Data: 2011-01-04 21:57:05 | |
Autor: andrzej | |
DSG | |
Użytkownik "Rafał VFR" <rafalvfr@tlen.pl> napisał w wiadomości news:ig00cg$21f$1speranza.aioe.org...
Witam Pewnie dlatego, że jest na D. Jak będzie na P to będzie stał a jak na R to się będzie cofał. -- andrzej Renowacja schodów www.nowe-schody.prv.pl |
|
Data: 2011-01-05 09:49:49 | |
Autor: Kuba \(aka cita\) | |
DSG | |
Użytkownik "andrzej" <nowe.schody@onet.pl> napisał w wiadomości news:ig01j8$4nr$1news.onet.pl... Użytkownik "Rafał VFR" <rafalvfr@tlen.pl> napisał w wiadomości news:ig00cg$21f$1speranza.aioe.org... Wg mnie coś jest zepsute. Te DSG ktorymi jechalem nie pełzały. Jeśli pełza to znaczy, ze stojąc sprzęgło sie slizga. Pytanie zasadnicze - czy moze? -- Pozdrawiam Kuba (aka cita) www.cita.pl Dwa ogony Irma i Myszka |
|
Data: 2011-01-05 16:04:03 | |
Autor: Rafał VFR | |
DSG | |
Rozmawiałem z kolegą skoda octavia RS - ciagnie.
Golf 6 TSI ciagnie. I testowy golf GTI też. Tylko mi sie wydawało, że tam są sprzęgła suche - więc dlaczego toto ciągnie ? Pzdr Rafał Wg mnie coś jest zepsute. Te DSG ktorymi jechalem nie pełzały. Jeśli pełza to znaczy, ze stojąc sprzęgło sie slizga. Pytanie zasadnicze - czy moze? |
|
Data: 2011-01-05 08:48:23 | |
Autor: tahoe_sasquatch | |
DSG | |
On Jan 5, 7:04 am, "Rafał VFR" <rafal...@tlen.pl> wrote:
Rozmawiałem z kolegą skoda octavia RS - ciagnie. Poczytaj tu: http://en.wikipedia.org/wiki/Direct-Shift_Gearbox Wyglada na to ze szesciobiegowe DSG maja mokre wieloplytkowe sprzeglow, cos jak w moto. Siedmiobiegowy DSG ma suche... nie wiem jakim jechales... Yeti |
|
Data: 2011-01-05 22:30:34 | |
Autor: Rafał VFR | |
DSG | |
No tak ale nawet motor z mokrym sprzegłem nie toczy sie na swiatlach.
Dlatego pytam. Pzdr Rafal Wyglada na to ze szesciobiegowe DSG maja mokre wieloplytkowe sprzeglow, cos jak w moto. Siedmiobiegowy DSG ma suche... nie wiem jakim jechales... Yeti |
|
Data: 2011-01-06 10:53:41 | |
Autor: Kuba \(aka cita\) | |
DSG | |
Użytkownik "tahoe_sasquatch" <bigfoot@gammanet.pl> napisał w wiadomości news:7a24a7f0-7256-4201-b095-a04e5ae88212j29g2000yqm.googlegroups.com... Wyglada na to ze szesciobiegowe DSG maja mokre wieloplytkowe wytłumacz mi, bo widać mam jakies braki w tej materii, jakie ma znaczenia czy sprzęgło jest suche czy mokre - jesli jest rozłączone, to nie przenosi napęda - prawda? Mialem motocykle z mokrym i suchym sprzęgłem i w każdym po wcisnięciu klamki moto stoi. Czym to sie rożni od sprzęgła w DSG? -- Pozdrawiam Kuba (aka cita) www.cita.pl Dwa ogony Irma i Myszka |
|
Data: 2011-01-06 12:47:38 | |
Autor: J.F. | |
DSG | |
On Thu, 6 Jan 2011 10:53:41 +0100, Kuba (aka cita) wrote:
Użytkownik "tahoe_sasquatch" <bigfoot@gammanet.pl> napisał w wiadomości Jakis tam przenosi. W mokrym pewnie nieco wiekszy. J. |
|
Data: 2011-01-06 16:51:35 | |
Autor: Kuba \(aka cita\) | |
DSG | |
Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:otabi6hl006e7r779s16udpnupmimfoneu4ax.com... On Thu, 6 Jan 2011 10:53:41 +0100, Kuba (aka cita) wrote: znaczy ze co ... sprzęgło cierne działa na postoju (np na swiatłach, w korku itp) w nieustannym poślizgu? Przecież to bez sensu. Ktoś porównał to do mokrego sprzęgła w motocyklu - zapewniam Was, ze po wysprzęgleniu nie ma mowy o przekazywaniu nawet najmniejszego momentu, a już napewno nie takiego, ktory pozwoliłby na popchnięcie motocykla. -- Pozdrawiam Kuba (aka cita) www.cita.pl Dwa ogony Irma i Myszka |
|
Data: 2011-01-08 19:09:15 | |
Autor: J.F. | |
DSG | |
On Thu, 6 Jan 2011 16:51:35 +0100, Kuba (aka cita) wrote:
Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości widziales kiedys sprzeglo ? Tam luz jest mininalny, a tarcza osadzona luzno na walku. Nawet w stanie wysprzeglonym cos tam czasem przytrze, i jakis znikomy moment przeniesie. Moment bedzie wiekszy jak sprzeglo wieloplytkowe i szczelina wypelniona olejem. Szczegolnie zimnym. Ktoś porównał to do mokrego sprzęgła w motocyklu - zapewniam Was, ze po wysprzęgleniu nie ma mowy o przekazywaniu nawet najmniejszego momentu, a już napewno nie takiego, ktory pozwoliłby na popchnięcie motocykla. A podnies na podnozek, unies tyle kolo i zobacz czy nadal nie bedzie sie krecic. Ewentualnie pokrec pare razy sam - w hamulcach tez jest luz minimalny :-) J. |
|
Data: 2011-01-09 10:48:08 | |
Autor: Kuba \(aka cita\) | |
DSG | |
Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:dn9hi6tahivc8cg3estphn3e4i35a70b3e4ax.com... On Thu, 6 Jan 2011 16:51:35 +0100, Kuba (aka cita) wrote:Heh ... widzialem :) no pewnie, pewnie. W manualu z suchym sprzęgle też - ale moment ten wystarcza zwykle do napędzenia koła wiszącego w powietrzu, a nie poruszenia samochodu. Ktoś porównał to do mokrego sprzęgła w motocyklu - zapewniam Was, ze po no wlasnie. Koła wiszącego, poruszającego sie praktycznie bez oporów. Co innego poruszyć motocykl, ew. samochód. Chyba, ze w DSG jest to zrobione celowo i na etapie projektu przewidziano takie tarcie, bo normalnie wysprzęglone sprzęgło nie przeniesie takiego monetu. -- Pozdrawiam Kuba (aka cita) www.cita.pl Dwa ogony Irma i Myszka |
|
Data: 2011-01-09 11:04:36 | |
Autor: J.F. | |
DSG | |
On Sun, 9 Jan 2011 10:48:08 +0100, Kuba (aka cita) wrote:
Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości No to teraz wez wieloplytkowe, dwa w dodatku, zalej gestym olejem, i sie okaze ze na lekko opadajacej jezdni da rade. A jesli pelznie bardziej niz inne auta .. moze czas na zmiane oleju ? J. |
|
Data: 2011-01-09 23:18:52 | |
Autor: Kuba \(aka cita\) | |
DSG | |
Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:ss1ji694e7uanagg11e864qo3dt4ulqo614ax.com...
w moim obecnym motocyklu mam 10 czy 11 płytek i ... po wysprzegleniu *nie ciagnie* wg mnie ilosc tarcz nie ma znaczenia. Gestosc oleju tez (jezdze na 0w50) -- Pozdrawiam Kuba (aka cita) www.cita.pl Dwa ogony Irma i Myszka |
|
Data: 2011-01-10 00:24:25 | |
Autor: J.F. | |
DSG | |
On Sun, 9 Jan 2011 23:18:52 +0100, Kuba (aka cita) wrote:
Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości Nie w silniku tylko w sprzegle :-) J. |
|
Data: 2011-01-10 01:46:24 | |
Autor: AZ | |
DSG | |
On 10 Sty, 00:24, J.F. <jfox_xnosp...@poczta.onet.pl> wrote:
>> No to teraz wez wieloplytkowe, dwa w dodatku, zalej gestym olejem,W większości motocykli silnik, skrzynia i sprzęgło są smarowane jednym olejem. U mnie w motocyklu jest bodajże 12 płytek + olej 10W40 i nawet przy -10 po odpaleniu sprzęgło nie jest w stanie pchnąć motocykla do przodu, samego - bez jeźdzca. -- Artur |
|
Data: 2011-01-10 19:31:51 | |
Autor: Kuba \(aka cita\) | |
DSG | |
Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:blgki69bl14rs74j7o64h3m95pee8j0ip94ax.com... On Sun, 9 Jan 2011 23:18:52 +0100, Kuba (aka cita) wrote: no ale opieramy sie dla przykładu na motocyklach, a tam to jednak wspólny olej :P Generalnie przyjmuje do wiadomości, ze można zaprojektować skrzynie tak, zeby występował poślizg na sprzęgle, jednak wg mnie rodzi to pewne problemy: - przy włączaniu biegu, coś musi zatrzymać koła zębate, inaczej będzie zgrzytać - przy dłuższym postoju na D coś tam sie musi zużywać, w koncu to nie hydrokinetyk, gdzie nie ma to żadnego znaczenia. Dla mnie to w sumie dziwne. W ogólności napewno poślizg niue wynika z samego utopienia wielu płytek w oleju. Wg mnie może to być realizowane tak, ze sprzęgła płytkowe swoją drogą, ale fakt występowania tam oleju można wykorzystać do zrobienia czegoś na wzór hydrokinetycznego sprzęgła. Skoro jedna strona sprzęgła wiruje, a druga jest odłączona akurat płytkami to wystarczy, ze ta druga część będzie obdarzona odpowiednimi łopatkami, ktore będą przekazywac moment dzięki czynnikowi jakim jest olej. W ten sposb w czasie jazdy moment przekazywany jest przez sprzęgło cierne, a pełzanie realizowane jest tylko i wyłacznie przez olej. No ale to moje dywagacje poparte tylko wyobraźnią. -- Pozdrawiam Kuba (aka cita) www.cita.pl Dwa ogony Irma i Myszka |
|
Data: 2011-01-11 01:19:53 | |
Autor: J.F. | |
DSG | |
On Mon, 10 Jan 2011 19:31:51 +0100, Kuba (aka cita) wrote:
Generalnie przyjmuje do wiadomości, ze można zaprojektować skrzynie tak, zeby występował poślizg na sprzęgle, jednak wg mnie rodzi to pewne problemy: Synchronizatory sa. - przy dłuższym postoju na D coś tam sie musi zużywać, w koncu to nie hydrokinetyk, gdzie nie ma to żadnego znaczenia. Dla mnie to w sumie dziwne. Jesli to olej to sie nie zuzywa .. choc w sumie nie jestem taki pewny (polymer shearing). W ogólności napewno poślizg niue wynika z samego utopienia wielu płytek w oleju. Olej jest lepki. Wg mnie może to być realizowane tak, ze sprzęgła płytkowe swoją drogą, ale fakt występowania tam oleju można wykorzystać do zrobienia czegoś na wzór hydrokinetycznego sprzęgła. Skoro jedna strona sprzęgła wiruje, a druga jest odłączona akurat płytkami to wystarczy, ze ta druga część będzie obdarzona odpowiednimi łopatkami, ktore będą przekazywac moment dzięki czynnikowi jakim jest olej. Ale wcale nie chcemy tak robic, to w koncu DSG, moga byc dwa biegi wlaczone. Raczej bym poszukal innych DSG - one tez pelzaja czy nie ? J. |
|
Data: 2011-01-11 09:07:14 | |
Autor: Kuba \(aka cita\) | |
DSG | |
Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:h98ni691kv5kdpq7p4s73fr3c54vbk0sc04ax.com... On Mon, 10 Jan 2011 19:31:51 +0100, Kuba (aka cita) wrote: nie wiem jak zbudowane są synchronizatory w DSG, ale zauważ, ze ciągle przekazywany jest napęd, wiec co - w chwili załączania synchronizatory mają przenieść napęd do czasu zazębienia kół?
no wlasnie, jesli olej to sie nie zużywa, ale jesli tak jest to mamy doczynienia z jakimś hybrydowym sprzęgłem cierno-hydrokinetycznym. I to dla mnie byloby jasnym wyjasnieniem sprawy.
no dobra, ale to nie butapren ;-)
co do tego ma fakt "dwubiegowości"? Bierwszy bieg zawsze jest na tym samym sprzęgle.
no generalnie to tak sobie gadamy, a najprościej byloby przejechac sie kilkoma ;-) -- Pozdrawiam Kuba (aka cita) www.cita.pl Dwa ogony Irma i Myszka |
|
Data: 2011-01-11 11:23:45 | |
Autor: J.F. | |
DSG | |
On Tue, 11 Jan 2011 09:07:14 +0100, Kuba (aka cita) wrote:
Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości przyjmuje ze podobnie jak w recznej skrzyni. ale zauważ, ze ciągle przekazywany jest napęd, wiec co - w chwili załączania synchronizatory mają przenieść napęd do czasu zazębienia kół? Ale ten naped jest szczatkowy, to podobnie jak w zwyklej skrzyni - wyrownac predkosci a dalej zaskocza. no wlasnie, jesli olej to sie nie zużywa, ale jesli tak jest to mamy doczynienia z jakimś hybrydowym sprzęgłem cierno-hydrokinetycznym. I to dla mnie byloby jasnym wyjasnieniem sprawy.- przy dłuższym postoju na D coś tam sie musi zużywać, w koncu to nieJesli to olej to sie nie zuzywa .. choc w sumie nie jestem taki pewny Jak rozumiem jest jest tylko zwykle sprzeglo mokre - czyli absolutnie nie hydrokinetyczne, a zuzywa sie w normie.. no dobra, ale to nie butapren ;-)W ogólności napewno poślizg niue wynika z samego utopienia wielu płytek wOlej jest lepki. Wystarczy zeby troche momentu przeniosl. Znikomo ... ale moze wystarczy do pelzniecia. co do tego ma fakt "dwubiegowości"?Wg mnie może to być realizowane tak, ze sprzęgła płytkowe swoją Ale potem jedziesz np na 4 biegu, a 3 lub 5 tez jest wlaczony. I co - dokladamy sprzezenie hydrauliczne, zeby wieksze straty w napedzie byly ? J. |
|
Data: 2011-01-11 20:55:19 | |
Autor: Kuba \(aka cita\) | |
DSG | |
Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:tgboi61pmofd2kir4s2gim5h138qgj139j4ax.com... Ale potem jedziesz np na 4 biegu, a 3 lub 5 tez jest wlaczony. I co - ale potem sprzęgła cierne są sprzężone wiec nie ma mowy o stratach na hydraulice - ona działałaby tylko, kiedy pierwsze sprzęgło jest rozłączone z zapiętym pierwszym biegiem. ps. z resztą mniejsza z tym, bo to nic innego jak filozofowanie. Trzebaby znaleźć konkretne źródło poważniejsze od wiki i znaleźć informacje źródłowe. -- Pozdrawiam Kuba (aka cita) www.cita.pl Dwa ogony Irma i Myszka |
|
Data: 2011-01-11 22:00:19 | |
Autor: J.F. | |
DSG | |
On Tue, 11 Jan 2011 20:55:19 +0100, Kuba (aka cita) wrote:
Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości Tylko jedno hydraulice - ona działałaby tylko, kiedy pierwsze sprzęgło jest rozłączone z zapiętym pierwszym biegiem. a - taki lagodny "tlumik" do ruszania ? To by mialo sens i to duzy, tylko kolejna komplikacja do ukladu. Potrzebne trzecie sprzeglo .. no chyba zeby wbudowac to w kola od 1-go biegu i byloby zawsze na jedynce wlaczone. A swoja droga to ciekaw jestem czy podobnej "lagodnosci" nie daloby sie osiagnac na jednym sprzegle - nie wysterowujac go do konca. J. |
|
Data: 2011-01-12 21:47:16 | |
Autor: Kuba \(aka cita\) | |
DSG | |
Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:grgpi6tmd468q0nsj3cru80k6959j2qi194ax.com... a - taki lagodny "tlumik" do ruszania ? no takie coś mialem na mysli To by mialo sens i to duzy, bo ja wiem. Ja mysle, ze to przy sprzęgłach, a nie w samej skrzyni. Pierwsze sprzęgło wystarczy rozbudować o kształt podobny do wentylatora. Skoro całość zanurzona w oleju ... to nic więcej nie trzeba. Co do strat - to przy załączonym sprzęgle cierny, przestałoby przenosić moment, bo cały bylby 'oparty' o sprzęgło cierne, a podczas rozłączenia przenosiłby jakiś szczątkowy moment. Wg mnie nic wiecej nie trzeba. ps. ale dalej se filozofujemy ;)
no pewnie by sie dało .. tylko wg mnie, jesli coś sie ociera i przenosi moment, to musi sie zużywać ... a w miescie w duzych korkach zużycie mogloby być nie małe. Co nie zmienia faktu, ze pewnie pełzanie własnie w ten sposob jest realizowane. -- Pozdrawiam Kuba (aka cita) www.cita.pl Dwa ogony Irma i Myszka |
|
Data: 2011-01-06 15:29:24 | |
Autor: Bugatti | |
DSG | |
Użytkownik "Rafał VFR" napisał w wiadomości:
Rozmawiałem z kolegą skoda octavia RS - ciagnie. Bo są suche w 6 biegowych. "Mokre sprzęgła" oznaczają że pomiędzy kołami zębatymi a sprzęgłem, ciecz występuje jako trzeci węzeł tarcia - zwanego tarciem elasohydrodynamicznym EHL, który jak ten trzeci element przenosi moment ze sprzęgła na koła zębate co powoduje niższe temperatury podczas przekazywania momentu i rzecz jasna zwiększenie granicznych wartości jego przenoszenia ... DSG 7 ("suche sprzęgła") wg producenta przenosi 250 Nm. Zaś DSG 6 z mokrymi przenosi 350 Nm....choć w praktyce znosi 390 - 400 Nm (bez modów, bo ze zmodyfikowanym sterem do DSG i zmienionymi sprzęgłami na 7-mio tarczowe znosi ponad 560 Nm - http://www.racingforum.pl/Golf-V-R32-DSG-Turbo-CompSport-t82849.html ) Pzdr Pozdr. PS. Odpisuje się POD postami. ;-) -- Bugatti |
|
Data: 2011-01-06 15:15:20 | |
Autor: WW | |
DSG | |
W dniu 2011-01-04 21:57, andrzej pisze:
UĹźytkownik "RafaĹ VFR" <rafalvfr@tlen.pl> napisaĹ w wiadomoĹci DSG zawsze lekko ciÄ gnie - tako twierdzi ASO. Albo hamulec albo wĹaczona opcja HOLD. Pozdrawiam WW - zdeklarowany kapelusznik :-P Passat B6 2.0 TDI + Alan 87/RS39 + At 1700 Lemm |
|
Data: 2011-01-06 15:57:16 | |
Autor: andrzej | |
DSG | |
UĹźytkownik "WW" <wuwu0@vp.pl> napisaĹ w wiadomoĹci news:ig4ipv$nql$1node1.news.atman.pl... W dniu 2011-01-04 21:57, andrzej pisze: I dziÄki temu moĹźna prawie zawsze bezĹlizgowo ruszaÄ na oblodzonych ĹwiatĹach. -- andrzej Renowacja schodĂłw www.nowe-schody.prv.pl |
|
Data: 2011-01-06 16:31:10 | |
Autor: WW | |
DSG | |
W dniu 2011-01-06 15:57, andrzej pisze:
DSG zawsze lekko ciÄ gnie - tako twierdzi ASO. A takĹźe z centymetrowÄ wrÄcz dokĹadnoĹciÄ zawracaÄ czy parkowaÄ w ciasnych miejscach :-) Pozdrawiam WW - zdeklarowany kapelusznik :-P Passat B6 2.0 TDI + Alan 87/RS39 + At 1700 Lemm |
|
Data: 2011-01-06 16:53:44 | |
Autor: Kuba \(aka cita\) | |
DSG | |
UĹźytkownik "WW" <wuwu0@vp.pl> napisaĹ w wiadomoĹci news:ig4n85$on5$1node1.news.atman.pl... W dniu 2011-01-06 15:57, andrzej pisze: generalnie ficzer ciÄ gniÄcia nie jest domenÄ DSG (choÄ nadal nie wiem dlaczego ciÄ gnie) ale praktycznie kaĹźdego innego nawet najstarszego automatu z hydrokinetycznym sprzÄgĹem. -- Pozdrawiam Kuba (aka cita) www.cita.pl Dwa ogony Irma i Myszka |
|