Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   DPF - kosmiczne ceny wypalania serwisowego

DPF - kosmiczne ceny wypalania serwisowego

Data: 2018-04-16 08:54:34
Autor: Myjk
DPF - kosmiczne ceny wypalania serwisowego
Sun, 15 Apr 2018 19:36:14 +0200, Marek S
Czy wiecie o co chodzi? Cena wydaje mi się absurdalną. Przecież to tylko podłączenie kompa i wyklikanie opcji na nim. Albo... o czymś nie wiem.

Prawdopodobnie jest to cena z wymianą oleju (oraz filtra oleju).

No cóż, postanowiłem więc zrobić to własnym sumptem mimo iż żadnym mechanikiem nie jestem i bardzo boję się ingerowania tak głęboko. Mam jakiś prymitywny komputerek diagnostyczny w postaci softu na laptopie.

W Mazdach się takie rzeczy kawałkiem drutu wciśniętym w odpowiednie miejsce
pod maską wywołuje, nawet komputera podłączać nie trzeba. :P Jest wypalanie
DPF, jest kalibracja wtrysków, jest kasowanie inspekcji olejowej itd.
Wlazłem w sekcję procedur związanych z silnikiem, skasowałem błędy DPF, uruchomiłem regenerację DPF. 30 minut, chmury dymu, żar spalin taki, że z 1m parzył (650 stopni za DPF) i ... błędy trwale zniknęły. Zajętość 4%. Olej zaraz zmienię i pozamiatane. Żadna filozofia. Sprawdziłem po ostygnięciu poziom oleju - taki sam jak przed wypalaniem. Czy coś przegapiłem i pora zezłomować auto?

Tylko skąd wiesz że to jest olej taki jak przy wypalaniu a nie w 50% (czy
więcej) ON? Jeśli DPF się zamulił, to musisz już zacząć szukać przyczyn. Pierwszy do
sprawdzenia EGR -- kiedy był czyszczony ostatnio? --
Pozdor
Myjk

Data: 2018-04-16 15:26:29
Autor: Marek S
DPF - kosmiczne ceny wypalania serwisowego
W dniu 16.04.2018 o 08:54, Myjk pisze:

Czy wiecie o co chodzi? Cena wydaje mi się absurdalną. Przecież to tylko
podłączenie kompa i wyklikanie opcji na nim. Albo... o czymś nie wiem.

Prawdopodobnie jest to cena z wymianą oleju (oraz filtra oleju).

Wow, to opłaca się w takim razie jechać tylko po to by sam olej zmienili bo to i tak taniej niż bez wypalania. :-D

Za Millers Oil płacę 200zł za 5l a potrzebuję 8l. Do tego filtr oleju...

Tylko skąd wiesz że to jest olej taki jak przy wypalaniu a nie w 50% (czy
więcej) ON?

Bo to by oznaczało, że samochód spalił mi 4l oleju i dolał do tego tyle samo paliwa. Wydaje mi się to bardzo nieprawdopodobne. Ale tak czy owak muszę go wymienić.

Jeśli DPF się zamulił, to musisz już zacząć szukać przyczyn. Pierwszy do
sprawdzenia EGR -- kiedy był czyszczony ostatnio?

Jakieś 2 miesiące temu - przy okazji wymiany kolektora wydechowego kazałem cały układ przejrzeć, łącznie z luzami na turbinie. Wszystko niby w porządku. Wtryski też ok.

Czy sądzisz, że 60tys km bez udanego wypalania nie jest w stanie w 30% przytkać DPF?

--
Pozdrawiam,
Marek

Data: 2018-04-16 16:26:52
Autor: Myjk
DPF - kosmiczne ceny wypalania serwisowego
Mon, 16 Apr 2018 15:26:29 +0200, Marek S
Prawdopodobnie jest to cena z wymianą oleju (oraz filtra oleju).
Wow, to opłaca się w takim razie jechać tylko po to by sam olej zmienili bo to i tak taniej niż bez wypalania. :-D
Za Millers Oil płacę 200zł za 5l a potrzebuję 8l. Do tego filtr oleju...

Nikt w serwisach w standardzie Millersa nie leje. Do Mazdy za oryginalny
olej do DPF płacę 24 zł/L (wchodzi w michę 4.5L), a w serwisie mają z
beczki to samo po 20 zł/L.  Czyli w porywach 100 zł olej, 50 filr i wymiana
z wypaleniem w 250 zł się zamyka.
Tylko skąd wiesz że to jest olej taki jak przy wypalaniu a nie w 50% (czy
więcej) ON?
Bo to by oznaczało, że samochód spalił mi 4l oleju i dolał do tego tyle samo paliwa. Wydaje mi się to bardzo nieprawdopodobne. Ale tak czy owak muszę go wymienić.

W takim razie jeździj bez wymiany skoro wiesz lepiej niż inżynierzy którzy
to badali przy projektownaiu i zalecili w instrukcji wymianę po wypalaniu
serwisowym. 
Jeśli DPF się zamulił, to musisz już zacząć szukać przyczyn. Pierwszy do
sprawdzenia EGR -- kiedy był czyszczony ostatnio?
Jakieś 2 miesiące temu - przy okazji wymiany kolektora wydechowego kazałem cały układ przejrzeć, łącznie z luzami na turbinie. Wszystko niby w porządku. Wtryski też ok.

Jakby było w porządku, to by się nie wysrało. Pytanie pozostaje, kiedy był
czyszczony ostatnio EGR?  
Czy sądzisz, że 60tys km bez udanego wypalania nie jest w stanie w 30% przytkać DPF?

Jak układ nie jest sprawny, to się może przytkać i po 100km.

--
Pozdor
Myjk

Data: 2018-04-16 21:37:51
Autor: Marek S
DPF - kosmiczne ceny wypalania serwisowego
W dniu 2018-04-16 o 16:26, Myjk pisze:

W takim razie jeździj bez wymiany skoro wiesz lepiej niż inżynierzy którzy
to badali przy projektownaiu i zalecili w instrukcji wymianę po wypalaniu
serwisowym.

Czy Ty sobie jaja robisz jakieś? Nie czytasz tego co piszę? W samym wątku otwierającym napisałem, że olej zaraz zmienię. W ostatniej odpowiedzi na Twój komentarz również napisałem, że nie ma po co dyskutować nt. co się stało z olejem skoro go wymieniam.

Co niby wiem lepiej? Skup się i czytaj uważnie bo marnujesz tylko mój i swój czas.


Jakieś 2 miesiące temu - przy okazji wymiany kolektora wydechowego
kazałem cały układ przejrzeć, łącznie z luzami na turbinie. Wszystko
niby w porządku. Wtryski też ok.

Jakby było w porządku, to by się nie wysrało. Pytanie pozostaje, kiedy był
czyszczony ostatnio EGR?

Nie wierzę w to co piszesz :-D :-D :-D
Odpowiedziałem już na to pytanie, że 2 miesiące temu. Widzę, że masz ewidentny problem ze skupieniem się :-D

Czy sądzisz, że 60tys km bez udanego wypalania nie jest
w stanie w 30% przytkać DPF?

Jak układ nie jest sprawny, to się może przytkać i po 100km.

A jak jest sprawny lecz ani razu nie dokończono procedury wypalania to ile km można przejechać?

--
Pozdrawiam,
Marek

Data: 2018-04-17 10:33:27
Autor: Myjk
DPF - kosmiczne ceny wypalania serwisowego
Mon, 16 Apr 2018 21:37:51 +0200, Marek S
Czy Ty sobie jaja robisz jakieś? Nie czytasz tego co piszę? W samym wątku otwierającym napisałem, że olej zaraz zmienię. W ostatniej odpowiedzi na Twój komentarz również napisałem, że nie ma po co dyskutować nt. co się stało z olejem skoro go wymieniam.

To po cholerę było to wtrącenie o braku zmiany poziomu oleju sugerujące że
po wypalaniu NIC sie nie zmieniło? To ci piszę, że sam fakt braku przybycia
czy ubycia oleju (a raczej mieszanki olejowo-ON) niewiele jeszcze znaczy,
bo olej po takim wypalaniu serwisowym zmienia swoje właściwości. Ty w to
nadal wątpisz, ale oczywiście wymienisz.
 
Co niby wiem lepiej? Skup się i czytaj uważnie bo marnujesz tylko mój i swój czas.

Póki co to ty zgrywasz wszystkowiedzacego mądralę. Podszywasz swoje
wypowiedzi ironiami -- i jeszcze masz potem pretensje że ktoś to zauważa.
No więc nie podzielam twojego "humoru" sugerującego że auto z DPF to gówno
totalne i niepotrzebne utrudnianie życia, bo wiem że za większość szkód w
samochodach (i nie tylko samochodach) odpowiadają w pierwszej kolejności
sami użytkownicy.
 
Jakieś 2 miesiące temu - przy okazji wymiany kolektora wydechowego
kazałem cały układ przejrzeć, łącznie z luzami na turbinie. Wszystko
niby w porządku. Wtryski też ok.
Jakby było w porządku, to by się nie wysrało. Pytanie pozostaje, kiedy był
czyszczony ostatnio EGR?
Nie wierzę w to co piszesz :-D :-D :-D
Odpowiedziałem już na to pytanie, że 2 miesiące temu. Widzę, że masz ewidentny problem ze skupieniem się :-D

Napisałeś że kazałeś "wszystko" PRZEJRZEĆ. Przejrzenie nie jest
równoznaczne z WYCZYSZCZENIEM. Umiesz odpowiedzieć na zadane proste pytanie
czy dalej będziesz zgrywać cwaniaka? Czy EGR był WYCZYSZCZONY? Do tego
jakie błędy odczytałeś z kompa przed wzięciem się za wypalanie serwisowe?

A jak jest sprawny lecz ani razu nie dokończono procedury wypalania to ile km można przejechać?

Nie ma czegoś takiego jak "niedokończona procedura". To jest powielana
przez ignorantów bzdura że nie można przerywać procedury wypalania
(sprawdzić czy to nie jest już stan alarmowy sugerujący że coś jest nie tak
ze sprawnością samochodu).

--
Pozdor
Myjk

Data: 2018-04-17 16:18:57
Autor: Marek S
DPF - kosmiczne ceny wypalania serwisowego
W dniu 17.04.2018 o 10:33, Myjk pisze:


To po cholerę było to wtrącenie o braku zmiany poziomu oleju sugerujące że
po wypalaniu NIC sie nie zmieniło? To ci piszę, że sam fakt braku przybycia
czy ubycia oleju (a raczej mieszanki olejowo-ON) niewiele jeszcze znaczy,
bo olej po takim wypalaniu serwisowym zmienia swoje właściwości. Ty w to
nadal wątpisz, ale oczywiście wymienisz.

Czy ja gdziekolwiek napisałem, że wątpię w to, że olej po wypalaniu DPF tracił na jakości????

A po co to wtrącenie? Aby podać jak najwięcej informacji z tego co zaobserwowałem w celu umożliwienia rozmówcom oszacowanie czy wszystko poszło jak trzeba.


Póki co to ty zgrywasz wszystkowiedzacego mądralę. Podszywasz swoje
wypowiedzi ironiami -- i jeszcze masz potem pretensje że ktoś to zauważa.

Wszechwiedzącego? I wszechwiedzący pyta ludzi na forum o podstawy?

No więc nie podzielam twojego "humoru" sugerującego że auto z DPF to gówno
totalne i niepotrzebne utrudnianie życia, bo wiem że za większość szkód w
samochodach (i nie tylko samochodach) odpowiadają w pierwszej kolejności
sami użytkownicy.

Chyba znów mylisz osoby lub nieuważnie czytasz. Nigdy tak nie napisałem a wręcz przeciwnie - w innym wątku skrytykowałem pomysły pozbywania się DPF.

Nie wierzę w to co piszesz :-D :-D :-D
Odpowiedziałem już na to pytanie, że 2 miesiące temu. Widzę, że masz
ewidentny problem ze skupieniem się :-D

Napisałeś że kazałeś "wszystko" PRZEJRZEĆ.

Owszem! Napisałem, że EGR był czyszczony 2 miesiące temu i JEDNOCZEŚNIE - uzupełniłem wypowiedź by dać pełny ogląd sprawy - że zadbałem o CAŁY układ wydechowy. Nie zamiast ale dodatkowo!

czy dalej będziesz zgrywać cwaniaka? Czy EGR był WYCZYSZCZONY? Do tego
jakie błędy odczytałeś z kompa przed wzięciem się za wypalanie serwisowe?

P2080 i P2084. Non stop powracały przed wypaleniem.

A jak jest sprawny lecz ani razu nie dokończono
procedury wypalania to ile km można przejechać?

Nie ma czegoś takiego jak "niedokończona procedura".

Taki opis jednego z rejestrów mam na komputerze. Jest napisane, że przejechano X kilometrów od ostatniej zakończonej sukcesem procedury regeneracji DPF.


--
Pozdrawiam,
Marek

Data: 2018-04-17 17:25:52
Autor: Myjk
DPF - kosmiczne ceny wypalania serwisowego
Tue, 17 Apr 2018 16:18:57 +0200, Marek S
Owszem! Napisałem, że EGR był czyszczony 2 miesiące temu i JEDNOCZEŚNIE - uzupełniłem wypowiedź by dać pełny ogląd sprawy - że zadbałem o CAŁY układ wydechowy. Nie zamiast ale dodatkowo!

Trzeba było uzupełnić po kropce, bo w obecnym stanie wygląda jakbyś dwa
miesiące temu kazał wszystko tylko sprawdzić.

P2080 i P2084. Non stop powracały przed wypaleniem.

Nic dziwnego że powracały, skoro była usterka na czujniku (albo -ach)
temperatury. Pewnie standardowo "wypadnięta" wtyczka, zaśniedziałe styki,
zimny lut czy inne zwarcie. Awaria czysto elektryczna.

Ergo, do usunięcia tej usterki (co pewnie w obecnej chwili udało się
zupełnie przez przypadek dzięki przegrzaniu układu -- pytanie na jak długo)
nie trzeba było wypalać serwisowo DPF i co za tym idzie wymieniać oleju
tylko wystarczyło wjechać na kanał (albo wjechać pod auto), poruszać
kabliczkami (ew. poczyścić styki itp.), skasować błędy i (o ile by się
naprawę przeprowadziło poprawnie i pod warunkiem że od wywalenia błędów nie
przejechało się zbyt dużo) normalnie przejechać, by się filtr sam wypalił.
 
Nie ma czegoś takiego jak "niedokończona procedura".
Taki opis jednego z rejestrów mam na komputerze. Jest napisane, że przejechano X kilometrów od ostatniej zakończonej sukcesem procedury regeneracji DPF.

Może sobie komputer notuje kiedy filtr był wypalony "do zera" (jako
wiadomość dla serwisu w jakich warunkach auto jest używane). Póki jednak
się mieści w określonym przedziale "czystości" to działa i nie ma żadnego
znaczenia że się nie przepala za KAŻDYM RAZEM do zera (czy jak wolisz "nie
kończy procedury"). Mój też się pewnie nie przepala do końca, ale
generalnie mam to w nosie, skoro w takich mizernych warunkach działa od 3
lat bez problemu.

--
Pozdor
Myjk

Data: 2018-04-17 22:36:28
Autor: Marek S
DPF - kosmiczne ceny wypalania serwisowego
W dniu 2018-04-17 o 17:25, Myjk pisze:

Trzeba było uzupełnić po kropce, bo w obecnym stanie wygląda jakbyś dwa
miesiące temu kazał wszystko tylko sprawdzić.

No bo tak było - kazałem wszystko sprawdzić - włącznie z EGRem, który został wyczyszczony. Odpowiadałem na konkretne Twoje pytanie więc trzymaj się kontekstu.

P2080 i P2084. Non stop powracały przed wypaleniem.

Nic dziwnego że powracały, skoro była usterka na czujniku (albo -ach)
temperatury. Pewnie standardowo "wypadnięta" wtyczka, zaśniedziałe styki,
zimny lut czy inne zwarcie. Awaria czysto elektryczna.

U Ciebie auta bym nie naprawiał :-D

Pierwszego błędu nie pamiętam interpretacji (odczyt wyjaśnienia z komputera) ale oznaczał ogólnie błąd w systemie monitorowania wydechu. Drugi natomiast to żaden czujnik temperatury lecz duża wartość napięcia na czujniku różnicy ciśnień DPF. Czujnik - jak pisałem - był wymieniany niedługo po zakupie auta. Sam, osobiście tego dokonałem, przy okazji dałem nowe złącze.

Ergo, do usunięcia tej usterki (co pewnie w obecnej chwili udało się
zupełnie przez przypadek dzięki przegrzaniu układu -- pytanie na jak długo)
nie trzeba było wypalać serwisowo DPF i co za tym idzie wymieniać oleju

Czyli sygnalizacja zatkania w 30% była fałszywa i spadła po wypaleniu do 7%, co też jest fałszywe?

tylko wystarczyło wjechać na kanał (albo wjechać pod auto), poruszać
kabliczkami (ew. poczyścić styki itp.), skasować błędy i (o ile by się
naprawę przeprowadziło poprawnie i pod warunkiem że od wywalenia błędów nie
przejechało się zbyt dużo) normalnie przejechać, by się filtr sam wypalił.

A trzęsące się na biegu jałowym (ze 3cm amplitudy) przytkane rury wydechowe przyspawać do podwozia? Właśnie na ten objaw zwróciłem uwagę na długo przed wystąpieniem błędów. Olałem - uznałem, że wydaje mi się i że tak zawsze było. Po wypaleniu są one niemal nieruchome. Sądzisz, że też o kabelki chodzi?


Może sobie komputer notuje kiedy filtr był wypalony "do zera" (jako
wiadomość dla serwisu w jakich warunkach auto jest używane). Póki jednak
się mieści w określonym przedziale "czystości" to działa

U mnie przestał się mieścić - jak ze 3x napisałem. Miał ok 30% zatkania, co w tym modelu auta jest wartością krytycznie wysoką, powodującą tryb awaryjny. Nie mam tak jak niektórzy miewają, że zajętość może przewyższać pojemność filtra i wynieść 200% lub więcej.

--
Pozdrawiam,
Marek

DPF - kosmiczne ceny wypalania serwisowego

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona