Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   DPF - wypalanie serwisowe, zuzycie

DPF - wypalanie serwisowe, zuzycie

Data: 2016-10-20 13:18:00
Autor: Kamil 'Model'
DPF - wypalanie serwisowe, zuzycie
W dniu 2016-10-19 o 23:38, Budzik pisze:


Bo przy większej prędkości obrotowej silnika po prostu szybciej ten DPF się wypali. Miałem Zafirę B 1,9CDTI z DPF. Jadąc w mieście i stając co kawałek na światłach, to z 15 minut wypalał się DPF. Na trasie troszkę przeganiając autko trwało to zazwyczaj 5-7 minut.

Przerywając wypalanie spowodujesz to, że następne wypalanie nastąpi szybciej, bo szybciej filtr się zapełni i komp każe auto go wypalić.
W nowych autach niby są już montowane kontrolki wypalania DPF/FAP.

Podobno po wypalaniu serwisowym trzeba wymienić olej. Nie wiem czy to nie urban legend, nie testowałem.

Przy odpowiednim traktowaniu auta to DPF nie stwarza problemów.
W Zafirze wypalanie miałem średnio co 800-900km, natomiast jak był jakiś dalszy wypad i sporo po autostradach czy ekspresówkach to nawet regeneracja filtra odpalała się po jakiś 1100km.

Raz przerwałem wypalanie i kolejne wypalanie miałem po jakiś 450km.

Data: 2016-10-20 13:34:47
Autor: Myjk
DPF - wypalanie serwisowe, zuzycie
Thu, 20 Oct 2016 13:18:00 +0200, Kamil 'Model'
Bo przy większej prędkości obrotowej silnika po prostu szybciej ten DPF się wypali. Miałem Zafirę B 1,9CDTI z DPF. Jadąc w mieście i stając co kawałek na światłach, to z 15 minut wypalał się DPF. Na trasie troszkę przeganiając autko trwało to zazwyczaj 5-7 minut.

To dlatego, że wypalanie na "biegu jałowym" nie odbywa się. Z kolei
słusznie zauważasz, że jest tu kwestia prędkości obrotowej, a nie
prędkości. Powiem więcej, skoro do wypalenia filtra ejst potrzebna
odpowiednio wysoka temperatura, to wyższa prędkość negatywnie wpływa na
wypalanie. Dlatego lepiej jechać wolniej, po prostu z wyższymi obrotami. A
najlepiej to olać i po prostu jeździć. Takie mam wnioski po blsko 8 latach
używania auta z DPF.

Podobno po wypalaniu serwisowym trzeba wymienić olej. Nie wiem czy to nie urban legend, nie testowałem.

Przy wypalaniu serwisowym olej się mocno rozrzedza i instrukcja serwisowa
zaleca wymianę oleju.

--
Pozdor
Myjk

Data: 2016-10-20 18:00:24
Autor: Budzik
DPF - wypalanie serwisowe, zuzycie
Użytkownik Kamil 'Model' kamil.wytnijto.komodzinski@gazeta.pl ...

Bo przy większej prędkości obrotowej silnika po prostu szybciej ten DPF się wypali.

ale to jest odpowiedz na ktore pytanie?

Data: 2016-10-25 12:05:23
Autor: Mirek Ptak
DPF - wypalanie serwisowe, zuzycie
W dniu 2016-10-20 o 13:18, Kamil 'Model' pisze:
W nowych autach niby są już montowane kontrolki wypalania DPF/FAP.

Jak do tej pory niestety nie w Oplach - niestety, bo w przeciwieństwie do Vactry w Insigni i Astrze dużo trudniej zauważyć moment wypalania.

Pozdrawiam - Mirek
--
Mirek Ptak
kolczan( a t )outlook(kropek) c om
PMS+ PJ++ S* p+ M++ W++ P+:+ X++ L+ B++ M- Z++ T- W CB++

DPF - wypalanie serwisowe, zuzycie

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona