DPF - awaria...

Data: 2018-04-06 17:05:12
Autor: Budzik
DPF - awaria...
Ducato, dotychczas zadnych problemów z DPF, wypalanie bezobjawowe, bram dymienia, jedynie troche inny odgłos silnika/
Az nagle jednego dnia strzał białego dymu z rury i wypalanie z bardzo widocznym dymem o delikatnym zabarwieniu biało szarym.

Po tym wypalaniu po jakims czasie właczyl sie check engine.

Diagnoza - pekniete (przekryzione?) rurki od czujnika róznicy cisnien.
Wymienione, wypalony DPF (nie serwisowo, po prostu właczyło się wypalanie)

Odebrałem auto, przejechałem jakies 1000km i znowu problemy z wypaleniem - procedura sie dwa razy właczyła, silnik sie tak jakby zajaknał i procedura wypalania sie wyłaczyła. Potem jak włączyła się za trzecim razem to najprawdopodobniej przeszła do konca ale znow wypalanie wiazało się z zauwazalnie wiekszym dymieniem. Wszystko na dystansie kilkunastu kilometrów.
No i po jakims czasie check engine z tym samym błedem co od poczatku P2002.

Co moze być nie tak? Gdzie szukać przyczyny?

Na wolnych obrotach czujnik roznicy cisnien pokazuje od 100mBar do 40 (po przegazowaniu przez kilkanascie sekund), podobno powinien pokazywac około 10.

Czyzby po prostu DPF sie skonczył?

--
Pozdrawia... Budzik
Tomasz Waszczynski: "Ja się zastanawia, czy czekoladki z alkoholem

DPF - awaria...