DPF - kosmiczne ceny wypalania serwisowego

Data: 2018-04-15 21:28:05
Autor: Tomasz Pyra
DPF - kosmiczne ceny wypalania serwisowego
Dnia Sun, 15 Apr 2018 19:36:14 +0200, Marek S napisał(a):

Sprawdziłem po ostygnięciu poziom oleju - taki sam jak przed wypalaniem. Czy coś przegapiłem i pora zezłomować auto?

Złomować może nie, ale może się okazać że warto zrobić regenerację
wtryskiwaczy nim wykończą one DPF.
Bo chyba rzadko DPF się zakitowuje tak sam z siebie, raczej coś mu musi
pomóc. I jeśli turbo daje ciśnienie, no to kolejne podejrzane są wtryski.

Data: 2018-04-15 22:23:01
Autor: ToMasz
W dniu 15.04.2018 o 21:28, Tomasz Pyra pisze:
[...]

tak przy okazji, jakie są najmłodsze, legalne diesle bez dpfa? (i dwumasy) Ja mam pisasso 2004r

ToMasz

Data: 2018-04-15 22:33:19
Autor: Marek S
W dniu 2018-04-15 o 22:23, ToMasz pisze:

tak przy okazji, jakie są najmłodsze, legalne diesle bez dpfa? (i dwumasy) Ja mam pisasso 2004r

W/g UE jeździsz już nielegalnym. Już dawno powinien być zezłomowany. Pewnie niebawem zaraz po wyjechaniu z salonu będzie to złom.

Ciekaw jestem kiedy przypiszą kilkuletniemu elektrykowi etykietę złomu bo... zanieczyszcza licznymi akumulatorami :-D

--
Pozdrawiam,
Marek

Data: 2018-04-16 04:31:33
Autor: stalowe
W dniu poniedziałek, 16 kwietnia 2018 10:49:35 UTC+2 użytkownik Kamil 'Model' napisał:

> tak przy okazji, jakie są najmłodsze, legalne diesle bez dpfa? (i > dwumasy) Ja mam pisasso 2004r
P307SW 2005r.

P807 120KM 2008r, bez DPF ale z dwumasą
--
jureko

Data: 2018-04-16 18:15:55
Autor: Cavallino
W dniu 16-04-2018 o 13:31, stalowe@gmail.com pisze:
[...]

Syn ma Hultaja i30 z 2010.
Bez dwumasy i bez dpf.

Data: 2018-04-16 15:38:37
Autor: sirapacz
DPF - kosmiczne ceny wypalania serwisowego

dwumasy) Ja mam pisasso 2004r

Doblo 2007 bez DPF, ale z dwumasą (nie wiem czemu jej się tak wszyscy boją...)

Data: 2018-04-16 16:29:01
Autor: Myjk
DPF - kosmiczne ceny wypalania serwisowego
Mon, 16 Apr 2018 15:38:37 +0200, sirapacz
Doblo 2007 bez DPF, ale z dwumasą (nie wiem czemu jej się tak wszyscy boją...)

Kupują zajechane trupy z 3x przekręconym licznikiem i potem jęk że dwumasa
to gówno bo im adła po 20tkm. Podobnie jest z DPFem, najwięcej złych opinni
narobili temu elementowi ignoranci motoryzacyjni.

--
Pozdor
Myjk

Data: 2018-04-16 17:36:14
Autor: ToMasz
W dniu 16.04.2018 o 16:29, Myjk pisze:
[...]

nie. ja jestem zdania że lepiej kupić auto za 5 tyś i dać 5 tyś w naprawę niż kupić odpicowane za 10 tyś. to zasada działa przy dość dużych widełkach cenowych. Niestety z zastrzeżeniem że pieniądze pójdą w naprawę hamulców, zawieszenia, układu kierowniczego, a nie... dwumasy za 2 tyś, albo dpfa za hw ile

ToMasz

Data: 2018-04-16 19:31:50
Autor: sirapacz
[...]

przecież nie stoi to w sprzeczności z tym co napisał Myjk. Wychodzę z podobnego założenia, ale za piątkę to zazwyczaj masz auta skorodowane - a to istotny problem. O ile w d.pie mam skorodowane drzwi czy nadkole to już korozja podłogi a w szczególności wzmocnień już jest problematyczna.

Data: 2018-04-16 19:28:54
Autor: sirapacz
[...]

Wiesz, ja też kupiłem zajechanego niby doblasa - miał bodajże 160kkm przebiegu w firmie cateringowej(chyba) (ale po stanie wnętrza i historii awarii jakie miałem, mam mocne przekonanie o autentyczności przebiegu).

Jak sięgnę pamięcią to za mojej kadencji (a kupiłem go jakieś 6 lat temu) wymieniłem:
-czujnik położenia wału (ponoć w tym silniku ten czujnik wybitnie jest padliwy - Bosch się nie popisał)
-końcowy tłumik
-rozrusznik
-na ślepo pompkę sprzęgła (sprawną na sprawną) ale czeka mnie wymiana raczej całego sprzęgła bo coś słabo wysprzęgla
-klocki i tarcze (obecnie jakieś 220-230kkm)
-Może z raz wymieniłem olej (jakoś ani nie ubywa ani nie przybywa)
-chłodnicę klimatyzacji + czynnik

Reszta to konsekwencje 2 dzwonków (czyli zderzaki, klapa itd) czy opony/felgi ale z eksploatacyjnych rzeczy, tudzież awarii to tylko te co wyżej.

Data: 2018-04-16 23:59:58
Autor: Budzik
DPF - kosmiczne ceny wypalania serwisowego
Użytkownik Myjk myjkel@nospam.op.pl ...

[...]

Mi padła po 400kkm. I co z tego? Lepiej zapłacic za sprzegło 2k czy 4k?
Gdyby ona jeszcze coś dawała...

--
Pozdrawia... Budzik
"Szept pięknej kobiety słyszy się lepiej niż

Data: 2018-04-17 10:41:05
Autor: Myjk
DPF - kosmiczne ceny wypalania serwisowego
16 Apr 2018 23:59:58 GMT, Budzik
Mi padła po 400kkm. I co z tego? Lepiej zapłacic za sprzegło 2k czy 4k?

Po przelocie 400kkm nie ma większego znaczenia czy się wyda 2 czy 4.

Gdyby ona jeszcze coś dawała...

Niektórzy twierdzą, że EGR czy DPF też nic nie daje. Może poczytaj jakie
zadania spełnia K2M, to sobie odpowiesz na pytanie czy coś daje czy nie.
Jak dla mnie to już na samym paliwie, przy takim przelocie, się dwa razy
zwróciło.

--
Pozdor
Myjk

Data: 2018-04-18 02:59:56
Autor: Budzik
[...]

To jest podobna mądrośc jak ta kogutkowa kiedy powiedział ze nie interesuja go wzrosty cen paliw bo on zawsze za 50zł tankuje...

Gdyby ona jeszcze coś dawała...

Niektórzy twierdzą, że EGR czy DPF też nic nie daje.

W przypadku tych urządzen wiadomo ze to jest coś kosztem czegoś.

Może poczytaj
jakie zadania spełnia K2M, to sobie odpowiesz na pytanie czy coś
daje czy nie. Jak dla mnie to już na samym paliwie, przy takim
przelocie, się dwa razy zwróciło.

Hmm, a mogłbyś jasniej? Dwumasa oszczedza paliwo?
Mam dwa busy o podobnych rozmianrach:
- 115km z dwumasa
- 130km bez dwumasy

Chcesz powiedziec, ze ten pierwszy jest zauwazalnie oszczedniejszy?

--
Pozdrawia... Budzik
"Wiem, że to, co piszę, jest może średnio mądre,

Data: 2018-04-22 09:50:09
Autor: Myjk
DPF - kosmiczne ceny wypalania serwisowego
18 Apr 2018 02:59:56 GMT, Budzik
[...]

Tak, zdrowie ludzi kosztem atmosfery. Literalnie, płącisz za utrzymanie
tych elementów, żeby potem nie płacić za leczenie. I tak niektóry twierdzą,
że to kompletnie zbyteczne.

Hmm, a mogłbyś jasniej? Dwumasa oszczedza paliwo?

Znaczy nadal nawet nie przeczytałeś jakie zadania ma K2M...

Mam dwa busy o podobnych rozmianrach:
- 115km z dwumasa
- 130km bez dwumasy
Chcesz powiedziec, ze ten pierwszy jest zauwazalnie oszczedniejszy?

Chcę powiedzieć, żebyś poczytał w końcu o tym co daje K2M, bo to jest
wiedza powszechna.

--
Pozdor
Myjk

Data: 2018-04-22 12:59:45
Autor: Budzik
DPF - kosmiczne ceny wypalania serwisowego
UĹźytkownik Myjk myjkel@nospam.op.pl ...

[...]

To moze po kolei - bo widze ze zamiast odpowiadac na pytania, wolisz uzywac polsłówek.
Czy ty uzywasz okreslenia k2m jako dwumasa? Bo google pod hasłem k2m nic takiego nie wyrzuca...

Zakładam, ze tak.

Wiec co daje koło dwumasowe: <cytat>
Odpowiedź jest bardzo prosta – przede wszystkim większy komfort podróżowania autem. To koło dwumasowe upłynnia pracę silnika i nie powoduje skutków ubocznych w momencie nagłego wzrostu momentu obrotowego jednostki. Wyklucza praktycznie wszystkie drgania generowane przez układ napędowy podczas ruszania w zakresie niskich obrotów silnika. Nawet podczas redukcji biegu koło dwumasowe odgrywa znaczącą rolę poprzez eliminowanie szarpnięć. Największym plusem jego posiadania jest wydłużenie żywotności skrzyni biegów oraz poszczególnych jej podzespołów, takich jak chociażby synchronizator biegów.

Nic o oszczednosci paliwa. Ba, pojawiaja sie odwrotne uwagi - oszczedzajac koło dwumasowe nie oszczedzaj paliwa bo to sie wyklucza.

Co do reszty zadan, to czy to jest prawda czy nie i czy ono jest potrzebne czy nie niech odpowie praktyka. Moze jestes mi w stanie wytłumaczyc dlaczego w aucie 115km to ustrojstwo jest potrzebne a w aucie 130km nie jest?

--
Pozdrawia... Budzik
Adam 'Sherwood' Zaparciński: "Polecam gorąco kaski na rower."

Data: 2018-04-22 06:19:34
Autor: Zenek Kapelinder
DPF - kosmiczne ceny wypalania serwisowego
Akurat synchronizator do kola dwumasowego ma sie jak bat do dupy. Do zwyczajnego kola zamachowego tez sie ma podobnie jak do dwumasowego. Synchronizator pracuje czyli hamuje kolo zebate w momencie kiedy skrzynia jest rozlaczona sprzeglem z kolem zamachowych.

Data: 2018-04-23 08:09:40
Autor: Myjk
DPF - kosmiczne ceny wypalania serwisowego
22 Apr 2018 12:59:45 GMT, Budzik
To moze po kolei - bo widze ze zamiast odpowiadac na pytania, wolisz uzywac polsłówek.

Ze złamaną prawą ręęką kiepsko się pisze. :P
Dlaetgo więcej nie będzie. --
Pozdor
Myjk

Data: 2018-04-23 09:00:00
Autor: Budzik
[...]

Mimo wszystko to sie nazywa: rejterada.
Ale złamanej reki wspolczuje.

--
Pozdrawia... Budzik
"Pieniądze są jak szósty zmysł, bez którego nie sposób wykorzystać

Data: 2018-04-23 12:36:19
Autor: J.F.
Użytkownik "Myjk"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:1mnzzun4if2uh.dlg@myjk.org...
22 Apr 2018 12:59:45 GMT, Budzik
To moze po kolei - bo widze ze zamiast odpowiadac na pytania, wolisz
uzywac polsłówek.

Ze złamaną prawą ręęką kiepsko się pisze. :P

Po klawiaturze nie tak zle.
No i masz okazje przetestowac rozpoznawanie glosu :-)

J.

Data: 2018-04-16 23:59:58
Autor: Budzik
DPF - kosmiczne ceny wypalania serwisowego
Użytkownik sirapacz newsy@sircomp.pl ...

dwumasy) Ja mam pisasso 2004r

Doblo 2007 bez DPF, ale z dwumasą (nie wiem czemu jej się tak wszyscy boją...)

pewnie dlatego, ze moja ostatnia wymiana sprzegła z dwumasa kosztowała 4000. A chuja daje...

--
Pozdrawia... Budzik
Jakiś czas temu pisałem, że przydałoby się stworzyć pl.rec.gry.rpg.towarzyskie

Data: 2018-04-16 23:59:59
Autor: Budzik
DPF - kosmiczne ceny wypalania serwisowego
Użytkownik ToMasz tomasz@poczta.fm.com.pl ...

[...]

Zaczeli to wkładac nagminnie gdzies na przełomie 2010 roku.

--
Pozdrawia... Budzik
Krowa w sklepie: 'Poproszę mączkę kostną. 20 kilo, jak szaleć, to szaleć!'

Data: 2018-04-15 22:28:59
Autor: Marek S
W dniu 2018-04-15 o 21:28, Tomasz Pyra pisze:

Złomować może nie, ale może się okazać że warto zrobić regenerację
wtryskiwaczy nim wykończą one DPF.

Tak, miałem nieprawidłowości w 3/6. Niestety moich piezzoelektryków Boscha się nie da regenerować. Musiałem nówki wsadzić w maszynę :-( Próby przelewowe na maszynie dla wszystkich są ok. więc to nie to.

Bo chyba rzadko DPF się zakitowuje tak sam z siebie, raczej coś mu musi
pomóc. I jeśli turbo daje ciśnienie, no to kolejne podejrzane są wtryski.

Hmmm... jak czytam w sieci, żywotność współczesnych DPFów jest żadna. Konieczność wymiany DPF po 50.000km to nic niezwykłego a 120.000 to rzadko który dożywa. U siebie mam w zasadzie wieczny DPF o ile nie doprowadzę do jego zatkania (35% to już zatkanie).

Szczerze mówiąc, patrząc po moich znajomych z dieslami, to chyba wszyscy mieli problem z DPF i to nawet w stosunkowo młodych rocznikach.

--
Pozdrawiam,
Marek

Data: 2018-04-15 22:44:04
Autor: przemek.jedrzejczak
DPF - kosmiczne ceny wypalania serwisowego
-- Konieczność wymiany DPF po 50.000km to nic niezwykłego a 120.000 to rzadko który dożywa.

piszesz o konkretnaj marce ? zafira b wyciagnela ponad 300 tkm, pasek b7 200 tkm, mondeo IV znajomego tez w okolicach 300 tkm

-- Szczerze mówiąc, patrząc po moich znajomych z dieslami, to chyba wszyscy mieli problem z DPF i to nawet w stosunkowo młodych rocznikach.

jak janusz przycebuli i kupi diesla na miasto to nie dziwota :-) kiedy te auto ma sie wypalic ? na trasie dom -> biedronka ? a potem biadolenie ze dpf to samo zlo :-)

Data: 2018-04-16 15:10:07
Autor: Marek S
W dniu 16.04.2018 o 07:44, przemek.jedrzejczak@gmail.com pisze:
[...]

Nie, generalnie czytając prasę motoryzacyjną. Jak sobie wrzucisz temat w
Google, to z pewnością znajdziesz artykuły o tym.

[...]

Jasne. To wcale nie takie rzadkie zjawisko :-)

--
Pozdrawiam,
Marek

Data: 2018-04-17 00:59:58
Autor: Budzik
DPF - kosmiczne ceny wypalania serwisowego
Użytkownik  przemek.jedrzejczak@gmail.com ...

-- Szczerze mówiąc, patrząc po moich znajomych z dieslami, to chyba
wszyscy mieli problem z DPF i to nawet w stosunkowo młodych
rocznikach. jak janusz przycebuli i kupi diesla na miasto to nie dziwota :-)
kiedy te auto ma sie wypalic ? na trasie dom -> biedronka ? a potem
biadolenie ze dpf to samo zlo :-)

A co ma jedno do drugiego? Wystarczyłoby zeby procedura miała mozliwosc recznego odpalenia... A nie ze ja jade 100km a on mi sie przy domu zaczyna wypalac... Regularnie!

--
Pozdrawia... Budzik
"Kiedy delektujemy się dziwnym i egzotycznym pięknem kwiatów - zdrowo

Data: 2018-04-16 22:45:32
Autor: przemek.jedrzejczak
DPF - kosmiczne ceny wypalania serwisowego
-- Wystarczyłoby zeby procedura miała mozliwosc recznego odpalenia... A nie ze ja jade 100km a on mi sie przy domu zaczyna wypalac... Regularnie!

warunki w ktorych zachodzi wypalanie dpf sa zdefiniowane i niezmienne ale nic nie stoi na przeszkodzie zeby apka meldowala 80-90% wypelnienia i zachecila do dalszej jazdy :-)

Data: 2018-04-17 11:24:05
Autor: Myjk
DPF - kosmiczne ceny wypalania serwisowego
17 Apr 2018 00:59:58 GMT, Budzik
A co ma jedno do drugiego?

Że wszystko należy kupować w zależności od zapotrzebowania. Jaki jest sens kupowania diesla tylko do jazdy po mieście
stojąc w korkach? U niemca w salonach się pytają i odradzają,
u nas wciskają jak leci.

Wystarczyłoby zeby procedura miała mozliwosc recznego odpalenia... A nie ze ja jade 100km a on mi sie przy domu zaczyna wypalac... Regularnie!

Następnego dnia sobie dokończy i o co tu robić aferę... Chyba dla zasady żeby się tylko przypieprzyć.

--
Pozdor
Myjk

Data: 2018-04-16 07:01:23
Autor: abn140
DPF - kosmiczne ceny wypalania serwisowego
regenerowac.

z ciekawosci - ile musiales wyjechac na to pln'ow?
thx
tak pytam bo cos mi sie wydaje ze z dieslem jest koniec.
nawet stare po 3-4 k w rok pospadaly z 10k i nikt tego nie chce.
auto za 2k a wymiana dwumasy zazwyczaj drozej.
wtryski turbo itp to juz nie musze pisac.
i tyka sie ta sytuacja np motorow jtd i hdi
skoro najlepszych nikt nie chce to co dopiero reszta....
oczywiscie pozostaje wersja z dieslem na zoltych blachac.
ale one za to drozeja jak poyebane.
dobrego w 124 nie sposob juz kupic - tzn na tyle dobrego zeby sie go dalo na zolte wrzucic.

Data: 2018-04-16 15:05:25
Autor: Marek S
W dniu 16.04.2018 o 07:01, abn140 pisze:

z ciekawosci - ile musiales wyjechac na to pln'ow?
thx

Nooo - tak jak napisałem: 60kkm

tak pytam bo cos mi sie wydaje ze z dieslem jest koniec.

Generalnie z autami na paliwo ciekłe.

--
Pozdrawiam,
Marek

Data: 2018-04-16 18:14:53
Autor: Cavallino
[...]

To Ty w końcu mówisz o samochodach, czy jakimś złomie za kilka tys?

Data: 2018-04-16 23:54:03
Autor: Marek S
W dniu 2018-04-16 o 07:01, abn140 pisze:

z ciekawosci - ile musiales wyjechac na to pln'ow?
thx
tak pytam bo cos mi sie wydaje ze z dieslem jest koniec.

Nie zajarzyłem o co pytasz. Pytasz o cenę auta? Powiem tak: opony mam droższe niż ceny diesli o jakich piszesz :-)

--
Pozdrawiam,
Marek

Data: 2018-04-17 06:36:24
Autor: abn140
DPF - kosmiczne ceny wypalania serwisowego

Nie zajarzyłem o co pytasz. Pytasz o cene auta?
nie, o cene wtrysku, ile to kosztowalo?
a o staruszkach to takie sobie bajkowanie.

Data: 2018-04-17 09:55:19
Autor: Marek S
W dniu 17.04.2018 o 06:36, abn140 pisze:
Nie zajarzyłem o co pytasz. Pytasz o cene auta?
nie, o cene wtrysku, ile to kosztowalo?
a o staruszkach to takie sobie bajkowanie.

Nowy wtrysk do mojego auta to 1200zł. Niestety nikt tego modelu nie potrafi regenerować. Podobne, do innego modelu (piezzoelektryki) to koszt 150zł za regenerację.

--
Pozdrawiam,
Marek

Data: 2018-04-16 08:57:05
Autor: Myjk
DPF - kosmiczne ceny wypalania serwisowego
Sun, 15 Apr 2018 22:28:59 +0200, Marek S
[...]

To samo słyszałem 10 lat temu. Takie same bzdury jak złe szczepionki,
płaska ziemia i szkodliwa podłogówka w domu.

Szczerze mówiąc, patrząc po moich znajomych z dieslami, to chyba wszyscy mieli problem z DPF i to nawet w stosunkowo młodych rocznikach.

Ja znam tylko takich z problemami z DPF co nie dbają o auto.

--
Pozdor
Myjk

DPF - kosmiczne ceny wypalania serwisowego