Data: 2018-04-15 11:25:33 | |
Autor: przemek.jedrzejczak | |
DPF - kosmiczne ceny wypalania serwisowego | |
-- procedura wypalania nie zakończyła się sukcesem przez ostatnie 60 tys km
Skąd te rewelacje ? W 24h auto nie przejdzie od nieudanego wypalania do trybu kiedy trzeba uruchomić wypalanie serwisowe no chyba że coś padło i o tym nie wiedziałeś. No i co to za auto ? |
|
Data: 2018-04-15 20:56:05 | |
Autor: Marek S | |
DPF - kosmiczne ceny wypalania serwisowego | |
W dniu 2018-04-15 o 20:25, przemek.jedrzejczak@gmail.com pisze:
-- procedura wypalania nie zakończyła się sukcesem przez ostatnie 60 tys km Jakie rewelacje? Czy ja coś odkryłem? Bo nie kojarzę. Wątek jest o absurdalnej cenie za usługę wypalania DPF oraz o tym, że amatorskim sposobem łatwo to samemu wykonać mając prostą aplikację. W 24h auto nie przejdzie od nieudanego wypalania do trybu kiedy trzeba uruchomić wypalanie serwisowe no chyba że coś padło i o tym nie wiedziałeś. Eeee... a o czym piszesz? Raczej 60.000km nie da się przejechać w 24h. No chyba, że Twoje auto rozwija prędkość dwóch Machów. Moje nie jest tak szybkie :-D Przez 60.000km było dość okazji by zakończyć z sukcesem chociaż jedno wypalanie przy takim trybie jazdy jak opisałem. Nie sądzisz, że mogłem tego oczekiwać? Czemu się dziwisz? Zauważyłem, głównie wjeżdżając do garażu, że procedura wypalania - jako taka - włącza się. Niestety kontrolki tego stanu nie ma więc wyłącznie po zapachu palonej gumy i parzących końcówkach rur wydechowych mogę to stwierdzić - czyli wtedy gdy jest za późno na reakcje w postaci pojeżdżenia sobie 20 minut po okolicy. > No i co to za auto ? Merc E320CDI 4matic -- Pozdrawiam, Marek |
|
Data: 2018-04-15 22:39:07 | |
Autor: przemek.jedrzejczak | |
DPF - kosmiczne ceny wypalania serwisowego | |
-- Jakie rewelacje? Czy ja coś odkryłem? Bo nie kojarzę.
wiec jeszcze raz: Z nieznanego mi powodu, mimo codziennych wyjazdów po 30km ekspresówką i ostatnio nawet 800km - procedura wypalania nie zakończyła się sukcesem przez ostatnie 60 tys km. a czasowo jak to wyglada ? rok jezdzenia z niesprawnym DPF ? dobre auta Niemcy klepia :-) i diagnostyka nic nie pokazuje ? -- Przez 60.000km było dość okazji by zakończyć z sukcesem chociaż jedno wypalanie przy takim trybie jazdy jak opisałem. Nie sądzisz, że mogłem tego oczekiwać? Czemu się dziwisz? czestotliwosc wypalania DPF dla 320CDI to 300-2500 km wiec jest to raczej jakas niezdiagnozowana usterka -- Zauważyłem, głównie wjeżdżając do garażu, że procedura wypalania - jako taka - włącza się. Niestety kontrolki tego stanu nie ma więc wyłącznie po zapachu palonej gumy i parzących końcówkach rur wydechowych mogę to stwierdzić - czyli wtedy gdy jest za późno na reakcje w postaci pojeżdżenia sobie 20 minut po okolicy. i po to jest wlasnie apka w telefonie :-) przeciez jesli nawet producent jest na tyle ograniczony zeby ukryc ta informacje to apka pokaze nam ze cos nie halo i mozna zadzialac, IMHO i tak masz farta tzn ze DPF nie zapchal sie na maxa tzn w stopniu uniemozliwiajacym wypalenie |
|
Data: 2018-04-16 13:16:19 | |
Autor: Marek S | |
DPF - kosmiczne ceny wypalania serwisowego | |
W dniu 16.04.2018 o 07:39, przemek.jedrzejczak@gmail.com pisze:
wiec jeszcze raz: Należałoby zdefiniować co znaczy niesprawny DPF. 3%, 10%, 20% zatkania? Czy może stan, w którym check engine się pojawia? Diagnostyka pokazuje bardzo dobrze. Jednakże nie mam w zwyczaju notorycznego diagnozowania usterek gdy nic się nie dzieje. A 60000km to jakieś 1.5 roku jazdy. czestotliwosc wypalania DPF dla 320CDI to 300-2500 km wiec jest to Hmm... trudno to skomentować. Sprawdziłem w ustawieniach: regeneracja samoczynna jest na ON. W w/w okresie z całą pewnością przynajmniej 3 próby namierzyłem przypadkiem w chwilach kiedy wypalanie nie powinno być kończone. Np. po zjechaniu z autostrady zaczął kopcić siwym dymem - tuż przed wjechaniem w miasto. Procedura więc musiała zostać przerwana. i po to jest wlasnie apka w telefonie :-) przeciez jesli nawet Tak wiem. Chceck Engine zapala się u mnie przy ok 30% - całe szczęście, że tak nisko. To portfel uratowało. -- Pozdrawiam, Marek |
|
Data: 2018-04-16 10:38:04 | |
Autor: przemek.jedrzejczak | |
DPF - kosmiczne ceny wypalania serwisowego | |
Należałoby zdefiniować co znaczy niesprawny DPF. 3%, 10%, 20% zatkania? Czy może stan, w którym check engine się pojawia? Check engine bo później to już lotto
-- Diagnostyka pokazuje bardzo dobrze. Jednakże nie mam w zwyczaju notorycznego diagnozowania usterek gdy nic się nie dzieje. Oj działo się tylko nie zauważyłeś. Elm moze sobie siedzieć w złączu i raz w miesiącu tasker odpala Daimler DPF ;-) -- A 60000km to jakieś 1.5 roku jazdy. Grubo. Aż dziwne że wytrzymał no i olej chyba trochę kiepski się zrobił ;-) |
|
Data: 2018-04-16 10:54:50 | |
Autor: przemek.jedrzejczak | |
DPF - kosmiczne ceny wypalania serwisowego | |
Męczę tego kolesia od VAG DPF żeby wrzucił do apki ciśnienie z czujnika. Do tego mógłby dokleić rozpiskę typowych błędów DPF np z rosstech plus prawidłowe wartości i już miałoby to ręce i nogi.
|
|
Data: 2018-04-16 11:24:53 | |
Autor: przemek.jedrzejczak | |
DPF - kosmiczne ceny wypalania serwisowego | |
I tak przy okazji to jak ktoś ma ten trefny EA189 to zalecam częstszą wymianę oleju ;-) jeśli podnieśli częstotliwość wypalania to odbyło się to kosztem jakości oleju -> więcej cykli wtrysku paliwa
|
|
Data: 2018-04-16 21:29:17 | |
Autor: Marek S | |
DPF - kosmiczne ceny wypalania serwisowego | |
W dniu 2018-04-16 o 19:38, przemek.jedrzejczak@gmail.com pisze:
Należałoby zdefiniować co znaczy niesprawny DPF. 3%, 10%, 20% zatkania? Stan check engine miałem przez może jeden dzień. Tak jak napisałem w wątku otwierającym - pojawił się 14go kwietnia a 15go usunąłem przyczynę. Jak dziś ponownie zweryfikowałem - problem rozwiązany. Natomiast jakiekolwiek "później" nie ma jak nastąpić bo autem nie da się po prostu jeździć w tym stanie. Więc nie ma czym DPFa dalej zatykać. -- A 60000km to jakieś 1.5 roku jazdy.Czemu tak sądzisz? Przecież na początku tych 60000km DPF był w idealnym stanie i stopniowo musiał się zatykać. Zresztą komputer nie dopuszcza do całkowitego zatkania lecz włącza awarię przy ok. 30% - jak napisałem. Podejrzewam, że kolejna niedokończona procedura wypalania dobiła progu zadziałania zabezpieczenia. Po drugie olej zmieniam co 12000km więc był w tym czasie 5x zlewany. -- Pozdrawiam, Marek |
|
Data: 2018-04-16 22:42:20 | |
Autor: przemek.jedrzejczak | |
DPF - kosmiczne ceny wypalania serwisowego | |
-- Czemu tak sądzisz? Przecież na początku tych 60000km DPF był w idealnym stanie i stopniowo musiał się zatykać.
stopniowo przez 1.5 roku ? zakladajac ze wypalenie standartowo wystepuje po max 2 tkm zrobiles co najmniej 30 nieudanych prob zanim wlaczyl sie check -- Po drugie olej zmieniam co 12000km więc był w tym czasie 5x zlewany. malo kto tak robi, a jak ktos jeszcze jezdzi na LL to juz kaplica |
|
Data: 2018-04-17 09:53:11 | |
Autor: Marek S | |
DPF - kosmiczne ceny wypalania serwisowego | |
W dniu 17.04.2018 o 07:42, przemek.jedrzejczak@gmail.com pisze:
-- Czemu tak sądzisz? Przecież na początku tych 60000km DPF był w idealnym stanie i stopniowo musiał się zatykać. No więc stopniowo. Jeśli nie stopniowo, to raczej nie podasz mi daty kiedy stało się to z dnia nadzień, gwałtownie. Właśnie to wydaje mi się dziwne, że przy tylu okazjach i długich przebiegach nie udało się procedury zakończyć.
Dziwne - bo takie postępowanie jest wymagane przy turbo. 15kkm to absolutny max. Lepiej więc co 12kkm to robić. Mimo to rzadko ludzie to robią? Tak na marginesie ja jeżdżę właśnie na LL :-) -- Pozdrawiam, Marek |
|
Data: 2018-04-17 01:04:45 | |
Autor: przemek.jedrzejczak | |
DPF - kosmiczne ceny wypalania serwisowego | |
-- Właśnie to wydaje mi się dziwne, że przy tylu okazjach i długich przebiegach nie udało się procedury zakończyć.
najprawdopodobniej niezdiagnozowana usterka lub CUD :-) -- Tak na marginesie ja jeżdżę właśnie na LL :-) jeszcze mniej ludzi jezdzi na LL ale zmienia co 12 tkm jak dobrze pomysle to nie znam nikogo takiego :-) |
|
Data: 2018-04-17 15:45:59 | |
Autor: Marek S | |
DPF - kosmiczne ceny wypalania serwisowego | |
W dniu 17.04.2018 o 10:04, przemek.jedrzejczak@gmail.com pisze:
-- Właśnie to wydaje mi się dziwne, że przy tylu okazjach i długich przebiegach nie udało się procedury zakończyć. Może to drugie raczej bo fizycznie załącza się wypalanie - sęk w tym, że zwykle uwzięło się na moment gdy kończę podróż. -- Tak na marginesie ja jeżdżę właśnie na LL :-) Wyjaśnię, że nie było moją intencją kupowanie LL. Chodziło mi tylko aby był w pełni syntetyczny i łaskawy dla DPF a nie z napisem, że jest syntetyczny kiedy wcale nie jest. A że napisane na kanistrze było LL, to trudno :-) Nie zaszkodzi. -- Pozdrawiam, Marek |
|
Data: 2018-04-17 11:46:25 | |
Autor: Myjk | |
DPF - kosmiczne ceny wypalania serwisowego | |
Mon, 16 Apr 2018 21:29:17 +0200, Marek S
Po drugie olej zmieniam co 12000km więc był w tym czasie 5x zlewany. Czyli 3tkm za wcześnie? To i tak nieźle. Moja Mazda ma interwał co 20tkm, ale oczywiście nadgorliwcy wylewają olej do ścieku co 10tkm zużywając go 2x tyle co trzeba. -- Pozdor Myjk |
|
Data: 2018-04-17 04:18:04 | |
Autor: przemek.jedrzejczak | |
DPF - kosmiczne ceny wypalania serwisowego | |
-- Czyli 3tkm za wcześnie? To i tak nieźle.
za wcześnie to pojecie wzgledne bo zalezy od eksploatacji, ja te 15 tkm robie w 3 miechy a ktos inny kula sie rok po miescie -- Moja Mazda ma interwał co 20tkm, ale oczywiście nadgorliwcy wylewają olej do ścieku co 10tkm zużywając go 2x tyle co trzeba. inny tryb eksploatacji albo im DPF sie nie wypala i maja cykora :-) |
|
Data: 2018-04-17 16:00:13 | |
Autor: Marek S | |
DPF - kosmiczne ceny wypalania serwisowego | |
W dniu 17.04.2018 o 11:46, Myjk pisze:
Mon, 16 Apr 2018 21:29:17 +0200, Marek S Turbina lubi świeży olej. Zbyt kosztowna jest jej naprawa by ją katować. Właśnie przy jej naprawie doradzono mi takie postępowanie. Zresztą jest zauważalna różnica w pracy silnika na na nowym i przechodzonym oleju - ale tylko w pełni syntetycznym. Na klasycznym mercedesowskim nie ma aż tak dużych różnic. To co ja zauważyłem: 1. Pod koniec okresu eksploatacji oleju słychać gwizd turbiny przez kilka pierwszych minut. Na świeżym oleju jest cisza cały czas. 2. Głównie zimą na zimnym silniku zawsze tak samo przejeżdżam pewien odcinek drogi (zerowy ruch). Na tym krótkim odcinku (max 1km) chwilowe spalanie na oryginalnym mercedesowskim - ok 11.5-12/100 (nie pamiętam przecinków). Na w pełni syntetycznym 9.6/100 a na przechodzonym 10.5 (za każdym równo jak w zegarku). Te liczby bardzo zachęcają mnie do dbania o jakość i częstotliwość zmiany oleju. W benzynie nie bawiłbym się w tak częste wymiany. Ale diesel przez quasiekologię EGRowską zakręci parę razy i z oleju robi się błoto. -- Pozdrawiam, Marek |
|
Data: 2018-04-17 17:30:17 | |
Autor: Myjk | |
DPF - kosmiczne ceny wypalania serwisowego | |
Tue, 17 Apr 2018 16:00:13 +0200, Marek S
Turbina lubi świeży olej. Mojej wiadać stary olej nie przeszkadza. Turbo gwiżdże od nowości (jak i w każdym modelu z takim silnikiem) i się łajza nie chce zepsuć od 10 lat i 180tkm pomimo wymiany oleju co 20 tys. (zgodnie z instrukcją). Jak nie widać różnicy, to po co przepłacać i jeszcze do tego truć zużytym olejem. -- Pozdor Myjk |
|
Data: 2018-04-17 21:56:23 | |
Autor: Marek S | |
DPF - kosmiczne ceny wypalania serwisowego | |
W dniu 2018-04-17 o 17:30, Myjk pisze:
Mojej wiadać stary olej nie przeszkadza. Turbo gwiżdże od nowości (jak i w Czyli sugerujesz bym darował sobie porady fachowców od turbin? A co z instrukcją, która mówi o wymianie co 15000km? Też sobie odpuścić? -- Pozdrawiam, Marek |
|
Data: 2018-04-17 00:00:00 | |
Autor: Budzik | |
DPF - kosmiczne ceny wypalania serwisowego | |
Użytkownik Marek S precz@spamowi.com ...
Zauważyłem, głównie wjeżdżając do garażu, że procedura wypalania - Pisałem o tym nie raz - brak kontrolki, brak mozliwosci właczenia wypalania recznie wtedy kiedy wiem ze bede miał dłuzszy przelot ale przekonywano mnie ze to przeciez bezobsługowy system... -- Pozdrawia... Budzik b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuń także "_") "Łatwiej poznać ludzkość niż pojedynczego człowieka" Francois La Rochefoucauld |
|
Data: 2018-04-17 16:01:47 | |
Autor: Marek S | |
DPF - kosmiczne ceny wypalania serwisowego | |
W dniu 17.04.2018 o 02:00, Budzik pisze:
Taaa... raczej bezmózgowy programista lub jego szef, który kazał mu pominąć to wskazanie. -- Pozdrawiam, Marek |
|
Data: 2018-04-17 18:37:14 | |
Autor: Tomasz Gorbaczuk | |
DPF - kosmiczne ceny wypalania serwisowego | |
W dniu .04.2018 o 02:00 Budzik <budzik61@poczta.o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> pisze:
Pisałem o tym nie raz - brak kontrolki, brak mozliwosci właczenia Jest bezobsługowy, jeżdżę teraz (od nowości) już 3 autem z tym wynalazkiem i nie miałem jeszcze żadnego problemu z fap/dpf. Wiem kiedy to ustrojstwo się wypala (na słuch) ale mam kompletnie w d..pie czy to wypalanie się kończy czy zaczyna. Jak mam potrzebę to gaszę silnik w trakcie wypalania, żadnych dodatkowych czynności, wypalania serwisowego - zero, null. TG |
|
Data: 2018-04-17 19:10:47 | |
Autor: Cavallino | |
DPF - kosmiczne ceny wypalania serwisowego | |
W dniu 17-04-2018 o 18:37, Tomasz Gorbaczuk pisze:
W dniu .04.2018 o 02:00 Budzik <budzik61@poczta.o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> pisze: A ja nie wiem i nie mogę wysłyszeć. Coś tam na wskaźniku spalania ponoć sugeruje że się wypala (brak 0 przy puszczonym gazie i toczeniu się), ale to jedyny objaw. Poprzednie auto przydybałem raz na wypalaniu w podobnym okolicznościach (akurat dymił na siwo). Raz na 3,5 roku...... |
|
Data: 2018-04-17 20:15:59 | |
Autor: Tomasz Gorbaczuk | |
DPF - kosmiczne ceny wypalania serwisowego | |
W dniu .04.2018 o 19:10 Cavallino <cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> pisze:
A ja nie wiem i nie mogę wysłyszeć. A do czego Ci ta informacja potrzebna? Skoro w instrukcji nic nie ma na temat obsługi dpf'a to to olej. TG |
|
Data: 2018-04-17 22:56:09 | |
Autor: Cavallino | |
DPF - kosmiczne ceny wypalania serwisowego | |
W dniu 17-04-2018 o 20:15, Tomasz Gorbaczuk pisze:
W dniu .04.2018 o 19:10 Cavallino <cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> pisze: Choćby do tego, żeby nie gasić gdy się wypala. Lubi to robić w mieście.... |
|
Data: 2018-04-18 07:28:50 | |
Autor: Tomasz Gorbaczuk | |
DPF - kosmiczne ceny wypalania serwisowego | |
W dniu .04.2018 o 22:56 Cavallino <cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> pisze:
Choćby do tego, żeby nie gasić gdy się wypala. Bo jak zgasisz to co się stanie? Po ponownym starcie zacznie się wypalać od momentu w którym skończył. Miasto w tym nie przeszkadza, jak zajdzie potrzeba sterownik sam sobie podniesie temp. spalin zwiększając obciążenie lub robiąc dodatkowy wtrysk paliwa do kolektora. TG |
|
Data: 2018-04-17 22:58:11 | |
Autor: przemek.jedrzejczak | |
DPF - kosmiczne ceny wypalania serwisowego | |
-- Po ponownym starcie zacznie się wypalać od momentu w którym skończył. Miasto w tym nie przeszkadza, jak zajdzie potrzeba sterownik sam sobie podniesie temp. spalin zwiększając obciążenie lub robiąc dodatkowy wtrysk paliwa do kolektora.
to jest teoria ale w praktyce wiekszosc aut z tym sobie nie radzi w jezdzie miejskiej https://autokult.pl/2499,wypalanie-sadzy-w-filtrze-dpf-ile-trwa-i-kosztuje-wypad-za-miasto to Opel ale w serwisie VW tez spotkalem kilka osob w kolejce do wypalania serwisowego, kupienie diesla i jazda wokolo komina to nie jest najlepszy pomysl :-) |
|
Data: 2018-04-18 12:36:37 | |
Autor: kosmos | |
DPF - kosmiczne ceny wypalania serwisowego | |
W dniu 2018-04-18 o 07:28, Tomasz Gorbaczuk pisze:
W dniu .04.2018 o 22:56 Cavallino <cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> pisze:Nie w każdym aucie działa to tak samo - np. w Vectrze 1.9 auto do rozpoczęcia trybu wypalania potrzebuje kilku spełnionych warunków: odpowiednio wysoki stopień zapełnienia filtra, odpowiednio wysoka temperatura silnika oraz przynajmniej raz od uruchomienia silnika osiągnięta prędkość 90 km/h. Jak się jeździ w mieście, to czasem może być trudno spełnić wszystkie te warunki naraz, więc jak się już zacznie wypalanie, to czasem warto procedurę wykonać w całości. Dla mnie osobiście takie warunki nie są najlepiej obmyślone, tym bardziej, że akurat ten silnik niespecjalnie szybko się nagrzewa, i w mieście trudno o jego właściwe rozgrzanie w duże mrozy na krótkim dystansie. Krótko mówiąc - do miasta tego silnika nie polecam, chyba, że ktoś wie, z czym to się wiąże i ma możliwość co ok. 700 km (tak to wygląda u mnie) spełnić wymagania producenta. Co ciekawe, jednym z kilku objawów wypalania jest to, że auto dostaje naprawdę fajnego kopa - to jeden z powodów, dla którego ja osobiście chciałbym mieć przycisk do wypalania na życzenie :) |
|
Data: 2018-04-18 18:15:58 | |
Autor: Cavallino | |
DPF - kosmiczne ceny wypalania serwisowego | |
W dniu 18-04-2018 o 07:28, Tomasz Gorbaczuk pisze:
W dniu .04.2018 o 22:56 Cavallino <cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> pisze: Jest duża szansa, że niedługo po starcie zacznie wypalać od nowa. Po ponownym starcie zacznie się wypalać od momentu w którym skończył. Raczej nie, zacznie od zera. Miasto w tym nie przeszkadza, jak zajdzie potrzeba sterownik sam sobie podniesie temp. spalin zwiększając obciążenie lub robiąc dodatkowy wtrysk paliwa do kolektora. No właśnie. I po co mi to? Lepiej niech to zrobi raz a dobrze. |
|
Data: 2018-04-18 19:49:20 | |
Autor: Marek S | |
DPF - kosmiczne ceny wypalania serwisowego | |
W dniu 2018-04-18 o 07:28, Tomasz Gorbaczuk pisze:
W Mercu E320CDI to nie jest prawdą. Długo po tym fakcie nie zacznie wypalać, a jak już zacznie - okazuje się, że właśnie parkujesz auto albo kończysz jazdę po autostradzie na rzecz ślimaczenia się w mieście ... i znów kolejna nieudana próba. Miasto w tym nie przeszkadza, jak zajdzie potrzeba sterownik sam sobie podniesie temp. spalin zwiększając obciążenie lub robiąc dodatkowy wtrysk paliwa do kolektora. Zwróć uwagę jakie są kolejki do zakładów gdzie wypala się DPFy lub czyści chemicznie. Nie wspominając o tym, że mnóstwo osób je usuwa. Gdyby się nie zapychały, to nikt nie interesowałby się takimi usługami. -- Pozdrawiam, Marek |
|
Data: 2018-04-18 22:01:16 | |
Autor: Tomasz Gorbaczuk | |
DPF - kosmiczne ceny wypalania serwisowego | |
W dniu .04.2018 o 19:49 Marek S <precz@spamowi.com> pisze:
Po ponownym starcie zacznie się wypalać od momentu w którym skończył. Kolego Cavallino ma sporo młodsze auto od Twojego - mój komentarz odnosił się do Jego auta. Pierwsze wersje dpf'ów pewnie sporo się różniły od obecnie montowanych. TG |
|
Data: 2018-04-18 22:10:53 | |
Autor: Tomasz Gorbaczuk | |
DPF - kosmiczne ceny wypalania serwisowego | |
W dniu .04.2018 o 22:01 Tomasz Gorbaczuk <gorbi@adres.pl> pisze:
W dniu .04.2018 o 19:49 Marek S <precz@spamowi.com> pisze: "Kolega Cavallino" miało być. TG |
|
Data: 2018-04-18 03:59:55 | |
Autor: Budzik | |
DPF - kosmiczne ceny wypalania serwisowego | |
Użytkownik Tomasz Gorbaczuk gorbi@adres.pl ...
Widocznie wszyscy ci ktorzy juz powycinali albo wymieniali (tak tez sie zdarzaja tacy) to po prostu mitomani...Pisałem o tym nie raz - brak kontrolki, brak mozliwosci właczenia Jeden wrecz robił to po 80kkm w nowym aucie - to juz w ogole pewnie sobie wymyslał a check engin i tryb serwisowy to pewnie ze wzgledu na złą pogode sie właczył... Ech... -- Pozdrawia... Budzik b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuń także "_") "Moi ludzie pracują na okrągło! Czasem nawet po 2, 3 godziny na dobę!!!" kpt. Bertorelli/Dzielna Armia Włoska/Allo, Allo |
|
Data: 2018-04-18 07:23:52 | |
Autor: Tomasz Gorbaczuk | |
DPF - kosmiczne ceny wypalania serwisowego | |
W dniu .04.2018 o 05:59 Budzik <budzik61@poczta.o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> pisze:
Widocznie wszyscy ci ktorzy juz powycinali albo wymieniali (tak tez sie Jak ktoś coś wycina w nowym aucie to jest mitomanem i idiotą. Po to jest gwarancja aby się takimi pierdołami nie zajmować. Nie mam w rodzinie lub wśród bliższych znajomych kogoś z problemami z fapem/dpf'em. A praktycznie wszyscy jeżdżą dieslami. Może to wynika po prostu z tego, że ten fap/dpf wymaga serwisowania jak każda część w aucie. Jak się w fapie kończy dodatek - to się go dolewa. Jak się fap/dpf zatka to się go czyści/wymienia tak jak się wymienia zużyte tarcze, sprzęgła, turbiny czy opony. Że drogo? - wg mnie nie - mnie najwięcej w każdym aucie kosztują opony i ubezpieczenie. Fap w poprzednim aucie kosztował mnie poniżej 500 zł (dodatek) - a auto sprzedałem jak miało prawie 270kkm nalatane. TG |
|
Data: 2018-04-18 14:59:54 | |
Autor: Budzik | |
DPF - kosmiczne ceny wypalania serwisowego | |
Użytkownik Tomasz Gorbaczuk gorbi@adres.pl ...
Widocznie wszyscy ci ktorzy juz powycinali albo wymieniali (tak tez W sumie rzeczywiscie ciekawe czemu nie na gwarancji, moze nie uznali z jakiegos powodu. Niewazne, pokazuje tylko, ze to sie psuje! I ze nie jest takie bezproblemowe jak piszesz. Pomijam to, ze np. rozrzedzanie oleju silnikowego paliwem tez zbyt zdrowe dla silnika nie jest. I potem jest tak, ze jeszcze niedawno silniki jezdziły po milion km a teraz jak 500-600 zrobi to jest huk. Nie mam w rodzinie lub wśród bliższych znajomych kogoś z problemamiA ja znam wiele ktore te problemy miały. Ale tu masz racje - nikt normalny nie wymieni wkładu dpf ktory kosztuje 5-6k - kazdy wytnie. Czy 5-6 k za kawałek ceramiki to drogo czy tanio to juz jest temat na inna dyskusje. -- Pozdrawia... Budzik b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuń także "_") "Stanęliśmy na skraju przepaści, ale teraz zrobiliśmy krok naprzód!" |
|
Data: 2018-04-18 17:26:58 | |
Autor: J.F. | |
DPF - kosmiczne ceny wypalania serwisowego | |
Użytkownik "Budzik" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:XnsA8C8A90246452budzik61pocztaonetpl@127.0.0.1...
Użytkownik Tomasz Gorbaczuk gorbi@adres.pl ... Widocznie wszyscy ci ktorzy juz powycinali albo wymieniali (tak tez Chyba, ze sie uslyszy "DPF gwarancja nie obejmuje", albo "skutek zlego paliwa". W sumie rzeczywiscie ciekawe czemu nie na gwarancji, moze nie uznali z A przejechales ten milion ? Byl tu kiedys link o greckim taksiarzu, ktory mercem przejechal 2 mln, ale silniki to zuzyl trzy ... Nie mam w rodzinie lub wśród bliższych znajomych kogoś z problemami A mowi cos, ze sie zapchal ? Bo vectra to tylko wypala, nic nie mowi ... Że drogo? - wg Hm, jakis drogi rozmiar chyba masz ... albo wymiany doliczyles :-) J. |
|
Data: 2018-04-18 17:59:54 | |
Autor: Budzik | |
DPF - kosmiczne ceny wypalania serwisowego | |
Użytkownik J.F. jfox_xnospamx@poczta.onet.pl ...
W sensie czy znam takie samochody?Widocznie wszyscy ci ktorzy juz powycinali albo wymieniali (tak tez Oczywiście. Mercedes 207D - kupiony w latach 90 w takim stanie ze tylko na płaskim jechał. Zrobiony remont silnika i potem ponad milion km trzepniete tym autem. Ford courier 1,9D - kupiony przy przebiegu 100kkm, sprzedawany przy przebiegu 950kkm, sprawnyi jezdzacy. Mam tez kumpla który ma ducato z silnikiem 2,2 - 2006 rocznik. Juz coś koło 1,2mln nim przejechał. Byl tu kiedys link o greckim taksiarzu, ktory mercem przejechal 2 mln, ale silniki to zuzyl trzy ...Jak zuzył kilka kompletów i policzył razem to czemu nie... Tyle tylko, ze bez opon jezdzic sie nie da... -- Pozdrawia... Budzik b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuń także "_") "Obdarowany mówi dziękuję, a w duchu myśli - jeleń!" Richard Fish |
|
Data: 2018-04-18 22:08:11 | |
Autor: Tomasz Gorbaczuk | |
DPF - kosmiczne ceny wypalania serwisowego | |
W dniu .04.2018 o 17:26 J.F. <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> pisze:
Hm, jakis drogi rozmiar chyba masz ... albo wymiany doliczyles :-) Opony i ubezpieczenie kupuję przyzwoite. TG |
|
Data: 2018-04-18 20:03:05 | |
Autor: Marek S | |
DPF - kosmiczne ceny wypalania serwisowego | |
W dniu 2018-04-18 o 07:23, Tomasz Gorbaczuk pisze:
Jak ktoś coś wycina w nowym aucie to jest mitomanem i idiotą. Po to jest gwarancja aby się takimi pierdołami nie zajmować. Sugeruję poczytać gwarancje dla różnych marek. Zdziwisz się ale DPF zazwyczaj jest częścią wyłączoną z gwarancji lub ma bardzo niski przebieg km w ramach gwarancji. Np. nówka Subaru i nówka Volvo u znajomych tak mają. Nie mam w rodzinie lub wśród bliższych znajomych kogoś z problemami z fapem/dpf'em. A praktycznie wszyscy jeżdżą dieslami. A mimo to warsztaty zajmujące się DPFami rozwijają się... fap/dpf zatka to się go czyści/wymienia tak jak się wymienia zużyte tarcze, sprzęgła, turbiny czy opony. Że drogo? - wg mnie nie - mnie najwięcej w każdym aucie kosztują opony i ubezpieczenie. Wow! Opony masz robione na indywidualne zamówienie czy palisz je na torze zaraz po zakupie ? Chyba tylko to uzasadniałoby wydatki. DPFy potrafią kosztować nawet 20 tys. zł. Cena 7000zł to raczej przeciętna. Są auta z 2ma DPFami. -- Pozdrawiam, Marek |
|
Data: 2018-04-18 21:53:47 | |
Autor: Tomasz Gorbaczuk | |
DPF - kosmiczne ceny wypalania serwisowego | |
W dniu .04.2018 o 20:03 Marek S <precz@spamowi.com> pisze:
Wow! Opony masz robione na indywidualne zamówienie czy palisz je na torze zaraz po zakupie ? Chyba tylko to uzasadniałoby wydatki. Dużo jeżdżę to i opony się zużywają. TG |
|