drogach gminnych wyra¼nych ograniczeñ do 8

DMC czy RMC?
</cite>

I tyle w temacie.

w jaki sposob z tego posta wywnioskowac czy stawiano znaki B-5, B-18 czy B-19?
troll detected.

Data: 2011-07-25 22:44:19
Autor: Artur Ma¶l±g
DMC 12ton, 8ton?
W dniu 2011-07-25 22:35, mister pisze:
> [...]

</cite>

I tyle w temacie.

w jaki sposob z tego posta wywnioskowac czy stawiano znaki B-5, B-18 czy

Twój problem

troll detected.

To prawda.

Data: 2011-07-25 22:47:30
Autor: mister
DMC 12ton, 8ton?
W dniu 2011-07-25 22:44, Artur Ma¶l±g pisze:
Twój problem

nie pograzaj sie.

Data: 2011-07-25 23:01:26
Autor: Artur Ma¶l±g
DMC 12ton, 8ton?
W dniu 2011-07-25 22:47, mister pisze:
W dniu 2011-07-25 22:44, Artur Ma¶l±g pisze:
Twój problem

nie pograzaj sie.

Bez obaw :)

Data: 2011-07-26 14:27:21
Autor: Sebastian Kaliszewski
DMC 12ton, 8ton?
mister wrote:
W dniu 2011-07-25 22:44, Artur Ma¶l±g pisze:
Twój problem

nie pograzaj sie.

To nie mo¿liwe, On siê nie myli :)

pzdr
\SK

Data: 2011-07-26 18:02:31
Autor: 'Tom N'
DMC 12ton, 8ton?
mister w <news:j0kk2i$f1m$1inews.gazeta.pl>:

> [...]
 > Ostatnio przy okazji hase³ o omijaniu p³atnych dróg, zarz±dy
 > mówi³y o stawianiu na drogach gminnych wyra¼nych ograniczeñ do 8
                         ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
 > ton. Mo¿e to byæ jaka¶ sugestia.
   ^^^^^^^^
DMC czy RMC?
</cite>
I tyle w temacie.

w jaki sposob z tego posta wywnioskowac czy stawiano znaki B-5, B-18 czy B-19?

Ma³y hint -- drogi gminne, ustawa o drogach publicznych, znaki E-15x

troll detected.

Dwa: ty, Kaliszczak.

--
Tomasz Nycz

Data: 2011-07-26 20:28:55
Autor: 'Tom N'
DMC 12ton, 8ton?
> [...]

 > mówi³y o stawianiu na drogach gminnych wyra¼nych ograniczeñ do 8
                         ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
   ^^^^^^^^
[...]

Dwa: ty, Kaliszewski.

--
Tomasz Nycz

Data: 2011-07-26 21:25:13
Autor: mister
DMC 12ton, 8ton?
W dniu 2011-07-26 20:28, 'Tom N' pisze:
Ma³y hint -- drogi gminne, ustawa o drogach publicznych, znaki E-15x

duzy hint: przeczytaj ustawe o ktorej wspomniales, zapoznaj sie ze znakiem ktory wymieniles i przestac pisac bzdury.

Dwa: ty, Kaliszewski.

tak, tak. zyj w takim przekonaniu, bedzie ci latwiej :)

Data: 2011-07-26 21:37:37
Autor: 'Tom N'
DMC 12ton, 8ton?
mister w <news:j0n4ac$nv8$1inews.gazeta.pl>:

[...]

Dz. U. z
2007 r. Nr 19, poz.
115, Nr 23, poz. 136,
Nr 192, poz. 1381, z
2008 r. Nr 54, poz.
326, Nr 218, poz.
1391, Nr 227, poz.
1505, z 2009 r. Nr 19,
poz. 100 i 101, Nr 86,
poz. 720, Nr 168, poz.
1323 z 2010 r. Nr
106, poz. 675, Nr 152,
poz. 1018, Nr 225,
poz. 1466, z 2011 r.
Nr 5, poz. 13.

"1. Drogi publiczne ze wzglêdu na funkcje w sieci drogowej dziel± siê na
nastêpuj±ce
kategorie:
1) drogi krajowe;
2) drogi wojewódzkie;
3) drogi powiatowe;
4) drogi gminne.
[...]

4. Minister w³a¶ciwy do spraw transportu ustala, w drodze rozporz±dzenia,
wykaz
dróg krajowych, po których mog± poruszaæ siê pojazdy o dopuszczalnym nacisku
pojedynczej osi napêdowej do 11,5 t, maj±c na uwadze stan techniczny dróg
oraz ochronê dróg przed zniszczeniem.
5. Minister w³a¶ciwy do spraw transportu ustala, w drodze rozporz±dzenia,
wykaz
dróg krajowych oraz dróg wojewódzkich, po których mog± poruszaæ siê pojazdy
o dopuszczalnym nacisku pojedynczej osi do 10 t, maj±c na uwadze potrzebê
zapewnienia ruchu tranzytowego.
6. Drogi inne ni¿ okre¶lone na podstawie ust. 4 i 5 stanowi± sieæ dróg, po
których
mog± poruszaæ siê pojazdy o dopuszczalnym nacisku pojedynczej osi do 8 t.
"

Dwa: ty, Kaliszewski.
tak, tak. zyj w takim przekonaniu, bedzie ci latwiej :)

No masz. Tylko daruj, i nie opisuj jak to jest ci ³atwiej.

--
Tomasz Nycz

Data: 2011-07-26 21:50:52
Autor: mister
DMC 12ton, 8ton?
W dniu 2011-07-26 21:37, 'Tom N' pisze:
No masz. Tylko daruj, i nie opisuj jak to jest ci ³atwiej.

swietnie! teraz przeczytaj ze zrozumieniem i odnies to do mojego pytania od ktorego zaczela sie dyskusja.

Data: 2011-07-26 22:00:22
Autor: 'Tom N'
DMC 12ton, 8ton?
mister w <news:j0n5qa$sfr$1inews.gazeta.pl>:

W dniu 2011-07-26 21:37, 'Tom N' pisze:
No masz. Tylko daruj, i nie opisuj jak to jest ci ³atwiej.

swietnie! teraz przeczytaj ze zrozumieniem i odnies to do mojego pytania od ktorego zaczela sie dyskusja.

Tego, które ju¿ ci raz futrzak zacytowa³, a ja tam wtr±ci³em swoje
podkre¶lenie?

Proszê bardzo:

<cite Message-ID: <j0kis2$ald$1@inews.gazeta.pl>>
[...]

Gdyby¶ nie kojarzy³, kto siê pyta³ "DMC czy RMC" w kontek¶cie *wyra¼nych
ograniczeñ na drogach gminnych* to zdradzê ci, ze niejaki to mister, lub
je¶li wolisz  "X-User: Adam3k"...

--
Tomasz Nycz

Data: 2011-07-26 22:20:30
Autor: mister
DMC 12ton, 8ton?
W dniu 2011-07-26 22:00, 'Tom N' pisze:
Gdyby¶ nie kojarzy³, kto siê pyta³ "DMC czy RMC" w kontek¶cie *wyra¼nych
ograniczeñ na drogach gminnych*

jezeli nie rozrozniasz dopuszczalnego nacisku osi od dopuszczalnej i rzeczywistej masy calkowitej pojazdu to ... po kiego !@#$%^ sie wypowiadasz w tym temacie?
konczac dyskusje z toba i twoim kolezka wytlumacze wam:
- dopuszczalna masa calkowita to maksymalna masa jaka moze wazyc pojazd wraz z ladunkiem
- rzeczywista masa calkowita to masa jaka wazy pojazd z ladunkiem
- dopuszczalny nacisk osi ... chyba rozumiesz ?
obowiazywanie ograniczenia co do nacisku , nie uniemozliwia obowiazywania ograniczenia co do DMC i RMC. oczywiscie do momentu, kiedy nie beda sie one wykluczac.
mam nadzieje, ze rozjasnilem ci twoje watpliwosci.
na przyszlosc:
po pierwsze, zacznij czytac ze zrozumieniem.
po drugie, szanuj czas swoj i innych.

pozdrawiam.

Data: 2011-07-26 22:36:38
Autor: 'Tom N'
DMC 12ton, 8ton?
mister w <news:j0n7hu$51d$1inews.gazeta.pl>:

[...]

Wypowiadam siê w _kwestii_ "stawiania na drogach gminnych wyra¼nych
ograniczeñ do 8 ton" vs pytaniom o DMC czy RMC. Tak -- z podkre¶leniem s³ów
gminnych i wyra¼nych...

dopuszczalny nacisk osi ... chyba rozumiesz ?

Nie. ICMPTZ...

--
Tomasz Nycz

Data: 2011-07-25 22:53:27
Autor: jerzu
DMC 12ton, 8ton?
On Mon, 25 Jul 2011 22:30:30 +0200, Artur Ma¶l±g <futrzak@polbox.com>
wrote:

I tyle w temacie.

Ile? 8 ton masy rzeczywistej czy dopuszczalnej? A mo¿e nacisk osi 8t? --
Pozdrawiam - Dariusz Niemczyñski  xxx.jerzu@poczta.onet.pl
http://jerzu.waw.pl GG:129280

Data: 2011-07-25 22:59:52
Autor: Artur Ma¶l±g
DMC 12ton, 8ton?
wrote:

I tyle w temacie.

Ile? 8 ton masy rzeczywistej czy dopuszczalnej? A mo¿e nacisk osi 8t?

Masz lejce na co¶ powy¿ej 3,5 tony? Jak zaczniesz czym¶ takim je¼dziæ,
to szybko zmienisz punkt widzenia.

Data: 2011-07-26 14:29:46
Autor: Sebastian Kaliszewski
DMC 12ton, 8ton?
wrote:

I tyle w temacie.

Ile? 8 ton masy rzeczywistej czy dopuszczalnej? A mo¿e nacisk osi 8t?

Masz lejce na co¶ powy¿ej 3,5 tony? Jak zaczniesz czym¶ takim je¼dziæ,
to szybko zmienisz punkt widzenia.

Ale co to ma do faktu twojego bzdurnego stwierdzenia nt. nieznajomo¶ci przepisów?

\SK

Data: 2011-07-26 22:09:56
Autor: Artur Ma¶l±g
DMC 12ton, 8ton?
W dniu 2011-07-26 14:29, Sebastian Kaliszewski pisze:
(...)
Ale co to ma do faktu twojego bzdurnego stwierdzenia nt. nieznajomo¶ci
przepisów?

Wróæ do tego miejsca i postaraj siê przeczytaæ ze zrozumieniem.

Data: 2011-07-26 09:33:41
Autor: LEPEK
DMC 12ton, 8ton?
W dniu 2011-07-25 22:21, Artur Ma¶l±g pisze:
W dniu 2011-07-25 22:15, mister pisze:
DMC czy RMC?
Widaæ, ¿e nie masz zielonego pojêcia o przepisach...

??
A wg. ciebie DMC, RMC, czy NO?

Pozdr,
--
L E P E K    Pruszcz   Gdañski
no_spam/maupa/poczta/kropka/fm

Data: 2011-07-25 19:09:27
Autor: Grejon
DMC 12ton, 8ton?
W dniu 2011-07-25 17:29, BAREK pisze:
Dzieñ Dobry,
Czy kto¶ mi pomo¿e w takiej kwestii;
-o jakich masach ca³kowitych auta my¶leæ ze wzglêdu na dostêpno¶æ
punktów na terenie du¿ych miast?
Chodzi o logistykê ¶wie¿ych owoców i warzyw.
Oczywi¶cie mamy busa izotermê o DMC3,5, ale czy auto DMC12 ton nie
bêdzie mia³o problemu z wjazdem?

Zale¿y w jakim mie¶cie. W Warszawie niektóre mosty i wiadukty maj± ograniczenie do 10t.

--
Grzegorz Joñca    GG: 7366919    JID:grejon@jabber.aster.pl
Mazda 6 2.0 "parafinka" Kombi

Data: 2011-07-25 22:27:28
Autor: Artur Ma¶l±g
DMC 12ton, 8ton?
W dniu 2011-07-25 19:09, Grejon pisze:
[...]

Nie tylko w Warszawie i nie tylko w ogóle. Ciekawe czemu w Niemczech
lata mnóstwo ciê¿arówek poni¿ej 10 Mg :)

Data: 2011-07-25 19:21:33
Autor: mister
DMC 12ton, 8ton?
[...]

jezeli chcesz swobodnie jezdzic, bez wiekszych ograniczen, to maksymalnie 9 ton DMC. majac DMC 12 t wjedziesz chyba do wiekszosci duzych miast w naszym kraju, ale pole do popisu bedziesz mial ograniczone.

Data: 2011-07-26 16:03:23
Autor: Michal Jankowski
DMC 12ton, 8ton?
mister <bez@emaila.com> writes:

[...]

W Warszawie jest strefa 5t i strefy 10t. Oraz jakie¶ zezwolenia na
wjazd...
http://www.zdm.waw.pl/informacje/mapa-ograniczenia-tonazowego.html

  MJ

Data: 2011-07-25 22:47:40
Autor: BAREK
DMC 12ton, 8ton?
Dziękuje za odpowiedzi, jeśli ktoś jeszcze ma jakieś sugestie, to też będe wdzięczny.
Wygląda więc, że takie auto powinno mieć 8 lub 9 ton DMC.
Na jaką ładowność w takim samochodzie można liczyć zakładając, że miało by mieć zabudowę izoterma ewentualnie z agregatem, jednak nie potrzeba osiągów bardzo wyśrubowanych, mówimy wożeniu owoców w zakresie temperatur 0-10 stopni.

--
Barek
barek[]plusnet pl

Data: 2011-07-26 08:20:44
Autor: GR001
DMC 12ton, 8ton?
[...]

Jeszcze pamiêtaj o kwestii winiet, uprawnieñ i badañ technicznych..
Do 8 ton jest du¿o pro¶ciej...
pozdr.
gr

Data: 2011-07-26 11:13:12
Autor: mister
DMC 12ton, 8ton?
W dniu 2011-07-26 08:20, GR001 pisze:
Jeszcze pamitaj o kwestii winiet, uprawnie i bada technicznych..
Do 8 ton jest duo prociej...
pozdr.
gr

winiet juz nie ma, badania techniczne we wszystkich przypadkach co rok. co do uprawnien, do mozna jezdzic na kat. C1 do 7,5t ale i tak trzeba miec swiadectwo kwalifikacji na przewoz rzeczy.

DMC 12ton, 8ton?