DPF ciąg dalszy

Data: 2015-06-10 14:21:02
Autor: twistedme
DPF ciąg dalszy
W dniu 2015-06-02 o 10:21, twistedme pisze:

Tym razem krótko, dłużej będzie jak trochę pojeżdżę :)

Jak to mówił Forest "życie jest jak pudełko czekoladek...". Mnie się trafiła pod maskę taka czekoladka:

http://pokazywarka.pl/9j3noo/

Ja rozumiem, że ja tego nie zauważyłem (chociaż dziwiło mnie, że akurat te kable tak leżą luźno, a reszta jest wpięta na klipsy), ale ASO? 4 mechaników?

Mam nowy soft i DPF info pokazuje już zupełnie inne wartości - jak wyjechałem z ASO było 36% i migała ikona dpf, potem się zrobiło 14% (ikona zgasła), a potem 68%, jak doszło do 82%, to zmniejszało się po 1 min. do 76%, ale co ciekawe bez podnoszenia obrotów i wzrostu zużycia paliwa.

Niestety nie potrafili naprawić błędu p0401, twierdzili, że naprawili (2x jeździli na próbę), ale po 3 km jazdy znowu jest oczekujący p0401.

Chyba ten chip uległ jakiejś awarii, bo samochód jeździ dokładnie tak samo jak zwykle. Ogólnie jestem w szoku...

Data: 2015-06-10 06:20:04
Autor: przemek.jedrzejczak
DPF ciąg dalszy
-- Ja rozumiem, że ja tego nie zauważyłem (chociaż dziwiło mnie, że akurat te kable tak leżą luźno, a reszta jest wpięta na klipsy), ale ASO? 4 mechaników?

ktore to ASO ? -- Mam nowy soft i DPF info pokazuje już zupełnie inne wartości - jak wyjechałem z ASO było 36% i migała ikona dpf, potem się zrobiło 14% (ikona zgasła), a potem 68%, jak doszło do 82%, to zmniejszało się po 1 min. do 76%, ale co ciekawe bez podnoszenia obrotów i wzrostu zużycia paliwa.

dpf info na andka nie zmienilo sie od marca wiec o czym mowa ? wypalanie bez dodawania paliwa ? chyba czas wylozyc 100-ke na opcoma :-) -- Niestety nie potrafili naprawić błędu p0401, twierdzili, że naprawili (2x jeździli na próbę), ale po 3 km jazdy znowu jest oczekujący p0401.

to ci sami co znalezli boxa ? spytales co konkretnie robili ?
 -- Chyba ten chip uległ jakiejś awarii, bo samochód jeździ dokładnie tak samo jak zwykle.

moze aktywuje sie przy 180 km/h ?

-- Ogólnie jestem w szoku...

no ba ... P.

Data: 2015-06-10 17:08:08
Autor: twistedme
DPF ciąg dalszy
W dniu 2015-06-10 o 15:20, przemek.jedrzejczak@gmail.com pisze:
-- Ja rozumiem, że ja tego nie zauważyłem (chociaż dziwiło mnie, że akurat te kable tak leżą luźno, a reszta jest wpięta na klipsy), ale ASO? 4 mechaników?

ktore to ASO ?

Teraz byłem w DOMCAR, wcześniej SZPOT.

[...]

Daj mi namiar (albo napisz mi proszę co dokładnie mam wpisać w google) na kogoś w Poznaniu, kto to robi, to chętnie skorzystam, bo na razie wychodzi, że to gorzej niż jakaś tajna loża masońska. Jedyne co znalazłem to ogłoszenia o sprzedaży sprzętu i posty z forów sprzed 5 lat bez konkretnych namiarów na firmy.

Nowy soft mam wgrany w ECU.

Właśnie wróciłem z małej przebieżki. Zaczynam podejrzewać, że to może być kwestia jednak jakiegoś czujnika (temperatury?).

Tak jak pisałem teraz dpf info pokazuje mi inne wartości w % (wcześniej 0, 2, 4 i 6 = wypalanie). Teraz przycisnąłem do 160km i dpf pokazał nagle 106% po zdjęciu nogi z gazu do prędkości 90km/h, po 1 min. dpf info wskazał 88%. Po przygazowaniu momentalnie % zapełnienia dpf się zwiększa, po czym spada. Czary.

-- Niestety nie potrafili naprawić błędu p0401, twierdzili, że naprawili (2x jeździli na próbę), ale po 3 km jazdy znowu jest oczekujący p0401.

to ci sami co znalezli boxa ? spytales co konkretnie robili ?

Diagnostyka komputerowa, wgranie aktualnego softu do ECU, sprawdzenie węży podciśnienia, sprawdzenie zaworu egr. Wszystko jak zawsze ok. Facet jak zwykle przyznał mi rację, że "rzeczywiście dziwna sprawa", bo "silnik chodzi bardzo dobrze".

[...]

No, jakaś tam poprawa jest, bo teraz filtr wypalał się po 170 km, aczkolwiek gdzieś czytałem, że po zresetowaniu wszystkiego ma prawo wypalić się do 4 razy przez pierwsze 1000km, żeby się skalibrować czy cuś.

Data: 2015-06-10 12:56:33
Autor: Konfabulator
DPF ciąg dalszy
Ten Twój procent zapełnienia to taki trochę pic na wodę. Jak rżniesz to dużo brzydkich spalin leci przez filtr, więc może pokazywać takie cuda, jak jedziesz spokojnie to ilość syfu mniejsza. Co by oznaczało, że masz dane jakiegoś czujnika ciśnieniowego, a nie zapełnienia albo jakąś kombinację zapełnienia, ciśnienia, temperatury i czasu.

Jak dla mnie to nadal był problem z softem ECU i jak się skalibruje, a filtr jest czysty, to problem zniknie. Kalibracja trochę trwa. Może skocz w trasę dłuższą na autostradę, tempomacik i pareset km?

Data: 2015-06-10 22:23:13
Autor: twistedme
DPF ciąg dalszy
W dniu 2015-06-10 o 21:56, Konfabulator pisze:
[...]

To już znowu zaczyna się telenowela.

Właśnie wróciłem z trasy ponad 200km. Przed wyjazdem filtr się wypalał i wypalił się do poziomu ok 50%. W czasie jazdy skakał do 70, 80 potem 60, raz 96, potem 76. Przejechałem 190 km, wysiadłem pod sklepem zrobiłem zakupy, wsiadam po 10 minutach i po 30 sek. od odpalenia auta słyszę wiatraki... wypala się, dpf info pokazuje 80%. Tym razem książkowo, bo zjechałem od razu na trasę i 2500 obrotów, 70 km/h, tempomat. 60%, 45%, 4% pomyślałem, że rzeczywiście może teraz się wypali jak trzeba po czym z 4% wskoczyło od razu na 52% za chwilę 56 i jak podjechałem teraz pod dom to ostatni odczyt 52.

No jest jakaś niby poprawa, bo już nie 50 km a 200, ale w dalszym ciągu zachowuje się w analogiczny sposób jak wcześniej czyli wypala się do praktycznie zera i po chwili już w połowie pełen.

Także jestem w punkcie wyjścia i nie mam już pomysłów.

Temat można zamknąć :) Ja mam już dosyć. Chyba jednak zostaje piła...

Data: 2015-06-10 13:53:51
Autor: Konfabulator
DPF ciąg dalszy
Czyli nie soft. Jak nie znajdziesz tego czegoś co podaje te głupie wartości z czapy to lepiej wyciąć i zapomnieć.

Data: 2015-06-10 23:50:22
Autor: przemek.jedrzejczak
DPF ciąg dalszy
-- Przejechałem 190 km, wysiadłem pod sklepem zrobiłem zakupy, wsiadam po 10 minutach i po 30 sek. od odpalenia auta słyszę wiatraki... wypala się

wszystko ponizej 2 minut mowi ze proces wypalania nie zostal ukonczony i rusza ponownie

[...]

ostatnio przylapalem zafire na wypalaniu (Z19DT) i przy spokojnej jezdzie 120-130 km/h wypalanie trwalo okolo 7 minut, zuzycie paliwa w okolicach 9-10 l/100 km mam gdzies elm-a wiec sprawdze jak to wyglada procentowo ale nie podobaja mie sie te skoki ... jesli wymieniles czujnik i soft ECU jest standartowy to pozostaje juz tylko nieszczelnosc ukladu co moze tlumaczyc te skoki wypelnienia -- No jest jakaś niby poprawa, bo już nie 50 km a 200, ale w dalszym ciągu zachowuje się w analogiczny sposób jak wcześniej czyli wypala się do  praktycznie zera i po chwili już w połowie pełen.

informacje z dpf info traktowalbym jako przyblizone ... na forum opla ludkowie podaja przedzial 15-20% zaraz po wypaleniu

-- Także jestem w punkcie wyjścia i nie mam już pomysłów.

log z czujnika cisnienia dpf jak beda skoki po kilkadziesiat % to szukac dziury

P.

Data: 2015-06-11 09:16:23
Autor: twistedme
DPF ciąg dalszy
W dniu 2015-06-11 o 08:50, przemek.jedrzejczak@gmail.com pisze:
[...]

Dzisiaj sam sprawdzę te rurki od czujnika ciśnień, bo mam już dosyć mechaników, najwyżej nie złożę i będę jechał na lawecie :)

A czy Twoim zdaniem możliwe jest uszkodzenie czujnika temperatury któregoś z tych 2?

http://pokazywarka.pl/ihqbbe/

Czy taki czujnik mógłby być uszkodzony w taki sposób, żeby nie generować błędu i czy nieszczelność też nie doprowadziłaby do wygenerowania błędu? Te miejsca chyba są za daleko, żeby były związane z p0401?

Data: 2015-06-11 21:55:55
Autor: wowa
DPF ciąg dalszy

Użytkownik "twistedme"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:557935c8$0$2192$65785112@news.neostrada.pl...

Czy taki czujnik mógłby być uszkodzony w taki sposób, żeby nie generować
błędu i czy nieszczelność też nie doprowadziłaby do wygenerowania błędu?
Te miejsca chyba są za daleko, żeby były związane z p0401?

Kilka osób już mówiło, sprawdź wężyki podciśnienia. A w zasadzie połączenia z zaworami, rozdzielacze itp. Mnie wyskakiwał błąd p0400 (też EGR) a uszkodzony był przyłącz od jakiegoś zaworu klimatyzacji.
Wojtek

Data: 2015-06-11 22:49:32
Autor: twistedme
DPF ciąg dalszy
W dniu 2015-06-11 o 21:55, wowa pisze:

[...]

Tak, to podciśnienie sprawdzało ASO przedwczoraj.

Dzisiaj tak jak pisałem wymontowałem rurki idące od dpf'a do czujnika ciśnień. Niestety były szczelne, całe i nie zapchane.

Za czyjąś (sorry nie pamiętam kto) radą wpadłem na pomysł odłączenia czujników. Odłączyłem czujnik temperatury spalin. Pojechałem na testy, zapełnienie filtra 66%. Podjechałem do znajomego 300m dalej i postałem 3 minuty. Wsiadam do samochodu zapełnienie filtra 70%. Nic się nie zmieniło, skakało od 60 do 78. W górę i w dół.

Po 20 km odłączyłem czujnik temperatury dpf. Zapełnienie było akurat 68% po 3 km 70% i, uwaga, tak już zostało czyli przez następne 25 km. A więc tak jak powinno chyba być. Sytuacja nie spotykana u mnie wcześniej.

Czy to coś oznacza? Jutro postaram się wymienić czujnik na nowy, czy jeszcze coś radzicie sprawdzić? Myślicie, że to mogła być przyczyna całego zła?

Data: 2015-06-11 23:58:11
Autor: przemek.jedrzejczak
DPF ciąg dalszy
[...]

jesli uzywasz dpf info to informacja moze byc niemiarodajna ... jesli wlaczysz wyswietlanie w petli (co 180 s) to wartosc powinna przyrastac powoli i w zadnym wypadku (poza wypaleniem) nie powinna sie zmniejszac ...

-- Po 20 km odłączyłem czujnik temperatury dpf. Zapełnienie było akurat 68% po 3 km 70% i, uwaga, tak już zostało czyli przez następne 25 km. A więc tak jak powinno chyba być. Sytuacja nie spotykana u mnie wcześniej.

zasadniczo prawidlowo :-)

-- Czy to coś oznacza? Jutro postaram się wymienić czujnik na nowy, czy jeszcze coś radzicie sprawdzić? Myślicie, że to mogła być przyczyna całego zła?

powolutku ... poprzednio pisales ze wymieniles czujnik dpf i nic sie nie zmienilo ? teraz piszesz o odlaczeniu czujnika temp. spalin oraz czujnika temperatury dpf ... zostawiles ten nowy czujnik czy wrociles do starego ?

pomysl z odlaczeniem czujnika temp. cieczy chlodzacej teoretycznie powinien nie dopuscic do wypalania ale jest dosc niebezpieczny bo nie wiadomo czy czujnik cisnienia dpf sam potrafi wywolac wypalanie (IMHO nie) czyli mozna zapchac filtr na amen ... czy czujnik temp. spalin a w zasadzie informacje przez niego podawane maja wplyw na proces wypalania tez jest dla mnie zagadka, mozna jedynie "chybac" ze jego sygnal wywolywal wypalanie ...

P.

Data: 2015-06-12 09:31:01
Autor: twistedme
DPF ciąg dalszy
W dniu 2015-06-12 o 08:58, przemek.jedrzejczak@gmail.com pisze:

[...]

Tam są następujące czujniki powiązane z filtrem (nr 12):

http://pokazywarka.pl/ihqbbe/

- czujnik różnicy ciśnień (nr 5), został wymieniony jako pierwszy, zero zmian
- wczoraj odkręciłem rurki (nr 6), szczelne.
- odłączyłem czujnik temperatury spalin (nr 10), nic się nie zmieniło.
- odłączyłem czujnik temperatury dpf (nr 7) i bach.

Po odłączeniu czujnika nr 7, przez 25km sytuacja była taka jak opisałem, czyli jazda na niskich i wysokich obrotach nie powodowała już zmian nasycenia filtra pokazywanych przez dpf info. Jedynie była jedna zmiana w górę z 68 do 70%, oczywiście żadnego wypalania.

Data: 2015-06-12 00:58:07
Autor: przemek.jedrzejczak
DPF ciąg dalszy
-- odłączyłem czujnik temperatury dpf (nr 7) i bach.

czyli log z czujnika powinien wyjasnic sytuacje, pytanie tylko czy opcom to potrafi,  ew. nowy jak piszesz ...

P.

Data: 2015-06-12 19:22:09
Autor: twistedme
DPF ciąg dalszy
W dniu 2015-06-12 o 09:58, przemek.jedrzejczak@gmail.com pisze:
-- odłączyłem czujnik temperatury dpf (nr 7) i bach.

czyli log z czujnika powinien wyjasnic sytuacje, pytanie tylko czy opcom to potrafi,  ew. nowy jak piszesz ...

P.

No niestety, podłączyłem nowy czujnik temperatury 96436269, znaczy używany, ale w sensie inny i jest dokładnie to samo. Wcześniej zrobiłem 70 km z odpiętym czujnikiem i dpf info stał jak wryty, szedł tylko w górę, co 2% od 68 do 72. Po podpięciu czujnika temperatury jechałem akurat załatwić sprawę 25km w jedną stronę. Wskazanie dpf info 86 i za chwilę 92. Filtr się wypalił i oczywiście po wypaleniu wskoczył na 60% i wahał się do 78. Jak przyjechałem to ostatni odczyt 66%.

Czujnik temperatury zafałszowuje zapełnienie dpf? Może w jakiś sposób ten filtr jest fizycznie uszkodzony w tym miejscu? Rozumiem, że te dwa czujniki działają w tandemie i mierzą czy temperatura wzrasta przed filtrem i w filtrze równomiernie?

Mam już ostatnią opcję, facet, który czyścił mi filtr zaproponował, że zamontuje mi inny, bo sam jest ciekawy. Jeżeli to nie wypali to kończę z dpf'em.

Miłego weekendu, bez odbioru :)

Data: 2015-06-11 23:00:50
Autor: yabba
DPF ciąg dalszy
Użytkownik "twistedme" <twistedme@o2.pl> napisał w wiadomości news:557935c8$0$2192$65785112news.neostrada.pl...
[...]

Jeśli sygnał z czujnika jest w odpowiednim zakresie, to ECU nie wykrywa tego jako błąd. Nawet jeśli czujnik podaje wartość zupełnie błędną.
Koledze w Astrze wariował czujnik temperatury i czasem przekazywał do ECU, że silnik ma -20C, przy rzeczywistej temperaturze 90C. ECU dawało większą dawkę paliwa i normalnie zalewało świece. Nie wyskakiwał żaden błąd.

--
Pozdrawiam,

yabba

Data: 2015-06-12 00:25:01
Autor: przemek.jedrzejczak
DPF ciąg dalszy
-- Jeśli sygnał z czujnika jest w odpowiednim zakresie, to ECU nie wykrywa tego jako błąd. Nawet jeśli czujnik podaje wartość zupełnie błędną.

to nie jest wartosc bledna tylko nieprawidlowa :-) zeby ECU sie polapalo ze cos nie halo musi miec druga wartosc np z czujnika cieczy chlodzacej ale prosciej wylapac to opcomem -- Koledze w Astrze wariował czujnik temperatury i czasem przekazywał do ECU, że silnik ma -20C, przy rzeczywistej temperaturze 90C. ECU dawało większą dawkę paliwa i normalnie zalewało świece. Nie wyskakiwał żaden błąd.

to dosc czesta usterka ale zazwyczaj ECU wypluwa komunikat wiec banalna sprawa:
http://forum.opel24.com/topic/38500-dpf-czujnik-temperatury-spalin-blad-aktywny/

P.

Data: 2015-06-12 19:25:10
Autor: Marvin
DPF ciąg dalszy
W dniu 2015-06-11 o 09:16, twistedme pisze:
[...]

Ja bym postawił jeszcze jedną hipotezę, która chyba tutaj nie padła (w tym wątku):

Takie wariatkowo w odczytach to może być kwestia braku dobrej masy lub też problemu z wiązką i złączami po drodze.

Marvin

Data: 2015-06-11 13:19:35
Autor: Kamil 'Model'
DPF ciąg dalszy
> [...]

> skoki ... jesli wymieniles czujnik i soft ECU jest standartowy to
> pozostaje juz tylko nieszczelnosc ukladu co

To coś długo. W sobotę śmigałem na A1 i na zapiętym tempomacie przy 130km/h nawet nie zauważyłem wypalania filtra, aż podpiąłem OP-COM'a, żeby sprawdzić co jest nie tak, bo myślałem że w ogóle się nie wypalił filtr przez ~1150km. Jak się okazało OP-COM pokazał ostatnia regeneracja była 227km temu. A specjalnie miałem wyświetlane chwilowe spalanie na kompie aby zobaczyć kiedy filtr się wypala.
Jak mi się włączy wypalanie w drodze (praca-dom) to przy 90km/h mam spalanie ok. 10l i tak z 5km trzeba przejechać.
Po całkowitym wypaleniu op-com pokazuje 6% zapełnienie filtra (kiedyś jeździłem z podpiętym lapkiem i op-com).
Ja mam średnio wypalanie co 850km.
Auto to Zafira B 1,9CDTI 120KM (Z19DT).

Wszystko zależy od pojemności filtra. Przy silniku 1,7CDTI filtr jest sporo mniejszy i na trasie wypala się średnio co 500km a w mieście 50-100km...

Data: 2015-06-11 05:26:30
Autor: przemek.jedrzejczak
DPF ciąg dalszy
-- Jak się okazało OP-COM pokazał ostatnia regeneracja była 227km temu. A specjalnie miałem wyświetlane chwilowe spalanie na kompie aby zobaczyć kiedy filtr się wypala.

nigdy nie mialem podlaczonego opcoma podczas wypalania ale zakladam ze jak spozycie rosnie to sie wypala ew. dpf info przez elm-a

-- Ja mam średnio wypalanie co 850km. Auto to Zafira B 1,9CDTI 120KM (Z19DT).

podobnie, tez tylko z ASB

PS Hansowie wykorzystujac fakt ze w ruchu miejskim komp wlacza ogrzewanie tylnej szyby (zeby zwiekszyc obciazenie) podczas wypalania, montuja LED-a ktory sygnalizuje ten proces, podobno dziala ...

P.

Data: 2015-06-11 14:32:05
Autor: twistedme
DPF ciąg dalszy
W dniu 2015-06-11 o 14:26, przemek.jedrzejczak@gmail.com pisze:
[...]

Ja czytałem o diodzie w lusterku:

http://peugeot.auto.com.pl/forum/viewtopic.php?t=215989

całkiem estetycznie wygląda.

Data: 2015-06-12 12:06:05
Autor: Kamil 'Model'
DPF ciąg dalszy
No generalnie spalanie rośnie, ale teraz na autostradzie nie zauważyłem procesu wypalania. Było gorąco, klima włączona, obciążenie silnika było spore to i spalanie miałem większe niż zawsze i jakoś przeoczyłem wypalanie DPF'a.

A dioda nie w każdym OPLU zadziała. U mnie nie mam tylnego REC'a i nie załącza mi się ogrzewanie szyby ani lusterek podczas wypalania filtra. Podobno to jest zależne właśnie od REC'a i wersji softu w aucie.
Trochę żałuję, że auto nie ma REC'a (choć wyposażenie nie jest najniższe) bo przez to nie mogę włączyć sobie opcji świateł automatycznych po odpaleniu auta i chociażby diody informującej o wypalaniu DPF'a...

Data: 2015-06-14 23:22:47
Autor: przemek.jedrzejczak
DPF ciąg dalszy
-- A dioda nie w każdym OPLU zadziała.

tez bym sie w to nie bawil no chyba ze ktos po miescie sie kula ... ale wtedy mozna uzyc takiego krotkiego elm-a ktory wchodzi na odb2 pod zaslepke i daje info na smartfona ... ogolnie producent powinien to ogarnac moze Tourer ma juz cos takiego ...

P.

Data: 2015-06-14 23:51:49
Autor: przemek.jedrzejczak
DPF ciąg dalszy
masz wiadomosc

P.

Data: 2015-06-11 08:15:18
Autor: Cavallino
DPF ciąg dalszy

Użytkownik "twistedme" <twistedme@o2.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:

No jest jakaś niby poprawa, bo już nie 50 km a 200, ale w dalszym ciągu zachowuje się w analogiczny sposób jak wcześniej czyli wypala się do praktycznie zera i po chwili już w połowie pełen.

Tego nie wiesz, bo nie wiesz co tak naprawdę oglądasz.

Także jestem w punkcie wyjścia i nie mam już pomysłów.

Jeśli działa prawidłowo, czyli wypala się co 200 km, to IMO jest ok.
Na co chciałbyś mieć jeszcze pomysły?

Data: 2015-06-10 23:50:34
Autor: Konfabulator
DPF ciąg dalszy
W trasie? Co 200km? Mój zepsuty i zapchany na maksa filtr czyścił się rzadziej. Zanim całkiem się zepsuł, ale na pewno nie wypalał się co 50-200 km i to jazdy po mieście. 500-800km ok, ale nie w trasie, bo to można tysiącami jeździć.

Data: 2015-06-11 09:26:23
Autor: twistedme
DPF ciąg dalszy
W dniu 2015-06-11 o 08:50, Konfabulator pisze:
[...]

A'propos przypomniało mi się co znalazłem na jakimś zagramanicznym forum vauxhall, że captiva najprawdopodobniej nie ma pasywnej regeneracji, bo odległość od filtra jest za duża i nawet przy ostrym gazowaniu nie ma temperatury. Co sądzicie, możliwe?

http://www.antaraownersclub.com/forum/and-the-dpf-nightmare-begins_topic435_page6.html

I'm pretty confident the Antara does not do passive regeneration. The position of the DPF in the exhaust system does not allow the temperature at the filter to get high enough to allow for passive regeneration. If passive regeneration was taking place, we would notice a considerable variation in the active regeneration cycle. Generally we don't see that variation, and most people are seeing a pretty regular regeneration interval. For me that's an average of 520 miles with a standard deviation of only 4.6.

This only time the Antara regenerates is when the Antara pumps extra fuel into the system to raise the exhaust temperature. That's the only way the car can get the exhaust temperature high enough to burn off the soot.

I've tried running the car at high revs for extended periods with no effect on the DPF regeneration interval. If you've ever stopped the car in the middle of a regen, you will know how hot the engine and exhaust system gets. In my experience, you can never get those sort of temperatures from any sort of normal driving.

Data: 2015-06-11 09:55:26
Autor: Cavallino
DPF ciąg dalszy

Użytkownik "Konfabulator" <konfabulator@10g.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:6d204170-9b77-41d1-be96-9935a5af3aab@googlegroups.com...
W trasie? Co 200km? Mój zepsuty i zapchany na maksa filtr czyścił się rzadziej.

Różne modele mają różne czasy wypalania.
Np. Dacia rzekomo wypala się częściej niż Twoje 500 km, ale tam jest to inaczej zrobione, bo do wypalania jest używany osobny, piąty wtryskiwacz.

Data: 2015-06-10 15:07:20
Autor: yabba
DPF ciąg dalszy
Użytkownik "twistedme" <twistedme@o2.pl> napisał w wiadomości news:55782bb0$0$27515$65785112news.neostrada.pl...
[...]

Ten "tjunink" tak mieszał?

Ja rozumiem, że ja tego nie zauważyłem (chociaż dziwiło mnie, że akurat te kable tak leżą luźno, a reszta jest wpięta na klipsy), ale ASO? 4 mechaników?

Kto ostatecznie to zauważył?

[...]

Nowy soft w ECU czy w laptopie?

[...]

Może przy instalacji Rapida ktoś uszkodził kabelek do egr?

--
Pozdrawiam,

yabba

Data: 2015-06-10 17:26:44
Autor: twistedme
DPF ciąg dalszy
W dniu 2015-06-10 o 15:07, yabba pisze:
[...]

Niestety nie ma jednoznacznej odpowiedzi, szczególnie, że to najprawdopodobniej już nie działało odkąd mam ten samochód, bo po odłączeniu jedzie i przyśpiesza tak samo.

Ale tylu ludzi miało zlecone "dokładne obejrzenie" tego samochodu i żaden do dzisiaj się nawet nie zająknął, że zamontowano tam coś, co może powodować jakieś dziwne objawy.

DPF ciąg dalszy