Grupy dyskusyjne   »   pl.rec.motocykle   »   DR 350 regulacja zaworów

DR 350 regulacja zaworów

Data: 2009-06-23 07:28:00
Autor: Nikanor
DR 350 regulacja zaworów
Czy ktoś ma sprawdzony patent na narzędzie do regulacji zaworów w
DR350, czy trzeba nabyć ten suzukowy specklucz?

--
Nikanor

Data: 2009-06-23 18:44:53
Autor: Jarecki [KenLee]
DR 350 regulacja zaworów
Użytkownik "Nikanor" napisał:

Czy ktoś ma sprawdzony patent na narzędzie do regulacji zaworów w
DR350, czy trzeba nabyć ten suzukowy specklucz?

*** Jesli chodzi Ci o mala nasadke na kwadrat do krecenia srubami kasujacymi luz, to zadnych patentow nie trzeba tylko odrobine precyzji. Nakretke luzujesz i zakontrowujesz zwyklym kluczem- bodajze 10 jesli mnie skleroza nie myli. Po odkontrowaniu, sruba krecisz szczypcami, peseta, czy czym Ci tam wygodnie. Do lekkiego zakontrowania przytrzymujesz szczypcami, albo po prostu cofasz o okolo 1/8 obrotu od pozadanago polozenia i przy kontrowaniu Ci sie ladnie uklada, ale to wymaga odrobine wprawy. BTW- nie ustawiaj tloka na znak na kole (jest ciut oszukany), tylko na polozenie dzwigienek, albo jak nie czaisz, to umiesc cos delikatnie w otworze swiecy, w charakterze czujnika polozenia tloka, tylko nic ostrego ani lamliwego, bo mozesz miec potem duzy problem. Do krecenia walem nie musisz uzywac rewizji w lewej pokrywie, bo i tak jej odkrecenie czesto graniczy z cudem- Wystarczy do tego celu kopniak, a w wersji guzikowej mozna pokrecic kolem na biegu. Powodzenia.
Pozdr
Jarecki [KenLee] + Mecha-Orange EXC 400

Data: 2009-06-25 15:44:37
Autor: Rafał Tomaszewski
DR 350 regulacja zaworów

Użytkownik "Jarecki [KenLee]" <razmus@op.pl> napisał w wiadomości news:h1r1e2$ika$1mx1.internetia.pl...
BTW- nie ustawiaj tloka na znak na kole (jest ciut oszukany),

a na ile jest oszukany aby robiło to róznice?

pytam z ciekawości bo czasem mam jakąś deerke do przeregulowania u mnie na stołku

pozdrawiam
rafał
450exc

Data: 2009-06-26 11:50:01
Autor: Jarecki [KenLee]
DR 350 regulacja zaworów
Użytkownik "Rafał Tomaszewski"  napisał

a na ile jest oszukany aby robiło to róznice?

*** Niewiele- ale lekka niedokladnosc powoduje ze zaczyna podpierac zawory, tam gdzie jeszcze wg znaku nie powinno i jak sie w tym momencie bezrefleksyjnie zrobi luz "ksiazkowy", to efekcie uzyskuje sie klepaka, bo okazuje sie on za duzy.
Pozdr
Jarecki [KenLee]

Data: 2009-06-26 11:58:11
Autor: Kefir
DR 350 regulacja zaworów
Elou!
"Jarecki [KenLee]" <razmus@op.pl> wrote in message news:h2268i$4ga$1mx1.internetia.pl...
Użytkownik "Rafał Tomaszewski"  napisał

a na ile jest oszukany aby robiło to róznice?

*** Niewiele- ale lekka niedokladnosc powoduje ze zaczyna podpierac zawory, tam gdzie jeszcze wg znaku nie powinno i jak sie w tym momencie bezrefleksyjnie zrobi luz "ksiazkowy", to efekcie uzyskuje sie klepaka, bo okazuje sie on za duzy.

Poprosze jeszcze raz: sprawdzasz luz zaworowy na jakies znaki zamiast "odprowadzic" krzywki jak najdalej od trzonka? Czy wlasnie takie ustawienie walka nie daje pewnosci i trzeba sie podpierac znakami? Przepraszam, to nie napasc, chcialbym sie doksztalcic.

--
Pozdrawiam, Artu / Kef & padaki 955 / 660
Znajdowanie slabych punktow jest moja najmocniejsza strona
FAQ: http://www.riders.pl/wacko/wakka.php?wakka=MotocykloweFAQ&v=qvj
NETYKIETA: http://www.grush.one.pl/article.php?id=netykieta

Data: 2009-06-26 12:24:36
Autor: Jarecki [KenLee]
DR 350 regulacja zaworów
Uzytkownik "Kefir" napisal

Poprosze jeszcze raz: sprawdzasz luz zaworowy na jakies znaki zamiast "odprowadzic" krzywki jak najdalej od trzonka? Czy wlasnie takie ustawienie walka nie daje pewnosci i trzeba sie podpierac znakami? Przepraszam, to nie napasc, chcialbym sie doksztalcic.

*** Lepiej sie nie doksztalcaj- ja tez chcialem i stad moje uwagi. Procedura z ktorej lekko podrwiwasz jest opisana jako obowiazujaca w serwisowce Suzuki:

1.Spuscic olej z ukladu
2.Odkercic rewizje w deklu i ustawic GMP na znak na kole.
3.Wyregulowac luz
4.Obrocic walem i sprawdzic jeszcze raz
5.Zalac olej

Jak dostalem pierwszy raz w rece DR-a i serwisowke, to pomyslalem, ze w tej metodzie moze i co lepszego jest, a ja gupi prostak zawsze zle robilem i poprobowalem sobie. Nie czailem po co spuszczac olej, ale jak sprobowalem zlokalizowac jakikolwiek znak na zapapranym kole, to skumalem :) I tak zmienialem oliwe, no to spuscilem. Po dluzszej chwili macania wyczailem ze cos nie tak jest z tym ustawieniem, jeblem serwisowke w kat i zrobilem to po swojemu. Potem trafil mi w rece jeszcze jeden egzemplarz ewidentnie ustawiany "ksiazkowo", a trzeci nabyl w Niemcowni znany mi grupowicz. Zreszta za dobre pieniadze, bo szkop byl przekonany, ze "ventile klappern" same z siebie. Stad powtarzam- moje uwagi dotycza tych ktorzy chca pozostac w zgodzie z serwisowka, bo to akurat nie jest dobry pomysl.
Pozdr
Jarecki [KenLee] + Mecha -Orange EXC 400

Data: 2009-06-26 12:33:16
Autor: Kefir
DR 350 regulacja zaworów
Elou!
"Jarecki [KenLee]" <razmus@op.pl> wrote in message news:h2289e$mbe$1mx1.internetia.pl...
Uzytkownik "Kefir" napisal

Poprosze jeszcze raz: sprawdzasz luz zaworowy na jakies znaki zamiast "odprowadzic" krzywki jak najdalej od trzonka? Czy wlasnie takie ustawienie walka nie daje pewnosci i trzeba sie podpierac znakami? Przepraszam, to nie napasc, chcialbym sie doksztalcic.

*** Lepiej sie nie doksztalcaj- ja tez chcialem i stad moje uwagi. Procedura z ktorej lekko podrwiwasz jest opisana jako obowiazujaca w serwisowce Suzuki:

1.Spuscic olej z ukladu
2.Odkercic rewizje w deklu i ustawic GMP na znak na kole.
3.Wyregulowac luz
4.Obrocic walem i sprawdzic jeszcze raz
5.Zalac olej

Jak dostalem pierwszy raz w rece DR-a i serwisowke, to pomyslalem, ze w tej metodzie moze i co lepszego jest, a ja gupi prostak zawsze zle robilem i poprobowalem sobie.

Dzieki. Nie podrwiwam absolimou. W nadziei na oswiecenie prostaczka technicznego czytam kazdy manual jaki mi wpadnie w rece. Raz trafilem nawet na kwity od rosyjskiego noktowizora (wojskowego), moze nie Dostojewski ale naprawde pasjonujaca lektura ;)
A rysunki ze starych dokumentacji: sam miod!

--
Pozdrawiam, Artu / Kef & padaki 955 / 660
Znajdowanie slabych punktow jest moja najmocniejsza strona
FAQ: http://www.riders.pl/wacko/wakka.php?wakka=MotocykloweFAQ&v=qvj
NETYKIETA: http://www.grush.one.pl/article.php?id=netykieta

Data: 2009-06-26 13:03:11
Autor: Kamil Nowak 'Amil'
DR 350 regulacja zaworów
Jarecki [KenLee] napisał(a):
Potem trafil mi w rece jeszcze jeden egzemplarz ewidentnie ustawiany "ksiazkowo",

Wtedy nie wiedziales, ale teraz juz wiesz, ze ten egzemplarz mial przestawiony rozrzad o zabka :)
Kurwa niemiecki debil mial tego deera...


--
Kamil Nowak 'Amil'
_motory_ pijadzio i susuki
Krakuf

Data: 2009-06-26 14:03:23
Autor: Jarecki [KenLee]
DR 350 regulacja zaworów
Użytkownik "Kamil Nowak 'Amil'" napisał

Wtedy nie wiedziales, ale teraz juz wiesz, ze ten egzemplarz mial przestawiony rozrzad o zabka :)

*** No :) Ale za to jak wsadzilem lapki to przestal klepac :) A inksza charakterystyke zrzucilem na karb Arrowa- szed do pionu z gazu z dwojki, pakedwadziescia lecial, to sie nie przypierdalalem- Iwonie pasowalo :)

Kurwa niemiecki debil mial tego deera...

*** Niech sie Szymek i Szwagier ciesza ze wczesniej obczailem, co szkop z tylnym kolem zrobil, bo by bylo ze krzywe motury sprzedaje :)
Pozdr
Jarecki [KenLee] + Mecha-Orange EXC 400

Data: 2009-06-26 12:57:37
Autor: de Fresz
DR 350 regulacja zaworów
On 2009-06-26 11:58:11 +0200, "Kefir" <kefir_spamfe_@riders.pl> said:

*** Niewiele- ale lekka niedokladnosc powoduje ze zaczyna podpierac zawory, tam gdzie jeszcze wg znaku nie powinno i jak sie w tym momencie bezrefleksyjnie zrobi luz "ksiazkowy", to efekcie uzyskuje sie klepaka, bo okazuje sie on za duzy.

Poprosze jeszcze raz: sprawdzasz luz zaworowy na jakies znaki zamiast "odprowadzic" krzywki jak najdalej od trzonka? Czy wlasnie takie ustawienie walka nie daje pewnosci i trzeba sie podpierac znakami? Przepraszam, to nie napasc, chcialbym sie doksztalcic.

To ja Ci jeszcze napiszę, tak w ramach dokształcania ;-) że w niektórych motocyklach nie zobaczysz wałków, bo przez okna rewizyjne ich nie widać - np. w LC4 (i innych KTM-ach), zdaje się w DR350 też jest podobnie.


--
Pozdrawiam

Sebastian
Hunda Sewen Ffy und Czarny Ciongnik El-Ce-Cztery
Kawa GT550 na wydaniu nieustajaco

Data: 2009-06-26 14:01:46
Autor: Kefir
DR 350 regulacja zaworów
Elou!
"de Fresz" <defresz@nospam.o2.pl> wrote in message news:h229j1$4oi$1inews.gazeta.pl...
On 2009-06-26 11:58:11 +0200, "Kefir" <kefir_spamfe_@riders.pl> said:

*** Niewiele- ale lekka niedokladnosc powoduje ze zaczyna podpierac zawory, tam gdzie jeszcze wg znaku nie powinno i jak sie w tym momencie bezrefleksyjnie zrobi luz "ksiazkowy", to efekcie uzyskuje sie klepaka, bo okazuje sie on za duzy.

Poprosze jeszcze raz: sprawdzasz luz zaworowy na jakies znaki zamiast "odprowadzic" krzywki jak najdalej od trzonka? Czy wlasnie takie ustawienie walka nie daje pewnosci i trzeba sie podpierac znakami? Przepraszam, to nie napasc, chcialbym sie doksztalcic.

To ja Ci jeszcze napiszę, tak w ramach dokształcania ;-) że w niektórych motocyklach nie zobaczysz wałków, bo przez okna rewizyjne ich nie widać [...]

I to jest clue. Dzieki.

--
Pozdrawiam, Artu / Kef & padaki 955 / 660
Znajdowanie slabych punktow jest moja najmocniejsza strona
FAQ: http://www.riders.pl/wacko/wakka.php?wakka=MotocykloweFAQ&v=qvj
NETYKIETA: http://www.grush.one.pl/article.php?id=netykieta

Data: 2009-06-26 14:35:08
Autor: de Fresz
DR 350 regulacja zaworów
On 2009-06-26 14:01:46 +0200, "Kefir" <kefir_spamfe_@riders.pl> said:

Poprosze jeszcze raz: sprawdzasz luz zaworowy na jakies znaki zamiast "odprowadzic" krzywki jak najdalej od trzonka? Czy wlasnie takie ustawienie walka nie daje pewnosci i trzeba sie podpierac znakami? Przepraszam, to nie napasc, chcialbym sie doksztalcic.

To ja Ci jeszcze napiszę, tak w ramach dokształcania ;-) że w niektórych motocyklach nie zobaczysz wałków, bo przez okna rewizyjne ich nie widać [...]

Się jeszcze sam poprawię: _wałka_ - bo we wspomnianych endurakach jest OHC, a więc tylko jeden.
Swoją drogą tak mnie właśnie tknęło, może ktoś wie - czy jest jakaś ścisła korelacja OHC-śrubki, DOHC-płytki?


I to jest clue.

To jeszcze tak po juznetowemu: "clou", przynajmniej jeśli idzie francuskiego "goździka" ;-)


--
Pozdrawiam

Sebastian z misją edukacyjną ;-)

Hunda Sewen Ffy und Czarny Ciongnik El-Ce-Cztery
Kawa GT550 na wydaniu nieustajaco

Data: 2009-06-26 14:55:53
Autor: Jarecki [KenLee]
DR 350 regulacja zaworów

Użytkownik "de Fresz"  napisał

Swoją drogą tak mnie właśnie tknęło, może ktoś wie - czy jest jakaś ścisła korelacja OHC-śrubki, DOHC-płytki?

*** Scislej nie ma, vide nowe EXC-R: OHC i plytki oraz stary GSX 1100 F: DOHC i srubki. Ale tak jak piszesz jest wlasnie najczesciej.
Pozdr
Jarecki [KenLee] + Mecha-Orange EXC 400

Data: 2009-06-26 15:24:51
Autor: Kuczu
DR 350 regulacja zaworów
Jarecki [KenLee] pisze:

*** Scislej nie ma, vide nowe EXC-R: OHC i plytki oraz stary GSX 1100 F: DOHC i srubki. Ale tak jak piszesz jest wlasnie najczesciej.

Inaczej: w OHC glownie srubki, plytki to rzadkosc
w DOHC jest dowolnosc ale im nowszy silnik, bardziej "kompaktowy", tym czesciej szklanki i plytki. Stosowanie plytek zmniejsza znaczaco ilosc elementow ruchomych w ukladzie, a co za tym idzie jego rozmiary i niezawodnosc.


--
Kuczu

LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !!
Harley Davidson FXR-C 666 Edition
www.bikepics.com/members/kuczu/87fxr/

Data: 2009-06-26 15:12:59
Autor: Leszek Karlik
DR 350 regulacja zaworów
On Fri, 26 Jun 2009 14:35:08 +0200, de Fresz <defresz@nospam.o2.pl> wrote:

[...]
Swoją drogą tak mnie właśnie tknęło, może ktoś wie - czy jest jakaś  ścisła korelacja OHC-śrubki, DOHC-płytki?

Moja NTVka to DOHC na śrubki :-)

--
Leszek 'Leslie' Karlik
NTV 650

Data: 2009-06-26 14:55:49
Autor: Jacot
DR 350 regulacja zaworów
"Jarecki [KenLee]" <razmus@op.pl> wrote:

*** Niewiele- ale lekka niedokladnosc powoduje ze zaczyna podpierac zawory, tam gdzie jeszcze wg znaku nie powinno i jak sie w tym momencie bezrefleksyjnie zrobi luz "ksiazkowy", to efekcie uzyskuje sie klepaka, bo okazuje sie on za duzy.

A Zes mie natchnal. Dziekuje:)

--
Pozdrowionka
Jacot M10
http://www.junak.riders.pl/
http://www.jacot.ath.cx/

Data: 2009-06-26 15:02:59
Autor: Jarecki [KenLee]
DR 350 regulacja zaworów
Uzytkownik "Jacot" napisal

A Zes mie natchnal. Dziekuje:)

*** Alezenibyja? Nie rozumiem :) No chyba ze stwierdziles, ze jak sie to czyta, to pozostaje sie jedynie napic :)
Pozdr
Jarecki [KenLee] + Mecha-Orange EXC 400

Data: 2009-06-26 15:24:09
Autor: Jacot
DR 350 regulacja zaworów
"Jarecki [KenLee]" <razmus@op.pl> wrote:

*** Alezenibyja? Nie rozumiem :) No chyba ze stwierdziles, ze jak sie to czyta, to pozostaje sie jedynie napic :)

Napic mozna sie zawsze a nawet nalezy:)
Mie chodzilo o to, ze zawsze mi intrygowalo dlaczego ogol znanych mi
DR 'klapern ventilen" i nie bardzo mie przekonywalo, ze ten typ tak
ma. No a zadnego jakos nie robilem dotad;)

--
Pozdrowionka
Jacot M10
http://www.junak.riders.pl/
http://www.jacot.ath.cx/

Data: 2009-06-25 15:55:07
Autor: de Fresz
DR 350 regulacja zaworów
On 2009-06-23 18:44:53 +0200, "Jarecki [KenLee]" <razmus@op.pl> said:

BTW- nie ustawiaj tloka
na znak na kole (jest ciut oszukany), tylko na polozenie dzwigienek, albo
jak nie czaisz, to umiesc cos delikatnie w otworze swiecy, w charakterze
czujnika polozenia tloka, tylko nic ostrego ani lamliwego, bo mozesz miec
potem duzy problem.

Dla nie-czających lepszą metodą może być ustawianie luzów parami (osobno wydech, osobno ssące), bez zabawy z szukaniem właściwego GMP.


--
Pozdrawiam

Sebastian
Hunda Sewen Ffy und Czarny Ciongnik El-Ce-Cztery
Kawa GT550 na wydaniu nieustajaco

Data: 2009-06-25 11:39:42
Autor: Nikanor
DR 350 regulacja zaworów
On 25 Cze, 15:55, de Fresz <defr...@nospam.o2.pl> wrote:
Dla nie-czających lepszą metodą może być ustawianie luzów parami
(osobno wydech, osobno ssące), bez zabawy z szukaniem właściwego GMP.

Ale metoda Jareckiego z włożeniem jakiegoś liniału do otworu świecy
wydaje się genialnie prosta. Pozostaje tylko nie pomylić suwów :))

--
Nikanor

Data: 2009-06-26 08:56:40
Autor: de Fresz
DR 350 regulacja zaworów
On 2009-06-25 20:39:42 +0200, Nikanor <pawel.dondzillo@gmail.com> said:

On 25 Cze, 15:55, de Fresz <defr...@nospam.o2.pl> wrote:
Dla nie-czających lepszą metodą może być ustawianie luzów par
ami
(osobno wydech, osobno ssące), bez zabawy z szukaniem właściwego GM
P.

Ale metoda Jareckiego z włożeniem jakiegoś liniału do otworu świe
cy
wydaje się genialnie prosta. Pozostaje tylko nie pomylić suwów :))

No właśnie, nie pomylić. W Twoim przypadku, przy rozrządzie na śrubkach IMHO nie ma co się bawić w szukanie GMP - prościej i wygodniej jest to zrobić parami. To nie np. DRZ, gdzie żeby dobrać się do płytek trzeba ściągnąć oba wałki i wtedy znalezienie właściwego GMP jest niezbędne.
Zdaje się masz wersję z kopajką, więc nawet świecy nie musisz wykręcać, nie wspominając o tym, że wkładanie czegoś do cylindra mnie osobiście napawa pewną niechęcią.


--
Pozdrawiam

Sebastian
Hunda Sewen Ffy und Czarny Ciongnik El-Ce-Cztery
Kawa GT550 na wydaniu nieustajaco

Data: 2009-06-26 11:59:25
Autor: Jarecki [KenLee]
DR 350 regulacja zaworów
Użytkownik "de Fresz"  napisał

Dla nie-czających lepszą metodą może być ustawianie luzów parami (osobno wydech, osobno ssące), bez zabawy z szukaniem właściwego GMP.

*** Jak komu wygodniej. Moja uwaga dotyczyla "ksiazkowej" procedury, czyli z GMP i jesli ktos chce wlasnie nia sie posilkowac, to jest to jakis tam tip. Ani najlepszy ani najgorszy ale skuteczny.
Pozdr
Jarecki [KenLee] + Mecha-Orange EXC 400

DR 350 regulacja zaworów

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona