Data: 2009-06-23 07:28:00 | |
Autor: Nikanor | |
DR 350 regulacja zaworów | |
Czy ktoś ma sprawdzony patent na narzędzie do regulacji zaworów w
DR350, czy trzeba nabyć ten suzukowy specklucz? -- Nikanor |
|
Data: 2009-06-23 18:44:53 | |
Autor: Jarecki [KenLee] | |
DR 350 regulacja zaworów | |
Użytkownik "Nikanor" napisał:
Czy ktoś ma sprawdzony patent na narzędzie do regulacji zaworów w DR350, czy trzeba nabyć ten suzukowy specklucz? *** Jesli chodzi Ci o mala nasadke na kwadrat do krecenia srubami kasujacymi luz, to zadnych patentow nie trzeba tylko odrobine precyzji. Nakretke luzujesz i zakontrowujesz zwyklym kluczem- bodajze 10 jesli mnie skleroza nie myli. Po odkontrowaniu, sruba krecisz szczypcami, peseta, czy czym Ci tam wygodnie. Do lekkiego zakontrowania przytrzymujesz szczypcami, albo po prostu cofasz o okolo 1/8 obrotu od pozadanago polozenia i przy kontrowaniu Ci sie ladnie uklada, ale to wymaga odrobine wprawy. BTW- nie ustawiaj tloka na znak na kole (jest ciut oszukany), tylko na polozenie dzwigienek, albo jak nie czaisz, to umiesc cos delikatnie w otworze swiecy, w charakterze czujnika polozenia tloka, tylko nic ostrego ani lamliwego, bo mozesz miec potem duzy problem. Do krecenia walem nie musisz uzywac rewizji w lewej pokrywie, bo i tak jej odkrecenie czesto graniczy z cudem- Wystarczy do tego celu kopniak, a w wersji guzikowej mozna pokrecic kolem na biegu. Powodzenia. Pozdr Jarecki [KenLee] + Mecha-Orange EXC 400 |
|
Data: 2009-06-25 15:44:37 | |
Autor: Rafał Tomaszewski | |
DR 350 regulacja zaworów | |
Użytkownik "Jarecki [KenLee]" <razmus@op.pl> napisał w wiadomości news:h1r1e2$ika$1mx1.internetia.pl... BTW- nie ustawiaj tloka na znak na kole (jest ciut oszukany), a na ile jest oszukany aby robiło to róznice? pytam z ciekawości bo czasem mam jakąś deerke do przeregulowania u mnie na stołku pozdrawiam rafał 450exc |
|
Data: 2009-06-26 11:50:01 | |
Autor: Jarecki [KenLee] | |
DR 350 regulacja zaworów | |
Użytkownik "Rafał Tomaszewski" napisał
a na ile jest oszukany aby robiło to róznice? *** Niewiele- ale lekka niedokladnosc powoduje ze zaczyna podpierac zawory, tam gdzie jeszcze wg znaku nie powinno i jak sie w tym momencie bezrefleksyjnie zrobi luz "ksiazkowy", to efekcie uzyskuje sie klepaka, bo okazuje sie on za duzy. Pozdr Jarecki [KenLee] |
|
Data: 2009-06-26 11:58:11 | |
Autor: Kefir | |
DR 350 regulacja zaworów | |
Elou!
"Jarecki [KenLee]" <razmus@op.pl> wrote in message news:h2268i$4ga$1mx1.internetia.pl... Użytkownik "Rafał Tomaszewski" napisał Poprosze jeszcze raz: sprawdzasz luz zaworowy na jakies znaki zamiast "odprowadzic" krzywki jak najdalej od trzonka? Czy wlasnie takie ustawienie walka nie daje pewnosci i trzeba sie podpierac znakami? Przepraszam, to nie napasc, chcialbym sie doksztalcic. -- Pozdrawiam, Artu / Kef & padaki 955 / 660 Znajdowanie slabych punktow jest moja najmocniejsza strona FAQ: http://www.riders.pl/wacko/wakka.php?wakka=MotocykloweFAQ&v=qvj NETYKIETA: http://www.grush.one.pl/article.php?id=netykieta |
|
Data: 2009-06-26 12:24:36 | |
Autor: Jarecki [KenLee] | |
DR 350 regulacja zaworów | |
Uzytkownik "Kefir" napisal
Poprosze jeszcze raz: sprawdzasz luz zaworowy na jakies znaki zamiast "odprowadzic" krzywki jak najdalej od trzonka? Czy wlasnie takie ustawienie walka nie daje pewnosci i trzeba sie podpierac znakami? Przepraszam, to nie napasc, chcialbym sie doksztalcic. *** Lepiej sie nie doksztalcaj- ja tez chcialem i stad moje uwagi. Procedura z ktorej lekko podrwiwasz jest opisana jako obowiazujaca w serwisowce Suzuki: 1.Spuscic olej z ukladu 2.Odkercic rewizje w deklu i ustawic GMP na znak na kole. 3.Wyregulowac luz 4.Obrocic walem i sprawdzic jeszcze raz 5.Zalac olej Jak dostalem pierwszy raz w rece DR-a i serwisowke, to pomyslalem, ze w tej metodzie moze i co lepszego jest, a ja gupi prostak zawsze zle robilem i poprobowalem sobie. Nie czailem po co spuszczac olej, ale jak sprobowalem zlokalizowac jakikolwiek znak na zapapranym kole, to skumalem :) I tak zmienialem oliwe, no to spuscilem. Po dluzszej chwili macania wyczailem ze cos nie tak jest z tym ustawieniem, jeblem serwisowke w kat i zrobilem to po swojemu. Potem trafil mi w rece jeszcze jeden egzemplarz ewidentnie ustawiany "ksiazkowo", a trzeci nabyl w Niemcowni znany mi grupowicz. Zreszta za dobre pieniadze, bo szkop byl przekonany, ze "ventile klappern" same z siebie. Stad powtarzam- moje uwagi dotycza tych ktorzy chca pozostac w zgodzie z serwisowka, bo to akurat nie jest dobry pomysl. Pozdr Jarecki [KenLee] + Mecha -Orange EXC 400 |
|
Data: 2009-06-26 12:33:16 | |
Autor: Kefir | |
DR 350 regulacja zaworów | |
Elou!
"Jarecki [KenLee]" <razmus@op.pl> wrote in message news:h2289e$mbe$1mx1.internetia.pl... Uzytkownik "Kefir" napisal Dzieki. Nie podrwiwam absolimou. W nadziei na oswiecenie prostaczka technicznego czytam kazdy manual jaki mi wpadnie w rece. Raz trafilem nawet na kwity od rosyjskiego noktowizora (wojskowego), moze nie Dostojewski ale naprawde pasjonujaca lektura ;) A rysunki ze starych dokumentacji: sam miod! -- Pozdrawiam, Artu / Kef & padaki 955 / 660 Znajdowanie slabych punktow jest moja najmocniejsza strona FAQ: http://www.riders.pl/wacko/wakka.php?wakka=MotocykloweFAQ&v=qvj NETYKIETA: http://www.grush.one.pl/article.php?id=netykieta |
|
Data: 2009-06-26 13:03:11 | |
Autor: Kamil Nowak 'Amil' | |
DR 350 regulacja zaworów | |
Jarecki [KenLee] napisał(a):
Potem trafil mi w rece jeszcze jeden egzemplarz ewidentnie ustawiany "ksiazkowo", Wtedy nie wiedziales, ale teraz juz wiesz, ze ten egzemplarz mial przestawiony rozrzad o zabka :) Kurwa niemiecki debil mial tego deera... -- Kamil Nowak 'Amil' _motory_ pijadzio i susuki Krakuf |
|
Data: 2009-06-26 14:03:23 | |
Autor: Jarecki [KenLee] | |
DR 350 regulacja zaworów | |
Użytkownik "Kamil Nowak 'Amil'" napisał
Wtedy nie wiedziales, ale teraz juz wiesz, ze ten egzemplarz mial przestawiony rozrzad o zabka :) *** No :) Ale za to jak wsadzilem lapki to przestal klepac :) A inksza charakterystyke zrzucilem na karb Arrowa- szed do pionu z gazu z dwojki, pakedwadziescia lecial, to sie nie przypierdalalem- Iwonie pasowalo :) Kurwa niemiecki debil mial tego deera... *** Niech sie Szymek i Szwagier ciesza ze wczesniej obczailem, co szkop z tylnym kolem zrobil, bo by bylo ze krzywe motury sprzedaje :) Pozdr Jarecki [KenLee] + Mecha-Orange EXC 400 |
|
Data: 2009-06-26 12:57:37 | |
Autor: de Fresz | |
DR 350 regulacja zaworów | |
On 2009-06-26 11:58:11 +0200, "Kefir" <kefir_spamfe_@riders.pl> said:
*** Niewiele- ale lekka niedokladnosc powoduje ze zaczyna podpierac zawory, tam gdzie jeszcze wg znaku nie powinno i jak sie w tym momencie bezrefleksyjnie zrobi luz "ksiazkowy", to efekcie uzyskuje sie klepaka, bo okazuje sie on za duzy. To ja Ci jeszcze napiszę, tak w ramach dokształcania ;-) że w niektórych motocyklach nie zobaczysz wałków, bo przez okna rewizyjne ich nie widać - np. w LC4 (i innych KTM-ach), zdaje się w DR350 też jest podobnie. -- Pozdrawiam Sebastian Hunda Sewen Ffy und Czarny Ciongnik El-Ce-Cztery Kawa GT550 na wydaniu nieustajaco |
|
Data: 2009-06-26 14:01:46 | |
Autor: Kefir | |
DR 350 regulacja zaworów | |
Elou!
"de Fresz" <defresz@nospam.o2.pl> wrote in message news:h229j1$4oi$1inews.gazeta.pl... On 2009-06-26 11:58:11 +0200, "Kefir" <kefir_spamfe_@riders.pl> said: I to jest clue. Dzieki. -- Pozdrawiam, Artu / Kef & padaki 955 / 660 Znajdowanie slabych punktow jest moja najmocniejsza strona FAQ: http://www.riders.pl/wacko/wakka.php?wakka=MotocykloweFAQ&v=qvj NETYKIETA: http://www.grush.one.pl/article.php?id=netykieta |
|
Data: 2009-06-26 14:35:08 | |
Autor: de Fresz | |
DR 350 regulacja zaworów | |
On 2009-06-26 14:01:46 +0200, "Kefir" <kefir_spamfe_@riders.pl> said:
Poprosze jeszcze raz: sprawdzasz luz zaworowy na jakies znaki zamiast "odprowadzic" krzywki jak najdalej od trzonka? Czy wlasnie takie ustawienie walka nie daje pewnosci i trzeba sie podpierac znakami? Przepraszam, to nie napasc, chcialbym sie doksztalcic. Się jeszcze sam poprawię: _wałka_ - bo we wspomnianych endurakach jest OHC, a więc tylko jeden. Swoją drogą tak mnie właśnie tknęło, może ktoś wie - czy jest jakaś ścisła korelacja OHC-śrubki, DOHC-płytki? I to jest clue. To jeszcze tak po juznetowemu: "clou", przynajmniej jeśli idzie francuskiego "goździka" ;-) -- Pozdrawiam Sebastian z misją edukacyjną ;-) Hunda Sewen Ffy und Czarny Ciongnik El-Ce-Cztery Kawa GT550 na wydaniu nieustajaco |
|
Data: 2009-06-26 14:55:53 | |
Autor: Jarecki [KenLee] | |
DR 350 regulacja zaworów | |
Użytkownik "de Fresz" napisał Swoją drogą tak mnie właśnie tknęło, może ktoś wie - czy jest jakaś ścisła korelacja OHC-śrubki, DOHC-płytki? *** Scislej nie ma, vide nowe EXC-R: OHC i plytki oraz stary GSX 1100 F: DOHC i srubki. Ale tak jak piszesz jest wlasnie najczesciej. Pozdr Jarecki [KenLee] + Mecha-Orange EXC 400 |
|
Data: 2009-06-26 15:24:51 | |
Autor: Kuczu | |
DR 350 regulacja zaworów | |
Jarecki [KenLee] pisze:
*** Scislej nie ma, vide nowe EXC-R: OHC i plytki oraz stary GSX 1100 F: DOHC i srubki. Ale tak jak piszesz jest wlasnie najczesciej. Inaczej: w OHC glownie srubki, plytki to rzadkosc w DOHC jest dowolnosc ale im nowszy silnik, bardziej "kompaktowy", tym czesciej szklanki i plytki. Stosowanie plytek zmniejsza znaczaco ilosc elementow ruchomych w ukladzie, a co za tym idzie jego rozmiary i niezawodnosc. -- Kuczu LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !! Harley Davidson FXR-C 666 Edition www.bikepics.com/members/kuczu/87fxr/ |
|
Data: 2009-06-26 15:12:59 | |
Autor: Leszek Karlik | |
DR 350 regulacja zaworów | |
On Fri, 26 Jun 2009 14:35:08 +0200, de Fresz <defresz@nospam.o2.pl> wrote:
[...] Swoją drogą tak mnie właśnie tknęło, może ktoś wie - czy jest jakaś ścisła korelacja OHC-śrubki, DOHC-płytki? Moja NTVka to DOHC na śrubki :-) -- Leszek 'Leslie' Karlik NTV 650 |
|
Data: 2009-06-26 14:55:49 | |
Autor: Jacot | |
DR 350 regulacja zaworów | |
"Jarecki [KenLee]" <razmus@op.pl> wrote:
*** Niewiele- ale lekka niedokladnosc powoduje ze zaczyna podpierac zawory, tam gdzie jeszcze wg znaku nie powinno i jak sie w tym momencie bezrefleksyjnie zrobi luz "ksiazkowy", to efekcie uzyskuje sie klepaka, bo okazuje sie on za duzy. A Zes mie natchnal. Dziekuje:) -- Pozdrowionka Jacot M10 http://www.junak.riders.pl/ http://www.jacot.ath.cx/ |
|
Data: 2009-06-26 15:02:59 | |
Autor: Jarecki [KenLee] | |
DR 350 regulacja zaworów | |
Uzytkownik "Jacot" napisal
A Zes mie natchnal. Dziekuje:) *** Alezenibyja? Nie rozumiem :) No chyba ze stwierdziles, ze jak sie to czyta, to pozostaje sie jedynie napic :) Pozdr Jarecki [KenLee] + Mecha-Orange EXC 400 |
|
Data: 2009-06-26 15:24:09 | |
Autor: Jacot | |
DR 350 regulacja zaworów | |
"Jarecki [KenLee]" <razmus@op.pl> wrote:
*** Alezenibyja? Nie rozumiem :) No chyba ze stwierdziles, ze jak sie to czyta, to pozostaje sie jedynie napic :) Napic mozna sie zawsze a nawet nalezy:) Mie chodzilo o to, ze zawsze mi intrygowalo dlaczego ogol znanych mi DR 'klapern ventilen" i nie bardzo mie przekonywalo, ze ten typ tak ma. No a zadnego jakos nie robilem dotad;) -- Pozdrowionka Jacot M10 http://www.junak.riders.pl/ http://www.jacot.ath.cx/ |
|
Data: 2009-06-25 15:55:07 | |
Autor: de Fresz | |
DR 350 regulacja zaworów | |
On 2009-06-23 18:44:53 +0200, "Jarecki [KenLee]" <razmus@op.pl> said:
BTW- nie ustawiaj tloka Dla nie-czających lepszą metodą może być ustawianie luzów parami (osobno wydech, osobno ssące), bez zabawy z szukaniem właściwego GMP. -- Pozdrawiam Sebastian Hunda Sewen Ffy und Czarny Ciongnik El-Ce-Cztery Kawa GT550 na wydaniu nieustajaco |
|
Data: 2009-06-25 11:39:42 | |
Autor: Nikanor | |
DR 350 regulacja zaworów | |
On 25 Cze, 15:55, de Fresz <defr...@nospam.o2.pl> wrote:
Dla nie-czających lepszą metodą może być ustawianie luzów parami Ale metoda Jareckiego z włożeniem jakiegoś liniału do otworu świecy wydaje się genialnie prosta. Pozostaje tylko nie pomylić suwów :)) -- Nikanor |
|
Data: 2009-06-26 08:56:40 | |
Autor: de Fresz | |
DR 350 regulacja zaworów | |
On 2009-06-25 20:39:42 +0200, Nikanor <pawel.dondzillo@gmail.com> said:
On 25 Cze, 15:55, de Fresz <defr...@nospam.o2.pl> wrote: No właśnie, nie pomylić. W Twoim przypadku, przy rozrządzie na śrubkach IMHO nie ma co się bawić w szukanie GMP - prościej i wygodniej jest to zrobić parami. To nie np. DRZ, gdzie żeby dobrać się do płytek trzeba ściągnąć oba wałki i wtedy znalezienie właściwego GMP jest niezbędne. Zdaje się masz wersję z kopajką, więc nawet świecy nie musisz wykręcać, nie wspominając o tym, że wkładanie czegoś do cylindra mnie osobiście napawa pewną niechęcią. -- Pozdrawiam Sebastian Hunda Sewen Ffy und Czarny Ciongnik El-Ce-Cztery Kawa GT550 na wydaniu nieustajaco |
|
Data: 2009-06-26 11:59:25 | |
Autor: Jarecki [KenLee] | |
DR 350 regulacja zaworów | |
Użytkownik "de Fresz" napisał
Dla nie-czających lepszą metodą może być ustawianie luzów parami (osobno wydech, osobno ssące), bez zabawy z szukaniem właściwego GMP. *** Jak komu wygodniej. Moja uwaga dotyczyla "ksiazkowej" procedury, czyli z GMP i jesli ktos chce wlasnie nia sie posilkowac, to jest to jakis tam tip. Ani najlepszy ani najgorszy ale skuteczny. Pozdr Jarecki [KenLee] + Mecha-Orange EXC 400 |