Grupy dyskusyjne   »   pl.rec.motocykle   »   DR-Z 400 SM a SR-Z 400 (E)

DR-Z 400 SM a SR-Z 400 (E)

Data: 2009-04-21 14:14:00
Autor: WIR
DR-Z 400 SM a SR-Z 400 (E)
On 21 Kwi, 20:39, "Oniet" <oniet0WYTNI...@onet.eu> wrote:
Jaka jest różnica między SuperMoto a enduro DR-Z 400?. Czy tylko opony i nastawy
zawiechy (wiem, że wersja E ma 50 KM, a zwykłe ok. 43 KM) ???

Były zdaje się trzy wersje:
DR-Z 400
DR-Z 400 E
DR-Z 400 SM

Jest jeszcze na pewno DR-Z 400 S - czyli najbardziej podstawowa wersja
enduro.

SM ma twardsze zawieszenie z mniejszym skokiem, widelec upside-down,
inne zestopniowanie skrzyni.
Wersja E jest z tego zestawu najmocniejsza - niby ten sam silnik ale
inny gaznik, inny uklad wydechowy - 50KM zamiast 40 (i chyba 50Nm
momentu zamiast 40Nm ktore mam w SM i ktore jest w wersji S).

Czy SuperMoto można łatwo i tanio zamienić w enduro ? Czy gra nie warta świeczki?

niby sie da - bo wersja SM od wersji S sie tak bardzo nie rozni - ale
mi by sie chyba nie chcialo z tym pierdzielic.
Z tego co czytalem na grupie i w innych miejscach - zabawa bez sensu.
Lepiej sobie na bloto oddzielny sprzet kupic, albo zeby bylo taniej,
kupic wersje S i po prostu opony jakies w miare uniwersalne zalozyc, a
nie mega klocki na blocko - wtedy nigdzie nie pojedzie super - ale
wszedzie pojedzie jakos tam ok.

WIR

Data: 2009-04-22 12:59:55
Autor: SiW
DR-Z 400 SM a SR-Z 400 (E)
Dzień Dobry,
W sumie przedpiscy napisali prawie wszystko.
Od siebie dodam dwie rzeczy:
Po pierwsze:
http://forum.motocyklistow.pl/index.php?showtopic=84848&st=1380
tu masz chyba wszystko co po polsku napisano o DRZ
Po angielsku masz jeszcze thumpertalk ale tamten watek ma długość megakosmiczną.

Po drugie: agownoprawda ze sie nie da zmieniac kółek.
Najzdrowiej: kupic wersje S i kółka supermoto. lub w wersji harkor kupić wersję
E i kółka supermoto.
Jesli założysz ze w tygodniu moto ma słuzyć jako transport do pracy/szkoły
a w weekend ma słuzyć do wycieczek enduro typu: "pole las woda wieś nadszedł
czas miotło nieś" da radę.
czas zmiany kół przy założeniu ze zebatka jest taka sama to 20 minut.

oczywiście masz tutaj zgniły kompromis czyli brak hamulców supermoto i
przełożenie małoendurowe. Ale na spokojne pycianie po terenie szczególnie na
poczatek wystarczy. Na zawody już niebardzo.

I żeby nie było wiem co mówie bo robię to już od dwu lat --


Data: 2009-04-22 14:45:46
Autor: Ibba
DR-Z 400 SM a SR-Z 400 (E)

Użytkownik "SiW"  napisał w wiadomości
agownoprawda ze sie nie da zmieniac kółek.
Najzdrowiej: kupic wersje S i kółka supermoto. lub w wersji harkor kupić wersję
E i kółka supermoto.
Jesli założysz ze w tygodniu moto ma słuzyć jako transport do pracy/szkoły
a w weekend ma słuzyć do wycieczek enduro typu: "pole las woda wieś nadszedł
czas miotło nieś" da radę.
czas zmiany kół przy założeniu ze zebatka jest taka sama to 20 minut.

oczywiście masz tutaj zgniły kompromis czyli brak hamulców supermoto i
przełożenie małoendurowe. Ale na spokojne pycianie po terenie szczególnie na
poczatek wystarczy. Na zawody już niebardzo.

Tutaj muszę powidizeć że wersja E (pomijając kwestię kół) słabo się nadaje do jazdy miejskiej... Braki w układzie chłodzenia mogą doprowadzić do zagotowania "wody". Ciągłe ruszanie i zatrzymywanie się na światłach oraz oczekiwanie na ich zmianę powoduje zamianę motocykla w parowóz (przetrenowane własnym organizmem) :)
pozdro Ibba

DR-Z 400 SM a SR-Z 400 (E)

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona