DPF przekręt

Data: 2015-05-24 01:04:50
Autor: Tomasz WĂłjtowicz
DPF przekręt
Dzisiaj się dowiedziałem, że te "regenerowane" filtry DPF w cenie ok. 2000 zł pochodzą z tych aut, gdzie właściciele sami pojechali zdemontować, za co jeszcze zapłacili ok. 500 zł. Czyli jest nowa rynkowa metoda strzyżenia frajerów w oparciu o historyjki typu "DPF się psuje, niszczy silnik, drogi w naprawie - pozbądź się a będziesz miał lepiej".

W Niemczech są wysokie grzywny za wymontowany DPF. Niedługo nasze państwo zwęszy nowy strumień dochodów, więc frajerzy co demontują DPF będą goleni z dwóch stron - przez warsztaty i przez państwo.

Data: 2015-05-23 21:04:57
Autor: Konfabulator
DPF przekręt
A wiesz na ile starczy ten "regenerowany" wkład? Jak przejedzie kilana¶cie tysięcy to będzie dobrze. Wkład oprócz osadów, które można usun±ć lub rozpu¶cić, jest wykonany z materiału o ograniczonej żywotno¶ci. Nie w każdym samochodzie wyjmiesz go też bez uszkodzenia fizycznego. Generalnie bezedury. S± ci co płucz±, s± ci co usuwaj± i ci co wymieniaj±. Filtr DPF, jak i EGR to dwa mocno zbędne elementy zamulaj±ce samochód, a ich usunięcie jest niewykrywalne standardowym testem na przegl±dzie. Ba, wyniki potrafi± się poprawić, jak się kanał dolotowy podczy¶ci.

Podsumowujac. ¦wiat nie jest tak prosty, jak to Ci kto¶ opowiedział.

Data: 2015-05-25 22:54:47
Autor: Tomasz Pyra
DPF przekręt
Dnia Sat, 23 May 2015 21:04:57 -0700 (PDT), Konfabulator napisał(a):

Filtr DPF, jak i EGR to dwa mocno zbędne elementy zamulaj±ce samochód

A dlaczego EGR miałby być zamulaj±cy?
Zakładaj±c oczywi¶cie że samochód jest sprawny.

A za¶lepienie go, niekoniecznie jest takim dobrym pomysłem, bo jego rol±
jest ucywilizowanie procesu spalania ubogiej mieszanki nie tylko pod
względem ekologicznym, ale też cieplnym, czyli zmniejszenie negatywnych
(dla silnika) skutków spalania takiej mieszanki.

Dlatego mimo wszystko lepiej to naprawić niż za¶lepić.

Data: 2015-05-26 10:44:32
Autor: mw
DPF przekręt
W dniu 2015-05-24 o 06:04, Konfabulator pisze:
[...]

Gorzej będzie jak nasze stacje diagnostyczne dostan± wymóg testowania silników pod obci±żeniem (tak jak to jest w Czechach). Swoj± drog± zabawne że ludzie wiedz± lepiej co jest w samochodzie potrzebne a co nie.

Data: 2015-05-26 12:23:22
Autor: J.F.
DPF przekręt
Użytkownik "mw"  napisał w wiadomo¶ci

Gorzej będzie jak nasze stacje diagnostyczne dostan± wymóg testowania silników pod obci±żeniem (tak jak to jest w Czechach). Swoj± drog± zabawne że ludzie wiedz± lepiej co jest w samochodzie potrzebne a co nie.

Tyle lat jezdzilismy bez DPF, dwumasy itp, to chyba wiemy :-)

Oczywiscie gdzies tam jest zdrowie wlasne i innych obywateli ... ale jakby rzad chcial czystego powietrza, to by ulgi podatkowe wprowadzil na nowe samochody :-P

J.

Data: 2015-05-24 01:28:11
Autor: atm
DPF przekręt
On 2015-05-24 01:04, Tomasz WĂłjtowicz wrote:
Dzisiaj się dowiedziałem, że te "regenerowane" filtry DPF w cenie ok.
2000 zł pochodzą z tych aut, gdzie właściciele sami pojechali
zdemontować, za co jeszcze zapłacili ok. 500 zł. Czyli jest nowa rynkowa
metoda strzyĹĽenia frajerĂłw w oparciu o historyjki typu "DPF siÄ™ psuje,
[...]

Moze sa rozne metody demontazu. Widzialem jak gosc "demontowal" pumeks przy pomocy przycinaka, pozniej zas zaspawal puszke.

Data: 2015-05-24 13:09:29
Autor: Tomasz WĂłjtowicz
DPF przekręt
W dniu 2015-05-24 o 01:28, atm pisze:

Moze sa rozne metody demontazu. Widzialem jak gosc "demontowal" pumeks
przy pomocy przycinaka, pozniej zas zaspawal puszke.

To bardzo źle zrobił, bo w pustej puszce powstają zawirowania spalin dławiące silnik. Demontaż prawidłowy dla silnika i jednocześnie zyskowny dla demontującego to wycięcie w całości z kawałkiem rury i wspawanie w to miejsce prostej rury. Ale cóż, domorośli fachmani z warsztatu pod budką z piwem wiedzą swoje.

A ktoś wie coś na temat filtrów "mokrych"? Tam trzeba raz na jakiś czas uzupełniać czynnik, ale podobno nie ma takich cyrków jak z filtrami suchymi.

Data: 2015-05-24 13:47:41
Autor: atm
DPF przekręt
On 2015-05-24 13:09, Tomasz WĂłjtowicz wrote:
[...]

budkÄ… z piwem wiedzÄ… swoje.

Heh, no widzisz jak nie majac wystarczajacej ilosci informacji od razu podsumowales tych gosci.
Ladnie odtworzyli puszke, wylupali pumeks, w srodku wspawali kawal rury i tak calosc zamkneli, ze wlasciwie ciezko bylo dopatrzyc sie ingerencji.

Data: 2015-05-24 16:37:44
Autor: Tomasz WĂłjtowicz
DPF przekręt
W dniu 2015-05-24 o 13:47, atm pisze:
On 2015-05-24 13:09, Tomasz WĂłjtowicz wrote:
[...]

A ja właśnie znam przypadek taki, że tej rury nie wspawali. Potem zdziwienie klienta, co ten silnik taki słaby.

Data: 2015-05-25 22:49:33
Autor: Tomasz Pyra
DPF przekręt
Dnia Sun, 24 May 2015 16:37:44 +0200, Tomasz Wójtowicz napisał(a):

A ja wła¶nie znam przypadek taki, że tej rury nie wspawali. Potem zdziwienie klienta, co ten silnik taki słaby.

A ile tych koni ubyło że klient tak się zdziwił? 2 z 250? :)

Data: 2015-05-26 00:13:19
Autor: Tomasz Wójtowicz
DPF przekręt
W dniu 2015-05-25 o 22:49, Tomasz Pyra pisze:
[...]

¦miej się pajacu. Samochód nie mógł rozpędzić się do prędko¶ci autostradowej, więc powiedziałbym, że ze 100 koni zostało 30.

Tutaj masz animację, jak działa układ wydechowy w dwusuwie:

http://en.wikipedia.org/wiki/Two-stroke_engine#/media/File:Arbeitsweise_Zweitakt.gif

może to ci rozja¶ni w czym jest problem z nielaminarnym przepływem spalin.

Data: 2015-05-26 00:20:29
Autor: Tomasz Pyra
DPF przekręt
Dnia Tue, 26 May 2015 00:13:19 +0200, Tomasz Wójtowicz napisał(a):

[...]

Tak, tak :)
I oczywi¶cie przyczyn± utraty 70% mocy było zawirowanie spalin w puszce
wydechu jaki¶ metr za kolektorem ;)

[...]

I ten samochód klienta, co to mu wycięli DPF, to był dwusuw? ;)

Data: 2015-05-26 09:58:02
Autor: atm
DPF przekręt
On 2015-05-26 00:13, Tomasz Wójtowicz wrote:
[...]

Samochod mial zmodyfikowane oprogramowanie po wyrzuceniu DPF?

Data: 2015-05-26 13:52:40
Autor: Tomasz Wójtowicz
DPF przekręt
W dniu 2015-05-26 o 09:58, atm pisze:
On 2015-05-26 00:13, Tomasz Wójtowicz wrote:
[...]

Tego nie wiem, ale raczej nie, bo problem rozwi±zano wstawiaj±c prosty odcinek rury.

Data: 2015-05-26 14:17:22
Autor: atm
DPF przekręt
On 2015-05-26 00:13, Tomasz Wójtowicz wrote:
[...]

Z tego co slyszalem to nie moze zadzialac. Komputer przeciez sprawdza poziom zapelnienia filtra a tutaj dostaje jakies kosmiczne informacje lub ich brak. Nie zdziwilbym sie gdyby po takim zabiegu przelaczyl sie w tryb awaryjny i wtedy jest efekt, o ktorym wspomniales. Tak wlasnie moze zrobic pan Kaziu. W zakladach gdzie zajmuja sie tym profesjonalnie wyciecie filtra (w sposob, o ktorym wczesniej wspomnialem czyli: wykruszenie wkladu, wspawanie rury i zamkniecie puszki w niewdoczny sposob) to pierwsza, prostsza czesc. Druga - bardziej zlozona to modyfikacja softu. Na zabieg jest gwarancja, osoba zajmujaca sie tym wspomniala, ze gdyby cos bylo nie tak to oczywiscie mozna podjechac, co budzi pewne obawy. Soft chyba jest z innego modelu, ktory fabrycznie nie ma filtra lub zapewne w nowszych jest odpowiednio zmodyfikowany. Ale wiadomo jak z tym jest np w przypadku smartfonow: niby wszystko dziala ale jednak czasem cos jest nie tak.
No i taka operacja do tanich nie nalezy, jakies 2 lata temu bylo to chyba cos ok 1800zl.
Dlatego osobiscie sugerowalbym raczej powalczyc o zachowanie filtra.

Data: 2015-05-26 15:57:25
Autor: Myjk
DPF przekręt
Tue, 26 May 2015 14:17:22 +0200, atm
Komputer przeciez sprawdza poziom zapelnienia filtra

Na podstawie czujników ciśnienia przed i za filtrem. Ale komputer oprócz
sprawdzania tego parametru, sprawdza także międzyczas pomiędzy wypalaniem i
jeśli jest za duży, a czujniki nadal pokazują "czysty" to zaczyna sypać
błędami. Trzeba więc zrobić oszustwo na poziomie programu.

No i taka operacja do tanich nie nalezy, jakies 2 lata temu bylo to chyba cos ok 1800zl. Dlatego osobiscie sugerowalbym raczej powalczyc o zachowanie filtra.

Oczywiście, że lepiej go zachować -- skoro już i tak się za niego
zapłaciło. Najczęściej sam filtr nie jest problemem, tylko jakiś element
układu napędowego.

--
Pozdor Myjk

Data: 2015-05-25 09:40:38
Autor: Marek
DPF przekręt
On Sun, 24 May 2015 13:09:29 +0200, Tomasz WĂłjtowicz<spam@spam.spam.spam.com> wrote:
[...]

Chwila, ale przecieĹĽ po to siÄ™ puchÄ™ zostawia aby na przeglÄ…dzie siÄ™ nie przyczepili, ĹĽe brak dpf.

--
Marek

Data: 2015-05-24 09:45:55
Autor: Marcin N
DPF przekręt
W dniu 2015-05-24 o 01:04, Tomasz WĂłjtowicz pisze:
[...]

Po prostu przestaną kupować diesle. Problem sam zniknie.

--
MN

Data: 2015-05-24 10:54:26
Autor: Tom N
DPF przekręt
Marcin N w <news:556181b0$0$8390$65785112news.neostrada.pl>:

W dniu 2015-05-24 o 01:04, Tomasz Wójtowicz pisze:
Dzisiaj się dowiedziałem, że te "regenerowane" filtry DPF w cenie ok.
2000 zł pochodz± z tych aut, gdzie wła¶ciciele sami pojechali
zdemontować, za co jeszcze zapłacili ok. 500 zł. Czyli jest nowa rynkowa
metoda strzyżenia frajerów w oparciu o historyjki typu "DPF się psuje,
niszczy silnik, drogi w naprawie - pozb±dĽ się a będziesz miał lepiej".
W Niemczech s± wysokie grzywny za wymontowany DPF. Niedługo nasze
państwo zwęszy nowy strumień dochodów, więc frajerzy co demontuj± DPF
będ± goleni z dwóch stron - przez warsztaty i przez państwo.

Po prostu przestan± kupować diesle. Problem sam zniknie.

Ta zwłaszcza, że DPF/FAP maj± być niedługo obowi±zkowe w benzyniakach...

Przestana kupować samochody i problem sam zniknie?

--
'Tom N'

Data: 2015-05-24 11:03:27
Autor: Sebastian Biały
DPF przekręt
On 2015-05-24 10:54,  (Tom N) wrote:
Po prostu przestan± kupować diesle. Problem sam zniknie.
Ta zwłaszcza, że DPF/FAP maj± być niedługo obowi±zkowe w benzyniakach...
Przestana kupować samochody i problem sam zniknie?

Po drodze do elektrycznych s± jeszcze dwie opcje:

a) tylko LPG
b) wodór

Kwestia aby zd±żyć zanim prawnicze przygłupy dostan± sraczki regulacyjnej w kwestii montowania magnetyzerów na klemy baterii.

Data: 2015-05-24 13:49:31
Autor: atm
DPF przekręt
On 2015-05-24 09:45, Marcin N wrote:
[...]

W swiecie benzynowym sprawa tez sie zaczyna komplikowac z powodu wyzylowanych uturbionych malych pojemnosci.

Data: 2015-05-24 06:39:11
Autor: kogutek444
DPF przekręt
On 2015-05-24 09:45, Marcin N wrote:

> Po prostu przestan± kupować diesle. Problem sam zniknie.

W swiecie benzynowym sprawa tez sie zaczyna komplikowac z powodu wyzylowanych uturbionych malych pojemnosci.

Nic się nie komplikuje. Spada jedynie żywotno¶ć wyżyłowanych silników. Jest to oczywiste bo żadnej rewolucji w materiałach nie było kilkadziesi±t lat a moce z litra wzrosły dwukrotnie. Za moment zrobienie 150 tysięcy do remontu będzie w tanich samochodach nie lada wyczynem.

Data: 2015-05-24 16:42:35
Autor: Przemeq
DPF przekręt
Najlepiej ma to rozwi±zane renault w silniku 1.5 dci 110 KM
Tam jest dodatkowy 5 wtryskiwacz w wydechu i filtr wypala się nie zależnie od silnika .
Nie przybywa oleju i inne tego typu historie.

http://mail.widzew.net/konto/asz1/k9k896.JPG

http://mail.widzew.net/konto/asz1/silnikk9k.JPG

Przemeq

Data: 2015-05-24 18:42:30
Autor: atm
DPF przekręt

[...]

Glownie to mam na mysli, dochodzi tez precyzja mechanizmow itd. Calosc powoduje, ze koncza sie czasy dobrych solidnych silnikow.

Data: 2015-05-24 19:04:36
Autor: Marcin N
DPF przekręt
W dniu 2015-05-24 o 18:42, atm pisze:

[...]

Nikt nam jeszcze nie każe kupować turbo benzyny. Z tego, co widzę, to miażdż±ca większo¶ć benzyniaków niczego nie doładowuje.

--
MN

Data: 2015-05-24 19:28:33
Autor: atm
DPF przekręt
On 2015-05-24 19:04, Marcin N wrote:
[...]

Jednak coraz wiecej downsizingu wokol.
http://moto.wp.pl/kat,15953,title,Benzynowy-downsizing-jak-wplywa-na-trwalosc-i-faktyczne-koszty-utrzymania,wid,17198863,wiadomosc.html?ticaid=114ec3

Data: 2015-05-24 19:29:37
Autor: atm
DPF przekręt
odpowiedzi producentow sa niezle:

Co jest największym problemem w kilkuletnich autach z takimi jednostkami? Z jakimi awariami i usterkami spotykacie się najczę¶ciej w swojej pracy?
Dr hab. inż. Marek Brzeżański: Downsizing stwarza możliwo¶ci tworzenia całej gamy silników przeznaczonych dla różnych typów pojazdów, przy wykorzystaniu jednej koncepcji i tej samej linii produkcyjnej. Zasadnicze elementy konstrukcyjne poszczególnych wersji silnika nie różni± się wiele, natomiast istotne różnice dotycz± jako¶ci zastosowanych materiałów oraz systemu regulacji parametrów, w tym szczególnie ci¶nienia doładowania, faz rozrz±du oraz oprogramowania modułów steruj±cych. Istotne zmiany dotycz± także układu chłodzenia oraz układu smarowania poszczególnych węzłów silnika. Producenci silników najczę¶ciej nie odnosz± się do zagadnień zwi±zanych z trwało¶ci± swojej jednostki napędowej i gwarantuj± podobn± trwało¶ć wszystkich produktów. W praktyce jednostki o większej mocy jednostkowej s± bardziej podatne na awarie, ponieważ s± one bardziej wrażliwe, głównie na błędy eksploatacyjne. Zdarzaj± się także awarie spowodowane innymi przyczynami, ponieważ bardziej wysilony silnik zawiera wiele złożonych rozwi±zań konstrukcyjnych. W samochodach używanych wyposażonych w tego typu jednostki na pierwszym miejscu wymieniłbym tu błędy w układach elektronicznego sterowania oraz w pracy różnego typu czujników, natomiast nie jest tajemnic±, że najbardziej czułym podzespołem jest system doładowania oraz system oczyszczania spalin. Często występuj± też problemy z układem zasilania, szczególnie w nowoczesnych silnikach wysokoprężnych. Przyczyn± tych problemów jest często niewła¶ciwa jako¶ć paliwa. Innego typu uszkodzenia mechaniczne zdarzaj± się znacznie rzadziej, chociaż nadmierne zużycie układu korbowo-tłokowego też nie jest rzadko¶ci±.

Fiat Auto Poland: brak odpowiedzi

General Motors Poland: tajemnica handlowa

http://www.biznescar.pl/node/396

Data: 2015-05-25 13:27:10
Autor: J.F.
DPF przekręt
Użytkownik "Marcin N"  napisał w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:556204a1$0$27512$65785112@news.neostrada.pl...
[...]

No nie wiem ... skoda oferuje tylko jeden silnik bez sprezarki, octawia ma juz tylko TFSI i TDI do wyboru ...

Jak to jest ze spalaniem takich nowoczesnych benzyniakow ?
Albo z zagazowaniem :-)

J.

Data: 2015-05-25 13:21:28
Autor: J.F.
DPF przekręt
UĹĽytkownik "Tomasz WĂłjtowicz"  napisaĹ‚ w wiadomoĹ›ci grup dyskusyjnych:mjr12i$tdi$1@node2.news.atman.pl...
[...]

Bo ja wiem czy taki przekret ... ktos ma klopoty z DPF, to kaze wyciac.
Inne proponuja regenerowany i dostaje ... regenerowany, gdzie tu przekret ?

W Niemczech są wysokie grzywny za wymontowany DPF. Niedługo nasze państwo zwęszy nowy strumień dochodów, więc frajerzy co demontują DPF będą goleni z dwóch stron - przez warsztaty i przez państwo.

Mozliwe. Ale bedzie nowy prezydent, nowe wybory, i moze nowy rzad :-)

J.

Data: 2015-05-25 17:55:11
Autor: Tomasz WĂłjtowicz
DPF przekręt
W dniu 2015-05-25 o 13:21, J.F. pisze:
[...]
rynkowa metoda strzyĹĽenia frajerĂłw w oparciu o historyjki typu "DPF
[...]

Przekręt jest wtedy, kiedy ktoś nie ma kłopotów z DPF a oni nagabują - usuń pan, będzie mniej palił i będzie mniej kłopotów. To jest dobry dawca DPF-a a nie ktoś, komu DPF już się spieprzył.

Data: 2015-05-25 18:25:56
Autor: J.F.
DPF przekręt
[...]

Dobrze piszesz ... ale jesli nagabywanie jest prawdziwe ?
Mniej pali i nie zatyka sie ? :-)

J.

Data: 2015-05-25 18:34:15
Autor: atm
DPF przekręt
On 2015-05-25 18:25, J.F. wrote:
[...]

Czasem bÄ…ka dieslowego pusci przy depnieciu, moga sie pojawic problemy z softem po modowaniu.

DPF przekręt