Data: 2009-04-21 20:39:50 | |
Autor: Oniet | |
DR-Z 400 SM a SR-Z 400 (E) | |
Jaka jest różnica między SuperMoto a enduro DR-Z 400?. Czy tylko opony i nastawy
zawiechy (wiem, że wersja E ma 50 KM, a zwykłe ok. 43 KM) ??? Były zdaje się trzy wersje: DR-Z 400 DR-Z 400 E DR-Z 400 SM Czym one się różnią ? Czy SuperMoto można łatwo i tanio zamienić w enduro ? Czy gra nie warta świeczki? Oniet -- |
|
Data: 2009-04-21 14:14:00 | |
Autor: WIR | |
DR-Z 400 SM a SR-Z 400 (E) | |
On 21 Kwi, 20:39, "Oniet" <oniet0WYTNI...@onet.eu> wrote:
Jaka jest różnica między SuperMoto a enduro DR-Z 400?. Czy tylko opony i nastawy Jest jeszcze na pewno DR-Z 400 S - czyli najbardziej podstawowa wersja enduro. SM ma twardsze zawieszenie z mniejszym skokiem, widelec upside-down, inne zestopniowanie skrzyni. Wersja E jest z tego zestawu najmocniejsza - niby ten sam silnik ale inny gaznik, inny uklad wydechowy - 50KM zamiast 40 (i chyba 50Nm momentu zamiast 40Nm ktore mam w SM i ktore jest w wersji S). Czy SuperMoto można łatwo i tanio zamienić w enduro ? Czy gra nie warta świeczki? niby sie da - bo wersja SM od wersji S sie tak bardzo nie rozni - ale mi by sie chyba nie chcialo z tym pierdzielic. Z tego co czytalem na grupie i w innych miejscach - zabawa bez sensu. Lepiej sobie na bloto oddzielny sprzet kupic, albo zeby bylo taniej, kupic wersje S i po prostu opony jakies w miare uniwersalne zalozyc, a nie mega klocki na blocko - wtedy nigdzie nie pojedzie super - ale wszedzie pojedzie jakos tam ok. WIR |
|
Data: 2009-04-22 12:59:55 | |
Autor: SiW | |
DR-Z 400 SM a SR-Z 400 (E) | |
Dzień Dobry,
W sumie przedpiscy napisali prawie wszystko. Od siebie dodam dwie rzeczy: Po pierwsze: http://forum.motocyklistow.pl/index.php?showtopic=84848&st=1380 tu masz chyba wszystko co po polsku napisano o DRZ Po angielsku masz jeszcze thumpertalk ale tamten watek ma długość megakosmiczną. Po drugie: agownoprawda ze sie nie da zmieniac kółek. Najzdrowiej: kupic wersje S i kółka supermoto. lub w wersji harkor kupić wersję E i kółka supermoto. Jesli założysz ze w tygodniu moto ma słuzyć jako transport do pracy/szkoły a w weekend ma słuzyć do wycieczek enduro typu: "pole las woda wieś nadszedł czas miotło nieś" da radę. czas zmiany kół przy założeniu ze zebatka jest taka sama to 20 minut. oczywiście masz tutaj zgniły kompromis czyli brak hamulców supermoto i przełożenie małoendurowe. Ale na spokojne pycianie po terenie szczególnie na poczatek wystarczy. Na zawody już niebardzo. I żeby nie było wiem co mówie bo robię to już od dwu lat -- |
|
Data: 2009-04-22 14:45:46 | |
Autor: Ibba | |
DR-Z 400 SM a SR-Z 400 (E) | |
Użytkownik "SiW" napisał w wiadomości agownoprawda ze sie nie da zmieniac kółek. Tutaj muszę powidizeć że wersja E (pomijając kwestię kół) słabo się nadaje do jazdy miejskiej... Braki w układzie chłodzenia mogą doprowadzić do zagotowania "wody". Ciągłe ruszanie i zatrzymywanie się na światłach oraz oczekiwanie na ich zmianę powoduje zamianę motocykla w parowóz (przetrenowane własnym organizmem) :) pozdro Ibba |
|
Data: 2009-04-21 20:48:59 | |
Autor: doomin13 | |
DR-Z 400 SM a SR-Z 400 (E) | |
sm ma upside-down
i jeszcze pare innych roznic -- pozdro, doomin13 |
|
Data: 2009-04-21 20:50:54 | |
Autor: Oniet | |
DR-Z 400 SM a SR-Z 400 (E) | |
sm ma upside-down Czyli w teren się nie nadaje raczej ? Sorry, lamer jestem i "upside-down" mi nic nie mówi. Oniet -- |
|
Data: 2009-04-21 21:16:14 | |
Autor: doomin13 | |
DR-Z 400 SM a SR-Z 400 (E) | |
oprocz tego co napial deFresz to jeszcze podcisnieniowy gaznik chyba mikuni
w S a w E i bez literki, keihin FCR w E jeszcze jest diodowa lampa bez stopu jak nie kitu homologacyjnego i mniej restrykcyjny tlumik i chyba tylna czesc ramy z alu i pewnie jeszcze pare roznic - nie wiem nie mam ani jednego ani drugiego :) a upside-down to inna technika lagi na dole zamiast na gorze i inne wady i zalety - pogooglaj bo dlugo by pisac ogolnie wszystkie nowoczesne enduro/cross maja upside'y z roznych przyczyn sztywnosc wieksza itd. ten zawias jaki jest w SM to pewnie ma mniejszy skok niz enduro ale nie znam danych po prostu w SM tak sie robi bo moto musi byc twardsze przy hamowaniu jak chcesz glownie do enduro to kup DRZ400E i nie zawracaj sobie glowy przerobkami bo i tak to nie dziala zeby to robic co jazde - jak chcesz wmiare uniwesalne to po prostu opony o uniwersalnym biezniku - to jedyne sensowne wyjscie -- pozdro, doomin13 smc660 |
|
Data: 2009-04-21 21:54:48 | |
Autor: Ibba | |
DR-Z 400 SM a SR-Z 400 (E) | |
Użytkownik "doomin13" <doomin13@go2.pl> napisał w wiadomości news:gsl4es$p5$1inews.gazeta.pl... sm ma upside-down a wersja E to niby jaki ma zawias? Różnic jest dość sporo między tymi wersjami. Silnik niby taki sam choć moduł zapłonowy DC-CDI ma inne mapy zapłonu. Wersja E posiada gaźnik mechaniczny Keihin z pompką przyspieszającą, dalsze różnice to wałki rozrządu - w mocniejszych wersjach zawory są mocniej uchylane. Inaczej jest rozwiązana sprawa dekompresatora. Wersja E nie posiada termostatu, wentylatora i czujnika temperatury, brak jest elektronicznego licznika, a w zamian otrzymujemy licznik motogodzin. "E" ma okrojoną instalację elektryczną. Z innych drobniejszych spraw to np. E nie posiada obwodu recyrkulacji spalin, tylny stelaż ramy jest krótszy i aluminiowy, inaczej są wyprowadzone króćce układu chłodzenia w głowicy... itd. Wszystkie modele po roku 2003 mają udoskonalony napinacz rozrządu, choć wedle opinii wielu mechaników i użytkowników automatyczne napinacze są syfiaste, i podlegają wymianie na rękodzieło. Różnic jest pewnie jeszcze w cholerę... i jeszcze ciut... jednak powyższe są najistotniejsze. pozdro. P. -- pozdro, |
|
Data: 2009-04-22 09:26:24 | |
Autor: doomin13 | |
DR-Z 400 SM a SR-Z 400 (E) | |
Użytkownik "Ibba" <ibba@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:gsl8dh$5rm$1news.onet.pl...
klasyczny pozdro, doomin13 smc660 |
|
Data: 2009-04-22 13:16:28 | |
Autor: Ibba | |
DR-Z 400 SM a SR-Z 400 (E) | |
.... tutaj wypada mi przeprosić kolegę ... z rozpędu działałem i jak blądynka.sm ma upside-down pozdro, Ibba |
|
Data: 2009-04-21 20:57:21 | |
Autor: de Fresz | |
DR-Z 400 SM a SR-Z 400 (E) | |
On 2009-04-21 20:39:50 +0200, "Oniet" <oniet0WYTNIJTO@onet.eu> said:
Jaka jest różnica między SuperMoto a enduro DR-Z 400?. Czy tylko opony i nastawy Nie opony, a koła - inny rozmiar. E i S ma typowe dla enduraków 21/18, a SM typowe dla supermociaków 17/17. Były zdaje się trzy wersje: Były 4 wersje: S (odprężony silnik, stalowy bak, trochę cięższy, pierwsze roczniki słabszy zawias, od bodaj 2004 r. takim sam jak w E) E (mocniejszy, plastikowy bak, lżejszy) Bezliterkowa - jak E, tyle że kopana (nie ma pstryczka) i jeszcze ciut lżejsza SM (zdaje się bazując na S, ale nie jestem pewien) Czy SuperMoto można łatwo i tanio zamienić w enduro ? Czy gra nie warta świeczki? Musiałbyś kupić całe koła enduro (najlepiej oryginały lub dedykowane do DRZ, choć można rzeźbić z tulejkami), pewnie również drugi zestaw napędowy i adapter do zacisku lub cały zacisk. AFAIK z hamplem najoptymalniej jest mieć cały drugi komplet pompa-przewód-zacisk, znacznie to przyśpiesza i ułatwia przekładkę. Było już na ten temat co nieco, więc poszperaj w archiwum. -- Pozdrawiam Sebastian Hunda Sewen Ffy und Czarny Ciongnik El-Ce-Cztery Kawa GT550 na wydaniu nieustajaco |