Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   DSG

DSG

Data: 2021-04-18 09:28:38
Autor: Peter
DSG
że to niby tak szybko się przełącza, że to niby takie dobre ...

to dlaczego ten sam samochód z tym samym silnikiem :
w manualu 5 biegów ma 10.8 do setki
w DSG ma 11.2   do setki

Data: 2021-04-18 09:29:35
Autor: Cavallino
DSG
W dniu 18-04-2021 o 09:28, Peter pisze:
że to niby tak szybko się przełącza, że to niby takie dobre ...

to dlaczego ten sam samochód z tym samym silnikiem :
w manualu 5 biegów ma 10.8 do setki
w DSG ma 11.2   do setki

A do DSG też ma 5 biegów?

Data: 2021-04-19 12:38:04
Autor: Marvin
DSG
W dniu 18.04.2021 o 09:29, Cavallino pisze:
W dniu 18-04-2021 o 09:28, Peter pisze:
że to niby tak szybko się przełącza, że to niby takie dobre ...

to dlaczego ten sam samochód z tym samym silnikiem :
w manualu 5 biegów ma 10.8 do setki
w DSG ma 11.2   do setki

A do DSG też ma 5 biegów?

Pewnie ten z DSG jest cięższy i dodatkowa masa te 0,4s urywa przy rozpędzaniu.

M.

Data: 2021-04-18 10:46:29
Autor: JDX
DSG
On 2021-04-18 09:28, Peter wrote:
że to niby tak szybko się przełącza, że to niby takie dobre ...

to dlaczego ten sam samochód z tym samym silnikiem :
w manualu 5 biegów ma 10.8 do setki
w DSG ma 11.2   do setki
Tak sobie strzelam, że w manualu do osiągnięcia 100 wystarczą dwie
zmiany biegów. A może nawet jedna w autach, w których silniki kręcą się
wysoko. Jakiegoś "trybu sportowego" w aucie z automatem nie ma? Tak, aby
zmiany odbywały się przy wyższych obrotach - automat zaoszczędzi jedną
zmianę i już może być lepszy od człowieka.

Data: 2021-04-18 11:53:14
Autor: micol
DSG
W dniu 2021-04-18 o 10:46, JDX pisze:
On 2021-04-18 09:28, Peter wrote:
że to niby tak szybko się przełącza, że to niby takie dobre ...

to dlaczego ten sam samochód z tym samym silnikiem :
w manualu 5 biegów ma 10.8 do setki
w DSG ma 11.2   do setki
Tak sobie strzelam, że w manualu do osiągnięcia 100 wystarczą dwie
zmiany biegów. A może nawet jedna w autach, w których silniki kręcą się
wysoko. Jakiegoś "trybu sportowego" w aucie z automatem nie ma? Tak, aby
zmiany odbywały się przy wyższych obrotach - automat zaoszczędzi jedną
zmianę i już może być lepszy od człowieka.


Jest tryb sportowy automatyczny i dodatkowo jest tryb manualny w którym biegi przełącza się np. dwoma manetkami przy kierownicy + i - albo lewarkiem.

Data: 2021-04-18 12:09:36
Autor: nadir
DSG
W dniu 18.04.2021 o 09:28, Peter pisze:
że to niby tak szybko się przełącza, że to niby takie dobre ...

Szybko przełącza, ale ma więcej biegów, to i tych przełączeń jest więcej.

to dlaczego ten sam samochód z tym samym silnikiem :
w manualu 5 biegów ma 10.8 do setki
w DSG ma 11.2   do setki

A to już zależy od wielu czynników. Raz, że ta sama skrzynia współpracuje z różnymi silnikami, to ze względu na ich charakterystyki musi mieć też różne oprogramowania sterownika, a te często nie są doskonałe. Dwa, to w nawet w trybie Sport, DSG przerzuca biegi przy dosyć niskich obrotach i nie kręci silnika tak wysoko jak kierowca przy zmianie ręcznej. Poza tym w grę może wchodzić trakcja(wielkość i szerokość opon) lub coś jest po prostu skopane.

Nie mierzyłem tego jakoś specjalnie, ale gdy przerzucam biegi ręcznie to samochód z DSG zbiera się żwawiej niż w trybie Sport.

Data: 2021-04-19 07:43:03
Autor: Mirek Ptak
DSG
On 18.04.2021 09:28, Peter wrote:
że to niby tak szybko się przełącza, że to niby takie dobre ...

to dlaczego ten sam samochód z tym samym silnikiem :
w manualu 5 biegów ma 10.8 do setki
w DSG ma 11.2   do setki

Być może popełniono jakiś błąd przy swapie tego silnika? ;)
BPNMSP :)

Natomiast jeśli chciałeś napisać, ze mają takie same silniki to też tego nie rozumiem - nawet jeśli DSG miało by przełączyć 2x tyle biegów po drodze to powinno być szybsze od niewytrenowanego człowieka.
Może przełożenie główne inne?

Pozdrawiam - Mirek
--
Mirek Ptak
kolczan( a t )outlook(kropek) c om
PMS+ PJ++ S* p+ M++ W++ P+:+ X++ L+ B++ M- Z++ T- W CB++

Data: 2021-04-19 08:03:06
Autor: Cavallino
DSG
W dniu 19-04-2021 o 07:43, Mirek Ptak pisze:
On 18.04.2021 09:28, Peter wrote:
że to niby tak szybko się przełącza, że to niby takie dobre ...

to dlaczego ten sam samochód z tym samym silnikiem :
w manualu 5 biegów ma 10.8 do setki
w DSG ma 11.2   do setki

Być może popełniono jakiś błąd przy swapie tego silnika? ;)
BPNMSP :)

Natomiast jeśli chciałeś napisać, ze mają takie same silniki to też tego nie rozumiem - nawet jeśli DSG miało by przełączyć 2x tyle biegów po drodze to powinno być szybsze od niewytrenowanego człowieka.

Wystarczy że biegi zmienia wcześniej, a w tej konkurencji lepiej wychodzi ciągnąć wyżej.

Data: 2021-04-19 12:21:29
Autor: Mirek Ptak
DSG
On 19.04.2021 08:03, Cavallino wrote:

Natomiast jeśli chciałeś napisać, ze mają takie same silniki to też tego nie rozumiem - nawet jeśli DSG miało by przełączyć 2x tyle biegów po drodze to powinno być szybsze od niewytrenowanego człowieka.

Wystarczy że biegi zmienia wcześniej, a w tej konkurencji lepiej wychodzi ciągnąć wyżej.

To by oznaczało, że oprogramowanie skrzyni jest mocno skopane (lub dba o emisję...), bo normalnie z kick down lub w trybie sportowym powinno ciągnąc prawie do odcięcia.

Pozdrawiam - Mirek
--
Mirek Ptak
kolczan( a t )outlook(kropek) c om
PMS+ PJ++ S* p+ M++ W++ P+:+ X++ L+ B++ M- Z++ T- W CB++

Data: 2021-04-19 12:28:28
Autor: Cavallino
DSG
W dniu 19-04-2021 o 12:21, Mirek Ptak pisze:
On 19.04.2021 08:03, Cavallino wrote:

Natomiast jeśli chciałeś napisać, ze mają takie same silniki to też tego nie rozumiem - nawet jeśli DSG miało by przełączyć 2x tyle biegów po drodze to powinno być szybsze od niewytrenowanego człowieka.

Wystarczy że biegi zmienia wcześniej, a w tej konkurencji lepiej wychodzi ciągnąć wyżej.

To by oznaczało, że oprogramowanie skrzyni jest mocno skopane (lub dba o emisję...), bo normalnie z kick down

Jaki kick down od zera?

Data: 2021-04-19 15:33:39
Autor: Mirek Ptak
DSG
On 19.04.2021 12:28, Cavallino wrote:
To by oznaczało, że oprogramowanie skrzyni jest mocno skopane (lub dba o emisję...), bo normalnie z kick down

Jaki kick down od zera?

A nie?

Pozdrawiam - Mirek
--
Mirek Ptak
kolczan( a t )outlook(kropek) c om
PMS+ PJ++ S* p+ M++ W++ P+:+ X++ L+ B++ M- Z++ T- W CB++

Data: 2021-04-19 14:53:26
Autor: Peter
DSG

Być może popełniono jakiś błąd przy swapie tego silnika? ;)
BPNMSP :)

mówię o fabrycznie nowym samochodzie którego parametry podałem i są to parametry producenta

bo po prostu usiłuję się jakoś przekonać do zakupu DSG które w tym przypadku kosztuje grosze drożej, skoro jeżdzi wolniej, skoro muszę to serwisować i zmieniać olej filtr, manual jest bezawaryjny bezobsługowy dożywotni przy moich przebiegach

Data: 2021-04-19 16:42:19
Autor: J.F.
DSG
Użytkownik "Peter"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:607d7d46$0$517$65785112@news.neostrada.pl...
Być może popełniono jakiś błąd przy swapie tego silnika? ;)
BPNMSP :)

mówię o fabrycznie nowym samochodzie którego parametry podałem i są to parametry producenta

bo po prostu usiłuję się jakoś przekonać do zakupu DSG które w tym przypadku kosztuje grosze drożej, skoro jeżdzi wolniej, skoro muszę to serwisować i zmieniać olej filtr, manual jest bezawaryjny bezobsługowy dożywotni przy moich przebiegach

To jest ciekawe, bo jak pamietam , to publikowane osiagi samochodow z DSG byly bardzo podobne ... czemu nie ma sie co dziwic, bo i konstrukcja skrzyni bardzo podobna.

A nawet ciut lepsze, bo wiadomo - komputer zmienia biegi optymalnie.

Tylko wizja wymiany sprzegla mnie lekko przerazala, ale zdaje sie, ze ceny sa znosne.

J.

Data: 2021-04-19 17:00:34
Autor: ąćęłńóśźż
DSG
Ale laskę trudniej obłapiać.


-- -- -
manual jest bezawaryjny bezobsługowy dożywotni

Data: 2021-04-19 17:55:55
Autor: nadir
DSG
W dniu 19.04.2021 o 14:53, Peter pisze:

mówię o fabrycznie nowym samochodzie którego parametry podałem i są to parametry producenta

No trochę mało tych parametrów, bo na 99% samochód z DSG będzie cięższy od tego ze skrzynią manualną. Choć to jakieś duże różnice nie będą.
Co to za samochód/model?

bo po prostu usiłuję się jakoś przekonać do zakupu DSG które w tym przypadku kosztuje grosze drożej, skoro jeżdzi wolniej, skoro muszę to serwisować i zmieniać olej filtr, manual jest bezawaryjny bezobsługowy dożywotni przy moich przebiegach

To bierz manuala, choć podobno niektóre konfiguracje silników VAG w parze z DSG spalają zauważalnie mniej paliwa niż ekwiwalent z ręczną skrzynią.

Data: 2021-04-20 07:19:49
Autor: Mirek Ptak
DSG
On 19.04.2021 17:55, nadir wrote:
mówię o fabrycznie nowym samochodzie którego parametry podałem i są to parametry producenta

No trochę mało tych parametrów, bo na 99% samochód z DSG będzie cięższy od tego ze skrzynią manualną. Choć to jakieś duże różnice nie będą.
Co to za samochód/model?

Zerknąłem z ciekawości na Skodę i jestem trochę zadziwiony. Różnice przy takich samych silnikach potrafią być w górę lub w dół w zależności od modelu i pojemności.

Pozdrawiam - Mirek
--
Mirek Ptak
kolczan( a t )outlook(kropek) c om
PMS+ PJ++ S* p+ M++ W++ P+:+ X++ L+ B++ M- Z++ T- W CB++

Data: 2021-04-20 07:53:23
Autor: Cavallino
DSG
W dniu 20-04-2021 o 07:19, Mirek Ptak pisze:
On 19.04.2021 17:55, nadir wrote:
mówię o fabrycznie nowym samochodzie którego parametry podałem i są to parametry producenta

No trochę mało tych parametrów, bo na 99% samochód z DSG będzie cięższy od tego ze skrzynią manualną. Choć to jakieś duże różnice nie będą.
Co to za samochód/model?

Zerknąłem z ciekawości na Skodę i jestem trochę zadziwiony. Różnice przy takich samych silnikach potrafią być w górę lub w dół w zależności od modelu i pojemności.

Czyli zapewne winny soft - gdzieniegdzie nie chciało się optymalizować, przenieśli go z innego modelu, wraz ze skrzynią i jak wyszło tak wyszło.

Data: 2021-04-20 13:08:28
Autor: J.F.
DSG
Użytkownik "Cavallino"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:s5lq8h$11f$3$Cav@news.chmurka.net...
W dniu 20-04-2021 o 07:19, Mirek Ptak pisze:
Zerknąłem z ciekawości na Skodę i jestem trochę zadziwiony. Różnice przy takich samych silnikach potrafią być w górę lub w dół w zależności od modelu i pojemności.

Czyli zapewne winny soft - gdzieniegdzie nie chciało się optymalizować, przenieśli go z innego modelu, wraz ze skrzynią i jak wyszło tak wyszło.

No chyba ze ... niedopasowanie silnika do przelozen skrzyni.
A zmieniac sie nie oplaca, bo po co inny model dla tych 0.5s ...

J.

Data: 2021-04-19 17:59:35
Autor: Shrek
DSG
W dniu 19.04.2021 o 14:53, Peter pisze:

bo po prostu usiłuję się jakoś przekonać do zakupu DSG które w tym przypadku kosztuje grosze drożej,

Jak lubisz prowadzić i od czasu do czasu pocisnąć to bierz manuala - z automatem zawsze będzie "nudno". Jak chcesz z punktu w punkt jeżdzić ale cię to nie bawi tylko musisz to automat.

PS - niezależnie od papierowych osiągów automat w 90% przypadków wyprzedzi na drodze lepiej niż ty w manualu.


--
Shrek

Data: 2021-04-23 20:43:28
Autor: ąćęłńóśźż
DSG
Masz w motorze i dlatego piszesz?


-- -- -
automat w 90% przypadków wyprzedzi na drodze lepiej niż ty w manualu.

Data: 2021-04-23 21:52:42
Autor: Shrek
DSG
W dniu 23.04.2021 o 20:43, ąćęłńóśźż pisze:
Masz w motorze i dlatego piszesz?

Motór z automatem to skuter:P


--
Shrek

Data: 2021-04-24 22:01:36
Autor: ąćęłńóśźż
DSG
To na starcie spod świateł wyprzedzają Cię skutery?


-- -- -
Motór z automatem to skuter

Data: 2021-04-24 23:56:40
Autor: Shrek
DSG
W dniu 24.04.2021 o 22:01, ąćęłńóśźż pisze:
To na starcie spod świateł wyprzedzają Cię skutery?

Czasem tak. Maxiskuter całkiem nieźle asfalt zwija. Jakbym się z nim ścigał to jeden rabin powie tak a drugi nie. Ja litrowym ścigiem nei szlifuję... I zwykle się nie ścigam spod świateł (choć nie przeczę, że czasem pałuję...)


--
Shrek

Data: 2021-04-25 13:09:31
Autor: ąćęłńóśźż
DSG
To niedoczekanie Twoje jak wszystkie będą elektryczne.
Przegrasz z meleksem ;-)


-- -- -
Maxiskuter całkiem nieźle asfalt zwija.

Data: 2021-04-25 14:49:54
Autor: Shrek
DSG
W dniu 25.04.2021 o 13:09, ąćęłńóśźż pisze:
To niedoczekanie Twoje jak wszystkie będą elektryczne.
Przegrasz z meleksem ;-)

Trudno:P Podejrzewam, że wtedy to beędze jedno z moich mniej znaczących zmartwień:P


--
Shrek

Data: 2021-04-20 14:25:08
Autor: T.
DSG
W dniu 2021-04-19 o 14:53, Peter pisze:

Być może popełniono jakiś błąd przy swapie tego silnika? ;)
BPNMSP :)

mówię o fabrycznie nowym samochodzie którego parametry podałem i są to parametry producenta

bo po prostu usiłuję się jakoś przekonać do zakupu DSG które w tym przypadku kosztuje grosze drożej, skoro jeżdzi wolniej, skoro muszę to serwisować i zmieniać olej filtr, manual jest bezawaryjny bezobsługowy dożywotni przy moich przebiegach

Chodzi o wygodę i bezpieczeństwo. Ekonomia jest na drugim planie.
A co do rozpędzania - w typowej jeździe automat jest szybszy, bo szybciej zmienia biegi. Do pomiarów przyspieszenia w manualu biegi zmienia się po sportowemu, żeby mieć lepszy wynik. Ale kto tak jeździ na co dzień?  Przy dobrym starcie to i maluchem można pogonić niejedno auto...
Ps. podobnie słabo wyglądają osiągi nowej Dacii Spring - do setki w ponad 19 sekund. Ale do 50 jest to ok. 6, w dodatku bez strat na zmianę biegów. Dziś jechałem równolegle z taką Dacią - musiałbym naprawdę przejść w tryb sport, żeby jej kroku dotrzymać, a pewnie jej kierowca nie usiłował się ze mną ścigać. Więc można teoretyzować i pisać o 0,4 sek. gorzej do setki, ale czy naprawdę to ma takie znaczenie? Bardziej chyba jednak ekonomika i ew. moment napędowy.
T.

DSG

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona