DPF

Data: 2015-03-20 09:50:20
Autor: twistedme
DPF
Witam,

temat z cyklu "wzruszyła mnie twoja historia" :)

Kupiłem Captivę LT 2l. Zrobiłem teraz prawie 4000 i generalnie jestem zadowolony, aczkolwiek mam problem z częstym wypalaniem dpf'a.

Na początku w ogóle nie zwracałem na to uwagi, dopiero kolega mi uświadomił, że pracują wentylatory i to znaczy, że się wypala. Zacząłem czytać i okazało się, że objawy wypalania dpf występują u mnie co 50-100-150km. Na jałowym obroty wzrastają do prawie 1000/min. i włączają się wentylatory. Średnie zużycia paliwa w tym momencie znacznie wzrasta.

Pierwsze, co zrobiłem, po zakupie, to wymiana rozrządu w ASO i olej/filtry u znajomego. Polecił Motula 8100 x-clean 5w40 (wg netu opakowanie oryginalne :)). Po tym pojechałem w trasę 400 km, (teraz wiem, że dpf się oczywiście wypalał), po trasie zapaliła się też kontrolka wymiany oleju.

"Gdy system obliczy, że żywotność oleju dobiega
końca, wskaże na konieczność jego wymiany.
Na tablicy wskaźników zapali się lampka
wymiany oleju silnikowego. Patrz „LAMPKA
WYMIANY OLEJU SILNIKOWEGO”. Olej
należy wymienić jak najszybciej."

Uznałem, że to zbieg okoliczności, bo znajomy zmieniając olej nic nie resetował, więc zresetowałem i jeździłem dalej. Dpf nadal wypalał się tak jak zwykle.

Zacząłem monitorować stan oleju na bagnecie i nie wzrastał (nawet raz jednorazowo spadł o ok 3-4mm)

Postanowiłem więc pojechać do warsztatu specjalizującego się w DPF, celem diagnozy. Podłączyli do kompa, stwierdził, że skoro nic się nie zapala, nie wchodzi w tryb serwisowy, nie ma żadnych innych objawów, ogólne średnie zużycie paliwa 10l (mierzone fakturami jest w normie dla tego wozu), to nie ma podstaw do wycięcia filtra i może się sprawa unormuje po czasie, może paliwo i takie tam bla bla, a % zużycia nie są w stanie stwierdzić, bo się nie wyświetla w tym modelu, skasowali 100zł i odjechałem głupszy niż byłem...

Kilka dni temu znowu kontrolka jakości oleju się zapaliła, mimo, że poziom oleju wciąż taki sam (teraz już sprawdzam prawie codziennie). Podjechałem do najbliższego warsztatu i akurat zaczęła się procedura wypalania. Mechanik podłączył do kompa i stan zapchania filtra 6%, ostatnia regeneracja 50km temu. A filtr się wypala!!! Jestem umówiony na sobotę, ma mieć jakiś specjalny komputer oplowski, który niby więcej pokaże.

Stwierdził też, że moja teoria, że może jednocześnie dolewa ropy do oleju i np turbina puszcza olej do dpf'a jest raczej mało prawdopodobna... (faktycznie skoro nie zapchany). Nie był też zwolennikiem motula, powiedział, że lepszy byłby castrol edge. Mówił też, że jak by był uszkodzony czujnik ciśnienia dpf (druga moja teoria), to nie wypalałby się w ogóle.

Czy ktoś przerabiał podobne objawy? Czy jedynym lekarstwem jak większość sugeruje jest wycięcie filtra? Jeżeli diagnozowanie ma pochłonąć koszty 3x większe, to może rzeczywiście... Z której strony to ugryźć?

Pozdrawiam
Przemek

Data: 2015-03-20 12:24:29
Autor: Marvin
DPF

[...]

Już nawet po tym fragmencie można dojść do wniosku ze coś jest nie tak. Wypalanie dzieje się za często.
Trzeba więc zadać sobie pytanie (i poczytać w sieci) na podstawie jakich sygnałów (czujników) jest inicjowane wypalanie. I następnie przyjrzeć się tym elementom.

M.

Data: 2015-03-20 12:50:51
Autor: Myjk
DPF
Fri, 20 Mar 2015 12:24:29 +0100, Marvin
Już nawet po tym fragmencie można dojść do wniosku ze coś jest nie tak. Wypalanie dzieje się za często.

Interwał 150km przy jeździe po mieście, to całkiem sensowna wartość. Co 100
i 50 tylko w przypadku gdy jeździ się wyjątkowo krótkie odcinki.

Trzeba więc zadać sobie pytanie (i poczytać w sieci) na podstawie jakich sygnałów (czujników) jest inicjowane wypalanie. I następnie przyjrzeć się tym elementom.

Wypalanie jest inicjowane na podstawie różnicy ciśnień na czujnikach przed
i za filtrem DPF. I to jak widać działa dobrze. Przyczyny ew. nadmiernego
zapełnienia filtra (a więc kopcenia) należy szukać pod maską. W lejących
wtryskach, zamulonym dolocie, zaczynającej powoli rzygać olejem turbiny,
względnie IC.

--
Pozdor Myjk

Data: 2015-03-20 13:04:28
Autor: twistedme
DPF
W dniu 2015-03-20 o 12:50, Myjk pisze:
[...]

Mieszkam prawie bezpośrednio przy DK i jeżdżę 15-40km odcinki z prędkościami 100-120/h. Rzadko krótkie trasy "po wsi".

[...]

No właśnie tu jest problem, bo skoro filtr wypala się przy zapełnieniu 6% no to raczej nie jest zapchany...

Data: 2015-03-20 13:29:42
Autor: Marvin
DPF

[...]

To może jednak któryś z tych czujników szwankuje okresowo lub ich złącza ? Albo komputer nie uznaje że wypalanie zakończyło się sukcesem bo podczas wypalania coś przerywało w połączeniach?

Data: 2015-03-23 03:15:42
Autor: przemek.jedrzejczak
DPF
Poleci Motula 8100 x-clean 5w40 (wg netu opakowanie oryginalne :)). Po tym pojechaem w tras 400 km, (teraz wiem, e dpf si oczywicie wypala), po trasie zapalia si te kontrolka wymiany oleju. Uznaem, e to zbieg okolicznoci, bo znajomy zmieniajc olej nic nie resetowa, wic zresetowaem i jedziem dalej.

-- bezsensowny ruch z tym Motulem, oplowski/GM dexos 2 jest chyba najtanszym 5w30 no chyba ze znajomy ma pare beczek na zbyciu :-)

Kilka dni temu znowu kontrolka jakoci oleju si zapalia, mimo, e poziom oleju wci taki sam (teraz ju sprawdzam prawie codziennie).

-- czyli juz wiadomo ze nie byl to przypadek, tak czeste wypalanie moze rozrzedzic olej co skutkuje wlasnie takimi objawami

Podjechaem do najbliszego warsztatu i akurat zacza si procedura wypalania. Mechanik podczy do kompa i stan zapchania filtra 6%, ostatnia regeneracja 50km temu. A filtr si wypala!!!

-- czyli juz wiadomo ze wypalanie nie zostalo zainicjowane bezposrednio przez ECU a wywolal je czujnik DPF (Captiva/Antara z silnikiem Z20DTx jest wyjatkiem)
link:
http://forum.vectraklub.pl/index.php/topic/194174-filtr-czastek-stalych-dpf-fap/

-- Mwi te, e jak by by uszkodzony czujnik cinienia dpf (druga moja teoria), to nie wypalaby si w ogle.

usterka czujnika dpf IMHO zalicza sie do usterek silnika i MUSI byc wyswietlona uzytkownikowi ale co moge sobie wyobrazic to nieszczelnosc przewodu, ktore powoduje nieprawidlowe dzialanie czujnika

-- Czy kto przerabia podobne objawy? Czy jedynym lekarstwem jak wikszo sugeruje jest wycicie filtra?

lecznie poprzez amputacje ? no tak to jest jakas koncepcja :-)

-- Jeeli diagnozowanie ma pochon koszty 3x wiksze, to moe rzeczywicie... Z ktrej strony to ugry?

1 porzadna diagnostyka (opcom/tech 2)
2 podmianka czujnika dpf aby wykluczyc jego awarie
3 szukanie nieszczelnosci w ukladzie

ps1
u mnie bylo latwo (Zafira B) ikonka z kluczykiem, skasowana ale powracajaca po 100-200 km (dpf na szczescie wypalal sie normalnie ~1400 km) opcom pokazal nieszczelnosc przewodu elastycznego dpf, wiec warsztat z informacja czego szukac -> sukces

w warsztacie (ABC Szczecin) raz dwa znalezli trefne miejsce, przy okazji informujac z usmiechem ze ksiegowi GM pojechali po calosci przy zamawianiu tych przewodow i zapewne spotkamy sie ponownie ...

ps2
sprawdz akcje serwisowe captivy

Data: 2015-03-23 13:58:02
Autor: twistedme
DPF
W dniu 2015-03-23 o 11:15, przemek.jedrzejczak@gmail.com pisze:
[...]

No dziki wielkie, wreszcie jaki konkret... Niestety mechanik przeoy mi wizyt na przyszy tydzie. Z innego forum dowiedziaem si, e warto sprawdzi takie parametry jak: warto sadzy, warto popiou oraz sumaryczne zapenienie DPF, przebieg i odstp midzy ostatnimi 5 regeneracjami.

No wic wpisaem w google "diagnostyka komputerowa" i zadzwoniem do 4 warsztatw wygldajcych najsensowniej, nie wiem dlaczego napotykam taki opr materii? Co ja robi le? :)

1. - z amerykaskimi mi si interfejs nie czy
- ale to auto prod. koreaskiej, GM, waciwie opel
- mimo to si nie czy.
- dziki, do widzenia

2. - No niby moemy podczy. Mona podjecha.
Gadka si nie klei
- Do widzenia.

3. -Ale co dokadnie si dzieje?
Opisuj sytuacj.
- No ale ja tu nie bardzo pomog, to bardziej moe mechanik, eby sprawdzi, czy faktycznie ta turbina nie puszcza oleju.
- dziki, do widzenia

4. - No tak, ale to panu nic nie da, ja mog tylko stwierdzi, e uszkodzony, bo tam si to bezporednio nie czy.
- mam info, eby sprawdzi warto sadzy, warto popiou, oraz sumaryczne zapenienie DPF.
- no ale to nic nie da, ludzie wycinaj, ale te nikt nie da gwarancji, ze bdzie ok. La lepsze paliwo.
- no laem i tak samo, u mnie wypala si co 50km
- ma pan diesela i musi pan si z tym mczy.
- do widzenia

Rce mi opadaj, szczeglnie, e nie jestem za mocny w temacie.

Data: 2015-03-23 14:10:49
Autor: Myjk
DPF
Mon, 23 Mar 2015 13:58:02 +0100, twistedme
Ręce mi opadają, szczególnie, że nie jestem za mocny w temacie.

Ale tak realnie, to w czym jest problem? Tylko w tym, że wypalanie jest co
50km? Skoro spala normalne wartości dla tego modelu, nie przybywa i nie
ubywa oleju, silnik nie włazi w tryb serwisowy, to po prostu jeździj. Wg
mnie szuaksz problemu tam gdzie go nie ma. :)

--
Pozdor Myjk

Data: 2015-03-23 14:32:07
Autor: twistedme
DPF
W dniu 2015-03-23 o 14:10, Myjk pisze:
[...]

Taką rade dostałem właśnie od tych fachowców od DPF. Jeździć i się nie zastanawiać.

No i jeździłem normalnie dopóki ostatnio podczas wypalania nie było czuć zapachu ropy w kabinie i nie zapaliła się kontrolka jakości oleju. Poza tym wszyscy piszą, żeby raczej tego nie przerywać, a w takim przypadku jest to praktycznie nierealne. Nie będę jak głupek co 2 dzień jeździł w kółko, żeby filtr wypalać i niepotrzebnie robił dziesiątki kilometrów.

Przypadek z wczoraj: Jechałem rano trasę 50 km (25 w jedną stronę, godzina postoju i powrót) praktycznie całość na tempomacie 100km/h. Filtr wypalał się 2x. Raz po kilku kilometrach, dlatego, że poprzedniego dnia przerwałem procedurę i drugi raz jak wracałem. No dla mnie to paranoja. Ten pierwszy raz zakończył się powodzeniem, bo jak podjechałem na parking, to wszystko było w normie.

Nie pisałem jeszcze, że raz jak się wypalał pojechałem na autostradę, i za radą, znowu fachowców od DPF, żeby jechać nie więcej niż 120 przy 3000 obr/min. Tak jechałem 30 min dla pewności. Wielkie G, wtedy to sprawdziłem dokładnie, bo nastawiłem licznik, następne wypalanie miało miejsce po 90 km.

Jak spojrzysz na raport spalania tego samochodu, to faktycznie średnio pali 10, ale są osoby, którym pali 8, a przy moim oszczędnym trybie jazdy może też by mogło tak być :)

Data: 2015-03-23 14:46:42
Autor: yabba
DPF
Użytkownik "twistedme" <twistedme@o2.pl> napisał w wiadomości news:551015d6$0$15053$65785112news.neostrada.pl...
[...]

Niestety trzeba teraz wybierać przy kupnie: albo samochód będzie ekologiczny albo oszczędny.
Ciekawe co jest bardziej korzystne dla środowiska. Czy spalenie 8 litrów ON w silniku bez DPF czy 10 litrów z DPF?

--
Pozdrawiam,

yabba

Data: 2015-03-23 15:08:22
Autor: Myjk
DPF
Mon, 23 Mar 2015 14:46:42 +0100, yabba
Ciekawe co jest bardziej korzystne dla środowiska.

Ekologia jaką rozumiesz pod tym pojęciem nie ma tutaj żadnego znaczenia.
Ten filtr chroni LUDZI, a właściwie ich płuca. Innymi słowy, zapytaj ile
kosztuje leczenie ludzi, którzy wdychają NOx z samochdodów które
katalizatorów nie posiadają.

--
Pozdor Myjk

Data: 2015-03-24 21:28:47
Autor: janusz_k
DPF
W dniu 2015-03-23 o 15:08, Myjk pisze:
[...]

Ale dpf to nie katalizator :) on filtruje sadzę a nie tlenki azotu.

--
Pozdr

Janusz_K

Data: 2015-03-25 10:36:25
Autor: Myjk
DPF
Tue, 24 Mar 2015 21:28:47 +0100, janusz_k
którzy wdychają NOx z samochdodów które
katalizatorów nie posiadają.
Ale dpf to nie katalizator :) on filtruje sadzę a nie tlenki azotu.

DPF wyłapuje oczywiście sadzę, ale to dlatego, że do niej są "przyklejone"
m.in. związki NOx i w tej postaci nie mogą być katalizowane. Innymi słowy,
filtr DPF nie jest po to żeby ograniczać emisję SADZY do atmosfery, tylko
uniemożliwiać jej nadmierne przenoszenie i _osadzanie_ się wraz z nią
toksycznych związków w płucach. To jest główna rola filtrów DPF i wycinanie
ich to podkopywanie zdrowia swojego i innych. I to w imie paru złotych w
porfelu człowieka którego stać na kupno auta i paliwa do niego.

Zresztą analogicznie głupie postępowanie jest w przypadku CO. Ludzie
oszczędzają parę złotych w portfelu paląc węglem (i śmieciami sic!)
zrzucając sobie i sąsiadom na głowę NOx/SOx/benzopireny, zamiast dać spalić
węgiel elektrowniom gdzieś pod miastem uzbrojonym dodatkowo w wysokie
kominy i filtry. Jak dla mnie abstrakcja.

--
Pozdor Myjk

Data: 2015-03-25 12:59:04
Autor: twistedme
DPF
W dniu 2015-03-25 o 10:36, Myjk pisze:
Tue, 24 Mar 2015 21:28:47 +0100, janusz_k

I to w imie paru złotych w porfelu człowieka którego stać na kupno auta i paliwa do niego.

Powiem tak, jakby to było 3-4 tys, to bym się zdecydował na wymianę, no ale 9000?

Zresztą analogicznie głupie postępowanie jest w przypadku CO. Ludzie
oszczędzają parę złotych w portfelu paląc węglem (i śmieciami sic!)

A no właśnie... Mam wrażenie, jadąc wieczorami po mojej okolicy, że mój dpf, to jak kropla w oceanie. Zgłaszanie nic nie daje, czasem takie wyziewy, że idę na wdechu, bo normalnie się nie da.

Są też np takie głosy:

"W reportażu o wydobyciu platyny podano, że wytworzenia 1 grama trzeba wydobyć i przetworzyć ok. 300 ton jakiegoś minerału. Jeśli nawet przyjąć że w katalizatorze jest tylko jeden gram platyny (a jest więcej) to dla jej wydobycia trzeba "rozgrzebać" środowisko i wywieźć urobek 15-20 ciężarówek, każda ciężarówka jest na olej napędowy, którego spali od groma, potem stosuje się skomplikowany proces uzyskiwania platyny w którym stosuje się różnego rodzaju chemikalia, na których wytworzenie potrzeba dużo energii. A odpady zanieczyszczające środowisko i ich utylizacja też potrzebuje energii, dalej - kruszarka, krusząc 300 ton urobku musi zużyć także dużo energii. A pracownicy dojeżdżający do pracy aby wytworzyć ten 1 gram platyny taż muszą spalić trochę benzyny/ropy. Z punktu wiedzenia ekologii czy ma to sens? Nie ma. Ktoś już powiedział, że największymi wrogami ekologii są ekolodzy. Nie jest to jednak prawda. Największymi wrogami ekologii są ludzie i organizację które powołując się na ekologię, robiąc dla niej coś wręcz przeciwnego. Stosowana metoda jest stara jak świat, ale o tym już nie w tym miejscu"

Data: 2015-03-25 13:25:20
Autor: Myjk
DPF
Wed, 25 Mar 2015 12:59:04 +0100, twistedme
Powiem tak, jakby to było 3-4 tys, to bym się zdecydował na wymianę, no ale 9000?

Ale po co masz wymieniać coś, co dobrze działa? A jeśli nawet COŚ źle
działa, to nie jest temu winien sam filtr, tylko element za ułamek tej
kwoty. U mnie było to czyszczenie EGR za 300 zł -- a większość w takiej
sytuacji wycina filtr buląc ze 2 tys. EGR jak był zepsuty tak zostaje
zepsuty dalej i później trzeba go i tak naprawić bo auto dalej sypie
błędami i kopci jak lokomotywa. Ludzie się przypinają do tego elementu,
wycinają/wymieniają -- a on niczemu nie jest winien.

[...]

Rozumiem to, co nie znaczy, że trzeba w związku z tym jeszcze dokładać od
siebie. Raczej warto przestać ten stan akceptować. Zacząć zwracać uwagę
sąsiadom, że trują siebie i innych. Niestety u nas jest na to przyzwolenie,
nadal w nowych domach instaluje się obleśne kotły węglowe...

--
Pozdor Myjk

Data: 2015-03-25 13:32:48
Autor: Marek
DPF
Rozumiem to, co nie znaczy, że trzeba w związku z tym jeszcze dokładać od
siebie. Raczej warto przestać ten stan akceptować. Zacząć zwracać uwagę
sąsiadom, że trują siebie i innych.
To nie takie proste.
99% takich to betony, ktorzy sie od razu na smierc obraza.

--
Marek
echo qavio.dsbvycom@kqamp.csq | tr  a-di-rs-ze-h a-z

Data: 2015-03-25 14:26:17
Autor: Myjk
DPF
Wed, 25 Mar 2015 13:32:48 +0100, Marek
To nie takie proste.
99% takich to betony, ktorzy sie od razu na smierc obraza.

Trudno. Ale co jakiś czas można ich atakować choćby np. ulotkami o czystym
paleniu w piecu -- > vide http://czysteogrzewanie.pl

--
Pozdor Myjk

Data: 2015-03-25 15:04:33
Autor: abn140
DPF

Zreszt analogicznie gupie postpowanie jest w przypadku CO. Ludzie
oszczdzaj par zotych w portfelu palc wglem (i mieciami sic!)

NIE. Nie smieciami....
niestety to powszechne mniemanie jest calkowicie bledne. odsylam na infoogrzewanie.pl gdzie na forum
sprawa smrodzenia na potege jest omawiana na milion sposobow.
dlaczego nie? bo smieci to ulamek procenta zapotrzebowania na cieplo zima. Faktycznie sa tacy co je pala.
Ale zdarza sie to coraz rzadziej. Kazdy kto ma do czynienia z dzielnica domkow opalanych czym popadnie ma
pojecie i pozna po smrodzie co jest palone.
Dlaczego jednak jest tak koszmarnie zasyfione powietrze?
dlatego:
czysteogrzewanie.pl
Komu sie nie chce to powiem bez zagladania. to palenie w tzw GORNIAKU od DOLU!!!
czyli calkowicie odwrotnie niz producent i zdrowy rozsadek nakazuje.
i faktycznie - tu nalezy kompletnych kretynow edukowac ile sie da. Tym bardziej ze prawidlowa obsluga tzw smieciucha
przynosi smrodziarzowi ok. 30 proc. oszczednosci na opale.
reszta na necie..

Data: 2015-03-25 14:30:54
Autor: Myjk
DPF
Wed, 25 Mar 2015 15:04:33 +0100, abn140
Zresztą analogicznie głupie postępowanie jest w przypadku CO. Ludzie
oszczędzają parę złotych w portfelu paląc węglem (i śmieciami sic!)
NIE. Nie smieciami....

Dlatego właśnie wzmiankę o śmieciach dodałem w nawiasie, bo główne
smrodzenie idzie naturalnie ze źle spalanego węgla. Jednak mimo, że śmieci
jest spalane mało (a tym mniej po wprowadzeniu ustawy śmieciowej), to nawet
ta mała ilość potrafi wygenerować znaczny procent związków trujących (typu
rakotówrcze benzopireny).

Ja też jeszcze przez jakiś czas będę palić węglem (przesiadka na pompę
ciepła w trakcie), ale palę od góry po zderzeniu się właśnie ze wspomnianym
portalem czysteogrzewanie.pl

--
Pozdor Myjk

Data: 2015-03-25 14:39:14
Autor: Ergie
DPF
Uytkownik "abn140"  napisa w wiadomoci grup dyskusyjnych:meubnk$mfi$1@dont-email.me...

[...]

Kto mylnie utosamia mieci tylko ze mieciami domowymi.

Dla przykadu z mojej okolicy mieci niedomowe:
- warsztaty samochodowe pal przepracowanym olejem.
- stolarze odpadami z drewna
- zote rczki starymi meblami, cinkami paneli itp.
- pracownicy pobliskich zakadw tworzyw sztucznych plastikowymi odpadami ktre z korzyci dla firmy wynosz za milczc zgod kierownictwa.

I domowe:
- butelki PET, opakowania po jogurcie
- zuyte ubrania i buty
- plastikowe zabawki, pluszaki itp.
- a nawet zuyte niemowlce pieluchy
- folia

Dla niektrych to zadziwiajce, ale na wsiach jest wiele gospodarstw ktre w ogle nie produkuj mieci poza szkem i zomem. Odpadki organiczne trafiaj na kompost a pozostae do pieca.

Pozdrawiam
Ergie

Data: 2015-03-25 16:30:35
Autor: Cavallino
DPF

Uytkownik "abn140" <abn140@googlemail.com> napisa w wiadomoci grup dyskusyjnych:meubnk$mfi$1@dont-email.me...

[...]

Ale 99% wydzielanego smrodu podczas takiego palenia.

Faktycznie sa tacy co je pala.
Ale zdarza sie to coraz rzadziej. Kazdy kto ma do czynienia z dzielnica domkow opalanych czym popadnie ma
pojecie i pozna po smrodzie co jest palone.

Wystarczy jeden delikwent na osiedle i ju leysz i kwiczysz.
Mam takiego koo siebie, pali czym popadnie, smrodzi na potg (ewidetnie jakie plastiki, farby czy inne badziewia czsto czu), a stra miejska nie potrafi go nakry - nawet im si ju nie chce przyjeda.
I co takiemu zrobisz?

Data: 2015-03-26 08:39:14
Autor: Ergie
DPF
Uytkownik "Cavallino"  napisa w wiadomoci grup dyskusyjnych:meukau$iq7$1@node1.news.atman.pl...

[...]

A jak przyjad to co?
Nie maj prawa wej na dach i pobra prbek dymu.

Przerabiaem wielokrotnie i ju mi si nie chce. Zawsze to wyglda tak samo:
SM - dzie dobry
U - dzie dobry
SM - czy pan pali mieciami
U - nie
SM - do widzenia
U - do widzenia

Pozdrawiam
Ergie

Data: 2015-03-26 09:00:29
Autor: Marek
DPF
Przerabiałem wielokrotnie i już mi się nie chce. Zawsze to wygląda tak
samo:
SM - dzień dobry
U - dzień dobry
SM - czy pan pali śmieciami
U - nie
SM - do widzenia
U - do widzenia

zapomiales dopisac. A kto Was tu przyslal ... A ten i tamten. I sie zaczyna konflikt.

Tez mam takiego sasiada, konkretnie pali propalem w gorniaku od dolu i dymi jak parowoz.
Jednak nie nasylam na niego zadnych straszakow. Czasem jakas aluzje powiem i tyle.
Z drugiej strony to jakby gazem mial swoj dom ogrzac, ktory jest nieocieplony to na jedzenie by nie starczylo.

Data: 2015-03-26 11:04:53
Autor: Cavallino
DPF

Uytkownik "Ergie" <ergie@spam.pl> napisa w wiadomoci grup dyskusyjnych:mf0d3h$o07$1@node2.news.atman.pl...
[...]

Ale mogliby sprawdzi co akurat siedzi w piecu.
Tylko musiaoby im si chcie zaczai na delikwenta.

Data: 2015-03-26 11:42:23
Autor: Ergie
DPF
Uytkownik "Cavallino"  napisa w wiadomoci grup dyskusyjnych:mf0lk9$nsv$1@node1.news.atman.pl...

A jak przyjad to co?
Nie maj prawa wej na dach i pobra prbek dymu.

Ale mogliby sprawdzi co akurat siedzi w piecu.

A nakaz rewizji jest?

Pozdrawiam
Ergie

Data: 2015-03-26 11:43:43
Autor: Cavallino
DPF

Uytkownik "Ergie" <ergie@spam.pl> napisa w wiadomoci grup dyskusyjnych:mf0nqv$301$1@node2.news.atman.pl...
[...]

Nie sdz eby by potrzebny.
ZTCW maj prawo kontroli czym si pali.

Data: 2015-03-25 20:31:43
Autor: RadoslawF
DPF
[...]

Głupotą jest płacić za dodatkowe filtry i inne badziewie
obniżające moc samochodu a zwiększające koszty eksploatacji
w sytuacji kiedy np. więcej zanieczyszczeń emitują silniki
okrętowe. I nikt im nie każe zakładać filtrów.

Pozdrawiam

Data: 2015-03-26 07:34:54
Autor: Myjk
DPF
Wed, 25 Mar 2015 20:31:43 +0100, RadoslawF
[...]

I te okręty pływają wokół domów mieszkalnych i smrodzą ludziom prosto w nos
-- niczym kominy węglowe od instalacji CO. Tudzież okręty smigają co chwilę
po centrach miast. --
Pozdor Myjk

Data: 2015-03-26 10:34:40
Autor: RadoslawF
DPF
W dniu 2015-03-26 o 07:34, Myjk pisze:

[...]

Wiatry w atmosferze i tak rozprowadzą te zanieczyszczenia więc
glony w oceanie dostana dawkę spalin z mojego wydechu a idioci
cieszący się naiwnie że nic im nie zanieczyszcza w okolicy
dostaną dawkę z okrętowych kominów znad oceanu.
A jakby doliczyć do tych ton zanieczyszczeń te wyrzucane
z silników samolotów to wyjdzie na to że ilość produkowana
przez auta osobowe jest pomijalna. W dodatku złośliwie (dla
idiotów) te samoloty latają i zanieczyszczają nad ich domami
i miejscami pracy.

Pozdrawiam

Data: 2015-03-26 11:22:49
Autor: Myjk
DPF
Thu, 26 Mar 2015 10:34:40 +0100, RadoslawF
a idioci
cieszący się naiwnie że nic im nie zanieczyszcza w okolicy
dostaną dawkę z okrętowych kominów znad oceanu.

Tak! Dlatego właśnie w Krakowie i okolicach jest alarm smogowy. Wszystko z
tych okrętów, samolotów i samochodów tam właśnie leci. Złośliwe! --
Pozdor Myjk

Data: 2015-03-26 19:39:11
Autor: RadoslawF
DPF
W dniu 2015-03-26 o 11:22, Myjk pisze:

[...]

W Londynie był z piecyków do ogrzewania mieszkań, a w Krakowie"
" Przyczyną kumulowania się zanieczyszczeń w mieście jest jego niekorzystne położenie w niecce, zabudowanie kanałów przewietrzania miasta oraz duża liczba dni bezwietrznych.

Szczególny problem występuje w sezonie grzewczym, kiedy z pieców na paliwa stałe wydobywają się pyły, rakotwórczy benzo[a]piren oraz inne szkodliwe substancje. Często użytkownicy tych pieców palą węglem najniższej jakości (np. miałem). Nierzadko bezkarnie spalane są również śmieci, choć jest to nielegalne – niestety władze samorządowe od wielu lat nie potrafią zaradzić temu problemowi. Palenie śmieci jest źródłem wielu toksycznych związków powodujących poważne konsekwencje zdrowotne – raka, zawały serca itd"

Powszechnie wiadomo że w sezonie grzewczym krakusi oszczędzają
na ogrzewaniu mieszkań i grzeją się w swoich samochodach co jest
jedyną przyczyną alarmu smogowego w ich mieście. :-)

Pozdrawiam

Data: 2015-03-26 12:59:56
Autor: Hinek
DPF
W dniu 2015-03-25 o 20:31, RadoslawF pisze:
[...]

Mylisz się. Jest szereg przepisów i konwencji regulujących
tą kwestię.

--
Hinek

Data: 2015-03-26 19:41:09
Autor: RadoslawF
DPF
W dniu 2015-03-26 o 12:59, Hinek pisze:

[...]

Ale ja nie twierdzę że nie ma. Ja twierdzę że nie ma tak
restrykcyjnych jak w przemyśle samochodowym.
A może czegoś nie doczytałem i w nowych okrętach już montują
filtry PDF na wydechach ?

Pozdrawiam

Data: 2015-03-23 15:05:50
Autor: Myjk
DPF
Mon, 23 Mar 2015 14:32:07 +0100, twistedme
No i jeździłem normalnie dopóki ostatnio podczas wypalania nie było czuć zapachu ropy w kabinie

Ale zapach paliwa, czy spalin? Masz tam dogrzewanie silnika vel webasto?

i nie zapaliła się kontrolka jakości oleju.

Zresetowałeś (pewnie inspekcję olejową) i jest teraz dobrze?

Poza tym wszyscy piszą, żeby raczej tego nie przerywać, a w takim przypadku jest to praktycznie nierealne.

Tak piszą. Ja mam to w nosie. Kiedyś, jak zgłębiałem temat DPF, to
obserowałem wypalanie na chwilowym, zwiększałem obroty podczas wypalania... W końcu stwierdziłem, że to bez sensu. Od 4 lat mam to w dupie i po prostu
jeżdżę, nie zwracam uwagi na obroty, czy się wypala czy nie -- znaczy nie
wiem co to DPF. Dwa razy na oczy widziałem kontrolkę DPF. Z rok temu mi
zabłysła, to sie okazało że 21 tys. przejechałem bez wymiany oleju i
krzyknęło o zmianę. :P Ot, zapomniałem o serwisie. Drugi raz mi zabłysła i
wtedy dostałem gratis ograniczenie mocy. Okazało się w serwisie, że się EGR
zablokował w najgorszym możliwym położeniu, czyli otwartym -- co groziło
całkowitym zamuleniem DPF -- dlatego komputer ograniczył moc. EGR został
wyczyszczony (i tu znowu JA dupy dałem, bo w książce jak wół stoi, przy 120
tkm sprawdzić stan EGR i ew. wyczyścić -- a ja przejechałem 135 tkm) :P DPF
został serwisowo przepalony (bo jeszcze ze 100km przejechałem w trybie
awaryjnym więc się zamulił ponad stan awaryjny) i jeżdzę dalej, a komputer
pokazuje, że filtr jak nowy.

Przypadek z wczoraj: Jechałem rano trasę 50 km (25 w jedną stronę, godzina postoju i powrót) praktycznie całość na tempomacie 100km/h.

Czyli 2 x 12 minut jazdy ze studzeniem silnika.
To są krótkie odcinki, jak na diesla.
Filtr wypalał się 2x. Raz po kilku kilometrach, dlatego, że poprzedniego dnia przerwałem procedurę i drugi raz jak wracałem. No dla mnie to paranoja.

Ale to tak działa. Wypalanie sadzy skuteczniej przebiega gdy filtr nie jest
zapełniony. Im więcej sadzy w filtrze, tym większy i dłuższy nakład energi
do przepalenia potrzebny. U mnie w M6 wypalanie odbywa się co 150-200km ale
też trwa 15-20min (a przeciętna trasa trwa u mnie 30-60 minut). U Ciebie co
50-100km ale trwa 5-10 min. Niewykluczone, ze masz jakiś program adaptacyjny który stwierdził, że przy
takich trasach jak pokonujesz lepiej puszczać wypalanie DPF przy mniejszym
zapełnieniu, ale częściej -- żeby nie doprowadzić do zamulenia filtra.

Jak spojrzysz na raport spalania tego samochodu, to faktycznie średnio pali 10, ale są osoby, którym pali 8, a przy moim oszczędnym trybie jazdy może też by mogło tak być :)

Z tego co widzę, to wcale nie jest oszczędny tryb jazdy. 100-120/h dla
takiej klockowatej budy przy silniku R4 2.0 to już spory problem.
Pojedziesz 80-90 to pewnie wykręcisz te 8L. ;>

--
Pozdor Myjk

Data: 2015-03-23 16:03:43
Autor: twistedme
DPF
W dniu 2015-03-23 o 15:05, Myjk pisze:
[...]

Kupiłem auto, wymiana oleju, po 400km od wymiany zapaliła się inspekcja oleju, zresetowałem, zgasła, od tamtej pory zrobiłem 3500km i znowu się zapaliła.

[...]

No nie jeżdżę prawie w ogóle w mieście, nie stoję w korkach, o to mi chodziło :).

Jadę 40km z prędkością ok 100km/h, bez wypalania filtra komputer pokazuje 8l-9l. Jadę tą samą trasę jak się wypala i potrafi dojść do 13,5l. Ja rozumiem, że to uśrednione wartości, nie do końca dokładne, ale daje to jakiś ogólny obraz.

Wertując net natrafiłem też raz na jedną opinię jak Twoja. Skoro nie palą się kontrolki znaczy, że proces z założenia przebiega bez wiedzy użytkownika i nie należy się nim przejmować, a jak zapali się kontrolka dpf, dopiero wtedy nie można tego procesu przerywać.

Z drugiej strony są osoby, które jeżdżą po mieście i twierdzą, że wypala im się co 700km.

Data: 2015-03-23 17:12:15
Autor: Myjk
DPF
Mon, 23 Mar 2015 16:03:43 +0100, twistedme
Kupiłem auto, wymiana oleju, po 400km od wymiany zapaliła się inspekcja oleju, zresetowałem, zgasła, od tamtej pory zrobiłem 3500km i znowu się zapaliła.

Zgasła sama, czy resetowałeś? Musisz podjechać na komputer jak się zapali,
tudzież przed 3 kolejnymi uruchomieniami silnika, bo AFAIK tyle się błędy
pamiętają.

No nie jeżdżę prawie w ogóle w mieście, nie stoję w korkach, o to mi chodziło :).

Ja stoję dosyć często, zwłaszcza jak Łazienkowski się zjarał. ;)Generalnie
ostatnio przez to mało jeżdżę, odcinki po 2-3km aby tylko dziecko do szkoły
dowieźć. Sporadycznie przejadę Wawę. I jeszcze wszystko działa. ;>

[...]

U mnie też prawie dwukrotnie zwiększa się zużycie.

Z drugiej strony są osoby, które jeżdżą po mieście i twierdzą, że wypala im się co 700km.

Kłamią. :P

--
Pozdor Myjk

Data: 2015-03-26 22:03:20
Autor: mk4
DPF
On 2015-03-23 14:32, twistedme wrote:
[...]

Nie daj sie zwiesc nagonce - sam mam auto z DFP-em o przebiegu ponad 240kkm. I poki co takich jazd nie ma. Powiem wiecej - jak go nabywalem to sie tez naczytalem o tym DPF-ie i nawet mnie to interesowalo - ludzie pisali, ze jak sie wypala to skacza obroty i widac ze zuzycie paliwa rosnie mocno.
Tak sie sklada, ze mam wlaczone wyswietlanie zuzycia chwilowego caly czas (no taka mania - a moze to od tych bredni o DPF-ie) i nigdy nie przylapalem pojazdu na "wypalaniu" DPF-a tak zebym to widzial. A specjalnie zwracam na to uwage. Jak sie zatrzymuje na swiatlach czy w korku sie kulam zawsze mam zuzycie 0.6l/h czasem ale z rzadka wskakuje 0.5l/h i nigdy nie zdarzylo mi sie, zeby na rozgrzanym silniku byly jakies inne wartosci.

Tak wiec to co ci opowiadaja mechanicy oraz czesc grupowych doradcow to czyste bajki. Jak z DPF-em i silnikiem jest wszystko ok to nawet nie powinienes wiedziec, ze go masz. A to co sie dzieje u ciebie normalne w zaden sposob nie jest - tak wiec nie daj sobie tego wmowic.

Niestety za bardzo ci nie pomoge bo fachowcem od silnikow nie jestem. Ale co mozesz zrobic to polazic po forach dla silnikow diesla - poczytac o problemach. Z jednej strony mozna sie nabawic jakiejs fobii - np. DPF-fobii czy pekajacowalkorozrzado-fobii, ale z drugiej znalezc ciekawe tropy co moze byc nie tak oraz kontakty do ludzi, ktorzy moga byc pomocni.

--
mk4

Data: 2015-03-26 22:23:41
Autor: Myjk
DPF
Thu, 26 Mar 2015 22:03:20 +0100, mk4
i nigdy nie przylapalem pojazdu na "wypalaniu" DPF-a tak zebym to widzial.

Niestety niektórzy tego nie zauważą nawet jak im palcem pokazać. To widać
do tego stopnia (w mojej Mazdzie 6, jak i w Oplu Insigni), że nawet przy
odejmowaniu gazu czuć kiedy silnik jest w fazie wypalania (bo podaje
większą dawkę paliwa nawet po odjęciu gazu) -- po spojrzeniu na chwilowe
odrazu widać. Trzeba tylko wiedzieć kiedy patrzeć. No ale, jak ktoś słucha
pierdół typu wypalanie filtra DPF = włączenie wentylatorów (jak autor tego
wątku), to ja nie mam więcej pytań. Rynce opadajom.

--
Pozdor Myjk

Data: 2015-03-26 22:31:35
Autor: mk4
DPF
On 2015-03-26 22:23, Myjk wrote:
[...]

No skoro tak widac to jak widac? Zwracam uwage na to spalanie chwilowe i zawsze zerkam jak sie zatrzymam ile jest (teraz juz moze mniej ale na swiatlach mam czas to zerkam). A zatrzymuje sie dosc czesto po miescie - a to swiatla to cos. I nigdy nie jest inaczej niz 0.6l/h. To gdzie tak to widac po spalaniu? A przeciez procedura z tego co pisza dziala tak, ze nie przerywa sie jak sie zatrzymasz na chwile.

To cud czy jak?

--
mk4

Data: 2015-03-27 00:16:29
Autor: Myjk
DPF
Thu, 26 Mar 2015 22:31:35 +0100, mk4
[...]

Owszem, nie przerywa się.
To cud czy jak?

Cud jest taki, że na biegu jałowym podczas postoju komputer nie podaje (a
przynajmniej nie powinien) dodatkowej dawki do wydechu, bo i tak należyta
temperatura jest podtrzymywana (brak chłodzenia). U mnie, w M6, przed upgrejdem softu było niestety na opak. Dodawało paliwo
na postoju i zalewało silnik -- to był błąd programistyczny, bo się
błyskawicznie olej przepełniał i rodziły się z tego kłopoty podczas jazdy w
mieście. Z drugiej strony jak się ujmowało gazu na "zero" w czasie jazdy (czyli tzw.
hamowanie silnikiem), to nie podawało dawki wypalającej (a więc była
wentylacja układu wydechowego) -- i to też był błąd, bo filtr błyskawicznie
się studził i cała procedura niepotrzebnie trwała dłużej i więcej paliwa
było konsumowane. Poprawili to po 3 latach od wypuszczenia M6 GG '05 FL na rynek (a rok po
tym jak zakupiłem swoje auto) i teraz nie podaje na jałowym biegu, za to
podaje przy oddjęciu gazu -- auto nie utrzymuje prędkości i nie przyśpiesza
oczywiście, ale paliwo łyka w celu utrzymania temperatury w kolektorze
wydechowym i ew. dalszego przepalania. Z tego powodu czasem czuć
szarpnięcie przy odjęciu gazu (u mnie najczęściej na trójce) -- bo z jednej
strony komputer odejmuje paliwa, z drugiej go dodaje w fazie wydechu i
silnik potrafi dostać chwilowej czkawki.

Inne marki ZTCW nie miały powyższych "problemów" -- programiści odrobili
pracę domową już na starcie. Niemniej jednak w Oplu Insigni i Fordzie
Mondeo procedura przebiega podobnie jak obecnie w Mazdzie 6.

Wypalanie nie jest widoczne na jałowym biegu, a tym bardziej jak auto stoi.
Można to zauważyć tylko podczas jazdy. Po całkowitym ujęciu gazu chwilowe
powinno nadal pokazywać >0 (gdy w normalnym trybie pokazuje 0). Można to
także zauważyć na równej drodze przy utrzymanych stałych obrotach chwilowe
będzie +3-5 większe niż w trybie normalnym. Ergo, brak wzmożonego spalania na jałowym nie oznacza, że procedura nie
jest w trakcie, podniesione obroty silnika na jałowym nie są oznaką
wypalania filtra, takoż samo oznaką wypalania filtra nie są "biegające"
wentylatory. Dwie ostatnie "oznaki" to najprędzej wynik pracy klimatyzacji
i tego co sobie programiści wymyślili. Więc nic dziwnego, że wg tej teorii
o wentylatorach filtr się niektórym przepala co mniej niż 50km. :>

--
Pozdor Myjk

Data: 2015-03-27 01:59:51
Autor: mk4
DPF
On 2015-03-27 00:16, Myjk wrote:
[...]

Calosc brzmi sensownie - baczniej przyjrze sie przy odejmowaniu gazu.

A czy jak filtr sie wypala to auto moze byc nieco slabsze? No w sensie jak depniesz w podloge to jedzie - ale tak jakby gorzej.

Masz jakies obserwacje w takiej sytuacji?

--
mk4

Data: 2015-03-27 07:41:59
Autor: Myjk
DPF
Fri, 27 Mar 2015 01:59:51 +0100, mk4
A czy jak filtr sie wypala to auto moze byc nieco slabsze? No w sensie jak depniesz w podloge to jedzie - ale tak jakby gorzej.

Wszystko zależy od pragramistów piszących mapy. Teoretycznie nie powinno to
mieć wpływu, bo wtrysk potrafi wykonać wiele, wiele bardzo dokładnych dawek
w ciagu jednego suwu (dawka pilotująca, właściwa, wydechowa, etc.). Ale
jeśli "inżniery" uznały, że ujęcie dawki właściwej w trakcie wypalania jest
zasadne i może wpłynąć np. na zmniejszone przybywanie oleju, to
niewykluczone że możesz odczuwać brak mocy. Ja akurat się nad tym elementem nie skupiałem, więc swoich doświadczeń nie
opiszę. Fakt jest jednak taki, że znajomy czipował swoją M6 wskakując ze
143KM na ~180KM -- bez wycinania DPFu i po dodaniu czipa i zmianie map,
auto ma więcej mocy i nawet nieznacznie _mniej_ pali. DPF "zdrowy". Ergo,
nie trzebawcale  DPFa wycinać nawet przy zwiększaniu mocy.

--
Pozdor Myjk

Data: 2015-03-27 08:24:15
Autor: Cavallino
DPF

Użytkownik "mk4" <mk4@dev.nul> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:

A czy jak filtr sie wypala to auto moze byc nieco slabsze? No w sensie jak depniesz w podloge to jedzie - ale tak jakby gorzej.

W Dacii i Renault jest tak, że silnik w momencie procedury wypalania dostaje większe obciążenie - włączane jest ogrzewanie lusterek.
Ludzie sami sobie nawet instalują diody które sygnalizują taki moment, więc mniej więcej widzą jak często się to dzieje.
Lekko rosną obroty biegu jałowego, zmienia się ton pracy silnika, trochę rośnie spalanie, ale na moc nie ma to wpływu, bo nie zakłóca normalnej pracy - bo paliwo jest wtryskiwane piątym wtryskiwaczem do filtra.

Ja takiej diody nie mam i nigdy nie zauważyłem procedury wypalania, więc tylko podaję obserwację innych.
Aż się zastanawiam czy jej sobie nie założyć.

Data: 2015-03-27 08:19:19
Autor: twistedme
DPF
W dniu 2015-03-27 o 00:16, Myjk pisze:
[...]

Ja nigdzie nie napisałem, że patrzę po samych wentylatorach, możesz po mnie jeździć, ale aż takim durniem to nie jestem.

Napisałem tylko, że kolega zwrócił mi uwagę, że jest to jeden z objawów i to wszystko występuje u mnie NA RAZ, czyli podnoszą się obroty na jałowym do prawie 1000 (nie falują), w tym samym momencie wzrasta spalanie (niestety nie mam takiego chwilowego tylko średnie ogólne) i do tego wszystkiego zaczynają pracować wentylatory. W trasie zauważyć tego się nie da poza podnoszącym się znacznie średnim spalaniem, natomiast zatrzymując się  np. na światłach już jak najbardziej.

Czyli reasumując, dla uproszczenia. Jadę tą samą trasę 30km z tą samą prędkością np. w poniedziałek i wtorek.

W poniedziałek komputer pokazuje spalanie ok 8l, jak zatrzymam się na światłach to obroty stoją na 800, wentylatory :) nie pracują.

We wtorek po 2-3km komputer zaczyna pokazywać 10-11-12-13l, jak się zatrzymam na światłach obroty po puszczeniu hamulca wchodzą i stoją na prawie 1000, słychać podwyższone obroty oraz słychać pracę wentylatorów właśnie. Oba odcinki z tym samym ustawieniem ogrzewania, przy identycznej pogodzie, nie włączam klimy jeszcze, żeby nie było wątpliwości.

Jeżeli to nie jest objaw wypalania DPF, to proszę o info, co to w takim razie jest.

Dlatego też w pierwszym poście napisałem, że "mam objawy" wypalającego się DPF, teraz, jak pisałem już praktycznie non-stop jest ten "wtorek". Ale wszędzie gdzie byłem każdy potwierdził, że to są właśnie objawy wypalającego się filtra, po podłączeniu do kompa było info o poprzedniej regeneracji 50km wcześniej, więc była na pewno. Dlatego tak się tego trzymam, ale może to są objawy zupełnie czegoś innego.

Data: 2015-03-27 10:02:51
Autor: yabba
DPF
Użytkownik "twistedme" <twistedme@o2.pl> napisał w wiadomości news:55150476$0$8378$65785112news.neostrada.pl...
[...]

Niestety musisz znaleźć mądrego mechanika albo pożyczyć "komputer diagnostyczny" i poświęcić jeden dzień tylko na jeżdżenie i logowanie parametrów tych czujników od DPF. Nie wiem jak to jest dokładnie w Twoim samochodzie, ale spodziewam się, że wartość parametru z czujników DPF rośnie do wartości granicznej i sterownik silnika uruchamia wypalanie (nie bacząc, że poprzednie było 50 km wcześniej). Musisz złapać wartości z czujników tuż przed początkiem wypalania.
Albo tak jak ktoś tu doradzał, kupić w ciemno czujnik i wymienić na próbę.

--
Pozdrawiam,

yabba

Data: 2015-03-27 11:18:39
Autor: Myjk
DPF
Fri, 27 Mar 2015 08:19:19 +0100, twistedme
Jeżeli to nie jest objaw wypalania DPF, to proszę o info, co to w takim razie jest.

Już to wyjaśniałem.

To są objawy załączonej sprężarki klimatyzacji. Po "dociśnięciu" sprężarki
zwiększa się obciążenie silnika i komputer podnosi dawkę paliwa aby
utrzymać bieg jałowy, jednocześnie załączając wentylatory chłodnicy.
Podczas jazdy siłą rzeczy tego nie zuważysz, bo nie ma sensu wentylować
prądem, skoro już jest wystarczająco wietrzący pęd powietrza. W różnych autach, różnie to przebiega. U mnie się obroty nie podnoszą,
zwiększa się tylko spalanie chwilowe po lekkim odpadnięciu i podniesieniu
wskazówki obrotomierza, ale w Szkodzie poza zwiększonym spalaniem się także
nieco podnosiły. Ostatnio coraz cieplej, to i coraz cieplej ten obiaw
obserwujesz (na postoju). Podniesiony obroty mogą być także spowodowane
wadliwym działaniem np. przepustynicy czy sondy lambda.

Mimo tego, i to już po raz ostatni napiszę, bzdury ludzie wypisują
twierdząc, że DPF wypala się w mieście co 500km a w trasie co 700. Wniosek
z tego taki, że 3-4 wypalań w ogóle nie rejestrują, za to bzdury powielają
i robią innym wodę z mózgu.

Masz silnik Opla, tam program nigdy nie przewidywał i nadal nie przewiduje
dodatkowej dawki paliwa w czasie postoju, ponieważ dodawanie wtrysku w
czasie postoju prowadzi w krótkim czasie do nadmiernego rozrzedzania oleju.
Wypalanie można zauważyć TYLKO w czasie jazdy, gdy wie się jak należy
jechać w celu wyłapania procesu i kiedy patrzeć na spalanie chwilowe,
względnie na zachowanie silnika. Po wprawie można to zauważyć, laik jak i
osoba niecierpliwa tego nie wyczają.

--
Pozdor Myjk

Data: 2015-03-27 05:37:26
Autor: przemek.jedrzejczak
DPF
-- Mimo tego, i to ju po raz ostatni napisz, bzdury ludzie wypisuj twierdzc, e DPF wypala si w miecie co 500km a w trasie co 700.

no wiec dobrze wrzucamy do kibla to co pisze producent i uzytkownicy na niemieckim forum nt. captivy z silnikiem 2.0 i sluchamy Ciebie

-- Wniosek z tego taki, e 3-4 wypala w ogle nie rejestruj, za to bzdury powielaj i robi innym wod z mzgu.

no nie moge sie powstrzymac :-)

-- Niewykluczone, ze masz jaki program adaptacyjny ktry stwierdzi, e przy takich trasach jak pokonujesz lepiej puszcza wypalanie DPF przy mniejszym zapenieniu, ale czciej -- eby nie doprowadzi do zamulenia filtra.

sugerujesz ze profesor zapodal jakiegos moda po godzinach nastepnie przerazony efektem zapetlonego wypalania DPF spylil auto handlarzowi ?

-- Wypalanie mona zauway TYLKO w czasie jazdy, gdy wie si jak naley jecha w celu wyapania procesu i kiedy patrze na spalanie chwilowe, wzgldnie na zachowanie silnika. Po wprawie mona to zauway, laik jak i osoba niecierpliwa tego nie wyczaj.

laik jak i osoba niecierpliwa kupuje sobie interfejs ODB2 na BT (np klona ELM27 za 10 zeta) wrzuca darmowa apke DPF by Tomasz Madera (np dla Opla Vectry, silnik Z19DTL, Z19DT, Z19DTH ale dziala tez z Zafira/Astra) i dokladnie wie jaki jest stopien wypelnienia DPF, na forum Opla jest nawet jakis magik ktory potrafil wrzucic te informacje na wyswietlacz navi DVD90 ...   PS jako ze juz weekend proponuje mniej stanowczych objawien jedynej slusznej prawdy i wiecej pokory w kwestiach technicznych ... tym optymistycznym akcentem z mojej strony EOT

P.

Data: 2015-03-27 13:45:35
Autor: twistedme
DPF
W dniu 2015-03-27 o 11:18, Myjk pisze:
Fri, 27 Mar 2015 08:19:19 +0100, twistedme

Masz silnik Opla, tam program nigdy nie przewidywał i nadal nie przewiduje
dodatkowej dawki paliwa w czasie postoju.

Możliwe, że od początku źle zadałem pytanie, ale po wpisaniu objawów do internetu diagnoza, to "wypalanie się filtra" dlatego myślałem, że należy iść tym tropem...

Dzwoniłem dzisiaj jeszcze do innego znajomego ma mi dać namiary na jakiegoś dobrego mechanika, żeby go przejrzał.

Może tu będzie lepiej widać niż ja to opisuję:
https://youtu.be/2ixX3yT9SMw

Data: 2015-03-27 17:35:23
Autor: Myjk
DPF
Fri, 27 Mar 2015 13:45:35 +0100, twistedme
Dzwoniłem dzisiaj jeszcze do innego znajomego ma mi dać namiary na jakiegoś dobrego mechanika, żeby go przejrzał.

Tylko nie sugeruj od progu związku z DPF (zwłaszcza z wypalaniem). ;>

Może tu będzie lepiej widać niż ja to opisuję:
https://youtu.be/2ixX3yT9SMw

No widać jedynie nieznacznie zwiększone obroty (ile tam jest, 100-150
różnicy?), co jest zapewne związane z pracującymi wentylatorami. Dziwne
jest, że pracują na praktycznie zimnym silniku. Tu bym szukał głównie
problemu. --
Pozdor Myjk

Data: 2015-03-27 21:23:54
Autor: re
DPF

Użytkownik "Myjk"

[...]

-- -
Oj nie wiem, wentylatory klimy mi się chyba załączają jak tylko klima jest załączona nawet bez sprężarki i silnika.

Data: 2015-03-30 11:34:05
Autor: Mirek Ptak
DPF
W dniu 2015-03-27 o 11:18, Myjk pisze:
Masz silnik Opla, tam program nigdy nie przewidywa i nadal nie przewiduje
dodatkowej dawki paliwa w czasie postoju, poniewa dodawanie wtrysku w
czasie postoju prowadzi w krtkim czasie do nadmiernego rozrzedzania oleju.
[...]

Piszesz dziwne rzeczy.
Wypalanie w Oplach da si zauway w zasadzie *tylko* w czasie postoju. Nie wyobraam sobie takiego speca, ktry zauway to w czasie jazdy :)
Wypalanie oczywicie nie wczy si w czasie postoju (no chyba, e filtr zapchany jest masakrycznie a i to zgaduj - prdzej si pewnie kontrolka zapali).
Przyznam si, e w desperacji (dobra miejscwka na parkingu i brak czasu) zdarzyo mi si dopala filtr na postoju utrzymujc 2-3 ty obrotw a do skoczenia procedury (plus minutk na schodzenie turbiny :) ).

Pozdrawiam - Mirek
President Herbert *old* on board :)
kolczan( a t )outlook(kropek) c om

Data: 2015-03-30 12:16:22
Autor: Myjk
DPF
Mon, 30 Mar 2015 11:34:05 +0200, Mirek Ptak
Piszesz dziwne rzeczy.
Wypalanie w Oplach da się zauważyć w zasadzie *tylko* w czasie postoju.

Nie da się, ponieważ jak już parokrotnie pisałem, wtedy dodatkowe paliwo
NIE JEST podawane. Wynika to wprost z faktu, iż układ wydechowy nie jest
chłodzony i dawka jałowa wystarczy do UTRZYMANIA temperatury układu tak,
aby podczas jazdy procedura mogła być bezzwłocznie kontynuowana. Realnie to
wygląda tak, że przy zatrzymaniu komputer podaje dodatkowe paliwo jeszcze
przez 8-10 sek. (co zależy zapewne od temperatury), a potem jest odcinane.
Zbadałem to dosyć dokładnie, empirycznie.

Wszelkie teorie na temat wzrostu spalania na biegu jałowym i związanego z
tym trybu przepalania DPFu można między bajki wsadzić. To nie ma związku.
Nie wyobrażam sobie takiego speca, który zauważy to w czasie jazdy :)

Słabą masz wyobraźnię.
Wypalanie oczywiście nie włączy się w czasie postoju (no chyba, że filtr zapchany jest masakrycznie a i to zgaduję - prędzej się pewnie kontrolka zapali).

W czasie postoju wypalanie "włączy" się TYLKO w trybie serwisowym, bo wtedy
proces przepalania tak zalewa silnik, że trzeba po tym olej natychmiast
wymienić.

Przyznam się, że w desperacji (dobra miejscówka na parkingu i brak czasu) zdarzyło mi się dopalać filtr na postoju utrzymując 2-3 tyś obrotów aż do skończenia procedury (plus minutkę na schłodzenie turbiny :) ).

Nic tylko pogratulować... 6 lat jeżdżę z DPFem i w życiu mi nie przyszło do
głowy wypalać go na postoju aby tylko nie przerwać "procedury". A że swój
być może przepaliłeś pałując silnik, to inna sprawa -- o takim przypadku tu
nie było mowy.

Aha, a tu ciekawy post odnośnie problemów autora wątku:

http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?p=2980733#p2980733

Winnym częstego wypalania DPFu i ogólnych problemów okazał się... termostat
przyblokowany przez domorosłego mechanika, a poprzedniego właściciela auta.
:P

--
Pozdor Myjk

Data: 2015-03-30 13:17:54
Autor: Mirek Ptak
DPF
W dniu 2015-03-30 o 12:16, Myjk pisze:
Mon, 30 Mar 2015 11:34:05 +0200, Mirek Ptak

Piszesz dziwne rzeczy.
Wypalanie w Oplach da si zauway
w zasadzie *tylko* w czasie postoju.

Nie da si, poniewa jak ju parokrotnie pisaem, wtedy dodatkowe paliwo
NIE JEST podawane. Wynika to wprost z faktu, i ukad wydechowy nie jest
chodzony i dawka jaowa wystarczy do UTRZYMANIA temperatury ukadu tak,
aby podczas jazdy procedura moga by bezzwocznie kontynuowana. Realnie to
wyglda tak, e przy zatrzymaniu komputer podaje dodatkowe paliwo jeszcze
przez 8-10 sek. (co zaley zapewne od temperatury), a potem jest odcinane.
Zbadaem to dosy dokadnie, empirycznie.

No nie za bardzo, lub na ograniczonej prbce. Na wiatach zdarzyo mi si sta duej ni 10 sekund i zarwno w Vectrze spalanie chwilowe utrzymywao si na poziomie 5 litrw na godzin jak i w Insigni - tu okoo 2 litrw na godzin.

Wszelkie teorie na temat wzrostu spalania na biegu jaowym i zwizanego z
tym trybu przepalania DPFu mona midzy bajki wsadzi. To nie ma zwizku.

Bzdura w oglnoci - moe w Madzie to prawda.
[...]
Przyznam si, e w desperacji (dobra miejscwka na parkingu i brak
czasu) zdarzyo mi si dopala filtr na postoju utrzymujc 2-3 ty
obrotw a do skoczenia procedury (plus minutk na schodzenie turbiny
:) ).

Nic tylko pogratulowa... 6 lat jed z DPFem i w yciu mi nie przyszo do
gowy wypala go na postoju aby tylko nie przerwa "procedury". A e swj
by moe przepalie paujc silnik, to inna sprawa -- o takim przypadku tu
nie byo mowy.

Nie wiem, o jakim katowaniu mwisz. Katuj to na autostradzie :)
Proces wypalania si bardzo dobrze monitoruje za pomoc chwilowego spalania na postoju - z 5/2 litrw spadek na 0.5-0.7 jest bardzo wyranym sygnaem zakoczenia wypalania :)

Z DPF jed od nieomal 8 lat :)

Data: 2015-03-30 14:16:13
Autor: Myjk
DPF
Mon, 30 Mar 2015 13:17:54 +0200, Mirek Ptak
Realnie to wygląda tak, że przy zatrzymaniu komputer podaje dodatkowe
paliwo jeszcze przez 8-10 sek. (co zależy zapewne od temperatury),
Na światłach zdarzyło mi się stać dłużej niż 10 sekund i zarówno w
Vectrze spalanie chwilowe utrzymywało się na poziomie 5 litrów na
godzinę jak i w Insigni - tu około 2 litrów na godzinę.

Dlatego napisałem, że to zależy od temperatury (zewnętrznej i kolektora).
Natomaist komputer nie podejmuje procedury wypalania DPFu na biegu jałowym.

Wszelkie teorie na temat wzrostu spalania na biegu jałowym i związanego z
tym trybu przepalania DPFu można między bajki wsadzić. To nie ma związku.
Bzdura w ogólności - może w Maździe to prawda.

Gdy już spadło Ci to spalanie, to potem w tym samym cyklu postoju wskoczyło
ponownie na ~2L? Bo u mnie (i mówię o Insigni a nie o Mazdzie) -- nie.
Natomiast jak przejechałem trochę szybciej, obserwowałem wzmożone spalanie
chwilowe podczas jazdy, i ponownie było podniesione po zatrzymaniu, i znowu
tylko na chwilę. Ergo, procedura w poprzednim cyklu postoju się nie
zakończyła, ale została wstrzymana -- aby nie rozrzedzać oleju i nie
zalewać kolektora.

[...] spadek na 0.5-0.7 jest bardzo wyraźnym sygnałem zakończenia wypalania :)

Mylisz pojęcia. Nie ZAKOŃCZENIA a jedynie WSTRZYMANIA. --
Pozdor Myjk

Data: 2015-03-30 14:53:32
Autor: Mirek Ptak
DPF
W dniu 2015-03-30 o 14:16, Myjk pisze:
[...]

Dlatego napisaem, e to zaley od temperatury (zewntrznej i kolektora).

I owszem, ale to jest zakres (u mnie) 0,5-1,2 l/h gdzie to wiksze spalanie jest oczywicie w lecie jak klima schadza nagrzane wntrze.

Natomaist komputer nie podejmuje procedury wypalania DPFu na biegu jaowym.

To chyba oczywiste - te to napisaem. Inaczej jest z kontynuacj ju rozpocztego procesu - jestem przekonany, e u mnie w obu autach trwao ono co najmniej 30s i doskonale byo to wida po spalaniu chwilowym.
Ba ostatnio tankowaem po ostrej jedzie autostradowej pod Dreznem i pech chcia e jak zatrzymaem si przed dystrybutorem to maiem okoo 2.5 l/h spalanie - wypala si filtr co zreszt dao si wyczu w zachowaniu silnika - przy wypalaniu pracuje tak jakby "nerwowo" :)
W tym wypadku zgasiem (wczeniej ze dwa kilometry jechaem powoli i odczekaem te 30 sekund pod dystrybutorem) bo wiedziaem, e zaraz bdzie okazja dobrze DPF przedmucha :)

Wszelkie teorie na temat wzrostu spalania na biegu jaowym i zwizanego z
tym trybu przepalania DPFu mona midzy bajki wsadzi. To nie ma zwizku.
Bzdura w oglnoci - moe w Madzie to prawda.

Gdy ju spado Ci to spalanie, to potem w tym samym cyklu postoju wskoczyo
ponownie na ~2L? Bo u mnie (i mwi o Insigni a nie o Mazdzie) -- nie.

Oczywicie, e nie - sadza zostaa wypalona.

Natomiast jak przejechaem troch szybciej, obserwowaem wzmoone spalanie
chwilowe podczas jazdy, i ponownie byo podniesione po zatrzymaniu, i znowu

Nie wiem, po jakim (zamknitym) torze testowym jedzisz, ale ja na tempomacie po prostej jak st autostradzie mam wahania spalania w zalenoci od np. podmuchw wiatru - tak si tego nie da zaobserwowa moim zdaniem.

tylko na chwil. Ergo, procedura w poprzednim cyklu postoju si nie
zakoczya, ale zostaa wstrzymana -- aby nie rozrzedza oleju i nie
zalewa kolektora.

Suszna koncepcja, ale mam powane wtpliwoci, czy stosowana w praktyce. A jeli to przez jakich producentw.
Brak kontrolki wypalania filtra zreszt uwaam za bardzo powany mankament Opla/GM i innych producentw.

[...] spadek na 0.5-0.7 jest bardzo
wyranym sygnaem zakoczenia wypalania :)

Mylisz pojcia. Nie ZAKOCZENIA a jedynie WSTRZYMANIA.

Nie sdz - w oglnoci :)

Data: 2015-03-30 16:36:10
Autor: Myjk
DPF
Mon, 30 Mar 2015 14:53:32 +0200, Mirek Ptak
Nie sądzę - w ogólności :)

Super, EOT.

--
Pozdor Myjk

Data: 2015-03-23 15:08:59
Autor: atm
DPF

Rce mi opadaj, szczeglnie, e nie jestem za mocny w temacie.

Zanim jednak zdecydujesz sie na wyciecie filtra poczytaj informacje w sieci na ten temat. Przerobilem to w poprzednim samochodzie. Po operacji
niby bylo wszystko ok (poza widocznym kopceniem przy przyspieszaniu) ale juz od strony diagnostyki byla niezla sieczka. Przy okazji innej usterki mechanik probowal dojsc co moze byc przyczyna. Postanowil odlaczyc niektore urzadzenia od magistrali can. Komputer jednak nie wykazywal tego w komunikatach. Bo oczywiscie wyciecie "pumeksu" z puszki to jedno, druga rzecz to modyfikacja oprogramowania.

Data: 2015-03-23 16:18:52
Autor: twistedme
DPF
W dniu 2015-03-23 o 15:08, atm pisze:

[...]

Dlatego si tak tym gryz, bo wywalenie to dla mnie to ostateczno.

Data: 2015-03-24 22:04:17
Autor: Konfabulator
DPF
A czemu nie pojedziesz na komputer do Opla? Ja si mczyem z Toyot, a czeki te nic nie umiay powiedzie, tylko kas bray. W Toyocie byem 5 minut, zapaciem 120 z i miaem natychmiastow diagnoz. Co prawda u mnie brzmiaa ona ponad 5000 netto za nowy dpf lub wycicie, ale po wyciciu jed szczliwie ju 2 lata i zapomniaem o problemach.

Data: 2015-03-25 08:04:09
Autor: twistedme
DPF
W dniu 2015-03-25 o 06:04, Konfabulator pisze:
[...]

Teraz jak ju mam wiedz, co mona i trzeba tam sprawdzi na tym kompie, to tak zrobi... Naczytaem si po prostu, e ASO jedyne, co proponuj to nowy filtr. Wczoraj nawet dzwoniem, eby si dowiedzie ile dokadnie kosztuje.

Niestety 8500... :)

Najlepiej facet mwi - no mog sprawdzi, ale to straszna kasa... Jako pracownik nie mog panu powiedzie, co najlepiej z tym zrobi (z takim tonem w gosie: wiesz co mam na myli, nie? haha).

Mwi, no wiem, ale dla spokoju sumienia chciabym si upewni na 100% jakie s koszty.

Data: 2015-03-25 00:39:36
Autor: Konfabulator
DPF
Ale w ASO dostaem kilka stron wykresw, zapisy z komputera z histori zapenienia i czyszczenia filtra i takie tam. Oraz jaki tam kod, ktry oznacza, e czyszczenie serwisowe jest bez sensu. W ASO wcale nie ukrywali, e lepiej wyci. Normy spalania nadal spenia, a wedug ecu filtr jest zawsze pusty i jest git. Jedyny minus to w obudowie od filtra teraz nic nie ma i jest efekt gwizdu, jakby turbina padaa.

Nie wiem, jak jest w oplu, ale w toyce jest opcja, ktr mona w serwisie wczy i wypali mieci z filtra, kiedy Twj styl jedenia na to nie pozwala. Dobre, skuteczne, ale na krtko, tanie ok. 200 z. Ale jak Ci si cigle wcza, a czujniki s ok, to raczej bez cicia si nie obdzie, bo i tak bdzie to tasze, ni wymienianie wszystkiego po kolei, a na koniec okae si, e i tak z samym filtrem jest co nie tak.

Jeli bdziesz gada z ASO to pytaj czy w ramach sprawdzenia mog Ci zaktualizowa soft, bo to czsto zaatwia poow problemw.

Data: 2015-03-25 21:01:55
Autor: twistedme
DPF
W dniu 2015-03-25 o 08:39, Konfabulator pisze:
[...]

Sorry Panowie, zdaj sobie spraw z lamerskiego podejcia, bo sam czuje si ju jak debil... i pewnie macie ju dosy :)

Z poprzednim autem nie miaem a takich problemw, wic nie nawykem.

Byem u fachowcw od dpf, nic nie stwierdzili, byem w 2 warsztatach i te nie bardzo wiedzieli o co chodzi, nie pal si kontrolki, komputer nic nie pokazuje, nie ma adnych objaww - jedzi i si nie zastanawia, stay tekst.

Pojechaem dzisiaj w kocu do ASO, opisaem problem tak jak tu w pierwszym pocie, poprosiem, eby sprawdzili ten DPF na kompie i sprawdzili ewentualn inn przyczyn. Od razu go mi powiedzia, e takich szczegw jak ilo sadzy i popiou to mi nie poda, bo "a tak dokadny ten komputer to nie jest". Pokrciem si chwil, 20-30 min i patrz auto ju stoi.

Diagnoza "do wymiany uszczelki pod wtryskami". Niestety dostaem pilny telefon i musiaem natychmiast biec i nie miaem czasu na dokadne omwienie sprawy.

Czy to jest moliwe, e:

- to jest przyczyna?
- e dolewa do oleju tyle samo paliwa, co ucieka, e nie wida rnicy na bagnecie (sprawdzam codziennie)
- e nie ma adnych innych objaww w tym stylu
https://www.youtube.com/watch?v=4tqpwEbCkd0
- e zarwno aso 3-mce temu jak zmieniali rozrzd i mechanik wymieniajcy olej nic nie zauwayli? Mimo, e prosiem, eby zobaczyli przy okazji czy nie ma nic do naprawy?
- czy moliwe jest w tak krtkim czasie (realnie 20 min) stwierdzenie takiej usterki?
- sprawdzam te uszczelki ale to koszt kilku z, a oni mi krzyknli za czci 240 i robocizna 450. Moe przy okazji jeszcze trzeba co wymienia?

Nie miaa baba kopotu, to se auto kupia jego ma... Na szczcie w tym aso na razie nic nie zapaciem.

Data: 2015-03-26 01:13:26
Autor: przemek.jedrzejczak
DPF
-- Pojechaem dzisiaj w kocu do ASO, opisaem problem tak jak tu w pierwszym pocie, poprosiem, eby sprawdzili ten DPF na kompie i sprawdzili ewentualn inn przyczyn. a wiec jeszcze raz bo widze ze sa jakies problemy:

1 porzadna diagnostyka (opcom/tech 2) 2 podmianka czujnika dpf aby wykluczyc jego awarie 3 szukanie nieszczelnosci w ukladzie

pod porzadna diagnostyka kryje sie podpiecie opcoma/tech 2 i sprawdzenie wszystkich bledow ze szczegolnym uwzglednieniem ECU, wystepujace bledy (po zapisaniu raportu) kasujemy po czym wykonujemy jazde probna i ponownie sprawdzamy

jesli brak bledow nastepne kroki mozna przeprowadzic w dowolnym wiekszym warsztacie niekoniecznie w ASO, zamawiamy czujnik (200 pln na allegro) i wymieniamy, jedziemy 50-100-150 i patrzymy czy wypala (standard dla captivy w miescie to 400-500 km)

szukamy nieszczelnosci w przewodach dpf najczesciej uszkodzeniu ulega przewod elastyczny sporadycznie sztywny/metalowy to standartowa usterka, ktora o dziwo potrafi polozyc wielu mechanikow i wtedy wyjezdzaja z flexem :-)

PS jaki jest przebieg tej captivy ? zweryfikowany czy dziadek do kosciola w Reichu jezdzil ? DPF (sam filtr) tez nie jest wieczny P.

Data: 2015-03-26 17:38:48
Autor: twistedme
DPF
W dniu 2015-03-26 o 09:13, przemek.jedrzejczak@gmail.com pisze:
[...]

No wanie chyba mj problem polega na tym, e nie mam jakiego sprawdzonego warsztatu, ktry potrafiby co wicej poza wymian filtrw i oleju. Gdzie nie pojad, to sysz jki, mlaskania i zero konkretw...

Miotam si midzy poradami z netu panem Jzkiem i Stefanem i nie wiem co z tym dalej robi. Jak wida nawet w ASO jest problem...

Moe kto poleci w okolicach Poznania jaki sprawdzony warsztat, gdzie maj chci i wiedz jak zdiagnozowa taki problem? Niech sprawdz wszystko po kolei, jak piszesz, moe kto co konkretnego wreszcie znajdzie.

Co do przebiegu, to niby 120, jeden "specjalista" pomaca kierownic i powiedzia, e moe mie wicej, inny, e przebieg raczej autentyczny. W aso nie znaj historii, pono auta z Woch tak maj. Jeden waciciel. A czy dziadek, to nie wiem, ale sprawdziem po nazwisku i adresie, to okazao si, e lekarz i to nie byle jaki, tylko profesr haha

Data: 2015-03-26 17:58:21
Autor: Cavallino
DPF

Uytkownik "twistedme" <twistedme@o2.pl> napisa w wiadomoci grup dyskusyjnych:

[...]

Co to za auto?

Data: 2015-03-26 18:10:01
Autor: twistedme
DPF
W dniu 2015-03-26 o 17:58, Cavallino pisze:

[...]

Chevrolet Captiva 2.0D, 150KM, wersja 4x4. Znany te pod nazw Opel Antara, Daewoo Winstorm.

Data: 2015-03-27 01:14:04
Autor: przemek.jedrzejczak
DPF
po raz kolejny, czynnosci 2&3 nie wymagaja zadnych specjalnych umiejetnosci, serwis allegro tez jest dosc intuicyjny wiec czujnik mozesz zamowic sam :-)

[...]

sprawdzanie przebiegu po kupnie to zazwyczaj dziwna odmiana sado-macho :-)

-- Jeden waciciel. A  czy dziadek, to nie wiem, ale sprawdziem po nazwisku i adresie, to okazao si, e lekarz i to nie byle jaki, tylko profesr haha

moze nadal teskni za swoim samochodem ? sprawdzales chociaz czy nie kradziony ?

P.

Data: 2015-03-26 10:08:35
Autor: Myjk
DPF
Wed, 25 Mar 2015 21:01:55 +0100, twistedme
- to jest przyczyna?

Ale czego? ;) Przecież wszystko działa w zasadzie. :P

Uszczelki pod wtryskami się wybijają i warto je tak czy siak cyklicznie
wymieniać. Ja mam naleciane na jednych (od nowości) 150tkm -- też muszę
zlecić żeby tam zajrzeli.

Dużo Ci krzyknęli za "części" -- uszczelki są miedziane i kosztuję 8 zł/szt
-- nie słyszałem aby coś, poza siłą, trzeba było tam dodatkowo używać.

--
Pozdor Myjk

Data: 2015-03-26 17:25:29
Autor: twistedme
DPF
W dniu 2015-03-26 o 10:08, Myjk pisze:
Wed, 25 Mar 2015 21:01:55 +0100, twistedme

- to jest przyczyna?

Ale czego? ;) Przecież wszystko działa w zasadzie. :P

Tego, że teraz filtr wypala się praktycznie za każdym razem jak wsiadam do auta na dłużej niż 3 minuty i przez to pali jak smok, nie wspominając, że najzdrowsze dla silnika to chyba nie jest, oraz tego, że czujnik twierdzi, że po 3000tys km olej nadaje się do wymiany, mimo, że na bagnecie nie widać zmian poziomu.

Dużo Ci krzyknęli za "części" -- uszczelki są miedziane i kosztuję 8 zł/szt
-- nie słyszałem aby coś, poza siłą, trzeba było tam dodatkowo używać.

No właśnie dlatego pytam, bo nie mogę nigdzie znaleźć za taką cenę jak mi krzyknęli :)

Data: 2015-03-26 17:33:44
Autor: Myjk
DPF
Thu, 26 Mar 2015 17:25:29 +0100, twistedme
Tego, że teraz filtr wypala się praktycznie za każdym razem jak wsiadam do auta na dłużej niż 3 minuty

Wolałbyś co tydzień jeździć do ASO, wypalać filtr (co niesie ze sobą najczęściej wymianę oleju)?

i przez to pali jak smok,

Już ustaliliśmy, że pali normalnie przy Twoim mizernym ruchu. :P

nie wspominając, że najzdrowsze dla silnika to chyba nie jest,

Nie jest niezdrowe.

oraz tego, że czujnik twierdzi, że po 3000tys km olej nadaje się do wymiany, mimo, że na bagnecie nie widać zmian poziomu.

Pojedź na komputer jak wyskoczy błąd, bo może szuaksz problemu w złym miejscu.
Kontrolka jest jedna, a zgłasza wiele problemów.

No właśnie dlatego pytam, bo nie mogę nigdzie znaleźć za taką cenę jak mi krzyknęli :)

Kup i im zanieś. Zresztą nie musisz tego robić w ASO.

--
Pozdor Myjk

Data: 2015-03-26 17:49:29
Autor: twistedme
DPF
W dniu 2015-03-26 o 17:33, Myjk pisze:
Thu, 26 Mar 2015 17:25:29 +0100, twistedme

Już ustaliliśmy, że pali normalnie przy Twoim mizernym ruchu. :P

Tak było, sytuacja zmienia się dynamicznie :) i teraz wypala się praktycznie non stop, naprawdę zauważalnie coraz częściej. Ostatni bak niestety zapomniałem wyzerować licznik, ale paliwo zeszło mi bardzo szybko. Jutro będę tankował, to sprawdzę.

Nawet w aso mówili, że to nie normalne, że się nie spotkali i że normalnie wypala się o wiele rzadziej, nawet jak ktoś jeździ po mieście. Twoja opinia niestety jest jedyna :) gdzie nie czytam, to raczej normą jest interwał ok 500 km przy jeździe miejskiej i nawet 3x tyle przy długich trasach.

Data: 2015-03-26 18:53:24
Autor: Myjk
DPF
Thu, 26 Mar 2015 17:49:29 +0100, twistedme
gdzie nie czytam, to raczej normą jest interwał ok 500 km przy jeździe miejskiej i nawet 3x tyle przy długich trasach.

OK, i tego się trzymaj!

EOT

--
Pozdor Myjk

Data: 2015-03-27 19:53:20
Autor: Tomasz Gorbaczuk
DPF
W dniu .03.2015 o 17:49 twistedme <twistedme@o2.pl> pisze:

gdzie nie czytam, to raczej normą jest interwał ok 500 km przy jeździe  miejskiej i nawet 3x tyle przy długich trasach.

To ci sami, którym 2 litrowy diesel pali 6 w mieście i 4 na trasie.
Ja mam swoje auto od nowości (2.0 HDI), do dzisiaj mam najechane 170kkm.
Średnia miedzy wypalaniami przy jeździe tylko miejskiej (Wawa) to czasami  150-200km.
Przy mieszanej 50/50 - średnia wychodzi 300-380km. Przy samych trasach -  średnio raz na zbiornik - 600-800km. Nigdy nie było rzadziej niż te 800km.  Żeby średnia między wypalaniami wyszła te 800km to trzeba jeździć z dwoma  kapeluszami na łbie, nigdy nie przekraczać 90km/h i przyspieszenie od 0 do  50km/h mieć na poziomie 2 min.

TG

Data: 2015-03-26 22:12:44
Autor: mk4
DPF
On 2015-03-25 08:04, twistedme wrote:
[...]

Wymiana tego filtra to sliska sprawa. Rzecz w tym, ze on sie zuzywa to fakt - ale raczej powoli. Jak zaczyna niedomagac to czesto przyczyna moze lezec zupelnie gdzie indziej a zapychajacy sie DPF jest tylko objawem. Stad wymiana DPF-a w ciemno i liczenie, ze bedzie dobrze moze byc slepa uliczka - bo nowy czy zregenerowany DPF dalej bedzie sie szybko zapychal - no bo przeciez jego wymiana w gruncie rzeczy nie usunela zrodla problemu.

Oczywiscie wyciecie filtra nadal nie rozwiazuje problemu - filtr sie co prawda nie zapycha bo go nie ma ale silnik jak mial jakis mankament tak go dalej ma. Stety czy niestety dla wiekszosci uzytkownikow jest wystarczajace.
Z drugiej strony patrzac na zaporowe ceny jesli chcemy wymienic ten element oraz ogolna indolencje serwisow w diagnostyce tego typu problemow trudno sie dziwic ludziom, ze chca sie pozbyc "problemu" a zamiast bujac sie w sposob dokladnie taki jak to opisujesz i jeszcze wydawac na to kase.

--
mk4

Data: 2015-03-26 23:19:06
Autor: Cavallino
DPF

Użytkownik "twistedme" <twistedme@o2.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:

Czy ktoś przerabiał podobne objawy? Czy jedynym lekarstwem jak większość sugeruje jest wycięcie filtra? Jeżeli diagnozowanie ma pochłonąć koszty 3x większe, to może rzeczywiście... Z której strony to ugryźć?

Podobne objawy miał ktoś na forum Dacii w Dusterze, ale on miał 220 kkm, przejechane głównie po mieście.
Filtr już nie dawał się wypalić, więc go wyciął.
Kontrolka o zmianie oleju ponoć przestała się zapalać.

Data: 2015-03-27 19:57:13
Autor: Tomasz Gorbaczuk
DPF
W dniu .03.2015 o 23:19 Cavallino <cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> pisze:

Podobne objawy miał ktoś na forum Dacii w Dusterze, ale on miał 220 kkm,  przejechane głównie po mieście.
Filtr już nie dawał się wypalić, więc go wyciął.
Kontrolka o zmianie oleju ponoć przestała się zapalać.

FAP'a można zwyczajnie umyć. Trzeba go wymontować, zalać płynem do  czyszczenia kominków i następnie płukać bieżącą wodą do czasu aż  przestanie lecieć brudna. Po tej operacji FAP robi kolejne 60-70%  poprzedniego przebiegu do zapchania. Testowane wielokrotnie przez masę  ludzi. Działa.

TG

Data: 2015-04-12 22:41:00
Autor: cef
DPF
W dniu 2015-03-20 o 09:50, twistedme pisze:

Kupiłem Captivę LT 2l. Zrobiłem teraz prawie 4000 i generalnie jestem
zadowolony, aczkolwiek mam problem z częstym wypalaniem dpf'a.

Czy jedynym lekarstwem jak
większość sugeruje jest wycięcie filtra?

W ramach rwnowagi, eby nie tworzy mitw dodam, e
jed od trzech lat samochodem z DPF i nawet tego do koca nie
byem pewny, bo oprcz tego, e mam tak kontrolk, to nie daje adnych
objaww. Przeczytaem dzi w instrukcji, e ze wzgldu na to, e jest skrzynia DSG,
i przy normalnej eksploatacji obroty najczciej s w granicach 1500, to przewidziano wypalanie poprzez podwyszone obroty biegu jaowego, ale jako tego nie zauwayem
Jed sporo po miecie - na pewno s okresy kiedy przez ponad miesic nie jad
w adn tras i tuk 2000km po miecie. Rano czsto jak silnik si zagrzeje, to ju jestem na miejscu (a w zimie, to nawet nie mia szansy si zagrza)
Jak na razie bezobjawowo - a i zuycie jest w normie - a nawet poniej- bo
rednia z trzech lat jest poniej 6,0L/100km - silnik 2,0

Data: 2015-04-13 03:00:46
Autor: Budzik
DPF
Uytkownik cef cezfar@interia.pl ...

[...]

Z ciekawosci - co to za autko?

Data: 2015-04-13 06:50:36
Autor: cef
DPF
W dniu 2015-04-13 o 05:00, Budzik pisze:
[...]

VW Passat 2,0 (kombi)

DPF