Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   DPF przekrÄ™t

DPF przekręt

Data: 2015-05-24 01:28:11
Autor: atm
DPF przekręt
On 2015-05-24 01:04, Tomasz Wójtowicz wrote:
Dzisiaj się dowiedziałem, że te "regenerowane" filtry DPF w cenie ok.
2000 zł pochodzą z tych aut, gdzie właściciele sami pojechali
zdemontować, za co jeszcze zapłacili ok. 500 zł. Czyli jest nowa rynkowa
metoda strzyżenia frajerów w oparciu o historyjki typu "DPF się psuje,
niszczy silnik, drogi w naprawie - pozbądź się a będziesz miał lepiej".

W Niemczech są wysokie grzywny za wymontowany DPF. Niedługo nasze
państwo zwęszy nowy strumień dochodów, więc frajerzy co demontują DPF
będą goleni z dwóch stron - przez warsztaty i przez państwo.


Moze sa rozne metody demontazu. Widzialem jak gosc "demontowal" pumeks przy pomocy przycinaka, pozniej zas zaspawal puszke.

Data: 2015-05-24 13:09:29
Autor: Tomasz Wójtowicz
DPF przekręt
W dniu 2015-05-24 o 01:28, atm pisze:


Moze sa rozne metody demontazu. Widzialem jak gosc "demontowal" pumeks
przy pomocy przycinaka, pozniej zas zaspawal puszke.

To bardzo źle zrobił, bo w pustej puszce powstają zawirowania spalin dławiące silnik. Demontaż prawidłowy dla silnika i jednocześnie zyskowny dla demontującego to wycięcie w całości z kawałkiem rury i wspawanie w to miejsce prostej rury. Ale cóż, domorośli fachmani z warsztatu pod budką z piwem wiedzą swoje.


A ktoś wie coś na temat filtrów "mokrych"? Tam trzeba raz na jakiś czas uzupełniać czynnik, ale podobno nie ma takich cyrków jak z filtrami suchymi.

Data: 2015-05-24 13:47:41
Autor: atm
DPF przekręt
On 2015-05-24 13:09, Tomasz Wójtowicz wrote:
W dniu 2015-05-24 o 01:28, atm pisze:


Moze sa rozne metody demontazu. Widzialem jak gosc "demontowal" pumeks
przy pomocy przycinaka, pozniej zas zaspawal puszke.

To bardzo źle zrobił, bo w pustej puszce powstają zawirowania spalin
dławiące silnik. Demontaż prawidłowy dla silnika i jednocześnie zyskowny
dla demontującego to wycięcie w całości z kawałkiem rury i wspawanie w
to miejsce prostej rury. Ale cóż, domorośli fachmani z warsztatu pod
budkÄ… z piwem wiedzÄ… swoje.


Heh, no widzisz jak nie majac wystarczajacej ilosci informacji od razu podsumowales tych gosci.
Ladnie odtworzyli puszke, wylupali pumeks, w srodku wspawali kawal rury i tak calosc zamkneli, ze wlasciwie ciezko bylo dopatrzyc sie ingerencji.

Data: 2015-05-24 16:37:44
Autor: Tomasz Wójtowicz
DPF przekręt
W dniu 2015-05-24 o 13:47, atm pisze:
On 2015-05-24 13:09, Tomasz Wójtowicz wrote:
W dniu 2015-05-24 o 01:28, atm pisze:


Moze sa rozne metody demontazu. Widzialem jak gosc "demontowal" pumeks
przy pomocy przycinaka, pozniej zas zaspawal puszke.

To bardzo źle zrobił, bo w pustej puszce powstają zawirowania spalin
dławiące silnik. Demontaż prawidłowy dla silnika i jednocześnie zyskowny
dla demontującego to wycięcie w całości z kawałkiem rury i wspawanie w
to miejsce prostej rury. Ale cóż, domorośli fachmani z warsztatu pod
budkÄ… z piwem wiedzÄ… swoje.


Heh, no widzisz jak nie majac wystarczajacej ilosci informacji od razu
podsumowales tych gosci.
Ladnie odtworzyli puszke, wylupali pumeks, w srodku wspawali kawal rury
i tak calosc zamkneli, ze wlasciwie ciezko bylo dopatrzyc sie ingerencji.


A ja właśnie znam przypadek taki, że tej rury nie wspawali. Potem zdziwienie klienta, co ten silnik taki słaby.

Data: 2015-05-25 22:49:33
Autor: Tomasz Pyra
DPF przekręt
Dnia Sun, 24 May 2015 16:37:44 +0200, Tomasz Wójtowicz napisa³(a):

A ja w³a¶nie znam przypadek taki, ¿e tej rury nie wspawali. Potem zdziwienie klienta, co ten silnik taki s³aby.

A ile tych koni uby³o ¿e klient tak siê zdziwi³? 2 z 250? :)

Data: 2015-05-26 00:13:19
Autor: Tomasz Wójtowicz
DPF przekrêt
W dniu 2015-05-25 o 22:49, Tomasz Pyra pisze:
Dnia Sun, 24 May 2015 16:37:44 +0200, Tomasz Wójtowicz napisa³(a):

A ja w³a¶nie znam przypadek taki, ¿e tej rury nie wspawali. Potem
zdziwienie klienta, co ten silnik taki s³aby.

A ile tych koni uby³o ¿e klient tak siê zdziwi³? 2 z 250? :)


¦miej siê pajacu. Samochód nie móg³ rozpêdziæ siê do prêdko¶ci autostradowej, wiêc powiedzia³bym, ¿e ze 100 koni zosta³o 30.

Tutaj masz animacjê, jak dzia³a uk³ad wydechowy w dwusuwie:

http://en.wikipedia.org/wiki/Two-stroke_engine#/media/File:Arbeitsweise_Zweitakt.gif

mo¿e to ci rozja¶ni w czym jest problem z nielaminarnym przep³ywem spalin.

Data: 2015-05-26 00:20:29
Autor: Tomasz Pyra
DPF przekrêt
Dnia Tue, 26 May 2015 00:13:19 +0200, Tomasz Wójtowicz napisa³(a):

W dniu 2015-05-25 o 22:49, Tomasz Pyra pisze:
Dnia Sun, 24 May 2015 16:37:44 +0200, Tomasz Wójtowicz napisa³(a):

A ja w³a¶nie znam przypadek taki, ¿e tej rury nie wspawali. Potem
zdziwienie klienta, co ten silnik taki s³aby.

A ile tych koni uby³o ¿e klient tak siê zdziwi³? 2 z 250? :)


¦miej siê pajacu. Samochód nie móg³ rozpêdziæ siê do prêdko¶ci autostradowej, wiêc powiedzia³bym, ¿e ze 100 koni zosta³o 30.

Tak, tak :)
I oczywi¶cie przyczyn± utraty 70% mocy by³o zawirowanie spalin w puszce
wydechu jaki¶ metr za kolektorem ;)


Tutaj masz animacjê, jak dzia³a uk³ad wydechowy w dwusuwie:

http://en.wikipedia.org/wiki/Two-stroke_engine#/media/File:Arbeitsweise_Zweitakt.gif

mo¿e to ci rozja¶ni w czym jest problem z nielaminarnym przep³ywem spalin.

I ten samochód klienta, co to mu wyciêli DPF, to by³ dwusuw? ;)

Data: 2015-05-26 09:58:02
Autor: atm
DPF przekrêt
On 2015-05-26 00:13, Tomasz Wójtowicz wrote:
W dniu 2015-05-25 o 22:49, Tomasz Pyra pisze:
Dnia Sun, 24 May 2015 16:37:44 +0200, Tomasz Wójtowicz napisa³(a):

A ja w³a¶nie znam przypadek taki, ¿e tej rury nie wspawali. Potem
zdziwienie klienta, co ten silnik taki s³aby.

A ile tych koni uby³o ¿e klient tak siê zdziwi³? 2 z 250? :)


¦miej siê pajacu. Samochód nie móg³ rozpêdziæ siê do prêdko¶ci
autostradowej, wiêc powiedzia³bym, ¿e ze 100 koni zosta³o 30.

Tutaj masz animacjê, jak dzia³a uk³ad wydechowy w dwusuwie:

http://en.wikipedia.org/wiki/Two-stroke_engine#/media/File:Arbeitsweise_Zweitakt.gif


mo¿e to ci rozja¶ni w czym jest problem z nielaminarnym przep³ywem spalin.

Samochod mial zmodyfikowane oprogramowanie po wyrzuceniu DPF?

Data: 2015-05-26 13:52:40
Autor: Tomasz Wójtowicz
DPF przekrêt
W dniu 2015-05-26 o 09:58, atm pisze:
On 2015-05-26 00:13, Tomasz Wójtowicz wrote:
W dniu 2015-05-25 o 22:49, Tomasz Pyra pisze:
Dnia Sun, 24 May 2015 16:37:44 +0200, Tomasz Wójtowicz napisa³(a):

A ja w³a¶nie znam przypadek taki, ¿e tej rury nie wspawali. Potem
zdziwienie klienta, co ten silnik taki s³aby.

A ile tych koni uby³o ¿e klient tak siê zdziwi³? 2 z 250? :)


¦miej siê pajacu. Samochód nie móg³ rozpêdziæ siê do prêdko¶ci
autostradowej, wiêc powiedzia³bym, ¿e ze 100 koni zosta³o 30.

Tutaj masz animacjê, jak dzia³a uk³ad wydechowy w dwusuwie:

http://en.wikipedia.org/wiki/Two-stroke_engine#/media/File:Arbeitsweise_Zweitakt.gif



mo¿e to ci rozja¶ni w czym jest problem z nielaminarnym przep³ywem
spalin.

Samochod mial zmodyfikowane oprogramowanie po wyrzuceniu DPF?

Tego nie wiem, ale raczej nie, bo problem rozwi±zano wstawiaj±c prosty odcinek rury.

Data: 2015-05-26 14:17:22
Autor: atm
DPF przekrêt
On 2015-05-26 13:52, Tomasz Wójtowicz wrote:
W dniu 2015-05-26 o 09:58, atm pisze:
On 2015-05-26 00:13, Tomasz Wójtowicz wrote:
W dniu 2015-05-25 o 22:49, Tomasz Pyra pisze:
Dnia Sun, 24 May 2015 16:37:44 +0200, Tomasz Wójtowicz napisa³(a):

A ja w³a¶nie znam przypadek taki, ¿e tej rury nie wspawali. Potem
zdziwienie klienta, co ten silnik taki s³aby.

A ile tych koni uby³o ¿e klient tak siê zdziwi³? 2 z 250? :)


¦miej siê pajacu. Samochód nie móg³ rozpêdziæ siê do prêdko¶ci
autostradowej, wiêc powiedzia³bym, ¿e ze 100 koni zosta³o 30.

Tutaj masz animacjê, jak dzia³a uk³ad wydechowy w dwusuwie:

http://en.wikipedia.org/wiki/Two-stroke_engine#/media/File:Arbeitsweise_Zweitakt.gif




mo¿e to ci rozja¶ni w czym jest problem z nielaminarnym przep³ywem
spalin.

Samochod mial zmodyfikowane oprogramowanie po wyrzuceniu DPF?

Tego nie wiem, ale raczej nie, bo problem rozwi±zano wstawiaj±c prosty
odcinek rury.

Z tego co slyszalem to nie moze zadzialac. Komputer przeciez sprawdza poziom zapelnienia filtra a tutaj dostaje jakies kosmiczne informacje lub ich brak. Nie zdziwilbym sie gdyby po takim zabiegu przelaczyl sie w tryb awaryjny i wtedy jest efekt, o ktorym wspomniales. Tak wlasnie moze zrobic pan Kaziu. W zakladach gdzie zajmuja sie tym profesjonalnie wyciecie filtra (w sposob, o ktorym wczesniej wspomnialem czyli: wykruszenie wkladu, wspawanie rury i zamkniecie puszki w niewdoczny sposob) to pierwsza, prostsza czesc. Druga - bardziej zlozona to modyfikacja softu. Na zabieg jest gwarancja, osoba zajmujaca sie tym wspomniala, ze gdyby cos bylo nie tak to oczywiscie mozna podjechac, co budzi pewne obawy. Soft chyba jest z innego modelu, ktory fabrycznie nie ma filtra lub zapewne w nowszych jest odpowiednio zmodyfikowany. Ale wiadomo jak z tym jest np w przypadku smartfonow: niby wszystko dziala ale jednak czasem cos jest nie tak.
No i taka operacja do tanich nie nalezy, jakies 2 lata temu bylo to chyba cos ok 1800zl.
Dlatego osobiscie sugerowalbym raczej powalczyc o zachowanie filtra.

Data: 2015-05-26 15:57:25
Autor: Myjk
DPF przekrêt
Tue, 26 May 2015 14:17:22 +0200, atm
Komputer przeciez sprawdza poziom zapelnienia filtra

Na podstawie czujników ciśnienia przed i za filtrem. Ale komputer oprócz
sprawdzania tego parametru, sprawdza także międzyczas pomiędzy wypalaniem i
jeśli jest za duży, a czujniki nadal pokazują "czysty" to zaczyna sypać
błędami. Trzeba więc zrobić oszustwo na poziomie programu.

No i taka operacja do tanich nie nalezy, jakies 2 lata temu bylo to chyba cos ok 1800zl. Dlatego osobiscie sugerowalbym raczej powalczyc o zachowanie filtra.

Oczywiście, że lepiej go zachować -- skoro już i tak się za niego
zapłaciło. Najczęściej sam filtr nie jest problemem, tylko jakiś element
układu napędowego.

--
Pozdor Myjk

Data: 2015-05-25 09:40:38
Autor: Marek
DPF przekręt
On Sun, 24 May 2015 13:09:29 +0200, Tomasz Wójtowicz<spam@spam.spam.spam.com> wrote:
To bardzo źle zrobił, bo w pustej puszce powstają zawirowania
spalin
dławiące silnik. Demontaż prawidłowy dla silnika i jednocześnie
zyskowny
dla demontującego to wycięcie w całości z kawałkiem rury i
wspawanie w
to miejsce prostej rury. Ale cóż, domorośli fachmani z warsztatu
pod
budkÄ… z piwem wiedzÄ… swoje.

Chwila, ale przecież po to się puchę zostawia aby na przeglądzie się nie przyczepili, że brak dpf.

--
Marek

DPF przekręt

Nowy film z video.banzaj.pl wiêcej »
Redmi 9A - recenzja bud¿etowego smartfona