Data: 2011-01-04 21:36:36 | |
Autor: Rafał VFR | |
DSG | |
Witam
Powiedzcie mi dobrzy ludzie dlaczego auto ze skrzynia DSG "na swiatlach" lekko ciagnie do przodu ? W starych autoamtach zawsze się mówiło, że olej nadal kraży - i niby to logiczne - a w DSG ? Dlaczego objaw jest identyczny ? Pzdr Rafał |
|
Data: 2011-01-04 21:20:18 | |
Autor: masti | |
DSG | |
Dnia pięknego Tue, 04 Jan 2011 21:36:36 +0100 osobnik zwany Rafa³ VFR
wystukał: Witam sprzęgło ciągnie? nie ma innego powodu -- mst <at> gazeta <.> pl "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości? -Wiem co mówię, to grunt zabija!" T.Pratchett |
|
Data: 2011-01-04 21:57:05 | |
Autor: andrzej | |
DSG | |
Użytkownik "Rafał VFR" <rafalvfr@tlen.pl> napisał w wiadomo¶ci news:ig00cg$21f$1speranza.aioe.org...
Witam Pewnie dlatego, że jest na D. Jak będzie na P to będzie stał a jak na R to się będzie cofał. -- andrzej Renowacja schodów www.nowe-schody.prv.pl |
|
Data: 2011-01-05 09:49:49 | |
Autor: Kuba \(aka cita\) | |
DSG | |
Użytkownik "andrzej" <nowe.schody@onet.pl> napisał w wiadomo¶ci news:ig01j8$4nr$1news.onet.pl... Użytkownik "Rafał VFR" <rafalvfr@tlen.pl> napisał w wiadomo¶ci news:ig00cg$21f$1speranza.aioe.org... Wg mnie co¶ jest zepsute. Te DSG ktorymi jechalem nie pełzały. Je¶li pełza to znaczy, ze stoj±c sprzęgło sie slizga. Pytanie zasadnicze - czy moze? -- Pozdrawiam Kuba (aka cita) www.cita.pl Dwa ogony Irma i Myszka |
|
Data: 2011-01-05 16:04:03 | |
Autor: Rafał VFR | |
DSG | |
Rozmawiałem z koleg± skoda octavia RS - ciagnie.
Golf 6 TSI ciagnie. I testowy golf GTI też. Tylko mi sie wydawało, że tam s± sprzęgła suche - więc dlaczego toto ci±gnie ? Pzdr Rafał Wg mnie co¶ jest zepsute. Te DSG ktorymi jechalem nie pełzały. Je¶li pełza to znaczy, ze stoj±c sprzęgło sie slizga. Pytanie zasadnicze - czy moze? |
|
Data: 2011-01-05 08:48:23 | |
Autor: tahoe_sasquatch | |
DSG | |
On Jan 5, 7:04 am, "Rafał VFR" <rafal...@tlen.pl> wrote:
Rozmawiałem z koleg± skoda octavia RS - ciagnie. Poczytaj tu: http://en.wikipedia.org/wiki/Direct-Shift_Gearbox Wyglada na to ze szesciobiegowe DSG maja mokre wieloplytkowe sprzeglow, cos jak w moto. Siedmiobiegowy DSG ma suche... nie wiem jakim jechales... Yeti |
|
Data: 2011-01-05 22:30:34 | |
Autor: Rafał VFR | |
DSG | |
No tak ale nawet motor z mokrym sprzegłem nie toczy sie na swiatlach.
Dlatego pytam. Pzdr Rafal Wyglada na to ze szesciobiegowe DSG maja mokre wieloplytkowe sprzeglow, cos jak w moto. Siedmiobiegowy DSG ma suche... nie wiem jakim jechales... Yeti |
|
Data: 2011-01-06 10:53:41 | |
Autor: Kuba \(aka cita\) | |
DSG | |
Użytkownik "tahoe_sasquatch" <bigfoot@gammanet.pl> napisał w wiadomo¶ci news:7a24a7f0-7256-4201-b095-a04e5ae88212j29g2000yqm.googlegroups.com... Wyglada na to ze szesciobiegowe DSG maja mokre wieloplytkowe wytłumacz mi, bo widać mam jakies braki w tej materii, jakie ma znaczenia czy sprzęgło jest suche czy mokre - jesli jest rozł±czone, to nie przenosi napęda - prawda? Mialem motocykle z mokrym i suchym sprzęgłem i w każdym po wcisnięciu klamki moto stoi. Czym to sie rożni od sprzęgła w DSG? -- Pozdrawiam Kuba (aka cita) www.cita.pl Dwa ogony Irma i Myszka |
|
Data: 2011-01-06 12:47:38 | |
Autor: J.F. | |
DSG | |
On Thu, 6 Jan 2011 10:53:41 +0100, Kuba (aka cita) wrote:
Użytkownik "tahoe_sasquatch" <bigfoot@gammanet.pl> napisał w wiadomo¶ci Jakis tam przenosi. W mokrym pewnie nieco wiekszy. J. |
|
Data: 2011-01-06 16:51:35 | |
Autor: Kuba \(aka cita\) | |
DSG | |
Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomo¶ci news:otabi6hl006e7r779s16udpnupmimfoneu4ax.com... On Thu, 6 Jan 2011 10:53:41 +0100, Kuba (aka cita) wrote: znaczy ze co ... sprzęgło cierne działa na postoju (np na swiatłach, w korku itp) w nieustannym po¶lizgu? Przecież to bez sensu. Kto¶ porównał to do mokrego sprzęgła w motocyklu - zapewniam Was, ze po wysprzęgleniu nie ma mowy o przekazywaniu nawet najmniejszego momentu, a już napewno nie takiego, ktory pozwoliłby na popchnięcie motocykla. -- Pozdrawiam Kuba (aka cita) www.cita.pl Dwa ogony Irma i Myszka |
|
Data: 2011-01-08 19:09:15 | |
Autor: J.F. | |
DSG | |
On Thu, 6 Jan 2011 16:51:35 +0100, Kuba (aka cita) wrote:
Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomo¶ci widziales kiedys sprzeglo ? Tam luz jest mininalny, a tarcza osadzona luzno na walku. Nawet w stanie wysprzeglonym cos tam czasem przytrze, i jakis znikomy moment przeniesie. Moment bedzie wiekszy jak sprzeglo wieloplytkowe i szczelina wypelniona olejem. Szczegolnie zimnym. Kto¶ porównał to do mokrego sprzęgła w motocyklu - zapewniam Was, ze po wysprzęgleniu nie ma mowy o przekazywaniu nawet najmniejszego momentu, a już napewno nie takiego, ktory pozwoliłby na popchnięcie motocykla. A podnies na podnozek, unies tyle kolo i zobacz czy nadal nie bedzie sie krecic. Ewentualnie pokrec pare razy sam - w hamulcach tez jest luz minimalny :-) J. |
|
Data: 2011-01-09 10:48:08 | |
Autor: Kuba \(aka cita\) | |
DSG | |
Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomo¶ci news:dn9hi6tahivc8cg3estphn3e4i35a70b3e4ax.com... On Thu, 6 Jan 2011 16:51:35 +0100, Kuba (aka cita) wrote:Heh ... widzialem :) no pewnie, pewnie. W manualu z suchym sprzęgle też - ale moment ten wystarcza zwykle do napędzenia koła wisz±cego w powietrzu, a nie poruszenia samochodu. Kto¶ porównał to do mokrego sprzęgła w motocyklu - zapewniam Was, ze po no wlasnie. Koła wisz±cego, poruszaj±cego sie praktycznie bez oporów. Co innego poruszyć motocykl, ew. samochód. Chyba, ze w DSG jest to zrobione celowo i na etapie projektu przewidziano takie tarcie, bo normalnie wysprzęglone sprzęgło nie przeniesie takiego monetu. -- Pozdrawiam Kuba (aka cita) www.cita.pl Dwa ogony Irma i Myszka |
|
Data: 2011-01-09 11:04:36 | |
Autor: J.F. | |
DSG | |
On Sun, 9 Jan 2011 10:48:08 +0100, Kuba (aka cita) wrote:
Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomo¶ci No to teraz wez wieloplytkowe, dwa w dodatku, zalej gestym olejem, i sie okaze ze na lekko opadajacej jezdni da rade. A jesli pelznie bardziej niz inne auta .. moze czas na zmiane oleju ? J. |
|
Data: 2011-01-09 23:18:52 | |
Autor: Kuba \(aka cita\) | |
DSG | |
Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomo¶ci news:ss1ji694e7uanagg11e864qo3dt4ulqo614ax.com...
w moim obecnym motocyklu mam 10 czy 11 płytek i ... po wysprzegleniu *nie ciagnie* wg mnie ilosc tarcz nie ma znaczenia. Gestosc oleju tez (jezdze na 0w50) -- Pozdrawiam Kuba (aka cita) www.cita.pl Dwa ogony Irma i Myszka |
|
Data: 2011-01-10 00:24:25 | |
Autor: J.F. | |
DSG | |
On Sun, 9 Jan 2011 23:18:52 +0100, Kuba (aka cita) wrote:
Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomo¶ci Nie w silniku tylko w sprzegle :-) J. |
|
Data: 2011-01-10 01:46:24 | |
Autor: AZ | |
DSG | |
On 10 Sty, 00:24, J.F. <jfox_xnosp...@poczta.onet.pl> wrote:
>> No to teraz wez wieloplytkowe, dwa w dodatku, zalej gestym olejem,W większo¶ci motocykli silnik, skrzynia i sprzęgło s± smarowane jednym olejem. U mnie w motocyklu jest bodajże 12 płytek + olej 10W40 i nawet przy -10 po odpaleniu sprzęgło nie jest w stanie pchn±ć motocykla do przodu, samego - bez jeĽdzca. -- Artur |
|
Data: 2011-01-10 19:31:51 | |
Autor: Kuba \(aka cita\) | |
DSG | |
Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomo¶ci news:blgki69bl14rs74j7o64h3m95pee8j0ip94ax.com... On Sun, 9 Jan 2011 23:18:52 +0100, Kuba (aka cita) wrote: no ale opieramy sie dla przykładu na motocyklach, a tam to jednak wspólny olej :P Generalnie przyjmuje do wiadomo¶ci, ze można zaprojektować skrzynie tak, zeby występował po¶lizg na sprzęgle, jednak wg mnie rodzi to pewne problemy: - przy wł±czaniu biegu, co¶ musi zatrzymać koła zębate, inaczej będzie zgrzytać - przy dłuższym postoju na D co¶ tam sie musi zużywać, w koncu to nie hydrokinetyk, gdzie nie ma to żadnego znaczenia. Dla mnie to w sumie dziwne. W ogólno¶ci napewno po¶lizg niue wynika z samego utopienia wielu płytek w oleju. Wg mnie może to być realizowane tak, ze sprzęgła płytkowe swoj± drog±, ale fakt występowania tam oleju można wykorzystać do zrobienia czego¶ na wzór hydrokinetycznego sprzęgła. Skoro jedna strona sprzęgła wiruje, a druga jest odł±czona akurat płytkami to wystarczy, ze ta druga czę¶ć będzie obdarzona odpowiednimi łopatkami, ktore będ± przekazywac moment dzięki czynnikowi jakim jest olej. W ten sposb w czasie jazdy moment przekazywany jest przez sprzęgło cierne, a pełzanie realizowane jest tylko i wyłacznie przez olej. No ale to moje dywagacje poparte tylko wyobraĽni±. -- Pozdrawiam Kuba (aka cita) www.cita.pl Dwa ogony Irma i Myszka |
|
Data: 2011-01-11 01:19:53 | |
Autor: J.F. | |
DSG | |
On Mon, 10 Jan 2011 19:31:51 +0100, Kuba (aka cita) wrote:
Generalnie przyjmuje do wiadomo¶ci, ze można zaprojektować skrzynie tak, zeby występował po¶lizg na sprzęgle, jednak wg mnie rodzi to pewne problemy: Synchronizatory sa. - przy dłuższym postoju na D co¶ tam sie musi zużywać, w koncu to nie hydrokinetyk, gdzie nie ma to żadnego znaczenia. Dla mnie to w sumie dziwne. Jesli to olej to sie nie zuzywa .. choc w sumie nie jestem taki pewny (polymer shearing). W ogólno¶ci napewno po¶lizg niue wynika z samego utopienia wielu płytek w oleju. Olej jest lepki. Wg mnie może to być realizowane tak, ze sprzęgła płytkowe swoj± drog±, ale fakt występowania tam oleju można wykorzystać do zrobienia czego¶ na wzór hydrokinetycznego sprzęgła. Skoro jedna strona sprzęgła wiruje, a druga jest odł±czona akurat płytkami to wystarczy, ze ta druga czę¶ć będzie obdarzona odpowiednimi łopatkami, ktore będ± przekazywac moment dzięki czynnikowi jakim jest olej. Ale wcale nie chcemy tak robic, to w koncu DSG, moga byc dwa biegi wlaczone. Raczej bym poszukal innych DSG - one tez pelzaja czy nie ? J. |
|
Data: 2011-01-11 09:07:14 | |
Autor: Kuba \(aka cita\) | |
DSG | |
Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomo¶ci news:h98ni691kv5kdpq7p4s73fr3c54vbk0sc04ax.com... On Mon, 10 Jan 2011 19:31:51 +0100, Kuba (aka cita) wrote: nie wiem jak zbudowane s± synchronizatory w DSG, ale zauważ, ze ci±gle przekazywany jest napęd, wiec co - w chwili zał±czania synchronizatory maj± przenie¶ć napęd do czasu zazębienia kół?
no wlasnie, jesli olej to sie nie zużywa, ale jesli tak jest to mamy doczynienia z jakim¶ hybrydowym sprzęgłem cierno-hydrokinetycznym. I to dla mnie byloby jasnym wyjasnieniem sprawy.
no dobra, ale to nie butapren ;-)
co do tego ma fakt "dwubiegowo¶ci"? Bierwszy bieg zawsze jest na tym samym sprzęgle.
no generalnie to tak sobie gadamy, a najpro¶ciej byloby przejechac sie kilkoma ;-) -- Pozdrawiam Kuba (aka cita) www.cita.pl Dwa ogony Irma i Myszka |
|
Data: 2011-01-11 11:23:45 | |
Autor: J.F. | |
DSG | |
On Tue, 11 Jan 2011 09:07:14 +0100, Kuba (aka cita) wrote:
Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomo¶ci przyjmuje ze podobnie jak w recznej skrzyni. ale zauważ, ze ci±gle przekazywany jest napęd, wiec co - w chwili zał±czania synchronizatory maj± przenie¶ć napęd do czasu zazębienia kół? Ale ten naped jest szczatkowy, to podobnie jak w zwyklej skrzyni - wyrownac predkosci a dalej zaskocza. no wlasnie, jesli olej to sie nie zużywa, ale jesli tak jest to mamy doczynienia z jakim¶ hybrydowym sprzęgłem cierno-hydrokinetycznym. I to dla mnie byloby jasnym wyjasnieniem sprawy.- przy dłuższym postoju na D co¶ tam sie musi zużywać, w koncu to nieJesli to olej to sie nie zuzywa .. choc w sumie nie jestem taki pewny Jak rozumiem jest jest tylko zwykle sprzeglo mokre - czyli absolutnie nie hydrokinetyczne, a zuzywa sie w normie.. no dobra, ale to nie butapren ;-)W ogólno¶ci napewno po¶lizg niue wynika z samego utopienia wielu płytek wOlej jest lepki. Wystarczy zeby troche momentu przeniosl. Znikomo ... ale moze wystarczy do pelzniecia. co do tego ma fakt "dwubiegowo¶ci"?Wg mnie może to być realizowane tak, ze sprzęgła płytkowe swoj± Ale potem jedziesz np na 4 biegu, a 3 lub 5 tez jest wlaczony. I co - dokladamy sprzezenie hydrauliczne, zeby wieksze straty w napedzie byly ? J. |
|
Data: 2011-01-11 20:55:19 | |
Autor: Kuba \(aka cita\) | |
DSG | |
Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomo¶ci news:tgboi61pmofd2kir4s2gim5h138qgj139j4ax.com... Ale potem jedziesz np na 4 biegu, a 3 lub 5 tez jest wlaczony. I co - ale potem sprzęgła cierne s± sprzężone wiec nie ma mowy o stratach na hydraulice - ona działałaby tylko, kiedy pierwsze sprzęgło jest rozł±czone z zapiętym pierwszym biegiem. ps. z reszt± mniejsza z tym, bo to nic innego jak filozofowanie. Trzebaby znaleĽć konkretne Ľródło poważniejsze od wiki i znaleĽć informacje Ľródłowe. -- Pozdrawiam Kuba (aka cita) www.cita.pl Dwa ogony Irma i Myszka |
|
Data: 2011-01-11 22:00:19 | |
Autor: J.F. | |
DSG | |
On Tue, 11 Jan 2011 20:55:19 +0100, Kuba (aka cita) wrote:
Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomo¶ci Tylko jedno hydraulice - ona działałaby tylko, kiedy pierwsze sprzęgło jest rozł±czone z zapiętym pierwszym biegiem. a - taki lagodny "tlumik" do ruszania ? To by mialo sens i to duzy, tylko kolejna komplikacja do ukladu. Potrzebne trzecie sprzeglo .. no chyba zeby wbudowac to w kola od 1-go biegu i byloby zawsze na jedynce wlaczone. A swoja droga to ciekaw jestem czy podobnej "lagodnosci" nie daloby sie osiagnac na jednym sprzegle - nie wysterowujac go do konca. J. |
|
Data: 2011-01-12 21:47:16 | |
Autor: Kuba \(aka cita\) | |
DSG | |
Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomo¶ci news:grgpi6tmd468q0nsj3cru80k6959j2qi194ax.com... a - taki lagodny "tlumik" do ruszania ? no takie co¶ mialem na mysli To by mialo sens i to duzy, bo ja wiem. Ja mysle, ze to przy sprzęgłach, a nie w samej skrzyni. Pierwsze sprzęgło wystarczy rozbudować o kształt podobny do wentylatora. Skoro cało¶ć zanurzona w oleju ... to nic więcej nie trzeba. Co do strat - to przy zał±czonym sprzęgle cierny, przestałoby przenosić moment, bo cały bylby 'oparty' o sprzęgło cierne, a podczas rozł±czenia przenosiłby jaki¶ szcz±tkowy moment. Wg mnie nic wiecej nie trzeba. ps. ale dalej se filozofujemy ;)
no pewnie by sie dało .. tylko wg mnie, jesli co¶ sie ociera i przenosi moment, to musi sie zużywać ... a w miescie w duzych korkach zużycie mogloby być nie małe. Co nie zmienia faktu, ze pewnie pełzanie własnie w ten sposob jest realizowane. -- Pozdrawiam Kuba (aka cita) www.cita.pl Dwa ogony Irma i Myszka |
|
Data: 2011-01-06 15:29:24 | |
Autor: Bugatti | |
DSG | |
Użytkownik "Rafał VFR" napisał w wiadomo¶ci:
Rozmawiałem z koleg± skoda octavia RS - ciagnie. Bo s± suche w 6 biegowych. "Mokre sprzęgła" oznaczaj± że pomiędzy kołami zębatymi a sprzęgłem, ciecz występuje jako trzeci węzeł tarcia - zwanego tarciem elasohydrodynamicznym EHL, który jak ten trzeci element przenosi moment ze sprzęgła na koła zębate co powoduje niższe temperatury podczas przekazywania momentu i rzecz jasna zwiększenie granicznych warto¶ci jego przenoszenia ... DSG 7 ("suche sprzęgła") wg producenta przenosi 250 Nm. Za¶ DSG 6 z mokrymi przenosi 350 Nm....choć w praktyce znosi 390 - 400 Nm (bez modów, bo ze zmodyfikowanym sterem do DSG i zmienionymi sprzęgłami na 7-mio tarczowe znosi ponad 560 Nm - http://www.racingforum.pl/Golf-V-R32-DSG-Turbo-CompSport-t82849.html ) Pzdr Pozdr. PS. Odpisuje się POD postami. ;-) -- Bugatti |
|
Data: 2011-01-06 15:15:20 | |
Autor: WW | |
DSG | |
W dniu 2011-01-04 21:57, andrzej pisze:
Użytkownik "Rafał VFR" <rafalvfr@tlen.pl> napisał w wiadomości DSG zawsze lekko ciągnie - tako twierdzi ASO. Albo hamulec albo właczona opcja HOLD. Pozdrawiam WW - zdeklarowany kapelusznik :-P Passat B6 2.0 TDI + Alan 87/RS39 + At 1700 Lemm |
|
Data: 2011-01-06 15:57:16 | |
Autor: andrzej | |
DSG | |
Użytkownik "WW" <wuwu0@vp.pl> napisał w wiadomości news:ig4ipv$nql$1node1.news.atman.pl... W dniu 2011-01-04 21:57, andrzej pisze: I dzięki temu można prawie zawsze bezślizgowo ruszać na oblodzonych światłach. -- andrzej Renowacja schodów www.nowe-schody.prv.pl |
|
Data: 2011-01-06 16:31:10 | |
Autor: WW | |
DSG | |
W dniu 2011-01-06 15:57, andrzej pisze:
DSG zawsze lekko ciągnie - tako twierdzi ASO. A także z centymetrową wręcz dokładnością zawracać czy parkować w ciasnych miejscach :-) Pozdrawiam WW - zdeklarowany kapelusznik :-P Passat B6 2.0 TDI + Alan 87/RS39 + At 1700 Lemm |
|
Data: 2011-01-06 16:53:44 | |
Autor: Kuba \(aka cita\) | |
DSG | |
Użytkownik "WW" <wuwu0@vp.pl> napisał w wiadomości news:ig4n85$on5$1node1.news.atman.pl... W dniu 2011-01-06 15:57, andrzej pisze: generalnie ficzer ciągnięcia nie jest domeną DSG (choć nadal nie wiem dlaczego ciągnie) ale praktycznie każdego innego nawet najstarszego automatu z hydrokinetycznym sprzęgłem. -- Pozdrawiam Kuba (aka cita) www.cita.pl Dwa ogony Irma i Myszka |
|
Data: 2011-01-04 23:12:40 | |
Autor: megrims | |
DSG | |
W dniu 2011-01-04 21:36, Rafaďż˝ VFR pisze:
WitamSą różne automaty. W tych 'starych' klasycznych z konwerterem momentu czasem jest tak, ze samo wrzucenie na 'D' powoduje, że auto się toczy, a w niektórych dopiero naciśnięcie gazu powoduje, że auto zaczyna się toczyć. Tak samo ze skrzyniami dwusprzęgłowymi. Trochę inaczej chodzi PDK (Porsche), inaczej DSG (VW) i inaczej DC-SST (Mitsubishi) a dwusprzęgłowa 8-biegowa w SLS AMG to jeszcze inna sprawa. Więc jak mówią Niemcy: Andere Länder, andere Sitten. |
|
Data: 2011-01-04 22:21:08 | |
Autor: masti | |
DSG | |
Dnia pięknego Tue, 04 Jan 2011 23:12:40 +0100 osobnik zwany megrims
wystukał: W dniu 2011-01-04 21:36, Rafa� VFR pisze: w hydrokinetykach z definicji, powinno sie toczyć Tak samo ze skrzyniami dwusprzęgłowymi. Trochę inaczej chodzi a dlaczego miałoby się toczyć w manualach z automatycznym sprzęgłem poza sytuacją gdy nie wysprzęgla i ciągnie? -- mst <at> gazeta <.> pl "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości? -Wiem co mówię, to grunt zabija!" T.Pratchett |
|
Data: 2011-01-04 22:23:16 | |
Autor: Robert Rędziak | |
DSG | |
On Tue, 4 Jan 2011 22:21:08 +0000 (UTC), masti <gone@to.hell>
wrote: a dlaczego miałoby się toczyć w manualach z automatycznym sprzęgłem poza sytuacj± gdy nie wysprzęgla i ci±gnie? W czę¶ci skrzyń DSG s± mokre sprzęgła. r. -- _________________________________________________________________ robert rędziak e36/5 323ti mailto:giekao-at-gmail-dot-com I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia. |
|
Data: 2011-01-04 15:56:42 | |
Autor: Darek S-ki | |
DSG | |
On 4 Sty, 23:23, Robert Rędziak <re...@gm.wkurw.org> wrote:
On Tue, 4 Jan 2011 22:21:08 +0000 (UTC), masti <g...@to.hell> A Superb 7-mio biegowy DSG jest chyba suchosprzęgłowy ? -- Pozdrawiam Darek S-ki |
|
Data: 2011-01-04 22:51:14 | |
Autor: masti | |
DSG | |
Dnia pięknego Tue, 04 Jan 2011 22:23:16 +0000 osobnik zwany Robert Rędziak
wystukał: On Tue, 4 Jan 2011 22:21:08 +0000 (UTC), masti <gone@to.hell> wrote:no i? mokre to nie hydrokinetyk -- mst <at> gazeta <.> pl "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości? -Wiem co mówię, to grunt zabija!" T.Pratchett |
|
Data: 2011-01-05 00:04:53 | |
Autor: megrims | |
DSG | |
W dniu 2011-01-04 23:51, masti pisze:
Dnia pięknego Tue, 04 Jan 2011 22:23:16 +0000 osobnik zwany Robert Rędziak w YZ450F lub R1 też jest mokre, ale to NTG |
|
Data: 2011-01-04 23:07:00 | |
Autor: masti | |
DSG | |
Dnia pięknego Wed, 05 Jan 2011 00:04:53 +0100 osobnik zwany megrims
wystukał: W dniu 2011-01-04 23:51, masti pisze: w sumie ze znanych suchych to tylko dukat :) -- mst <at> gazeta <.> pl "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości? -Wiem co mówię, to grunt zabija!" T.Pratchett |
|
Data: 2011-01-05 00:37:35 | |
Autor: megrims | |
DSG | |
W dniu 2011-01-05 00:07, masti pisze:
Dnia pięknego Wed, 05 Jan 2011 00:04:53 +0100 osobnik zwany megrimsznów NTG: Kiedyś na Biedrusku jako początkujący użytkownik YZ450F utopiłem sprzęta całkowicie. Wody się nie nachlał - zgasł od razu. Po odpaleniu próbowałem ruszyć. :D Okazało się, że łańcuch nażarł się błota i był tak naciągnięty, że sprzęt nie chciał ruszyć. I to mokre sprzęgło i tak się spaliło :D |
|
Data: 2011-01-06 15:17:09 | |
Autor: Bugatti | |
DSG | |
Użytkownik "Rafał VFR" napisał w wiadomo¶ci:
Witam Nie rozumiem zdania ;> "Na ¶wiatłach" - co maj± ¶wiatła co skrzynki biegów ? Pewnie chodzi Ci o to że stoj±c na skrzyżowaniu z sygn. ¶wietln± i po puszczeniu (w majciory ;-P) pedału hamuca auto się toczy - da się napisać takie zdanie, zamiast napisać "na ¶wiatłach" ;-) To że się toczy zależy od elektroniki skrzyni. DSG, TCT maj± tak jak piszesz. A inne po dotknięciu gazu dopiero dociskaj± sprzęgła i auto rusza. W starych autoamtach zawsze się mówiło, że olej nadal kraży - i niby to logiczne - a w DSG ? Dlaczego objaw jest identyczny ? Olej też kr±ży w DSG 6 biegiegowym. Pzdr Pozdr. -- Bugatti |