DOSKONAŁA RAMA pod sakwy, 28" - prośba o pomoc

Data: 2010-02-03 20:58:39
Autor: #:-) gps
DOSKONAŁA RAMA pod sakwy, 28" - prośba o pomoc
Szukam ramy na której mógłbym złożyć rower na wyprawy rowerowe, chodzi mi raczej o starsze modele na sztywnym widelcu, bo na ramy Surly szkoda mi pieniędzy ;) Moje dotychczasowe znaleziska

ten podoba mi się najbardziej
http://www.allegro.pl/item902753080_koga_miyata.html

http://www.allegro.pl/item902406045_koga_miyata_shimano_wysylka_gratis_lx.html

http://www.allegro.pl/item897623540_batavus_apache.html
chyba odpada bo przednia zębatka ma tylko jeden blat (czy da radę to zastąpić normalną zębatką)

Czy na ramach tych rowerów da radę złożyć rower na nowym osprzęcie, z kasetą 9 rz. który będzie służył latami?
W ogóle te rowery (pije tu szczególnie do pierwszego) są warte tych kwot?

Może macie jakieś inne propozycje ram na sztywnym widelcu, która miałaby otwory pod low-ridera, i rozmiar ok. 60 cm, bo mam ok. 190 cm?

I jeszcze jedno: czy da się założyć nowe przerzutki/linki/manetki (np. Alivio/Deore/Lx/itp) do takiej ramy? Pytam, bo nie bardzo widzę odpowiednie gniazda na kabelki.

#:-)
gps
[pytam w imieniu kolegi]

Data: 2010-02-03 22:02:21
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
DOSKONAŁA RAMA pod sakwy, 28" - prośba o pomoc
#:-) gps bredzi/łże/gada/bełkocze/zeznaje (niepotrzebne skreślić):
Szukam ramy na której mógłbym złożyć rower na wyprawy rowerowe, chodzi mi raczej o starsze modele na sztywnym widelcu, bo na ramy Surly szkoda mi pieniędzy ;) Moje dotychczasowe znaleziska

Pawle, przekaż koledze, że nawet jak kupi "normalny" rower (z
amortyzatorem) to może w nim zmienić spokojnie widelec. Ja swojego Suntoura
(60mm skoku) zastąpiłem karbonowym sztywniakiem i wcale nie zrobiła się z
tego edycja OTB, bardzo fajnie się jeździ. Tylko, kurde blaszka, stopka
nagle jest za długa. :<

http://www.allegro.pl/item897623540_batavus_apache.html
chyba odpada bo przednia zębatka ma tylko jeden blat (czy da radę to zastąpić normalną zębatką)

Bez znaczenia. Korba jest korba. Jeżeli tylko uda się zdjąć korby i
wykręcić support, to będzie się dało zastąpić obecną korbę jakąś nową.

Czy na ramach tych rowerów da radę złożyć rower na nowym osprzęcie, z kasetą 9 rz. który będzie służył latami?

Zależy od szerokości tylnych widełek, ale myślę, że większych problemów nie
będzie, o ile Twój kolega nie będzie łaskaw tej ramy, na przykład, połamać.
;-)

Może macie jakieś inne propozycje ram na sztywnym widelcu, która miałaby otwory pod low-ridera, i rozmiar ok. 60 cm, bo mam ok. 190 cm?

Czy to musi być gotowy zestaw? Może poradź koledze, żeby kupił ramę osobno,
na przykład z Bike Mielec (chyba, że ma kasę, to wtedy od Orłowskiego),
widelec osobno (jak na razie polecam Rodex-a XF-10. Otwory pod low-ridera,
mocowanie zacisku tarczy, lekki że huhu. Cudo), całą resztę osobno.

I jeszcze jedno: czy da się założyć nowe przerzutki/linki/manetki (np. Alivio/Deore/Lx/itp) do takiej ramy? Pytam, bo nie bardzo widzę odpowiednie gniazda na kabelki.

Linki można prowadzić w pancerzach przez cały rower, mój tata tak ma sprawę
w swoim rowerze załatwioną. Albo dospawać - tokarz, spawacz z migomatem.

Data: 2010-02-03 22:22:45
Autor: Saurus
DOSKONAŁA RAMA pod sakwy, 28" - prośba o pomoc
Bez znaczenia. Korba jest korba. Jeżeli tylko uda się zdjąć korby i
wykręcić support, to będzie się dało zastąpić obecną korbę jakąś nową.

Niekoniecznie. Może być jeszcze suport wciskany (mało prawdopodobne) za to w jednym holendrze Union i jednym Batavus spotkałem się z gładką mufą 35mm. W Union była oś na kwadrat na którą wciskało się łożyska 6003 RS a te w mufę, w tym Batavusie oś była inna, dziwne małe łożyska z tuleją pomiędzy i wciskane w 2 plastikowe miski. Dopiero miski wchodziły w mufę. Różnica taka że w jednym dało się po prostu wymienić łożyska a z drugim padniętym suportem trzeba było kombinować, oś ze sklepu toczyć pod łożyska itp. Rozwiązanie z samymi łożyskami widziałem jeszcze w kilku rowerach ale nie wymagały wymiany. Lepiej zapytać.

Data: 2010-02-04 08:56:43
Autor: ziulek
DOSKONAŁA RAMA pod sakwy, 28" - prośba o pomoc

http://www.allegro.pl/item902406045_koga_miyata_shimano_wysylka_grati...

Ta jest godna uwagi. Po późniejszych małych zmianach (suport
kierownica) Rama sztywna (tak wygląda na foto) będzie służyć lata..
Pozdr

DOSKONAŁA RAMA pod sakwy, 28" - prośba o pomoc