DPF przekręt

Data: 2015-05-24 09:45:55
Autor: Marcin N
DPF przekręt
W dniu 2015-05-24 o 01:04, Tomasz WĂłjtowicz pisze:
Dzisiaj się dowiedziałem, że te "regenerowane" filtry DPF w cenie ok.
2000 zł pochodzą z tych aut, gdzie właściciele sami pojechali
zdemontować, za co jeszcze zapłacili ok. 500 zł. Czyli jest nowa rynkowa
metoda strzyżenia frajerów w oparciu o historyjki typu "DPF się psuje,
niszczy silnik, drogi w naprawie - pozbądź się a będziesz miał lepiej".

W Niemczech są wysokie grzywny za wymontowany DPF. Niedługo nasze
państwo zwęszy nowy strumień dochodów, więc frajerzy co demontują DPF
będą goleni z dwóch stron - przez warsztaty i przez państwo.

Po prostu przestaną kupować diesle. Problem sam zniknie.

--
MN

Data: 2015-05-24 10:54:26
Autor: Tom N
DPF przekręt
Marcin N w <news:556181b0$0$8390$65785112news.neostrada.pl>:

W dniu 2015-05-24 o 01:04, Tomasz Wójtowicz pisze:
[...]

Ta zwłaszcza, że DPF/FAP mają być niedługo obowiązkowe w benzyniakach...

Przestana kupować samochody i problem sam zniknie?

--
'Tom N'

Data: 2015-05-24 11:03:27
Autor: Sebastian Biały
DPF przekręt
On 2015-05-24 10:54,  (Tom N) wrote:
Po prostu przestaną kupować diesle. Problem sam zniknie.
Ta zwłaszcza, że DPF/FAP mają być niedługo obowiązkowe w benzyniakach...
Przestana kupować samochody i problem sam zniknie?

Po drodze do elektrycznych są jeszcze dwie opcje:

a) tylko LPG
b) wodór

Kwestia aby zdążyć zanim prawnicze przygłupy dostaną sraczki regulacyjnej w kwestii montowania magnetyzerów na klemy baterii.

Data: 2015-05-24 13:49:31
Autor: atm
DPF przekręt
On 2015-05-24 09:45, Marcin N wrote:
[...]

W swiecie benzynowym sprawa tez sie zaczyna komplikowac z powodu wyzylowanych uturbionych malych pojemnosci.

Data: 2015-05-24 06:39:11
Autor: kogutek444
DPF przekręt
On 2015-05-24 09:45, Marcin N wrote:

> Po prostu przestaną kupować diesle. Problem sam zniknie.

W swiecie benzynowym sprawa tez sie zaczyna komplikowac z powodu wyzylowanych uturbionych malych pojemnosci.

Nic się nie komplikuje. Spada jedynie żywotność wyżyłowanych silników. Jest to oczywiste bo żadnej rewolucji w materiałach nie było kilkadziesiąt lat a moce z litra wzrosły dwukrotnie. Za moment zrobienie 150 tysięcy do remontu będzie w tanich samochodach nie lada wyczynem.

Data: 2015-05-24 16:42:35
Autor: Przemeq
DPF przekręt
Najlepiej ma to rozwiązane renault w silniku 1.5 dci 110 KM
Tam jest dodatkowy 5 wtryskiwacz w wydechu i filtr wypala się nie zależnie od silnika .
Nie przybywa oleju i inne tego typu historie.

http://mail.widzew.net/konto/asz1/k9k896.JPG

http://mail.widzew.net/konto/asz1/silnikk9k.JPG

Przemeq

Data: 2015-05-24 18:42:30
Autor: atm
DPF przekręt

[...]

Glownie to mam na mysli, dochodzi tez precyzja mechanizmow itd. Calosc powoduje, ze koncza sie czasy dobrych solidnych silnikow.

Data: 2015-05-24 19:04:36
Autor: Marcin N
DPF przekręt
W dniu 2015-05-24 o 18:42, atm pisze:

[...]

Nikt nam jeszcze nie każe kupować turbo benzyny. Z tego, co widzę, to miażdżąca większość benzyniaków niczego nie doładowuje.

--
MN

Data: 2015-05-24 19:28:33
Autor: atm
DPF przekręt
On 2015-05-24 19:04, Marcin N wrote:
[...]

Jednak coraz wiecej downsizingu wokol.
http://moto.wp.pl/kat,15953,title,Benzynowy-downsizing-jak-wplywa-na-trwalosc-i-faktyczne-koszty-utrzymania,wid,17198863,wiadomosc.html?ticaid=114ec3

Data: 2015-05-24 19:29:37
Autor: atm
DPF przekręt
odpowiedzi producentow sa niezle:

Co jest największym problemem w kilkuletnich autach z takimi jednostkami? Z jakimi awariami i usterkami spotykacie się najczęściej w swojej pracy?
Dr hab. inż. Marek Brzeżański: Downsizing stwarza możliwości tworzenia całej gamy silników przeznaczonych dla różnych typów pojazdów, przy wykorzystaniu jednej koncepcji i tej samej linii produkcyjnej. Zasadnicze elementy konstrukcyjne poszczególnych wersji silnika nie różnią się wiele, natomiast istotne różnice dotyczą jakości zastosowanych materiałów oraz systemu regulacji parametrów, w tym szczególnie ciśnienia doładowania, faz rozrządu oraz oprogramowania modułów sterujących. Istotne zmiany dotyczą także układu chłodzenia oraz układu smarowania poszczególnych węzłów silnika. Producenci silników najczęściej nie odnoszą się do zagadnień związanych z trwałością swojej jednostki napędowej i gwarantują podobną trwałość wszystkich produktów. W praktyce jednostki o większej mocy jednostkowej są bardziej podatne na awarie, ponieważ są one bardziej wrażliwe, głównie na błędy eksploatacyjne. Zdarzają się także awarie spowodowane innymi przyczynami, ponieważ bardziej wysilony silnik zawiera wiele złożonych rozwiązań konstrukcyjnych. W samochodach używanych wyposażonych w tego typu jednostki na pierwszym miejscu wymieniłbym tu błędy w układach elektronicznego sterowania oraz w pracy różnego typu czujników, natomiast nie jest tajemnicą, że najbardziej czułym podzespołem jest system doładowania oraz system oczyszczania spalin. Często występują też problemy z układem zasilania, szczególnie w nowoczesnych silnikach wysokoprężnych. Przyczyną tych problemów jest często niewłaściwa jakość paliwa. Innego typu uszkodzenia mechaniczne zdarzają się znacznie rzadziej, chociaż nadmierne zużycie układu korbowo-tłokowego też nie jest rzadkością.

Fiat Auto Poland: brak odpowiedzi

General Motors Poland: tajemnica handlowa

http://www.biznescar.pl/node/396

Data: 2015-05-25 13:27:10
Autor: J.F.
DPF przekręt
Użytkownik "Marcin N"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:556204a1$0$27512$65785112@news.neostrada.pl...
[...]

No nie wiem ... skoda oferuje tylko jeden silnik bez sprezarki, octawia ma juz tylko TFSI i TDI do wyboru ...

Jak to jest ze spalaniem takich nowoczesnych benzyniakow ?
Albo z zagazowaniem :-)

J.

DPF przekręt