Data: 2016-10-20 13:18:00 | |
Autor: Kamil 'Model' | |
DPF - wypalanie serwisowe, zuzycie | |
W dniu 2016-10-19 o 23:38, Budzik pisze:
Bo przy większej prędkości obrotowej silnika po prostu szybciej ten DPF się wypali. Miałem Zafirę B 1,9CDTI z DPF. Jadąc w mieście i stając co kawałek na światłach, to z 15 minut wypalał się DPF. Na trasie troszkę przeganiając autko trwało to zazwyczaj 5-7 minut. Przerywając wypalanie spowodujesz to, że następne wypalanie nastąpi szybciej, bo szybciej filtr się zapełni i komp każe auto go wypalić. W nowych autach niby są już montowane kontrolki wypalania DPF/FAP. Podobno po wypalaniu serwisowym trzeba wymienić olej. Nie wiem czy to nie urban legend, nie testowałem. Przy odpowiednim traktowaniu auta to DPF nie stwarza problemów. W Zafirze wypalanie miałem średnio co 800-900km, natomiast jak był jakiś dalszy wypad i sporo po autostradach czy ekspresówkach to nawet regeneracja filtra odpalała się po jakiś 1100km. Raz przerwałem wypalanie i kolejne wypalanie miałem po jakiś 450km. |
|
Data: 2016-10-20 13:34:47 | |
Autor: Myjk | |
DPF - wypalanie serwisowe, zuzycie | |
Thu, 20 Oct 2016 13:18:00 +0200, Kamil 'Model'
Bo przy większej prędkości obrotowej silnika po prostu szybciej ten DPF się wypali. Miałem Zafirę B 1,9CDTI z DPF. Jadąc w mieście i stając co kawałek na światłach, to z 15 minut wypalał się DPF. Na trasie troszkę przeganiając autko trwało to zazwyczaj 5-7 minut. To dlatego, że wypalanie na "biegu jałowym" nie odbywa się. Z kolei słusznie zauważasz, że jest tu kwestia prędkości obrotowej, a nie prędkości. Powiem więcej, skoro do wypalenia filtra ejst potrzebna odpowiednio wysoka temperatura, to wyższa prędkość negatywnie wpływa na wypalanie. Dlatego lepiej jechać wolniej, po prostu z wyższymi obrotami. A najlepiej to olać i po prostu jeździć. Takie mam wnioski po blsko 8 latach używania auta z DPF. Podobno po wypalaniu serwisowym trzeba wymienić olej. Nie wiem czy to nie urban legend, nie testowałem. Przy wypalaniu serwisowym olej się mocno rozrzedza i instrukcja serwisowa zaleca wymianę oleju. -- Pozdor Myjk |
|
Data: 2016-10-20 18:00:24 | |
Autor: Budzik | |
DPF - wypalanie serwisowe, zuzycie | |
Użytkownik Kamil 'Model' kamil.wytnijto.komodzinski@gazeta.pl ...
Bo przy większej prędkości obrotowej silnika po prostu szybciej ten DPF się wypali. ale to jest odpowiedz na ktore pytanie? |
|
Data: 2016-10-25 12:05:23 | |
Autor: Mirek Ptak | |
DPF - wypalanie serwisowe, zuzycie | |
W dniu 2016-10-20 o 13:18, Kamil 'Model' pisze:
W nowych autach niby są już montowane kontrolki wypalania DPF/FAP. Jak do tej pory niestety nie w Oplach - niestety, bo w przeciwieństwie do Vactry w Insigni i Astrze dużo trudniej zauważyć moment wypalania. Pozdrawiam - Mirek -- Mirek Ptak kolczan( a t )outlook(kropek) c om PMS+ PJ++ S* p+ M++ W++ P+:+ X++ L+ B++ M- Z++ T- W CB++ |