Data: 2015-05-24 09:45:55 | |
Autor: Marcin N | |
DPF przekrÄt | |
W dniu 2015-05-24 o 01:04, Tomasz WĂłjtowicz pisze:
Dzisiaj siÄ dowiedziaĹem, Ĺźe te "regenerowane" filtry DPF w cenie ok. Po prostu przestanÄ kupowaÄ diesle. Problem sam zniknie. -- MN |
|
Data: 2015-05-24 10:54:26 | |
Autor: Tom N | |
DPF przekrÄt | |
Marcin N w <news:556181b0$0$8390$65785112news.neostrada.pl>:
W dniu 2015-05-24 o 01:04, Tomasz Wójtowicz pisze: Po prostu przestaną kupować diesle. Problem sam zniknie. Ta zwłaszcza, że DPF/FAP mają być niedługo obowiązkowe w benzyniakach... Przestana kupować samochody i problem sam zniknie? -- 'Tom N' |
|
Data: 2015-05-24 11:03:27 | |
Autor: Sebastian Biały | |
DPF przekręt | |
On 2015-05-24 10:54, (Tom N) wrote:
Po prostu przestaną kupować diesle. Problem sam zniknie.Ta zwłaszcza, że DPF/FAP mają być niedługo obowiązkowe w benzyniakach... Po drodze do elektrycznych są jeszcze dwie opcje: a) tylko LPG b) wodór Kwestia aby zdążyć zanim prawnicze przygłupy dostaną sraczki regulacyjnej w kwestii montowania magnetyzerów na klemy baterii. |
|
Data: 2015-05-24 13:49:31 | |
Autor: atm | |
DPF przekrÄt | |
On 2015-05-24 09:45, Marcin N wrote:
W dniu 2015-05-24 o 01:04, Tomasz WĂłjtowicz pisze: W swiecie benzynowym sprawa tez sie zaczyna komplikowac z powodu wyzylowanych uturbionych malych pojemnosci. |
|
Data: 2015-05-24 06:39:11 | |
Autor: kogutek444 | |
DPF przekręt | |
W dniu niedziela, 24 maja 2015 13:49:33 UTC+2 użytkownik atm napisał:
On 2015-05-24 09:45, Marcin N wrote: Nic się nie komplikuje. Spada jedynie żywotność wyżyłowanych silników. Jest to oczywiste bo żadnej rewolucji w materiałach nie było kilkadziesiąt lat a moce z litra wzrosły dwukrotnie. Za moment zrobienie 150 tysięcy do remontu będzie w tanich samochodach nie lada wyczynem. |
|
Data: 2015-05-24 16:42:35 | |
Autor: Przemeq | |
DPF przekręt | |
Najlepiej ma to rozwiązane renault w silniku 1.5 dci 110 KM
Tam jest dodatkowy 5 wtryskiwacz w wydechu i filtr wypala się nie zależnie od silnika . Nie przybywa oleju i inne tego typu historie. http://mail.widzew.net/konto/asz1/k9k896.JPG http://mail.widzew.net/konto/asz1/silnikk9k.JPG Przemeq |
|
Data: 2015-05-24 18:42:30 | |
Autor: atm | |
DPF przekręt | |
Glownie to mam na mysli, dochodzi tez precyzja mechanizmow itd. Calosc powoduje, ze koncza sie czasy dobrych solidnych silnikow. |
|
Data: 2015-05-24 19:04:36 | |
Autor: Marcin N | |
DPF przekręt | |
W dniu 2015-05-24 o 18:42, atm pisze:
Nikt nam jeszcze nie każe kupować turbo benzyny. Z tego, co widzę, to miażdżąca większość benzyniaków niczego nie doładowuje. -- MN |
|
Data: 2015-05-24 19:28:33 | |
Autor: atm | |
DPF przekręt | |
On 2015-05-24 19:04, Marcin N wrote:
W dniu 2015-05-24 o 18:42, atm pisze:Jednak coraz wiecej downsizingu wokol. http://moto.wp.pl/kat,15953,title,Benzynowy-downsizing-jak-wplywa-na-trwalosc-i-faktyczne-koszty-utrzymania,wid,17198863,wiadomosc.html?ticaid=114ec3 |
|
Data: 2015-05-24 19:29:37 | |
Autor: atm | |
DPF przekręt | |
odpowiedzi producentow sa niezle:
Co jest największym problemem w kilkuletnich autach z takimi jednostkami? Z jakimi awariami i usterkami spotykacie się najczęściej w swojej pracy? Dr hab. inż. Marek Brzeżański: Downsizing stwarza możliwości tworzenia całej gamy silników przeznaczonych dla różnych typów pojazdów, przy wykorzystaniu jednej koncepcji i tej samej linii produkcyjnej. Zasadnicze elementy konstrukcyjne poszczególnych wersji silnika nie różnią się wiele, natomiast istotne różnice dotyczą jakości zastosowanych materiałów oraz systemu regulacji parametrów, w tym szczególnie ciśnienia doładowania, faz rozrządu oraz oprogramowania modułów sterujących. Istotne zmiany dotyczą także układu chłodzenia oraz układu smarowania poszczególnych węzłów silnika. Producenci silników najczęściej nie odnoszą się do zagadnień związanych z trwałością swojej jednostki napędowej i gwarantują podobną trwałość wszystkich produktów. W praktyce jednostki o większej mocy jednostkowej są bardziej podatne na awarie, ponieważ są one bardziej wrażliwe, głównie na błędy eksploatacyjne. Zdarzają się także awarie spowodowane innymi przyczynami, ponieważ bardziej wysilony silnik zawiera wiele złożonych rozwiązań konstrukcyjnych. W samochodach używanych wyposażonych w tego typu jednostki na pierwszym miejscu wymieniłbym tu błędy w układach elektronicznego sterowania oraz w pracy różnego typu czujników, natomiast nie jest tajemnicą, że najbardziej czułym podzespołem jest system doładowania oraz system oczyszczania spalin. Często występują też problemy z układem zasilania, szczególnie w nowoczesnych silnikach wysokoprężnych. Przyczyną tych problemów jest często niewłaściwa jakość paliwa. Innego typu uszkodzenia mechaniczne zdarzają się znacznie rzadziej, chociaż nadmierne zużycie układu korbowo-tłokowego też nie jest rzadkością. Fiat Auto Poland: brak odpowiedzi General Motors Poland: tajemnica handlowa http://www.biznescar.pl/node/396 |
|
Data: 2015-05-25 13:27:10 | |
Autor: J.F. | |
DPF przekręt | |
Użytkownik "Marcin N" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:556204a1$0$27512$65785112@news.neostrada.pl...
Glownie to mam na mysli, dochodzi tez precyzja mechanizmow itd. Calosc Nikt nam jeszcze nie każe kupować turbo benzyny. Z tego, co widzę, to miażdżąca większość benzyniaków niczego nie doładowuje. No nie wiem ... skoda oferuje tylko jeden silnik bez sprezarki, octawia ma juz tylko TFSI i TDI do wyboru ... Jak to jest ze spalaniem takich nowoczesnych benzyniakow ? Albo z zagazowaniem :-) J. |