Data: 2021-04-18 09:28:38 | |
Autor: Peter | |
DSG | |
że to niby tak szybko się przełącza, że to niby takie dobre ...
to dlaczego ten sam samochód z tym samym silnikiem : w manualu 5 biegów ma 10.8 do setki w DSG ma 11.2 do setki |
|
Data: 2021-04-18 09:29:35 | |
Autor: Cavallino | |
DSG | |
W dniu 18-04-2021 o 09:28, Peter pisze:
że to niby tak szybko się przełącza, że to niby takie dobre ... A do DSG też ma 5 biegów? |
|
Data: 2021-04-19 12:38:04 | |
Autor: Marvin | |
DSG | |
W dniu 18.04.2021 o 09:29, Cavallino pisze:
W dniu 18-04-2021 o 09:28, Peter pisze: Pewnie ten z DSG jest cięższy i dodatkowa masa te 0,4s urywa przy rozpędzaniu. M. |
|
Data: 2021-04-18 10:46:29 | |
Autor: JDX | |
DSG | |
On 2021-04-18 09:28, Peter wrote:
że to niby tak szybko się przełącza, że to niby takie dobre ...Tak sobie strzelam, że w manualu do osiągnięcia 100 wystarczą dwie zmiany biegów. A może nawet jedna w autach, w których silniki kręcą się wysoko. Jakiegoś "trybu sportowego" w aucie z automatem nie ma? Tak, aby zmiany odbywały się przy wyższych obrotach - automat zaoszczędzi jedną zmianę i już może być lepszy od człowieka. |
|
Data: 2021-04-18 11:53:14 | |
Autor: micol | |
DSG | |
W dniu 2021-04-18 o 10:46, JDX pisze:
On 2021-04-18 09:28, Peter wrote: Jest tryb sportowy automatyczny i dodatkowo jest tryb manualny w którym biegi przełącza się np. dwoma manetkami przy kierownicy + i - albo lewarkiem. |
|
Data: 2021-04-18 12:09:36 | |
Autor: nadir | |
DSG | |
W dniu 18.04.2021 o 09:28, Peter pisze:
że to niby tak szybko się przełącza, że to niby takie dobre ... Szybko przełącza, ale ma więcej biegów, to i tych przełączeń jest więcej. to dlaczego ten sam samochód z tym samym silnikiem : A to już zależy od wielu czynników. Raz, że ta sama skrzynia współpracuje z różnymi silnikami, to ze względu na ich charakterystyki musi mieć też różne oprogramowania sterownika, a te często nie są doskonałe. Dwa, to w nawet w trybie Sport, DSG przerzuca biegi przy dosyć niskich obrotach i nie kręci silnika tak wysoko jak kierowca przy zmianie ręcznej. Poza tym w grę może wchodzić trakcja(wielkość i szerokość opon) lub coś jest po prostu skopane. Nie mierzyłem tego jakoś specjalnie, ale gdy przerzucam biegi ręcznie to samochód z DSG zbiera się żwawiej niż w trybie Sport. |
|
Data: 2021-04-19 07:43:03 | |
Autor: Mirek Ptak | |
DSG | |
On 18.04.2021 09:28, Peter wrote:
że to niby tak szybko się przełącza, że to niby takie dobre ... Być może popełniono jakiś błąd przy swapie tego silnika? ;) BPNMSP :) Natomiast jeśli chciałeś napisać, ze mają takie same silniki to też tego nie rozumiem - nawet jeśli DSG miało by przełączyć 2x tyle biegów po drodze to powinno być szybsze od niewytrenowanego człowieka. Może przełożenie główne inne? Pozdrawiam - Mirek -- Mirek Ptak kolczan( a t )outlook(kropek) c om PMS+ PJ++ S* p+ M++ W++ P+:+ X++ L+ B++ M- Z++ T- W CB++ |
|
Data: 2021-04-19 08:03:06 | |
Autor: Cavallino | |
DSG | |
W dniu 19-04-2021 o 07:43, Mirek Ptak pisze:
On 18.04.2021 09:28, Peter wrote: Wystarczy że biegi zmienia wcześniej, a w tej konkurencji lepiej wychodzi ciągnąć wyżej. |
|
Data: 2021-04-19 12:21:29 | |
Autor: Mirek Ptak | |
DSG | |
On 19.04.2021 08:03, Cavallino wrote:
To by oznaczało, że oprogramowanie skrzyni jest mocno skopane (lub dba o emisję...), bo normalnie z kick down lub w trybie sportowym powinno ciągnąc prawie do odcięcia. Pozdrawiam - Mirek -- Mirek Ptak kolczan( a t )outlook(kropek) c om PMS+ PJ++ S* p+ M++ W++ P+:+ X++ L+ B++ M- Z++ T- W CB++ |
|
Data: 2021-04-19 12:28:28 | |
Autor: Cavallino | |
DSG | |
W dniu 19-04-2021 o 12:21, Mirek Ptak pisze:
On 19.04.2021 08:03, Cavallino wrote: Jaki kick down od zera? |
|
Data: 2021-04-19 15:33:39 | |
Autor: Mirek Ptak | |
DSG | |
On 19.04.2021 12:28, Cavallino wrote:
To by oznaczało, że oprogramowanie skrzyni jest mocno skopane (lub dba o emisję...), bo normalnie z kick down A nie? Pozdrawiam - Mirek -- Mirek Ptak kolczan( a t )outlook(kropek) c om PMS+ PJ++ S* p+ M++ W++ P+:+ X++ L+ B++ M- Z++ T- W CB++ |
|
Data: 2021-04-19 14:53:26 | |
Autor: Peter | |
DSG | |
Być może popełniono jakiś błąd przy swapie tego silnika? ;) mówię o fabrycznie nowym samochodzie którego parametry podałem i są to parametry producenta bo po prostu usiłuję się jakoś przekonać do zakupu DSG które w tym przypadku kosztuje grosze drożej, skoro jeżdzi wolniej, skoro muszę to serwisować i zmieniać olej filtr, manual jest bezawaryjny bezobsługowy dożywotni przy moich przebiegach |
|
Data: 2021-04-19 16:42:19 | |
Autor: J.F. | |
DSG | |
Użytkownik "Peter" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:607d7d46$0$517$65785112@news.neostrada.pl...
Być może popełniono jakiś błąd przy swapie tego silnika? ;) mówię o fabrycznie nowym samochodzie którego parametry podałem i są to parametry producenta bo po prostu usiłuję się jakoś przekonać do zakupu DSG które w tym przypadku kosztuje grosze drożej, skoro jeżdzi wolniej, skoro muszę to serwisować i zmieniać olej filtr, manual jest bezawaryjny bezobsługowy dożywotni przy moich przebiegach To jest ciekawe, bo jak pamietam , to publikowane osiagi samochodow z DSG byly bardzo podobne ... czemu nie ma sie co dziwic, bo i konstrukcja skrzyni bardzo podobna. A nawet ciut lepsze, bo wiadomo - komputer zmienia biegi optymalnie. Tylko wizja wymiany sprzegla mnie lekko przerazala, ale zdaje sie, ze ceny sa znosne. J. |
|
Data: 2021-04-19 17:00:34 | |
Autor: ąćęłńóśźż | |
DSG | |
Ale laskę trudniej obłapiać.
-- -- - manual jest bezawaryjny bezobsługowy dożywotni |
|
Data: 2021-04-19 17:55:55 | |
Autor: nadir | |
DSG | |
W dniu 19.04.2021 o 14:53, Peter pisze:
mówię o fabrycznie nowym samochodzie którego parametry podałem i są to parametry producenta No trochę mało tych parametrów, bo na 99% samochód z DSG będzie cięższy od tego ze skrzynią manualną. Choć to jakieś duże różnice nie będą. Co to za samochód/model? bo po prostu usiłuję się jakoś przekonać do zakupu DSG które w tym przypadku kosztuje grosze drożej, skoro jeżdzi wolniej, skoro muszę to serwisować i zmieniać olej filtr, manual jest bezawaryjny bezobsługowy dożywotni przy moich przebiegach To bierz manuala, choć podobno niektóre konfiguracje silników VAG w parze z DSG spalają zauważalnie mniej paliwa niż ekwiwalent z ręczną skrzynią. |
|
Data: 2021-04-20 07:19:49 | |
Autor: Mirek Ptak | |
DSG | |
On 19.04.2021 17:55, nadir wrote:
mówię o fabrycznie nowym samochodzie którego parametry podałem i są to parametry producenta Zerknąłem z ciekawości na Skodę i jestem trochę zadziwiony. Różnice przy takich samych silnikach potrafią być w górę lub w dół w zależności od modelu i pojemności. Pozdrawiam - Mirek -- Mirek Ptak kolczan( a t )outlook(kropek) c om PMS+ PJ++ S* p+ M++ W++ P+:+ X++ L+ B++ M- Z++ T- W CB++ |
|
Data: 2021-04-20 07:53:23 | |
Autor: Cavallino | |
DSG | |
W dniu 20-04-2021 o 07:19, Mirek Ptak pisze:
On 19.04.2021 17:55, nadir wrote: Czyli zapewne winny soft - gdzieniegdzie nie chciało się optymalizować, przenieśli go z innego modelu, wraz ze skrzynią i jak wyszło tak wyszło. |
|
Data: 2021-04-20 13:08:28 | |
Autor: J.F. | |
DSG | |
Użytkownik "Cavallino" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:s5lq8h$11f$3$Cav@news.chmurka.net...
W dniu 20-04-2021 o 07:19, Mirek Ptak pisze: Zerknąłem z ciekawości na Skodę i jestem trochę zadziwiony. Różnice przy takich samych silnikach potrafią być w górę lub w dół w zależności od modelu i pojemności. Czyli zapewne winny soft - gdzieniegdzie nie chciało się optymalizować, przenieśli go z innego modelu, wraz ze skrzynią i jak wyszło tak wyszło. No chyba ze ... niedopasowanie silnika do przelozen skrzyni. A zmieniac sie nie oplaca, bo po co inny model dla tych 0.5s ... J. |
|
Data: 2021-04-19 17:59:35 | |
Autor: Shrek | |
DSG | |
W dniu 19.04.2021 o 14:53, Peter pisze:
bo po prostu usiłuję się jakoś przekonać do zakupu DSG które w tym przypadku kosztuje grosze drożej, Jak lubisz prowadzić i od czasu do czasu pocisnąć to bierz manuala - z automatem zawsze będzie "nudno". Jak chcesz z punktu w punkt jeżdzić ale cię to nie bawi tylko musisz to automat. PS - niezależnie od papierowych osiągów automat w 90% przypadków wyprzedzi na drodze lepiej niż ty w manualu. -- Shrek |
|
Data: 2021-04-23 20:43:28 | |
Autor: ąćęłńóśźż | |
DSG | |
Masz w motorze i dlatego piszesz?
-- -- - automat w 90% przypadków wyprzedzi na drodze lepiej niż ty w manualu. |
|
Data: 2021-04-23 21:52:42 | |
Autor: Shrek | |
DSG | |
W dniu 23.04.2021 o 20:43, ąćęłńóśźż pisze:
Masz w motorze i dlatego piszesz? Motór z automatem to skuter:P -- Shrek |
|
Data: 2021-04-24 22:01:36 | |
Autor: ąćęłńóśźż | |
DSG | |
To na starcie spod świateł wyprzedzają Cię skutery?
-- -- - Motór z automatem to skuter |
|
Data: 2021-04-24 23:56:40 | |
Autor: Shrek | |
DSG | |
W dniu 24.04.2021 o 22:01, ąćęłńóśźż pisze:
To na starcie spod świateł wyprzedzają Cię skutery? Czasem tak. Maxiskuter całkiem nieźle asfalt zwija. Jakbym się z nim ścigał to jeden rabin powie tak a drugi nie. Ja litrowym ścigiem nei szlifuję... I zwykle się nie ścigam spod świateł (choć nie przeczę, że czasem pałuję...) -- Shrek |
|
Data: 2021-04-25 13:09:31 | |
Autor: ąćęłńóśźż | |
DSG | |
To niedoczekanie Twoje jak wszystkie będą elektryczne.
Przegrasz z meleksem ;-) -- -- - Maxiskuter całkiem nieźle asfalt zwija. |
|
Data: 2021-04-25 14:49:54 | |
Autor: Shrek | |
DSG | |
W dniu 25.04.2021 o 13:09, ąćęłńóśźż pisze:
To niedoczekanie Twoje jak wszystkie będą elektryczne. Trudno:P Podejrzewam, że wtedy to beędze jedno z moich mniej znaczących zmartwień:P -- Shrek |
|
Data: 2021-04-20 14:25:08 | |
Autor: T. | |
DSG | |
W dniu 2021-04-19 o 14:53, Peter pisze:
Chodzi o wygodę i bezpieczeństwo. Ekonomia jest na drugim planie. A co do rozpędzania - w typowej jeździe automat jest szybszy, bo szybciej zmienia biegi. Do pomiarów przyspieszenia w manualu biegi zmienia się po sportowemu, żeby mieć lepszy wynik. Ale kto tak jeździ na co dzień? Przy dobrym starcie to i maluchem można pogonić niejedno auto... Ps. podobnie słabo wyglądają osiągi nowej Dacii Spring - do setki w ponad 19 sekund. Ale do 50 jest to ok. 6, w dodatku bez strat na zmianę biegów. Dziś jechałem równolegle z taką Dacią - musiałbym naprawdę przejść w tryb sport, żeby jej kroku dotrzymać, a pewnie jej kierowca nie usiłował się ze mną ścigać. Więc można teoretyzować i pisać o 0,4 sek. gorzej do setki, ale czy naprawdę to ma takie znaczenie? Bardziej chyba jednak ekonomika i ew. moment napędowy. T. |