Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   DSG

DSG

Data: 2011-01-04 21:36:36
Autor: Rafał VFR
DSG
Witam
Powiedzcie mi dobrzy ludzie dlaczego auto ze skrzynia DSG "na swiatlach" lekko ciagnie do przodu ?
W starych autoamtach zawsze się mówiło, że olej nadal kraży - i niby to logiczne - a w DSG ? Dlaczego objaw jest identyczny ?
Pzdr
Rafał

Data: 2011-01-04 21:20:18
Autor: masti
DSG
Dnia pięknego Tue, 04 Jan 2011 21:36:36 +0100 osobnik zwany Rafa³ VFR
wystukał:

Witam
Powiedzcie mi dobrzy ludzie dlaczego auto ze skrzynia DSG "na swiatlach"
lekko ciagnie do przodu ?
W starych autoamtach zawsze siĂŞ mĂłwiÂło, Âże olej nadal kraÂży - i niby to
logiczne - a w DSG ? Dlaczego objaw jest identyczny ? Pzdr
RafaÂł

sprzęgło ciągnie?
nie ma innego powodu



--
mst <at> gazeta <.> pl
"-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości? -Wiem co mówię, to grunt zabija!" T.Pratchett

Data: 2011-01-04 21:57:05
Autor: andrzej
DSG
Użytkownik "Rafał VFR" <rafalvfr@tlen.pl> napisał w wiadomo¶ci news:ig00cg$21f$1speranza.aioe.org...
Witam
Powiedzcie mi dobrzy ludzie dlaczego auto ze skrzynia DSG "na swiatlach" lekko ciagnie do przodu ?
W starych autoamtach zawsze się mówiło, że olej nadal kraży - i niby to logiczne - a w DSG ? Dlaczego objaw jest identyczny ?

Pewnie dlatego, że jest na D. Jak będzie na P to będzie stał a jak na R to się będzie cofał.



--
andrzej

Renowacja schodów www.nowe-schody.prv.pl

Data: 2011-01-05 09:49:49
Autor: Kuba \(aka cita\)
DSG

Użytkownik "andrzej" <nowe.schody@onet.pl> napisał w wiadomo¶ci news:ig01j8$4nr$1news.onet.pl...
Użytkownik "Rafał VFR" <rafalvfr@tlen.pl> napisał w wiadomo¶ci news:ig00cg$21f$1speranza.aioe.org...
Witam
Powiedzcie mi dobrzy ludzie dlaczego auto ze skrzynia DSG "na swiatlach" lekko ciagnie do przodu ?
W starych autoamtach zawsze się mówiło, że olej nadal kraży - i niby to logiczne - a w DSG ? Dlaczego objaw jest identyczny ?



Wg mnie co¶ jest zepsute. Te DSG ktorymi jechalem nie pełzały. Je¶li pełza to znaczy, ze stoj±c sprzęgło sie slizga. Pytanie zasadnicze - czy moze?


--
Pozdrawiam Kuba (aka cita)
www.cita.pl
Dwa ogony Irma i Myszka

Data: 2011-01-05 16:04:03
Autor: Rafał VFR
DSG
Rozmawiałem z koleg± skoda octavia RS - ciagnie.
Golf 6 TSI ciagnie. I testowy golf GTI też.
Tylko mi sie wydawało, że tam s± sprzęgła suche - więc dlaczego toto ci±gnie ?
Pzdr
Rafał

Wg mnie co¶ jest zepsute. Te DSG ktorymi jechalem nie pełzały. Je¶li pełza to znaczy, ze stoj±c sprzęgło sie slizga. Pytanie zasadnicze - czy moze?

Data: 2011-01-05 08:48:23
Autor: tahoe_sasquatch
DSG
On Jan 5, 7:04 am, "Rafał VFR" <rafal...@tlen.pl> wrote:
Rozmawiałem z koleg± skoda octavia RS - ciagnie.
Golf 6 TSI ciagnie. I testowy golf GTI też.
Tylko mi sie wydawało, że tam s± sprzęgła suche - więc dlaczego toto ci±gnie

Poczytaj tu:

http://en.wikipedia.org/wiki/Direct-Shift_Gearbox

Wyglada na to ze szesciobiegowe DSG maja mokre wieloplytkowe
sprzeglow, cos jak w moto.
Siedmiobiegowy DSG ma suche...  nie wiem jakim jechales...

Yeti

Data: 2011-01-05 22:30:34
Autor: Rafał VFR
DSG
No tak ale nawet motor z mokrym sprzegłem nie toczy sie na swiatlach.
Dlatego pytam.
Pzdr
Rafal

Wyglada na to ze szesciobiegowe DSG maja mokre wieloplytkowe
sprzeglow, cos jak w moto.
Siedmiobiegowy DSG ma suche...  nie wiem jakim jechales...

Yeti

Data: 2011-01-06 10:53:41
Autor: Kuba \(aka cita\)
DSG

Użytkownik "tahoe_sasquatch" <bigfoot@gammanet.pl> napisał w wiadomo¶ci news:7a24a7f0-7256-4201-b095-a04e5ae88212j29g2000yqm.googlegroups.com...

Wyglada na to ze szesciobiegowe DSG maja mokre wieloplytkowe
sprzeglow, cos jak w moto.
Siedmiobiegowy DSG ma suche...  nie wiem jakim jechales...


wytłumacz mi, bo widać mam jakies braki w tej materii, jakie ma znaczenia czy sprzęgło jest suche czy mokre - jesli jest rozł±czone, to nie przenosi napęda - prawda?
Mialem motocykle z mokrym i suchym sprzęgłem i w każdym po wcisnięciu klamki moto stoi.

Czym to sie rożni od sprzęgła w DSG?


--
Pozdrawiam Kuba (aka cita)
www.cita.pl
Dwa ogony Irma i Myszka

Data: 2011-01-06 12:47:38
Autor: J.F.
DSG
On Thu, 6 Jan 2011 10:53:41 +0100,  Kuba (aka cita) wrote:
Użytkownik "tahoe_sasquatch" <bigfoot@gammanet.pl> napisał w wiadomo¶ci
Wyglada na to ze szesciobiegowe DSG maja mokre wieloplytkowe
sprzeglow, cos jak w moto.
Siedmiobiegowy DSG ma suche...  nie wiem jakim jechales...

wytłumacz mi, bo widać mam jakies braki w tej materii, jakie ma znaczenia czy sprzęgło jest suche czy mokre - jesli jest rozł±czone, to nie przenosi napęda - prawda?

Jakis tam przenosi. W mokrym pewnie nieco wiekszy.

J.

Data: 2011-01-06 16:51:35
Autor: Kuba \(aka cita\)
DSG

Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomo¶ci news:otabi6hl006e7r779s16udpnupmimfoneu4ax.com...
On Thu, 6 Jan 2011 10:53:41 +0100,  Kuba (aka cita) wrote:
Użytkownik "tahoe_sasquatch" <bigfoot@gammanet.pl> napisał w wiadomo¶ci
Wyglada na to ze szesciobiegowe DSG maja mokre wieloplytkowe
sprzeglow, cos jak w moto.
Siedmiobiegowy DSG ma suche...  nie wiem jakim jechales...

wytłumacz mi, bo widać mam jakies braki w tej materii, jakie ma znaczenia
czy sprzęgło jest suche czy mokre - jesli jest rozł±czone, to nie przenosi
napęda - prawda?

Jakis tam przenosi. W mokrym pewnie nieco wiekszy.

znaczy ze co ... sprzęgło cierne działa na postoju (np na swiatłach, w korku itp) w nieustannym po¶lizgu? Przecież to bez sensu.
Kto¶ porównał to do mokrego sprzęgła w motocyklu - zapewniam Was, ze po wysprzęgleniu nie ma mowy o przekazywaniu nawet najmniejszego momentu, a już napewno nie takiego, ktory pozwoliłby na popchnięcie motocykla.


--
Pozdrawiam Kuba (aka cita)
www.cita.pl
Dwa ogony Irma i Myszka

Data: 2011-01-08 19:09:15
Autor: J.F.
DSG
On Thu, 6 Jan 2011 16:51:35 +0100,  Kuba (aka cita) wrote:
Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomo¶ci
Jakis tam przenosi. W mokrym pewnie nieco wiekszy.

znaczy ze co ... sprzęgło cierne działa na postoju (np na swiatłach, w korku itp) w nieustannym po¶lizgu? Przecież to bez sensu.

widziales kiedys sprzeglo ? Tam luz jest mininalny, a tarcza osadzona
luzno na walku. Nawet w stanie wysprzeglonym cos tam czasem przytrze,
i jakis znikomy moment przeniesie. Moment bedzie wiekszy jak sprzeglo wieloplytkowe i szczelina
wypelniona olejem. Szczegolnie zimnym.

Kto¶ porównał to do mokrego sprzęgła w motocyklu - zapewniam Was, ze po wysprzęgleniu nie ma mowy o przekazywaniu nawet najmniejszego momentu, a już napewno nie takiego, ktory pozwoliłby na popchnięcie motocykla.

A podnies na podnozek, unies tyle kolo i zobacz czy nadal nie bedzie
sie krecic. Ewentualnie pokrec pare razy sam - w hamulcach tez jest
luz minimalny :-)

J.

Data: 2011-01-09 10:48:08
Autor: Kuba \(aka cita\)
DSG

Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomo¶ci news:dn9hi6tahivc8cg3estphn3e4i35a70b3e4ax.com...
On Thu, 6 Jan 2011 16:51:35 +0100,  Kuba (aka cita) wrote:
Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomo¶ci
Jakis tam przenosi. W mokrym pewnie nieco wiekszy.

znaczy ze co ... sprzęgło cierne działa na postoju (np na swiatłach, w korku
itp) w nieustannym po¶lizgu? Przecież to bez sensu.

widziales kiedys sprzeglo ? Tam luz jest mininalny, a tarcza osadzona
luzno na walku. Nawet w stanie wysprzeglonym cos tam czasem przytrze,
i jakis znikomy moment przeniesie.
Moment bedzie wiekszy jak sprzeglo wieloplytkowe i szczelina
wypelniona olejem. Szczegolnie zimnym.

Heh ... widzialem :)
no pewnie, pewnie. W manualu z suchym sprzęgle też - ale moment ten wystarcza zwykle do napędzenia koła wisz±cego w powietrzu, a nie poruszenia samochodu.

Kto¶ porównał to do mokrego sprzęgła w motocyklu - zapewniam Was, ze po
wysprzęgleniu nie ma mowy o przekazywaniu nawet najmniejszego momentu, a już
napewno nie takiego, ktory pozwoliłby na popchnięcie motocykla.

A podnies na podnozek, unies tyle kolo i zobacz czy nadal nie bedzie
sie krecic. Ewentualnie pokrec pare razy sam - w hamulcach tez jest
luz minimalny :-)

no wlasnie. Koła wisz±cego, poruszaj±cego sie praktycznie bez oporów.
Co innego poruszyć motocykl, ew. samochód.

Chyba, ze w DSG jest to zrobione celowo i na etapie projektu przewidziano takie tarcie, bo normalnie wysprzęglone sprzęgło nie przeniesie takiego monetu.


--
Pozdrawiam Kuba (aka cita)
www.cita.pl
Dwa ogony Irma i Myszka

Data: 2011-01-09 11:04:36
Autor: J.F.
DSG
On Sun, 9 Jan 2011 10:48:08 +0100,  Kuba (aka cita) wrote:
Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomo¶ci
widziales kiedys sprzeglo ? Tam luz jest mininalny, a tarcza osadzona
luzno na walku. Nawet w stanie wysprzeglonym cos tam czasem przytrze,
i jakis znikomy moment przeniesie.
Moment bedzie wiekszy jak sprzeglo wieloplytkowe i szczelina
wypelniona olejem. Szczegolnie zimnym.

Heh ... widzialem :)
no pewnie, pewnie. W manualu z suchym sprzęgle też - ale moment ten wystarcza zwykle do napędzenia koła wisz±cego w powietrzu, a nie poruszenia samochodu.

No to teraz wez wieloplytkowe, dwa w dodatku, zalej gestym olejem,
i sie okaze ze na lekko opadajacej jezdni da rade. A jesli pelznie bardziej niz inne auta .. moze czas na zmiane oleju ? J.

Data: 2011-01-09 23:18:52
Autor: Kuba \(aka cita\)
DSG

Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomo¶ci news:ss1ji694e7uanagg11e864qo3dt4ulqo614ax.com...

No to teraz wez wieloplytkowe, dwa w dodatku, zalej gestym olejem,
i sie okaze ze na lekko opadajacej jezdni da rade.

w moim obecnym motocyklu mam 10 czy 11 płytek i ... po wysprzegleniu *nie ciagnie*
wg mnie ilosc tarcz nie ma znaczenia. Gestosc oleju tez (jezdze na 0w50)


--
Pozdrawiam Kuba (aka cita)
www.cita.pl
Dwa ogony Irma i Myszka

Data: 2011-01-10 00:24:25
Autor: J.F.
DSG
On Sun, 9 Jan 2011 23:18:52 +0100,  Kuba (aka cita) wrote:
Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomo¶ci
No to teraz wez wieloplytkowe, dwa w dodatku, zalej gestym olejem,
i sie okaze ze na lekko opadajacej jezdni da rade.

w moim obecnym motocyklu mam 10 czy 11 płytek i ... po wysprzegleniu *nie ciagnie*
wg mnie ilosc tarcz nie ma znaczenia. Gestosc oleju tez (jezdze na 0w50)

Nie w silniku tylko w sprzegle :-)

J.

Data: 2011-01-10 01:46:24
Autor: AZ
DSG
On 10 Sty, 00:24, J.F. <jfox_xnosp...@poczta.onet.pl> wrote:
>> No to teraz wez wieloplytkowe, dwa w dodatku, zalej gestym olejem,
>> i sie okaze ze na lekko opadajacej jezdni da rade.

>w moim obecnym motocyklu mam 10 czy 11 p ytek i ... po wysprzegleniu *nie
>ciagnie*
>wg mnie ilosc tarcz nie ma znaczenia. Gestosc oleju tez (jezdze na 0w50)

Nie w silniku tylko w sprzegle :-)

W większo¶ci motocykli silnik, skrzynia i sprzęgło s± smarowane jednym
olejem.

U mnie w motocyklu jest bodajże 12 płytek + olej 10W40 i nawet przy
-10 po odpaleniu sprzęgło nie jest w stanie pchn±ć motocykla do
przodu, samego - bez jeĽdzca.

--
Artur

Data: 2011-01-10 19:31:51
Autor: Kuba \(aka cita\)
DSG

Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomo¶ci news:blgki69bl14rs74j7o64h3m95pee8j0ip94ax.com...
On Sun, 9 Jan 2011 23:18:52 +0100,  Kuba (aka cita) wrote:
Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomo¶ci
No to teraz wez wieloplytkowe, dwa w dodatku, zalej gestym olejem,
i sie okaze ze na lekko opadajacej jezdni da rade.

w moim obecnym motocyklu mam 10 czy 11 płytek i ... po wysprzegleniu *nie
ciagnie*
wg mnie ilosc tarcz nie ma znaczenia. Gestosc oleju tez (jezdze na 0w50)

Nie w silniku tylko w sprzegle :-)

no ale opieramy sie dla przykładu na motocyklach, a tam to jednak wspólny olej :P

Generalnie przyjmuje do wiadomo¶ci, ze można zaprojektować skrzynie tak, zeby występował po¶lizg na sprzęgle, jednak wg mnie rodzi to pewne problemy:
- przy wł±czaniu biegu, co¶ musi zatrzymać koła zębate, inaczej będzie zgrzytać
- przy dłuższym postoju na D co¶ tam sie musi zużywać, w koncu to nie hydrokinetyk, gdzie nie ma to żadnego znaczenia. Dla mnie to w sumie dziwne.

W ogólno¶ci napewno po¶lizg niue wynika z samego utopienia wielu płytek w oleju. Wg mnie może to być realizowane tak, ze sprzęgła płytkowe swoj± drog±, ale fakt występowania tam oleju można wykorzystać do zrobienia czego¶ na wzór hydrokinetycznego sprzęgła. Skoro jedna strona sprzęgła wiruje, a druga jest odł±czona akurat płytkami to wystarczy, ze ta druga czę¶ć będzie obdarzona odpowiednimi łopatkami, ktore będ± przekazywac moment dzięki czynnikowi jakim jest olej. W ten sposb w czasie jazdy moment przekazywany jest przez sprzęgło cierne, a pełzanie realizowane jest  tylko i wyłacznie przez olej. No ale to moje dywagacje poparte tylko wyobraĽni±.


--
Pozdrawiam Kuba (aka cita)
www.cita.pl
Dwa ogony Irma i Myszka

Data: 2011-01-11 01:19:53
Autor: J.F.
DSG
On Mon, 10 Jan 2011 19:31:51 +0100,  Kuba (aka cita) wrote:
Generalnie przyjmuje do wiadomo¶ci, ze można zaprojektować skrzynie tak, zeby występował po¶lizg na sprzęgle, jednak wg mnie rodzi to pewne problemy:
- przy wł±czaniu biegu, co¶ musi zatrzymać koła zębate, inaczej będzie zgrzytać

Synchronizatory sa.

- przy dłuższym postoju na D co¶ tam sie musi zużywać, w koncu to nie hydrokinetyk, gdzie nie ma to żadnego znaczenia. Dla mnie to w sumie dziwne.

Jesli to olej to sie nie zuzywa .. choc w sumie nie jestem taki pewny
(polymer shearing).

W ogólno¶ci napewno po¶lizg niue wynika z samego utopienia wielu płytek w oleju.

Olej jest lepki.
Wg mnie może to być realizowane tak, ze sprzęgła płytkowe swoj± drog±, ale fakt występowania tam oleju można wykorzystać do zrobienia czego¶ na wzór hydrokinetycznego sprzęgła. Skoro jedna strona sprzęgła wiruje, a druga jest odł±czona akurat płytkami to wystarczy, ze ta druga czę¶ć będzie obdarzona odpowiednimi łopatkami, ktore będ± przekazywac moment dzięki czynnikowi jakim jest olej.

Ale wcale nie chcemy tak robic, to w koncu DSG, moga byc dwa biegi
wlaczone. Raczej bym poszukal innych DSG - one tez pelzaja czy nie ? J.

Data: 2011-01-11 09:07:14
Autor: Kuba \(aka cita\)
DSG

Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomo¶ci news:h98ni691kv5kdpq7p4s73fr3c54vbk0sc04ax.com...
On Mon, 10 Jan 2011 19:31:51 +0100,  Kuba (aka cita) wrote:
Generalnie przyjmuje do wiadomo¶ci, ze można zaprojektować skrzynie tak,
zeby występował po¶lizg na sprzęgle, jednak wg mnie rodzi to pewne problemy:
- przy wł±czaniu biegu, co¶ musi zatrzymać koła zębate, inaczej będzie
zgrzytać

Synchronizatory sa.

nie wiem jak zbudowane s± synchronizatory w DSG, ale zauważ, ze ci±gle przekazywany jest napęd, wiec co - w chwili zał±czania synchronizatory maj± przenie¶ć napęd do czasu zazębienia kół?


- przy dłuższym postoju na D co¶ tam sie musi zużywać, w koncu to nie
hydrokinetyk, gdzie nie ma to żadnego znaczenia. Dla mnie to w sumie dziwne.

Jesli to olej to sie nie zuzywa .. choc w sumie nie jestem taki pewny
(polymer shearing).

no wlasnie, jesli olej to sie nie zużywa, ale jesli tak jest to mamy doczynienia z jakim¶ hybrydowym sprzęgłem cierno-hydrokinetycznym. I to dla mnie byloby jasnym wyjasnieniem sprawy.


W ogólno¶ci napewno po¶lizg niue wynika z samego utopienia wielu płytek w
oleju.

Olej jest lepki.

no dobra, ale to nie butapren ;-)


Wg mnie może to być realizowane tak, ze sprzęgła płytkowe swoj±
drog±, ale fakt występowania tam oleju można wykorzystać do zrobienia czego¶
na wzór hydrokinetycznego sprzęgła. Skoro jedna strona sprzęgła wiruje, a
druga jest odł±czona akurat płytkami to wystarczy, ze ta druga czę¶ć będzie
obdarzona odpowiednimi łopatkami, ktore będ± przekazywac moment dzięki
czynnikowi jakim jest olej.

Ale wcale nie chcemy tak robic, to w koncu DSG, moga byc dwa biegi
wlaczone.

co do tego ma fakt "dwubiegowo¶ci"?

Bierwszy bieg zawsze jest na tym samym sprzęgle.


Raczej bym poszukal innych DSG - one tez pelzaja czy nie ?

no generalnie to tak sobie gadamy, a najpro¶ciej byloby przejechac sie kilkoma ;-)


--
Pozdrawiam Kuba (aka cita)
www.cita.pl
Dwa ogony Irma i Myszka

Data: 2011-01-11 11:23:45
Autor: J.F.
DSG
On Tue, 11 Jan 2011 09:07:14 +0100,  Kuba (aka cita) wrote:
Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomo¶ci
- przy wł±czaniu biegu, co¶ musi zatrzymać koła zębate, inaczej będzie
zgrzytać

Synchronizatory sa.

nie wiem jak zbudowane s± synchronizatory w DSG,

przyjmuje ze podobnie jak w recznej skrzyni.

ale zauważ, ze ci±gle przekazywany jest napęd, wiec co - w chwili zał±czania synchronizatory maj± przenie¶ć napęd do czasu zazębienia kół?

Ale ten naped jest szczatkowy, to podobnie jak w zwyklej skrzyni -
wyrownac predkosci a dalej zaskocza.

- przy dłuższym postoju na D co¶ tam sie musi zużywać, w koncu to nie
hydrokinetyk, gdzie nie ma to żadnego znaczenia. Dla mnie to w sumie dziwne.
Jesli to olej to sie nie zuzywa .. choc w sumie nie jestem taki pewny
(polymer shearing).
no wlasnie, jesli olej to sie nie zużywa, ale jesli tak jest to mamy doczynienia z jakim¶ hybrydowym sprzęgłem cierno-hydrokinetycznym. I to dla mnie byloby jasnym wyjasnieniem sprawy.

Jak rozumiem jest jest tylko zwykle sprzeglo mokre - czyli absolutnie
nie hydrokinetyczne, a zuzywa sie w normie..
W ogólno¶ci napewno po¶lizg niue wynika z samego utopienia wielu płytek w
oleju.
Olej jest lepki.
no dobra, ale to nie butapren ;-)

Wystarczy zeby troche momentu przeniosl. Znikomo ... ale moze
wystarczy do pelzniecia.

Wg mnie może to być realizowane tak, ze sprzęgła płytkowe swoj±
drog±, ale fakt występowania tam oleju można wykorzystać do zrobienia czego¶
na wzór hydrokinetycznego sprzęgła. Skoro jedna strona sprzęgła wiruje, a
druga jest odł±czona akurat płytkami to wystarczy, ze ta druga czę¶ć będzie
obdarzona odpowiednimi łopatkami, ktore będ± przekazywac moment dzięki
czynnikowi jakim jest olej.

Ale wcale nie chcemy tak robic, to w koncu DSG, moga byc dwa biegi
wlaczone.
co do tego ma fakt "dwubiegowo¶ci"?
Bierwszy bieg zawsze jest na tym samym sprzęgle.

Ale potem jedziesz np na 4 biegu, a 3 lub 5 tez jest wlaczony. I co -
dokladamy sprzezenie hydrauliczne, zeby wieksze straty w napedzie byly
? J.

Data: 2011-01-11 20:55:19
Autor: Kuba \(aka cita\)
DSG

Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomo¶ci news:tgboi61pmofd2kir4s2gim5h138qgj139j4ax.com...
Ale potem jedziesz np na 4 biegu, a 3 lub 5 tez jest wlaczony. I co -
dokladamy sprzezenie hydrauliczne, zeby wieksze straty w napedzie byly

ale potem sprzęgła cierne s± sprzężone wiec nie ma mowy o stratach na hydraulice - ona działałaby tylko, kiedy pierwsze sprzęgło jest rozł±czone z zapiętym pierwszym biegiem.

ps. z reszt± mniejsza z tym, bo to nic innego jak filozofowanie. Trzebaby znaleĽć konkretne Ľródło poważniejsze od wiki i znaleĽć informacje Ľródłowe.


--
Pozdrawiam Kuba (aka cita)
www.cita.pl
Dwa ogony Irma i Myszka

Data: 2011-01-11 22:00:19
Autor: J.F.
DSG
On Tue, 11 Jan 2011 20:55:19 +0100,  Kuba (aka cita) wrote:
Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomo¶ci
Ale potem jedziesz np na 4 biegu, a 3 lub 5 tez jest wlaczony. I co -
dokladamy sprzezenie hydrauliczne, zeby wieksze straty w napedzie byly

ale potem sprzęgła cierne s± sprzężone wiec nie ma mowy o stratach na

Tylko jedno

hydraulice - ona działałaby tylko, kiedy pierwsze sprzęgło jest rozł±czone z zapiętym pierwszym biegiem.

a - taki lagodny "tlumik" do ruszania ? To by mialo sens i to duzy,
tylko kolejna komplikacja do ukladu. Potrzebne trzecie sprzeglo .. no chyba zeby wbudowac to w kola od 1-go
biegu i byloby zawsze na jedynce wlaczone.

A swoja droga to ciekaw jestem czy podobnej "lagodnosci" nie daloby
sie osiagnac na jednym sprzegle - nie wysterowujac go do konca.

J.

Data: 2011-01-12 21:47:16
Autor: Kuba \(aka cita\)
DSG

Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomo¶ci news:grgpi6tmd468q0nsj3cru80k6959j2qi194ax.com...
a - taki lagodny "tlumik" do ruszania ?

no takie co¶ mialem na mysli

To by mialo sens i to duzy,
tylko kolejna komplikacja do ukladu.
Potrzebne trzecie sprzeglo .. no chyba zeby wbudowac to w kola od 1-go
biegu i byloby zawsze na jedynce wlaczone.

bo ja wiem. Ja mysle, ze to przy sprzęgłach, a nie w samej skrzyni. Pierwsze sprzęgło wystarczy rozbudować o kształt podobny do wentylatora. Skoro cało¶ć zanurzona w oleju ... to nic więcej nie trzeba. Co do strat - to przy zał±czonym sprzęgle cierny, przestałoby przenosić moment, bo cały bylby 'oparty' o sprzęgło cierne, a podczas rozł±czenia przenosiłby jaki¶ szcz±tkowy moment.
Wg mnie nic wiecej nie trzeba.

ps. ale dalej se filozofujemy ;)



A swoja droga to ciekaw jestem czy podobnej "lagodnosci" nie daloby
sie osiagnac na jednym sprzegle - nie wysterowujac go do konca.

no pewnie by sie dało .. tylko wg mnie, jesli co¶ sie ociera i przenosi moment, to musi sie zużywać ... a w miescie w duzych korkach zużycie mogloby być nie małe.
Co nie zmienia faktu, ze pewnie pełzanie własnie w ten sposob jest realizowane.


--
Pozdrawiam Kuba (aka cita)
www.cita.pl
Dwa ogony Irma i Myszka

Data: 2011-01-06 15:29:24
Autor: Bugatti
DSG
Użytkownik "Rafał VFR"  napisał w wiadomo¶ci:

Rozmawiałem z koleg± skoda octavia RS - ciagnie.
Golf 6 TSI ciagnie. I testowy golf GTI też.
Tylko mi sie wydawało, że tam s± sprzęgła suche - więc dlaczego toto ci±gnie ?

Bo s± suche w 6 biegowych.
"Mokre sprzęgła" oznaczaj± że pomiędzy kołami zębatymi a sprzęgłem, ciecz występuje jako trzeci węzeł tarcia - zwanego tarciem elasohydrodynamicznym EHL, który jak ten trzeci element przenosi moment ze sprzęgła na koła zębate co powoduje niższe temperatury podczas przekazywania momentu i rzecz jasna zwiększenie granicznych warto¶ci jego przenoszenia ... DSG 7 ("suche sprzęgła") wg producenta przenosi 250 Nm. Za¶ DSG 6 z mokrymi przenosi 350 Nm....choć w praktyce znosi 390 - 400 Nm (bez modów, bo ze zmodyfikowanym sterem do DSG i zmienionymi sprzęgłami na 7-mio tarczowe znosi ponad 560 Nm -
http://www.racingforum.pl/Golf-V-R32-DSG-Turbo-CompSport-t82849.html )


Pzdr
Rafał

Pozdr.

PS. Odpisuje się POD postami. ;-)


--
Bugatti

Data: 2011-01-06 15:15:20
Autor: WW
DSG
W dniu 2011-01-04 21:57, andrzej pisze:
Użytkownik "Rafał VFR" <rafalvfr@tlen.pl> napisał w wiadomości
news:ig00cg$21f$1speranza.aioe.org...
Witam
Powiedzcie mi dobrzy ludzie dlaczego auto ze skrzynia DSG "na
swiatlach" lekko ciagnie do przodu ?
W starych autoamtach zawsze się mówiło, że olej nadal kraży - i niby
to logiczne - a w DSG ? Dlaczego objaw jest identyczny ?


DSG zawsze lekko ciÄ…gnie - tako twierdzi ASO.
Albo hamulec albo właczona opcja HOLD.


Pozdrawiam
WW - zdeklarowany kapelusznik :-P
Passat B6 2.0 TDI + Alan 87/RS39 + At 1700 Lemm

Data: 2011-01-06 15:57:16
Autor: andrzej
DSG

Użytkownik "WW" <wuwu0@vp.pl> napisał w wiadomości news:ig4ipv$nql$1node1.news.atman.pl...
W dniu 2011-01-04 21:57, andrzej pisze:
Użytkownik "Rafał VFR" <rafalvfr@tlen.pl> napisał w wiadomości
news:ig00cg$21f$1speranza.aioe.org...
Witam
Powiedzcie mi dobrzy ludzie dlaczego auto ze skrzynia DSG "na
swiatlach" lekko ciagnie do przodu ?
W starych autoamtach zawsze się mówiło, że olej nadal kraży - i niby
to logiczne - a w DSG ? Dlaczego objaw jest identyczny ?


DSG zawsze lekko ciÄ…gnie - tako twierdzi ASO.
Albo hamulec albo właczona opcja HOLD.

I dzięki temu można prawie zawsze bezślizgowo ruszać na oblodzonych światłach.



--
andrzej

Renowacja schodĂłw www.nowe-schody.prv.pl

Data: 2011-01-06 16:31:10
Autor: WW
DSG
W dniu 2011-01-06 15:57, andrzej pisze:
DSG zawsze lekko ciÄ…gnie - tako twierdzi ASO.
Albo hamulec albo właczona opcja HOLD.

I dzięki temu można prawie zawsze bezślizgowo ruszać na oblodzonych
światłach.


A takĹĽe z centymetrowÄ… wrÄ™cz dokĹ‚adnoĹ›ciÄ… zawracać czy parkować w ciasnych miejscach  :-)

Pozdrawiam
WW - zdeklarowany kapelusznik :-P
Passat B6 2.0 TDI + Alan 87/RS39 + At 1700 Lemm

Data: 2011-01-06 16:53:44
Autor: Kuba \(aka cita\)
DSG

Użytkownik "WW" <wuwu0@vp.pl> napisał w wiadomości news:ig4n85$on5$1node1.news.atman.pl...
W dniu 2011-01-06 15:57, andrzej pisze:
DSG zawsze lekko ciÄ…gnie - tako twierdzi ASO.
Albo hamulec albo właczona opcja HOLD.

I dzięki temu można prawie zawsze bezślizgowo ruszać na oblodzonych
światłach.


A takĹĽe z centymetrowÄ… wrÄ™cz dokĹ‚adnoĹ›ciÄ… zawracać czy parkować w ciasnych miejscach  :-)


generalnie ficzer ciągnięcia nie jest domeną DSG (choć nadal nie wiem dlaczego ciągnie) ale praktycznie każdego innego nawet najstarszego automatu z hydrokinetycznym sprzęgłem.


--
Pozdrawiam Kuba (aka cita)
www.cita.pl
Dwa ogony Irma i Myszka

Data: 2011-01-04 23:12:40
Autor: megrims
DSG
W dniu 2011-01-04 21:36, Rafaďż˝ VFR pisze:
Witam
Powiedzcie mi dobrzy ludzie dlaczego auto ze skrzynia DSG "na swiatlach"
lekko ciagnie do przodu ?
W starych autoamtach zawsze si� m�wi�o, �e olej nadal kra�y - i niby to
logiczne - a w DSG ? Dlaczego objaw jest identyczny ?
Pzdr
Rafaďż˝


Są różne automaty. W tych 'starych' klasycznych z konwerterem
momentu czasem jest tak, ze samo wrzucenie na 'D' powoduje, ĹĽe
auto się toczy, a w niektórych dopiero naciśnięcie gazu powoduje,
że auto zaczyna się toczyć. Tak samo ze skrzyniami dwusprzęgłowymi.
TrochÄ™ inaczej chodzi PDK (Porsche), inaczej DSG (VW) i inaczej
DC-SST (Mitsubishi) a dwusprzęgłowa 8-biegowa w SLS AMG to jeszcze
inna sprawa.

Więc jak mówią Niemcy: Andere Länder, andere Sitten.

Data: 2011-01-04 22:21:08
Autor: masti
DSG
Dnia pięknego Tue, 04 Jan 2011 23:12:40 +0100 osobnik zwany megrims
wystukał:

W dniu 2011-01-04 21:36, Rafaďż˝ VFR pisze:
Witam
Powiedzcie mi dobrzy ludzie dlaczego auto ze skrzynia DSG "na
swiatlach" lekko ciagnie do przodu ?
W starych autoamtach zawsze si� m�wi�o, �e olej nadal kra�y - i niby to
logiczne - a w DSG ? Dlaczego objaw jest identyczny ? Pzdr
Rafaďż˝


Są różne automaty. W tych 'starych' klasycznych z konwerterem momentu
czasem jest tak, ze samo wrzucenie na 'D' powoduje, ĹĽe auto siÄ™ toczy, a
w niektórych dopiero naciśnięcie gazu powoduje, że auto zaczyna się
toczyć.

w hydrokinetykach z definicji, powinno sie toczyć

Tak samo ze skrzyniami dwusprzęgłowymi. Trochę inaczej chodzi
PDK (Porsche), inaczej DSG (VW) i inaczej DC-SST (Mitsubishi) a
dwusprzęgłowa 8-biegowa w SLS AMG to jeszcze inna sprawa.

a dlaczego miałoby się toczyć w manualach z automatycznym sprzęgłem poza sytuacją gdy nie wysprzęgla i ciągnie?




--
mst <at> gazeta <.> pl
"-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości? -Wiem co mówię, to grunt zabija!" T.Pratchett

Data: 2011-01-04 22:23:16
Autor: Robert Rędziak
DSG
On Tue, 4 Jan 2011 22:21:08 +0000 (UTC), masti <gone@to.hell>
wrote:

a dlaczego miałoby się toczyć w manualach z automatycznym sprzęgłem poza sytuacj± gdy nie wysprzęgla i ci±gnie?

 W czę¶ci skrzyń DSG s± mokre sprzęgła.

 r.
--
_________________________________________________________________
robert rędziak     e36/5 323ti     mailto:giekao-at-gmail-dot-com

   I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia.

Data: 2011-01-04 15:56:42
Autor: Darek S-ki
DSG
On 4 Sty, 23:23, Robert Rędziak <re...@gm.wkurw.org> wrote:
On Tue, 4 Jan 2011 22:21:08 +0000 (UTC), masti <g...@to.hell>
wrote:

> a dlaczego mia oby si toczy w manualach z automatycznym sprz g em poza
> sytuacj gdy nie wysprz gla i ci gnie?

 W cz ci skrzy DSG s mokre sprz g a.


A Superb 7-mio biegowy DSG jest chyba suchosprzęgłowy ?


--
Pozdrawiam
Darek S-ki

Data: 2011-01-04 22:51:14
Autor: masti
DSG
Dnia pięknego Tue, 04 Jan 2011 22:23:16 +0000 osobnik zwany Robert Rędziak
wystukał:

On Tue, 4 Jan 2011 22:21:08 +0000 (UTC), masti <gone@to.hell> wrote:

a dlaczego miałoby się toczyć w manualach z automatycznym sprzęgłem
poza sytuacją gdy nie wysprzęgla i ciągnie?

 W części skrzyĹ„ DSG sÄ… mokre sprzÄ™gĹ‚a.

no i? mokre to nie hydrokinetyk

--
mst <at> gazeta <.> pl
"-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości? -Wiem co mówię, to grunt zabija!" T.Pratchett

Data: 2011-01-05 00:04:53
Autor: megrims
DSG
W dniu 2011-01-04 23:51, masti pisze:
Dnia pięknego Tue, 04 Jan 2011 22:23:16 +0000 osobnik zwany Robert Rędziak
wystukał:

On Tue, 4 Jan 2011 22:21:08 +0000 (UTC), masti<gone@to.hell>  wrote:

a dlaczego miałoby się toczyć w manualach z automatycznym sprzęgłem
poza sytuacją gdy nie wysprzęgla i ciągnie?

  W części skrzyĹ„ DSG sÄ… mokre sprzÄ™gĹ‚a.

no i? mokre to nie hydrokinetyk


w YZ450F lub R1 teĹĽ jest mokre, ale to NTG

Data: 2011-01-04 23:07:00
Autor: masti
DSG
Dnia pięknego Wed, 05 Jan 2011 00:04:53 +0100 osobnik zwany megrims
wystukał:

W dniu 2011-01-04 23:51, masti pisze:
Dnia pięknego Tue, 04 Jan 2011 22:23:16 +0000 osobnik zwany Robert
Rędziak wystukał:

On Tue, 4 Jan 2011 22:21:08 +0000 (UTC), masti<gone@to.hell>  wrote:

a dlaczego miałoby się toczyć w manualach z automatycznym sprzęgłem
poza sytuacją gdy nie wysprzęgla i ciągnie?

  W części skrzyĹ„ DSG sÄ… mokre sprzÄ™gĹ‚a.

no i? mokre to nie hydrokinetyk


w YZ450F lub R1 teĹĽ jest mokre, ale to NTG

w sumie ze znanych suchych to tylko dukat :)




--
mst <at> gazeta <.> pl
"-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości? -Wiem co mówię, to grunt zabija!" T.Pratchett

Data: 2011-01-05 00:37:35
Autor: megrims
DSG
W dniu 2011-01-05 00:07, masti pisze:
Dnia pięknego Wed, 05 Jan 2011 00:04:53 +0100 osobnik zwany megrims
wystukał:

W dniu 2011-01-04 23:51, masti pisze:
Dnia pięknego Tue, 04 Jan 2011 22:23:16 +0000 osobnik zwany Robert
Rędziak wystukał:

On Tue, 4 Jan 2011 22:21:08 +0000 (UTC), masti<gone@to.hell>   wrote:

a dlaczego miałoby się toczyć w manualach z automatycznym sprzęgłem
poza sytuacją gdy nie wysprzęgla i ciągnie?

   W części skrzyĹ„ DSG sÄ… mokre sprzÄ™gĹ‚a.

no i? mokre to nie hydrokinetyk


w YZ450F lub R1 teĹĽ jest mokre, ale to NTG

w sumie ze znanych suchych to tylko dukat :)




znĂłw NTG:

Kiedyś na Biedrusku jako początkujący użytkownik YZ450F utopiłem sprzęta
całkowicie. Wody się nie nachlał - zgasł od razu.

Po odpaleniu próbowałem ruszyć. :D Okazało się, że łańcuch nażarł się
błota i był tak naciągnięty, że sprzęt nie chciał ruszyć.

I to mokre sprzęgło i tak się spaliło :D

Data: 2011-01-06 15:17:09
Autor: Bugatti
DSG
Użytkownik "Rafał VFR" napisał w wiadomo¶ci:

Witam
Powiedzcie mi dobrzy ludzie dlaczego auto ze skrzynia DSG "na swiatlach" lekko ciagnie do przodu ?

Nie rozumiem zdania ;>
"Na ¶wiatłach" - co maj± ¶wiatła co skrzynki biegów ?
Pewnie chodzi Ci o to że stoj±c na skrzyżowaniu z sygn. ¶wietln± i po puszczeniu (w majciory ;-P) pedału hamuca auto się toczy - da się napisać takie zdanie, zamiast napisać "na ¶wiatłach" ;-)

To że się toczy zależy od elektroniki skrzyni. DSG, TCT maj± tak jak piszesz. A inne po dotknięciu gazu dopiero dociskaj± sprzęgła i auto rusza.

W starych autoamtach zawsze się mówiło, że olej nadal kraży - i niby to logiczne - a w DSG ? Dlaczego objaw jest identyczny ?

Olej też kr±ży w DSG 6 biegiegowym.

Pzdr
Rafał

Pozdr.


--
Bugatti

DSG

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona