Data: 2010-03-08 19:37:26 | |
Autor: Michał \"HoMMeR\" Paszek | |
[AVEO] DTC P1382 oraz P1403 | |
Witam.
Krotka notka dot. wczesniejszego watku odnosnie interfejsu diagnostycznego: zdecydowalem sie na ELMa, bezproblemowo skomunikowalem sie za jego posrednictwem z przedmiotowym Aveo. Kody odczytal, parametry tez pokazywal "rozsadne". Wracajac do tematu. Pytanie dotyczy opisu bledow P1382 oraz P1403. Z tego, co udalo mi sie wyszukac w Google dowiedzialem sie tyle, ze blad P13xx odnosi sie do ukladu zaplonowego/wypadania zaplonow, a blad 14xx dotyczy kontroli emisji spalin. Jednak nigdzie nie potrafie znalezc szczegolowego opisu bledu. Drugie pytanie dotyczy wskazan parametrow pracy sondy lamba. O ile druga sonda za katalizatorem wskazywala w miare rownomierne wartosci (ok. 0,7-0,75V) o tyle pierwsza sonda bardzo mocno oscylowala, choc powtarzalnie - od 0,1V do 0,8V. Czy takie wskazania sa prawidlowe? Czy wskazanie pierwszej sondy powinno byc rownie stabilne jak drugiej? -- Michał "HoMMeR" Paszek hydrokomfort by Citroen BX 14TGE |
|
Data: 2010-03-08 19:12:02 | |
Autor: to | |
[AVEO] DTC P1382 oraz P1403 | |
Michał \"HoMMeR\" Paszek wrote:
Wracajac do tematu. Pytanie dotyczy opisu bledow P1382 oraz P1403. Z P1382 Variable Cam Timing Solenoid #1 Circuit Malfunction P1403 DPFE Sensor Hoses Reversed Wzięte z Opla, pewnie w Aveo jest podobnie (ale głowy za to nie dam). Drugie pytanie dotyczy wskazan parametrow pracy sondy lamba. O ile druga Jest dobrze. -- cokolwiek |
|
Data: 2010-03-08 20:31:04 | |
Autor: Michał \"HoMMeR\" Paszek | |
[AVEO] DTC P1382 oraz P1403 | |
W dniu 2010-03-08 20:12, to pisze:
> > Wzięte z Opla, pewnie w Aveo jest podobnie (ale głowy za to nie dam). > Przypuszczam, ze jednak nie. Nie napisalem tego w tym watku, za co przepraszam: silnik to 1.2 8V. Jak dobrze "tlumacze" sobie ten opis to pierwszy blad dotyczy elektrozaworu zmiennych faz rozrzadu, a drugi ukladu EGR - sprzezenie zwrotne cisnien. W serwisowce do Daewoo Kalos (ktore jest blizniacze z Chevi Aveo) nie ma nic na temat ani zmiennych faz rozrzadu, ani dodatkowych urzadzen EGR. Czy takie wskazania sa prawidlowe? Czy W tej samej serwisowce znalazlem tez informacje o pracy sondy - rzeczywiscie, pracuje prawidlowo. -- Michał "HoMMeR" Paszek hydrokomfort by Citroen BX 14TGE |
|
Data: 2010-03-09 09:55:27 | |
Autor: krzysiek82 | |
[AVEO] DTC P1382 oraz P1403 | |
jest spora szansa, że w serwisie na oryginalnym urządzeniu diagnostycznym będą zupełnie inne błędy. Więc usuwanie usterek tylko na podstawie tych kodów może być chybionym pomysłem.
-- krzysiek82 |
|
Data: 2011-05-19 08:47:12 | |
Autor: rubbermaid | |
[AVEO] DTC P1382 oraz P1403 | |
P1382 w Aveo to brak sygnału z czujnika połozenia wału korbowego. Przynajmnie 3 osoby na http://fanklub.chevrolet.org.pl/viewtopic.php?t=564&postdays=0&postorder=asc&highlight=czujnik+wa%B3u&start=15 zgłasaj± podobny problem. Rozwi±zanie albo sprawdzenie poł±czeń na wtyczce czujnika albo jego wymiana za 170 zł. Dostęp do czujnika od spodu po ¶rodku slinika nieco z prawej strony. -- Wiadomo¶ć wysłana za po¶rednictwem http://manager.money.pl/ |
|
Data: 2011-05-19 11:13:21 | |
Autor: RoMan Mandziejewicz | |
[AVEO] DTC P1382 oraz P1403 | |
Hello rubbermaid,
Thursday, May 19, 2011, 10:47:12 AM, you wrote: P1382 w Aveo to brak sygnału z czujnika połozenia wału korbowego. Przy sprawdzaniu kodów błędów przy wył±czonym silniku ZAWSZE będziesz miał brak sygnału z czujnika położenia wału. -- Best regards, RoMan mailto:roman@pik-net.pl PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!) |
|
Data: 2011-05-19 12:03:02 | |
Autor: Voytek | |
[AVEO] DTC P1382 oraz P1403 | |
W dniu 2011-05-19 11:13, RoMan Mandziejewicz pisze:
Przy sprawdzaniu kodów błędów przy wył±czonym silniku ZAWSZE będziesz W tym konkretnym aucie czy w każdym? ¦miem w±tpić... -- Voytek |
|
Data: 2011-05-19 16:10:35 | |
Autor: RoMan Mandziejewicz | |
[AVEO] DTC P1382 oraz P1403 | |
Hello Voytek,
Thursday, May 19, 2011, 12:03:02 PM, you wrote: Przy sprawdzaniu kodów błędów przy wył±czonym silniku ZAWSZE będzieszW tym konkretnym aucie czy w każdym? ¦miem w±tpić... Jak silnik nie pracuje, to nie ma sygnału z czujnika położenia wału. To jest oczywisto¶ć i jeden z podstawowych punktów nabierania klientów. -- Best regards, RoMan mailto:roman@pik-net.pl PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!) |
|
Data: 2011-05-19 22:03:29 | |
Autor: DoQ | |
[AVEO] DTC P1382 oraz P1403 | |
W dniu 19-05-2011 16:10, RoMan Mandziejewicz pisze:
Brak odczytu z czujnika przy wył±czonym silniku nigdy nie jest zaliczana jako bł±d "kalkulatora". Do stwierdzenia uszkodzenia/przerwy w obwodzie nie musisz go uruchamiać. No chyba że chciałby¶ diagnozować np. uszkodzony czujnik ABSu diagnost± i 4ma mechanikami. Tj. jeden patrzy na odczyt a reszta kręci kołami. Pozdrawiam Paweł |
|
Data: 2011-05-20 07:41:00 | |
Autor: Voytek | |
[AVEO] DTC P1382 oraz P1403 | |
W dniu 2011-05-19 16:10, RoMan Mandziejewicz pisze:
Jak silnik nie pracuje, to nie ma sygnału z czujnika położenia wału. Zgadza się, ale jednak przeważnie sprawdza się błędy zapamiętane. No chyba, że faktycznie chce się wyci±gn±ć kasę od klienta. |
|
Data: 2011-05-19 13:09:45 | |
Autor: Lewis | |
[AVEO] DTC P1382 oraz P1403 | |
W dniu 2011-05-19 11:13, RoMan Mandziejewicz pisze:
Hello rubbermaid, Brak sygnału na wyłączonym silniku a błąd DTC to dwie różne sprawy. -- Części do A6 C4 sprzedam http://allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=399697 Pozdrawiam Lewis |
|
Data: 2011-05-19 17:45:53 | |
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak | |
[AVEO] DTC P1382 oraz P1403 | |
W dniu 2011-05-19 11:13, RoMan Mandziejewicz pisze:
Hello rubbermaid, To zależy czy robimy bieżący odczyt z czujników, czy tylko zczytujemy zapamiętane błędy. -- Marcin "Kenickie" Mydlak Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl P307 2.0HDi/90 "Z wiekiem spada zapotrzebowanie na zysk, a rośnie popyt na święty spokój." |
|
Data: 2011-05-19 19:17:54 | |
Autor: Michał \"HoMMeR\" Paszek | |
[AVEO] DTC P1382 oraz P1403 | |
W dniu 2011-05-19 10:47, rubbermaid pisze:
O kurde, jakże¶ to wygrzebał? :) O temacie prawie zapomniałem, ale dzięki za przypomnienie. W wolnej chwili zerknę i zgodnie z sugesti± RoMana sprawdzę, czy na zał±czonym silniku bł±d P1382 też występuje. Ważniejszy jest dla mnie bł±d P1403 bo mimo, że w fishkach grupa P140x nie powinna powodować za¶wiecenia MIL u mnie jednak powoduje. Wiem, że ta grupa dotyczy czujnika nierówno¶ci drogi, ale mój egzemplarz to niestety faza przej¶ciowa pomiędzy Daewoo Kalos a Chevrolet Aveo (2004r) i nie wszystkie opisy do niego pasuj±. Tego czujnika za Chiny Ludowe nie potrafię zlokalizować, ale mimo braku ABS mam koronkę na pia¶cie, więc przypuszczam, że st±d jest brany sygnał. Ale znowu, w fishkach dla czujnika ABS występuj± inne grupy błędów... B±dĽ tu m±dry i naprawiaj Koreańce. -- Michał "HoMMeR" Paszek hydrokomfort by Citroen Xantia |