DNB - zamknij konto a damy ci 300 PLN

Data: 2019-04-02 22:01:57
Autor: Marcin
DNB - zamknij konto a damy ci 300 PLN
Witam,

Mam kredyt hipoteczny w DNB. W warunkach promocji w jest m.in. warunek, ze mam miec pakiet kont za ktore place 18 PLN/m-c. A tu dostaje list, ze zamkna konto, oprocentowania kredytu nie zmienia, nie bede placil juz tych 18 PLN/m-c a do tego na otarcie lez dadza jednorazowo 300 PLN. O co chodzi? Rozumiem, ze bank sie wycofal z detalu poza hipotekami ale zeby rezygnowal z latwo dostepnych pieniedzy za prowadzenie konta i jeszcze zachecal do zamykania kont?
BTW. niedawno zachecali do nadplat kredytu hipotecznego przez zmniejszenie marzy w zaleznosci od kwoty nadplaty. Dziwne czasy...

Pozdrawiam,
Marcin

Data: 2019-04-03 01:55:34
Autor: Dawid Rutkowski
DNB - zamknij konto a damy ci 300 PLN
Rzeczywiście cuda.
Zachętę do nadpłacanie kredytu jeszcze bym zrozumiał, od aktywów płaci się podatek, a dodatkowo DNB po wycofaniu się z PL z obsługi detalu musiał wpompować własną kasę równoważącą udzielone hipoteki (ZTCP to tylko frankowe, złotówkowe sprzedał do getoutu - choć może i złotówkowe zostawił, ale w takim razie mogły stanowić tylko niewielki % wszystkich) i pewnie chciałby ją uwolnić.
Albo przewidują dupnięcie frankowiczów i próbują minimalizować ryzyko.
Ale próba marna, takich, co robią ostatnio opisywany "oscylatorek", jest malutko - a mieszkania raczej wciąż niesprzedawalne.

Ale czemu rezygnują z haraczu z kont - i jeszcze dają za to premie?
Widać ktoś wygrał z nimi w sądzie i musieli wszystko zwrócić i jeszcze odszkodowanie zapłacić.

Data: 2019-04-03 04:41:50
Autor: Kris
W dniu środa, 3 kwietnia 2019 10:55:36 UTC+2 użytkownik Dawid Rutkowski napisał:
[...]

Rozwiązanie jest banalnie proste- zwijają się z tego segmentu w naszym kraju

Data: 2019-04-03 05:03:38
Autor: Dawid Rutkowski
W dniu środa, 3 kwietnia 2019 13:41:52 UTC+2 użytkownik Kris napisał:

Rozwiązanie jest banalnie proste- zwijają się z tego segmentu w naszym kraju

Banalne to jest to, że z tego segmentu już dawno się zwinęli.
Czyli z obsługi detalu (w tym MSP), poza już udzielonymi hipotekami - cały ten detal, łącznie z oddziałami, sprzedali w 2013 do getoutu.
Sobie zostawili tylko korpo oraz hipoteki.
Hipoteki jak widać całkiem miłe (dla banku), z obowiązkiem posiadania płatnego konta.

I całe pytanie w tym, dlaczego po 5-6 latach nagle pomysł, żeby już klientów na tych kontach więcej nie kroić?
Z dobrego serca?
Bo jeszcze ładnych paręnaście lat krojenia by było.
Nie sądzę, by tyle ich kosztowała obsługa tych kont - a konto, skoro płatne, powinno mieć pełną funkcjonalność ROR - a dostępna jest wyłącznie przez telefon i net - chyba że nie doceniam kosztów infolinii czy też utrzymania ST, a może bankomatów/wpłatomatów?
Rachunek techniczny na pewno będzie tańszy, choć coś do podglądania przez net tego, czy się rata spłaciła oraz do wyliczania nowego harmonogramu w wypadku nadpłaty będą musieli zrobić (jak np. bph czy db).

Data: 2019-04-03 14:59:57
Autor: J.F.
Użytkownik "Dawid Rutkowski"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:03445f3f-6432-401c-8c16-18d6e1a2e32c@googlegroups.com...
[...]

Hipoteki miłe, ale moze o co innego poszlo - ze np frankowe, i nikt tego nie chce wziac, nawet za doplata.

[...]

Bankomaty chyba tanie nie sa, patrzac po cennikach bankow.

Ale ST przeciez nadal utrzymuja dla komercyjnych klientow, prywatnych nie obsluzy ?

Rachunek techniczny na pewno będzie tańszy, choć coś do podglądania przez net tego,
czy się rata spłaciła oraz do wyliczania nowego harmonogramu w wypadku nadpłaty będą musieli zrobić (jak np. bph czy db).

Albo zacheca do splaty/przejscia i nie bedzie potrzeby.

Ale ... to  znow moze byc to samo, co obsluzy klienta komercyjnego.

J.

Data: 2019-04-03 17:39:07
Autor: Wojciech Bancer
On 2019-04-03, Dawid Rutkowski <drutkow1@wp.pl> wrote:

[...]

[...]

Raczej do BZWBK/Santandera chyba?
Ostatnio wyciągałem zaświadczenie dot. spłaconego kredytu w DB i właśnie z Santandera.

--
Wojciech Bańcer
wojciech.bancer@gmail.com

Data: 2019-04-03 12:32:47
Autor: Dawid Rutkowski
DNB - zamknij konto a damy ci 300 PLN
Pytanie było o DNB, a nie o DB.

Data: 2019-04-03 13:44:49
Autor: J.F.
Użytkownik "Dawid Rutkowski"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:b0a47411-e617-4c7e-bb9f-ce83eafcb74a@googlegroups.com...
Rzeczywiście cuda.
Zachętę do nadpłacanie kredytu jeszcze bym zrozumiał, od aktywów płaci się podatek,

No ale jesli chce byc bankiem, to musi miec aktywa ...

[...]

Mowisz, ze z tego detalu bylo tak duzo pieniedzy w kasie ?
To moze niepotrzebnie wycofywal :-)

Mozliwosci pozyskania pieniedzy sa duze ... wiec albo im zalezy na zamknieciu tych prywatnych hipotek, albo maja lepsze zastosowanie dla pieniedzy i to jedna z mozliwosci ich pozyskania :-)

Albo przewidują dupnięcie frankowiczów i próbują minimalizować ryzyko.

Czyli co - splacaja zobowiazania wobec "Centrali" ?

[...]

Frankowicz ?
Bo taki zwykly klient to raczej jakies drobne kwoty by wygral.

Moze po prostu obsluga detalu za duzo kosztuje, marmurki, ludzie .. no i zamkneli.

J.

Data: 2019-04-10 22:32:39
Autor: Marcin
[...]

Byla kiedys podwyzka oplat za konto z 18 PLN na 22 PLN. Ostatnio znowu zmniejszyli na 18 PLN i zwrocili roznice z okresu kiedy oplata byla podwyzszona. Oczywiscie nie z dobrego serca tylko powodem byla decyzja UOKiK.
Dodatkowo kiedys podwyzszyli marze tym ktorzy robili ping-ponga z innym kontem w DNB i tutaj tez musieli oddac roznice oraz powrocic do mniejszej marzy.
https://www.uokik.gov.pl/aktualnosci.php?news_id=15107

Pozdrawiam,
Marcin

Data: 2019-04-03 06:48:00
Autor: Dawid Rutkowski
W dniu wtorek, 2 kwietnia 2019 22:01:59 UTC+2 użytkownik Marcin napisał:

[...]

A napisz jeszcze, jak się z tego konta korzysta?
Oprócz tych 18PLN na miesiąc jeszcze jakieś opłaty?
Za przelewy, debetówkę, za bankomaty/wpłatomaty? Ew. warunkowa bezpłatność?
Jak wrażenia z ST? Apki raczej nie mają, blika też nie, google pay też nie.

Data: 2019-04-03 17:45:35
Autor: J.F.
Użytkownik "Dawid Rutkowski"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:1056d8f9-dbc5-4fb7-9db1-20c3ba06b7ec@googlegroups.com...
[...]

A co - chcesz sobie otworzyc konto ?
Za pozno :-)

A przeciez nie wciskali tego konta, zeby klienta zadowolic, tylko, zeby zarobic :-)

J.

Data: 2019-04-10 22:56:30
Autor: Marcin
DNB - zamknij konto a damy ci 300 PLN

Witam

> A napisz jeszcze, jak się z tego konta korzysta?

Trudno powiedziec bo w zasadzie nie korzystam. Musze miec, bo takie warunki promocji. Sluzy glownie do robienia ping-ponga zeby miec promocyjna marze. Jeszcze jakis czas temu mieli dobrze oprocentowane konto oszczednosciowe PLN. Prawie jak lokaty w klonach. Ale teraz juz slabe 1%.

> Oprócz tych 18PLN na miesiąc jeszcze jakieś opłaty?
> Za przelewy, debetówkę, za bankomaty/wpłatomaty? Ew. warunkowa bezpłatność?

Przelewy, karty, bankomaty w cenie pakietu. Nie ma mozliwosci zejsc z oplat 18 PLN/m-c.

> Jak wrażenia z ST?

Z poczatku to byla tragedia. Np. zeby zobaczyc aktualne saldo bo sie czekalo na przelew to trzeba bylo kliknac w historie. Inaczej saldo pokazywane na podsumowaniu rachunkow nie uwzglednialo operacji z danego dnia. A standardem byly wtedy juz systemy on-line. Teraz jest znacznie lepiej ale np. przelewy wewnetrzne nie chodza on-line. W godzinach biurowych czeka sie kilka minut - to nie problem ale wieczorem czy w weekend tylko znikaja z dostepnych srodkow konta zrodlowego a pojawia sie nastepnego dnia na docelowym.
Na duzy plus z pewnoscia prosty, przejrzysty interfejs, bez zadnych wodotryskow typu kafle.

> Apki raczej nie mają, blika też nie, google pay też nie.

Chyba nie maja. Bank w ktory prowadzi moje normalnie konto ma to wszystko ale nie skorzystalem z tego ani razu wiec w DNB nie szukalem ;)

Pozdrawiam,
Marcin

Data: 2019-04-03 14:41:43
Autor: Wojciech Bancer
On 2019-04-02, Marcin <nomail@nospam.com> wrote:

[...]

[...]

Jeśli koszty prowadzenia takiego działu oraz infrastruktury wymaganej
do obsługiprzewyższają zyski, to czemu nie?

--
Wojciech Bańcer
wojciech.bancer@gmail.com

Data: 2019-04-03 14:55:04
Autor: J.F.
Użytkownik "Wojciech Bancer"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:slrnqa9ag7.1jhc.wojciech.bancer@pl-test.org...
On 2019-04-02, Marcin <nomail@nospam.com> wrote:
[...]
[...]

Ale dzialaja dalej jako bank.
Obluga korporacji rozni sie jakos istotnie od obslugi klienta indywidualnego ?

Czy moze korporacje przyzwyczajone, ze nie ma nic za darmo - ani kont, ani przelewow ...

J.

Data: 2019-04-03 17:35:48
Autor: Wojciech Bancer
On 2019-04-03, J.F. <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:

[...]

zachecal do zamykania kont?
[...]

No potrafi. Często banki utrzymują dwa różne systemy informatyczne do tego.

Czy moze korporacje przyzwyczajone, ze nie ma nic za darmo - ani kont, ani przelewow ...

Nie wnikam. Po prostu mogą chcieć się pozbyć "resztek" zwykłych kont ROR
od osób detalicznych, jeśli generuje im to zbyt duże koszty.

--
Wojciech Bańcer
wojciech.bancer@gmail.com

Data: 2019-04-03 17:47:50
Autor: J.F.
Użytkownik "Wojciech Bancer"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:slrnqa9kmk.1s09.wojciech.bancer@pl-test.org...
On 2019-04-03, J.F. <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:
[...]
[...]

Jesli faktycznie maja drugi system do tego, to moze byc odpowiedz.
Chocby trzeba zaplacic za update, albo odnowic licencje...

J.

Data: 2019-04-07 21:32:30
Autor: Alf/red/
W dniu 03.04.2019 o 17:47, J.F. pisze:
Jesli faktycznie maja drugi system do tego, to moze byc odpowiedz.
Chocby trzeba zaplacic za update, albo odnowic licencje...

Przedsięwzięcie pt. "bank" jest dużo bardziej skomplikowane, niż odnowienie licencji jakiegoś systemu...

--
Alf/red/

DNB - zamknij konto a damy ci 300 PLN