DPF ciÄ…g dalszy

Data: 2015-06-14 22:00:55
Autor: twistedme
DPF ciÄ…g dalszy
W dniu 2015-06-02 o 10:21, twistedme pisze:

Korzystając z tego, że dzieci nie ma w domu, to ja też postanowiłem być trochę niegrzeczny i nieco się usmarować, gdyż błąd p0401 nie dawał mi spokoju.

Mimo, że będąc kilka dni temu w ASO zleciłem im wyeliminowanie tego błędu i zapłaciłem za to 80zł, twierdzili, że "teraz będzie już na pewno ok", to błąd pojawił się ponownie po 2-3km od wyjazdu z ASO.

P0401 - Układ recyrkulacji spalin - wykryty niewystarczający przepływ.
Więc co... Egr wymieniony, dalej jest chłodniczka spalin, potem metalowa rurka do kolektora. Pomyślałem, że zacznę od tej rurki, bo stosunkowo najłatwiej się do niej dostać. Odkręciłem przepustnicę i już co nieco podejrzewałem.

Ja zdaję sobie sprawę, że wielu z was w tym momencie powie "nie możliwe, to jakiś troll", ale uwierzcie mi, że ja już się z tego tylko śmieję, bo nic innego mi nie pozostało.

Oto jak wygląda rurka idąca od chłodnicy spalin do kolektora ssącego po wizycie w serwisie z certyfikatem BOSCH (ten błąd od przedmuchów i nie powinien się pojawiać) oraz w autoryzowanym serwisie Opla w Poznaniu (robiliśmy 2 jazdy próbne, bo błąd powracał ale teraz już będzie ok).

Taaa daaa:

http://pokazywarka.pl/9ms7ky/

Kompletnie zatkany.

Oddadzą mi te 80zł chociaż miałbym iść do sądu. Nie podaruję.

WTF? Nigdy nie zostałem jeszcze oszukany przez tyle różnych osób w tak krótkim czasie. Ręce i nogi opadają...

Jedyne, co mnie pociesza w tej całej sytuacji, to myśl, że moje problemy z dpf'em mogą mieć związek z tym, co było w tej rurce, bo po wyczyszczeniu błąd p0401 oczywiście się już nie pojawia, a dpf info tak nie szaleje. W przeciągu 15 km zapełnienie zmieniło się tylko raz o 2% (niestety w dół), co wcześniej się praktycznie nie zdarzało.

Na szczęście mam znajomego, który co nieco grzebał przy swoich autach i jutro czyścimy kolektor i tę chłodnicę za egr'em.

Są takie warsztaty w których można stać za plecami i patrzeć?

Data: 2015-06-14 22:50:37
Autor: Cavallino
DPF ciÄ…g dalszy

Użytkownik "twistedme" <twistedme@o2.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:557ddd79$0$27514$65785112@news.neostrada.pl...
[...]

Nie zostałeś raczej oszukany, tylko padłeś ofiarą indolencji pseudo naprawiaczy.
Oni wszyscy potrafią tylko dokonać odczytu z kompa, mechaniki jak widać kompletnie nie ogarniają, więc nawet nie próbują.
Pewnie założyli awarię elektryczną i tylko takiej szukali.

Znalezienie dobrego mechanika nie jest jak widać proste, żaden szyld tego nie zapewni.

Data: 2015-06-14 23:38:31
Autor: twistedme
DPF ciÄ…g dalszy
W dniu 2015-06-14 o 22:50, Cavallino pisze:

[...]

Ja zdajÄ™ sobie sprawÄ™, ĹĽe wielu z was w tym momencie powie "nie
moĹĽliwe, to jakiĹ› troll", ale uwierzcie mi, ĹĽe ja juĹĽ siÄ™ z tego tylko
[...]

Jak zwał, tak zwał.

Mieli zlecone naprawić błąd, powiedzieli, że naprawili i wzięli kasę, fakt, że jakieś grosze, bo za zaklejenie taśmą przewodu policzyli więcej, ale tu nie chodzi o kasę ale o fakt.

Oni wszyscy potrafią tylko dokonać odczytu z kompa, mechaniki jak widać
kompletnie nie ogarniają, więc nawet nie próbują.
Pewnie założyli awarię elektryczną i tylko takiej szukali.

Znalazłem jakąś instrukcję serwisową do captivy i tam jest w przypadku p0401 tabelka. Rzeczywiście same mierzenie napięcia. Też mnie to zdziwiło. Może oni korzystają z tych tabelek właśnie.

Znalezienie dobrego mechanika nie jest jak widać proste, żaden szyld
tego nie zapewni.

Już nie raz się śmiałem, do żony, że mam wszystkich mechaników poobrażanych i będę musiał do Bydgoszczy niedługo chyba jeździć :)

Data: 2015-06-14 23:00:46
Autor: Budzik
DPF ci±g dalszy
Użytkownik twistedme twistedme@o2.pl ...

Kompletnie zatkany.

Oddadz± mi te 80zł chociaż miałbym i¶ć do s±du. Nie podaruję.

I to jest postawa godna polecenia! Zbyt czesto machamy reka na takie sprawy!
IMO tylko to moze ich czegos nauczyć.

WTF? Nigdy nie zostałem jeszcze oszukany przez tyle różnych osób w tak krótkim czasie. Ręce i nogi opadaj±...

To oczywiscie jest wina bardziej braku wiedzy, niechciejstwa oraz tego, ze zabierasz im czas ktory moga poswiecic na cos łatwiejszego niz pomyslenie.
Chociaz sam do tego doszedłes, wiec zapewne mechanik tym bardzije powinien.

Jedyne, co mnie pociesza w tej całej sytuacji, to my¶l, że moje problemy z dpf'em mog± mieć zwi±zek z tym, co było w tej rurce, bo po wyczyszczeniu bł±d p0401 oczywi¶cie się już nie pojawia, a dpf info tak nie szaleje. W przeci±gu 15 km zapełnienie zmieniło się tylko raz o 2% (niestety w dół), co wcze¶niej się praktycznie nie zdarzało.

Na szczę¶cie mam znajomego, który co nieco grzebał przy swoich autach i jutro czy¶cimy kolektor i tę chłodnicę za egr'em.

S± takie warsztaty w których można stać za plecami i patrzeć?

A sa takie w ktorych nie mozna?
Oczywiscie wiem o ASO ale poza nimi...? Ja tam zawsze bezczelnie wchodze i patrze, chyba ze oddaje do mechanika do ktorego mam 100% zaufania.
Jakby mnie wyprosili to ja bym im tez podziekował...

Data: 2015-06-14 23:12:02
Autor: RD
DPF ciÄ…g dalszy
W dniu 2015-06-14 o 22:00, twistedme pisze:
[...]

Za pracę w białej koszulce - szacun! ;))

WTF? Nigdy nie zostałem jeszcze oszukany przez tyle różnych osób w tak
krótkim czasie. Ręce i nogi opadają...

Zapewne, gdybyś nie przeszedł tej drogi z poprzednimi wymianami itd., to taka Twoja diagnoza jak teraz - nie pojawiłaby się od razu.
Z drugiej strony, aby serwis dogłębnie przeanalizował problem, to musiałby siedzieć nad jednym autem non-stop - to też nierealne. Już pomijając kwestie pieniędzy i możliwości sprawdzenia w trasie, czy problem po zmianach nadal występuje.

Po prostu wyczerpałeś wszystkie możliwości i skończyło się na rurce.

Data: 2015-06-14 23:33:59
Autor: twistedme
DPF ciÄ…g dalszy
W dniu 2015-06-14 o 23:12, RD pisze:
[...]

No nie do końca tak, bo generalnie są (były) 2 problemy, które się w jakikolwiek sposób manifestowały: częste wypalanie się filtra dpf i błąd p0401. Nie wspominam, że samochód był w 4 innych warsztatach, zanim kupiłem interfejs OBD i o błędzie w ogóle nie wiedziałem. Zawsze wszyscy zgodnie twierdzili, że wszystko ok, wszystko poczyścili itd. itp. okazało się, że tylko wymieniali olej.

Następny był bosch, do którego przyszedłem już z konkretnym błędem oraz częstym wypalaniem się dpfa. Naprawili przedmuchy i wymienili turbinę, twierdzili, że wszystko przeczyścili, a błąd był spowodowany przez podkładki pod wtryskami (a dokładnie ich wypaleniem się).

Do ASO pojechałem przede wszystkim z tym błędem, bo wtedy już wyświetlał się na stałe na desce i prośbą o nowy firmware do ECU.

Powiedziałem, że wymieniłem wcześniej egr i że podejrzewam, z tego co czytałem, że może problem jest dalej, powiedziałem o możliwości zatkanego kolektora, gdyż jak szukałem rozwiązania to znalazłem poradę o czyszczeniu czujnika MAP, wykręciłem go i był cały w czarnej mazi.

Skoro potrzebowali więcej czasu, wystarczyło powiedzieć, że problem jest złożony, trudny i czasochłonny. Mógłbym zostawić auto nawet na tydzień. A nie opowiadać bajki.

Pierwsze co wychodzi po wpisaniu w google p0401, to niedziałający egr lub pozatykane te przewody dolotowe spalin. Byłem przekonany, że przynajmniej od 3 mcy wszystko było tam wyczyszczone.

Data: 2015-06-14 23:43:22
Autor: przemek.jedrzejczak
DPF ci±g dalszy
-- Następny był bosch, do którego przyszedłem już z konkretnym błędem oraz  częstym wypalaniem się dpfa. Naprawili przedmuchy i wymienili turbinę, twierdzili, że wszystko przeczy¶cili, a bł±d był spowodowany przez podkładki pod wtryskami (a dokładnie ich wypaleniem się).

jak ktos bierze sie za turbine i nie czysci ukladu za nia to niestety minal sie z powolaniem ...

-- Byłem przekonany, że przynajmniej od 3 mcy wszystko było tam wyczyszczone.

kolejny dzien, kolejne rozczarowanie :-) i jak tu zyc ?

-- Oddadz± mi te 80zł chociaż miałbym i¶ć do s±du. Nie podaruję. jak emocje opadna stwierdzisz ze szkoda zycia ... u mnie jak zdarzy sie wtopa jest rabat przy kolejnej wizycie

-- S± takie warsztaty w których można stać za plecami i patrzeć?

Szczecin Auto ABC ma kamery na hali ... rozdzielczosc kiepska ale przynajmniej wiesz ze mechanik pod maske zajrzal :-)

P.

Data: 2015-06-15 11:39:35
Autor: RoMan Mandziejewicz
DPF ci±g dalszy
Hello twistedme,

Sunday, June 14, 2015, 10:00:55 PM, you wrote:

Korzystaj±c z tego, że dzieci nie ma w domu, to ja też postanowiłem być
trochę niegrzeczny i nieco się usmarować, gdyż bł±d p0401 nie dawał mi
spokoju.
Mimo, że będ±c kilka dni temu w ASO zleciłem im wyeliminowanie tego
błędu i zapłaciłem za to 80zł, twierdzili, że "teraz będzie już na pewno
ok", to bł±d pojawił się ponownie po 2-3km od wyjazdu z ASO.

Zapłaciłe¶ za wyeliminowanie błędu, to go skasowali. Usługa wykonana,
kasa pobrana.

[...]

http://pokazywarka.pl/9ms7ky/

Ale zapłaciłe¶ za czyszczenie rurki?

Kompletnie zatkany.
Oddadz± mi te 80zł chociaż miałbym i¶ć do s±du. Nie podaruję.

Przegrasz - chciałe¶ eliminacji błędu a nie czyszczenia rurki :P

[...]

--
Best regards,
 RoMan

Data: 2015-06-15 20:06:52
Autor: Myjk
DPF ciÄ…g dalszy
Sun, 14 Jun 2015 22:00:55 +0200, twistedme
P0401 - Układ recyrkulacji spalin

Ale zdaje się pierwsze co pisałem parę miesięcy temu, że pierwszym i
podstawowym problemem (który także i mnie dopadł, gdy DPF się "objawił), to
jest właśnie EGR (zaraz po dolocie). No a jak EGR, to i kanały obok -- i to
wie każdy głupi nawet niemechanik (w tym ja).

Są takie warsztaty w których można stać za plecami i patrzeć?

Są takie, że można nawet nie stać...

Poważnie, współczuję tych przygód -- jednocześnie "piąteczka" i szacunek za
wytrwałość. Powinieneś teraz pojeździć po tych wszystkich mietkach i kasę
pozbierać co tam zostawiłeś przypadkowo.

Swoją drogą to jest kolejny "dobry" przykład, dlaczego DPF ma tak kiepską
opiniÄ™. Niczemu winien, a wszystko siÄ™ na nim skupia i go "inteligenci"
wycinają płacąc za to jakieś chore pieniądze -- a silnik jak był zjechany,
tak pozostaje dalej -- ważne, że kontrolka DPF się nie świeci.

--
Pozdor Myjk

Data: 2015-06-15 20:12:22
Autor: Myjk
DPF ciÄ…g dalszy
Mon, 15 Jun 2015 20:06:52 +0200, Myjk
Są takie warsztaty w których można stać za plecami i patrzeć?

Są takie, że można nawet nie stać...

E, dobra, sam sobie kłamię. Właśnie mnie się przypomniało, jak do "swojego"
tzw. zaufanego serwisu pojechałem i jeden z mechaników odkręcał jakąś śrubę
pod silnikiem. Palnikiem, potem z kolegą, a potem jeszcze młotkiem... Nawet
mnie zdziwiło, że usilnie próbuje ją dokręcić. Ale myślę, może w tych
japońcach to się odkręca w drugą stronę, to nic nie mówiłem...

--
Pozdor Myjk

Data: 2015-06-17 15:54:36
Autor: twistedme
DPF ciÄ…g dalszy
W dniu 2015-06-15 o 20:06, Myjk pisze:
[...]

Niestety, nie tak prędko :) Dpf po tym zabiegu ani na jotę nie zmienił zachowania.

Za to pomogła wymiana filtra na nowy regenerowany, chociaż twierdzili, że na komputerze i przy ręcznych pomiarach przepustowość tego mojego (zregenerowanego) była idealna.

Nie wiem czy się dowiem dokładnie, co było nie tak z tym moim egzemplarzem, facet ma go dzisiaj rozbierać na kawałki, żeby spróbować się dowiedzieć, czemu regeneracja się nie powiodła.

Zrobiłem 150km i zapełnienie jest w okolicach 30%, ale nadal tak skacze (mój rekord dzisiaj z 36% na 12% na autostradzie...), nie wiem czy to nie po prostu cecha tego auta, muszę znaleźć kogoś z Captivą/Antarą, najnowszym firmware i kompem, żeby mi potwierdził lub zaprzeczył, że tak to właśnie działa, skoki są jak poprzednio ale przy tych mniejszych wartościach ogólnego zapełnienia.

Póki co nie wpadam w euforię, poczekam do pierwszego wypalania i wtedy pokuszę się o założenie nowego wątku z podsumowaniem. Jak na razie wychodzi na to że to jednak wina filtra, ale przy okazji naprawiłem (z przygodami) to co było pewnie powodem jego destrukcji, że aż nie dał się zregenerować...

Data: 2015-06-17 07:30:02
Autor: przemek.jedrzejczak
DPF ci±g dalszy
-- Zrobiłem 150km i zapełnienie jest w okolicach 30%, ale nadal tak skacze (mój rekord dzisiaj z 36% na 12% na autostradzie...), nie wiem czy to nie po prostu cecha tego auta, muszę znaleĽć kogo¶ z Captiv±/Antar±, najnowszym firmware i kompem, żeby mi potwierdził lub zaprzeczył, że tak  to wła¶nie działa, skoki s± jak poprzednio ale przy tych mniejszych warto¶ciach ogólnego zapełnienia.

znow dpf info ? to jak wrozenie z fusow :-)

-- Póki co nie wpadam w euforię, poczekam do pierwszego wypalania i wtedy  pokuszę się o założenie nowego w±tku z podsumowaniem. Jak na razie wychodzi na to że to jednak wina filtra, ale przy okazji naprawiłem (z przygodami) to co było pewnie powodem jego destrukcji, że aż nie dał się zregenerować...

czasami filtr pada ale konkretnych przyczyn nie znam ... co na to ASO ? jak padnie na gwarancji to chyba wymieniaja ?

P.

Data: 2015-06-17 16:42:22
Autor: twistedme
DPF ci±g dalszy
W dniu 2015-06-17 o 16:30, przemek.jedrzejczak@gmail.com pisze:
[...]

Komputer bosch (taki tablet) pokazuje te same warto¶ci, więc chyba jest to wiarygodne. Na razie grunt, że się nie wypala ;P

Data: 2015-06-17 23:31:27
Autor: przemek.jedrzejczak
DPF ci±g dalszy
-- Komputer bosch (taki tablet) pokazuje te same warto¶ci, więc chyba jest to wiarygodne. Na razie grunt, że się nie wypala ;P

na zdrowy rozum dpf info moze pokazywac tylko wartosci rosnace a malejace tylko w przypadku uszkodzenia czujnika ew. nieszczelnosci w ukladzie jako ze czujnik juz wymieniales nadal obstawiam dziure choc pomysl Marvina (elektryka) jest rowniez warty sprawdzenia

P.

Data: 2015-06-18 08:50:46
Autor: twistedme
DPF ci±g dalszy
W dniu 2015-06-18 o 08:31, przemek.jedrzejczak@gmail.com pisze:
[...]

No ale gdzie ta dziura?

- czujnik ci¶nienia wymieniony przeze mnie więc mam pewno¶ć
- rurki biegn±ce od czujnika do filtra dpf wykręcone i sprawdzone przeze mnie i, jak się wczoraj dowiedziałem, również przez firmę, która regenerowała dpf.
- tam po rurkach również biegnie kabelek i sprawdziłem czy przewodzi (nie wiem jak to fachowo napisać - miernik brzęczał :))
- sprawdziłem tam przy filtrze też napięcie, było 4,95V na obu czujnikach, nie wiem jak sprawdzić masę. Dotykałem miernikiem jednocze¶nie wtyk od czujnika i dpf lub nadwozia i też pokazywało 4,95V
- wymieniony czujnik temp, po którego odł±czeniu wahania ustępowały.
- wymieniony cały filtr na inny

Na elektrodzie facet (moderator) napisał, że te wahania s± normalne, bo jak mocniej depnę, to zwiększa się ci¶nienie, ale szczerz mówi±c, ten wywód był dla mnie nielogiczny i jako¶ do mnie nie trafił. Go¶ć zajmuje się zawodowo wycinaniem dpf i jego jedyn± rad± było wywalenie filtra, bo "przerabiał setki takich przypadków".

Więc rzeczywi¶cie zostaje chyba elektryka... Co w sumie, jak teraz tak czytam, by nawet pasowało idealnie do takich skoków.

Czy ja sam mogę spróbować znaleĽć ten brak masy, czy jechać do elektryka. Jak pojadę, to co dokładnie mu powiedzieć, żeby sprawdził?

Data: 2015-06-18 00:16:22
Autor: przemek.jedrzejczak
DPF ci±g dalszy
-- No ale gdzie ta dziura?

gdybym to wiedzial bylbym dobrze oplacanym mechanikiem samochodowym :-)

-- Więc rzeczywi¶cie zostaje chyba elektryka... Co w sumie, jak teraz tak czytam, by nawet pasowało idealnie do takich skoków.

zadnych gwaltownych ruchow :-) dokoncz najpierw temat szczelnosci ukladu -- Czy ja sam mogę spróbować znaleĽć ten brak masy, czy jechać do elektryka. Jak pojadę, to co dokładnie mu powiedzieć, żeby sprawdził?

dobry elektryk jest jak Yeti (przynajmniej w Szczecinie) i nie potrzeba mu nic sugerowac poza sprawdzeniem tego czujnika ew. podmianka jesli nadal masz ten stary

P.

Data: 2015-06-18 19:06:07
Autor: twistedme
DPF ci±g dalszy
W dniu 2015-06-18 o 09:16, przemek.jedrzejczak@gmail.com pisze:
[...]

Dzisiaj trochę jeĽdziłem, podjechałem przy okazji, do jakiego¶ warsztatu, co miał szyld "Elektromechanika" i powiedział, że tak ma to działać, podł±czył do kompa, przejechali¶my się i twierdził, że wszystkie parametry s± ok, wł±czył na żywo % zapełnienia filtra, parametry czujników temperatury i co¶ tam jeszcze. Jak powiedziałem mu, że zasugerowano mi, że to może być brak masy na komputerze albo czujniku, albo gdzie¶ po drodze, to spojrzał na mnie jak na kosmitę...

Byłem dzisiaj też u klienta niedaleko salonu opla i rozmawiałem z kierownikiem serwisu i powiedział, że tak ma to wła¶nie być i, że gdyby tylko rosło, to znaczy, że filtr nie działa prawidłowo. % zapełnienia ma się zmieniać dynamicznie, bo tak działa regeneracja pasywna...

B±dĽ tu m±dry i pisz wiersze... Ilu fachowców tyle zdań. Ale akurat to mogłoby tłumaczyć głosy osób, jak np. mój dobry znajomy w mondeo, które przez tysi±ce km nie do¶wiadczyły objawów wypalania filtra.

U mnie dzisiaj jak zacz±łem monitorowanie rano 24%, za chwilę 6%, 4%, potem skakało cały dzień w granicach tych 4-24. Teraz jak wyl±dowałem w domu mam 12.

Póki, co kończę temat, bo już dostaję na głowę. Obstawiam się komputerami i gapię się w to zamiast na drogę. Wymieniam jeszcze na koniec olej, klocki i nie zagl±dam pod maskę przez następne pół roku, chyba, że będ± się wydobywać płomienie lub jakie¶ piekielne dĽwięki. Jaka to ulga od 300km nie wypalać filtra :) i nawet nie wyjeĽdziłem pół baku, tymczasem kiedy wcze¶niej połówkę osi±gałem w "najlepszych czasach" przy 230-250 km od tankowania.

Data: 2015-06-18 23:47:54
Autor: przemek.jedrzejczak
DPF ci±g dalszy
-- Jak powiedziałem mu, że zasugerowano mi, że to może być brak masy na komputerze albo czujniku, albo gdzie¶ po drodze, to spojrzał na mnie jak na kosmitę...

przypadkowy elektromechanik nie da rady przy tak zakreconej historii :-)

[...]

nie bede sie upieral bo dpf info ma tylko odczyt w petli (bez logowania) ale warto zeby ktos potwierdzil ta informacje ...

-- Póki, co kończę temat, bo już dostaję na głowę

c.d.n

P.

Data: 2015-06-19 09:01:53
Autor: twistedme
DPF ci±g dalszy
W dniu 2015-06-19 o 08:47, przemek.jedrzejczak@gmail.com pisze:

[...]

To był komp KTS (?) pokazywał na żywo w czasie jazdy i warto¶ć procentowego zapełnienia DPF pływała w zależno¶ci od dodawania gazu, ale przy dłuższej jeĽdzie z jedn±, nawet wysok±, prędko¶ci± (ok 120km/h) stabilizowała się w miarę na poziomie ok np. 16%.

Wcze¶niej sprawdzałem wskazania dpf info z komputerem bosch, niestety na postoju i to co pokazywał dpf info zgadzało się zawsze z odczytem z kompa. Tak było 2 razy. Więc uznaję, że dpf info pokazuje prawidłowe warto¶ci, tzn. nic innego i nic po za tym, co przeczyta z ECU, tak jak każdy inny komputer diagnostyczny (?).

> c.d.n
Wypluj te słowa :), mam przynajmniej nadzieję, że nie przed tym jak dojadę nim przynajmniej do 200 tys. :)

> P.

Niestety tutaj jedynym wiarygodnym testem byłoby znalezienie w miarę ¶wiadomego użytkownika takiego samego wozu, ze zaktualizowanym softem i sprawdzenie równolegle kompem tych 2 aut. Napisałem na forum Captivy, ale tam za bardzo nie ma ruchu. Jak będę miał chwilę, to zarejestruje się na forum Antary.

Data: 2015-06-19 01:53:19
Autor: przemek.jedrzejczak
DPF ci±g dalszy
-- Więc uznaję, że dpf info pokazuje prawidłowe warto¶ci, tzn. nic innego i nic po za tym, co przeczyta z ECU, tak jak każdy inny komputer diagnostyczny (?).

ok moj dpf info pokazuje dane w petli co 3 minuty wiec moze przeoczylem te skoki

-- Wypluj te słowa :), mam przynajmniej nadzieję, że nie przed tym jak dojadę nim przynajmniej do 200 tys. :)

jesli machnales juz 300km po (miasto ? trasa ?) to niedlugo nalezy spodziewac sie wypalania i wtedy warto by miec info jaki byl %

-- Napisałem na forum Captivy, ale tam za bardzo nie ma ruchu. Jak będę miał chwilę, to zarejestruje się na forum Antary.

mam podobne wrazenia z forum zafiry :-) zagladam po ostatnim serwisie klimy pod maske i niespodzianka, co to jest i gdzie bylo podlaczone ?
http://zapodaj.net/149840b7cf60b.jpg.html

P.

Data: 2015-06-18 19:36:46
Autor: Marvin
DPF ci±g dalszy

Czy ja sam mogę spróbować znaleĽć ten brak masy, czy jechać do
elektryka. Jak pojadę, to co dokładnie mu powiedzieć, żeby sprawdził?

Złe umasienie nie musi być akurat w okolicy DPF, bo zwykle miejsc doł±czenia instalacji (wi±zek) do masy auta jest minimum kilka, w takiej dużej Captivie pewnie będzie ich z 6-8. Wystarczy, że na jednym z nich gdzie¶ co¶ nie kontaktuje i potencjał masy komputera b±dĽ innego sterownika może zacz±ć rosn±ć (falować).

Sprawdza się to banalnie: bierzesz woltomierz i przedłużasz jeden z jego kabli (minusowy) do 2-3 metrów, aby mieć swobodę manewru. Ten minus przypinasz do klemy ujemnej akumulatora. A następnie plusem mierzysz napięcie na punktach umasienia, obudowie komputera i innych miejscach, gdzie powinno być zero.

Jak gdzie¶ zera nie będzie (z dokładno¶ci± oczywi¶cie do powiedzmy 100 mV w odległych punktach auta) to się zastanawiasz czemu.

Zł±cza rozpinasz, czy¶cisz WD40, poci±gasz za kable lekko sprawdzaj±c czy s± dobrze zaci¶nięte. Jak s± uwalone błotem warto je wyczy¶cić, jak maj± ¶lady korozji, trzeba wpi±ć woltomierz jedn± końcówk± przed zł±czem a drug± za i sprawdzać, czy napięcie jest równe zero. Ponieważ dostęp jest niełatwy, zakładasz szpilki na sondy i wkuwasz się przez izolację. Ale to tylko jak zaczniesz co¶ podejrzewać.

Marvin

Data: 2015-06-19 08:27:17
Autor: Miroo
DPF ci±g dalszy
W dniu 2015-06-17 o 16:30, przemek.jedrzejczak@gmail.com pisze:
czasami filtr pada ale konkretnych przyczyn nie znam ... co na to ASO ? jak padnie na gwarancji to chyba wymieniaja ?

W ASO powiedz±, że komputer błędów nie pokazuje, więc DPF nie kwalifikuje się do wymiany. U nich rz±dzi komputer, a nie logika.

Pozdrawiam

Data: 2015-06-17 16:35:31
Autor: Marvin
DPF ciÄ…g dalszy

PĂłki co nie wpadam w euforiÄ™, poczekam do pierwszego wypalania i wtedy
[...]

Drogi kolego,

Ja bym jeszcze połączenia mas sprawdził i złącza na drodze czujniki-komputer, bo takie wariactwo odczytów to może być problem, że gdzieś na masie nie ma zera woltów.

Miałem taki kiedyś w Lanosie cyrk ze złączem że wariowały od złego połączenia obroty biegu jałowego. Na tyle że silnik potrafił zgasnąć przy zmianie biegów na rondzie :)
Wystarczyły dwie krople cyny i 5 cm przewodu....

Marvin

Data: 2015-06-17 16:43:53
Autor: twistedme
DPF ciÄ…g dalszy
W dniu 2015-06-17 o 16:35, Marvin pisze:

[...]

gdzieĹ› na masie nie ma zera woltĂłw.

Miałem taki kiedyś w Lanosie cyrk ze złączem że wariowały od złego
połączenia obroty biegu jałowego. Na tyle że silnik potrafił zgasnąć
przy zmianie biegĂłw na rondzie :)
Wystarczyły dwie krople cyny i 5 cm przewodu....

Marvin

Dlatego chciałbym kogoś z takim autem, kto to potwierdzi (te skoki), żeby się znowu nie okazało, że ten typ tak ma i spędzę w warsztatach kolejne 3 m-ce. Popytam na forach Captivy/Antary.

DPF ciÄ…g dalszy