Data: 2015-05-24 01:28:11 | |
Autor: atm | |
DPF przekręt | |
On 2015-05-24 01:04, Tomasz Wójtowicz wrote:
Dzisiaj się dowiedziałem, że te "regenerowane" filtry DPF w cenie ok. Moze sa rozne metody demontazu. Widzialem jak gosc "demontowal" pumeks przy pomocy przycinaka, pozniej zas zaspawal puszke. |
|
Data: 2015-05-24 13:09:29 | |
Autor: Tomasz Wójtowicz | |
DPF przekręt | |
W dniu 2015-05-24 o 01:28, atm pisze:
To bardzo źle zrobił, bo w pustej puszce powstają zawirowania spalin dławiące silnik. Demontaż prawidłowy dla silnika i jednocześnie zyskowny dla demontującego to wycięcie w całości z kawałkiem rury i wspawanie w to miejsce prostej rury. Ale cóż, domorośli fachmani z warsztatu pod budką z piwem wiedzą swoje. A ktoś wie coś na temat filtrów "mokrych"? Tam trzeba raz na jakiś czas uzupełniać czynnik, ale podobno nie ma takich cyrków jak z filtrami suchymi. |
|
Data: 2015-05-24 13:47:41 | |
Autor: atm | |
DPF przekręt | |
On 2015-05-24 13:09, Tomasz Wójtowicz wrote:
W dniu 2015-05-24 o 01:28, atm pisze: Heh, no widzisz jak nie majac wystarczajacej ilosci informacji od razu podsumowales tych gosci. Ladnie odtworzyli puszke, wylupali pumeks, w srodku wspawali kawal rury i tak calosc zamkneli, ze wlasciwie ciezko bylo dopatrzyc sie ingerencji. |
|
Data: 2015-05-24 16:37:44 | |
Autor: Tomasz Wójtowicz | |
DPF przekręt | |
W dniu 2015-05-24 o 13:47, atm pisze:
On 2015-05-24 13:09, Tomasz Wójtowicz wrote: A ja właśnie znam przypadek taki, że tej rury nie wspawali. Potem zdziwienie klienta, co ten silnik taki słaby. |
|
Data: 2015-05-25 22:49:33 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
DPF przekręt | |
Dnia Sun, 24 May 2015 16:37:44 +0200, Tomasz Wójtowicz napisa³(a):
A ja w³a¶nie znam przypadek taki, ¿e tej rury nie wspawali. Potem zdziwienie klienta, co ten silnik taki s³aby. A ile tych koni uby³o ¿e klient tak siê zdziwi³? 2 z 250? :) |
|
Data: 2015-05-26 00:13:19 | |
Autor: Tomasz Wójtowicz | |
DPF przekrêt | |
W dniu 2015-05-25 o 22:49, Tomasz Pyra pisze:
Dnia Sun, 24 May 2015 16:37:44 +0200, Tomasz Wójtowicz napisa³(a): ¦miej siê pajacu. Samochód nie móg³ rozpêdziæ siê do prêdko¶ci autostradowej, wiêc powiedzia³bym, ¿e ze 100 koni zosta³o 30. Tutaj masz animacjê, jak dzia³a uk³ad wydechowy w dwusuwie: http://en.wikipedia.org/wiki/Two-stroke_engine#/media/File:Arbeitsweise_Zweitakt.gif mo¿e to ci rozja¶ni w czym jest problem z nielaminarnym przep³ywem spalin. |
|
Data: 2015-05-26 00:20:29 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
DPF przekrêt | |
Dnia Tue, 26 May 2015 00:13:19 +0200, Tomasz Wójtowicz napisa³(a):
W dniu 2015-05-25 o 22:49, Tomasz Pyra pisze: Tak, tak :) I oczywi¶cie przyczyn± utraty 70% mocy by³o zawirowanie spalin w puszce wydechu jaki¶ metr za kolektorem ;) Tutaj masz animacjê, jak dzia³a uk³ad wydechowy w dwusuwie: I ten samochód klienta, co to mu wyciêli DPF, to by³ dwusuw? ;) |
|
Data: 2015-05-26 09:58:02 | |
Autor: atm | |
DPF przekrêt | |
On 2015-05-26 00:13, Tomasz Wójtowicz wrote:
W dniu 2015-05-25 o 22:49, Tomasz Pyra pisze: Samochod mial zmodyfikowane oprogramowanie po wyrzuceniu DPF? |
|
Data: 2015-05-26 13:52:40 | |
Autor: Tomasz Wójtowicz | |
DPF przekrêt | |
W dniu 2015-05-26 o 09:58, atm pisze:
On 2015-05-26 00:13, Tomasz Wójtowicz wrote: Tego nie wiem, ale raczej nie, bo problem rozwi±zano wstawiaj±c prosty odcinek rury. |
|
Data: 2015-05-26 14:17:22 | |
Autor: atm | |
DPF przekrêt | |
On 2015-05-26 13:52, Tomasz Wójtowicz wrote:
W dniu 2015-05-26 o 09:58, atm pisze: Z tego co slyszalem to nie moze zadzialac. Komputer przeciez sprawdza poziom zapelnienia filtra a tutaj dostaje jakies kosmiczne informacje lub ich brak. Nie zdziwilbym sie gdyby po takim zabiegu przelaczyl sie w tryb awaryjny i wtedy jest efekt, o ktorym wspomniales. Tak wlasnie moze zrobic pan Kaziu. W zakladach gdzie zajmuja sie tym profesjonalnie wyciecie filtra (w sposob, o ktorym wczesniej wspomnialem czyli: wykruszenie wkladu, wspawanie rury i zamkniecie puszki w niewdoczny sposob) to pierwsza, prostsza czesc. Druga - bardziej zlozona to modyfikacja softu. Na zabieg jest gwarancja, osoba zajmujaca sie tym wspomniala, ze gdyby cos bylo nie tak to oczywiscie mozna podjechac, co budzi pewne obawy. Soft chyba jest z innego modelu, ktory fabrycznie nie ma filtra lub zapewne w nowszych jest odpowiednio zmodyfikowany. Ale wiadomo jak z tym jest np w przypadku smartfonow: niby wszystko dziala ale jednak czasem cos jest nie tak. No i taka operacja do tanich nie nalezy, jakies 2 lata temu bylo to chyba cos ok 1800zl. Dlatego osobiscie sugerowalbym raczej powalczyc o zachowanie filtra. |
|
Data: 2015-05-26 15:57:25 | |
Autor: Myjk | |
DPF przekrêt | |
Tue, 26 May 2015 14:17:22 +0200, atm
Komputer przeciez sprawdza poziom zapelnienia filtra Na podstawie czujników ciśnienia przed i za filtrem. Ale komputer oprócz sprawdzania tego parametru, sprawdza także międzyczas pomiędzy wypalaniem i jeśli jest za duży, a czujniki nadal pokazują "czysty" to zaczyna sypać błędami. Trzeba więc zrobić oszustwo na poziomie programu. No i taka operacja do tanich nie nalezy, jakies 2 lata temu bylo to chyba cos ok 1800zl. Dlatego osobiscie sugerowalbym raczej powalczyc o zachowanie filtra. Oczywiście, że lepiej go zachować -- skoro już i tak się za niego zapłaciło. Najczęściej sam filtr nie jest problemem, tylko jakiś element układu napędowego. -- Pozdor Myjk |
|
Data: 2015-05-25 09:40:38 | |
Autor: Marek | |
DPF przekręt | |
On Sun, 24 May 2015 13:09:29 +0200, Tomasz Wójtowicz<spam@spam.spam.spam.com> wrote:
To bardzo źle zrobił, bo w pustej puszce powstają zawirowaniaspalin dławiące silnik. Demontaż prawidłowy dla silnika i jednocześniezyskowny dla demontującego to wycięcie w całości z kawałkiem rury iwspawanie w to miejsce prostej rury. Ale cóż, domorośli fachmani z warsztatupod budką z piwem wiedzą swoje. Chwila, ale przecież po to się puchę zostawia aby na przeglądzie się nie przyczepili, że brak dpf. -- Marek |