Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   [AVEO] DTC P1382 oraz P1403

[AVEO] DTC P1382 oraz P1403

Data: 2010-03-08 19:37:26
Autor: Michał \"HoMMeR\" Paszek
[AVEO] DTC P1382 oraz P1403
Witam.

Krotka notka dot. wczesniejszego watku odnosnie interfejsu diagnostycznego: zdecydowalem sie na ELMa, bezproblemowo skomunikowalem sie za jego posrednictwem z przedmiotowym Aveo. Kody odczytal, parametry tez pokazywal "rozsadne".

Wracajac do tematu. Pytanie dotyczy opisu bledow P1382 oraz P1403. Z tego, co udalo mi sie wyszukac w Google dowiedzialem sie tyle, ze blad P13xx odnosi sie do ukladu zaplonowego/wypadania zaplonow, a blad 14xx dotyczy kontroli emisji spalin. Jednak nigdzie nie potrafie znalezc szczegolowego opisu bledu.

Drugie pytanie dotyczy wskazan parametrow pracy sondy lamba. O ile druga sonda za katalizatorem wskazywala w miare rownomierne wartosci (ok. 0,7-0,75V) o tyle pierwsza sonda bardzo mocno oscylowala, choc powtarzalnie - od 0,1V do 0,8V. Czy takie wskazania sa prawidlowe? Czy wskazanie pierwszej sondy powinno byc rownie stabilne jak drugiej?


--
Michał "HoMMeR" Paszek
hydrokomfort by Citroen BX 14TGE

Data: 2010-03-08 19:12:02
Autor: to
[AVEO] DTC P1382 oraz P1403
Michał \"HoMMeR\" Paszek wrote:

Wracajac do tematu. Pytanie dotyczy opisu bledow P1382 oraz P1403. Z
tego, co udalo mi sie wyszukac w Google dowiedzialem sie tyle, ze blad
P13xx odnosi sie do ukladu zaplonowego/wypadania zaplonow, a blad 14xx
dotyczy kontroli emisji spalin. Jednak nigdzie nie potrafie znalezc
szczegolowego opisu bledu.

P1382 Variable Cam Timing Solenoid #1 Circuit Malfunction
P1403 DPFE Sensor Hoses Reversed

Wzięte z Opla, pewnie w Aveo jest podobnie (ale głowy za to nie dam).

Drugie pytanie dotyczy wskazan parametrow pracy sondy lamba. O ile druga
sonda za katalizatorem wskazywala w miare rownomierne wartosci (ok.
0,7-0,75V) o tyle pierwsza sonda bardzo mocno oscylowala, choc
powtarzalnie - od 0,1V do 0,8V. Czy takie wskazania sa prawidlowe? Czy
wskazanie pierwszej sondy powinno byc rownie stabilne jak drugiej?

Jest dobrze.

--
cokolwiek

Data: 2010-03-08 20:31:04
Autor: Michał \"HoMMeR\" Paszek
[AVEO] DTC P1382 oraz P1403
W dniu 2010-03-08 20:12, to pisze:

P1382 Variable Cam Timing Solenoid #1 Circuit Malfunction
P1403 DPFE Sensor Hoses Reversed
>
> Wzięte z Opla, pewnie w Aveo jest podobnie (ale głowy za to nie dam).
>

Przypuszczam, ze jednak nie. Nie napisalem tego w tym watku, za co przepraszam: silnik to 1.2 8V. Jak dobrze "tlumacze" sobie ten opis to pierwszy blad dotyczy elektrozaworu zmiennych faz rozrzadu, a drugi ukladu EGR - sprzezenie zwrotne cisnien. W serwisowce do Daewoo Kalos (ktore jest blizniacze z Chevi Aveo) nie ma nic na temat ani zmiennych faz rozrzadu, ani dodatkowych urzadzen EGR.

Czy takie wskazania sa prawidlowe? Czy
wskazanie pierwszej sondy powinno byc rownie stabilne jak drugiej?

Jest dobrze.


W tej samej serwisowce znalazlem tez informacje o pracy sondy - rzeczywiscie, pracuje prawidlowo.

--
Michał "HoMMeR" Paszek
hydrokomfort by Citroen BX 14TGE

Data: 2010-03-09 09:55:27
Autor: krzysiek82
[AVEO] DTC P1382 oraz P1403
jest spora szansa, że w serwisie na oryginalnym urządzeniu diagnostycznym będą zupełnie inne błędy. Więc usuwanie usterek tylko na podstawie tych kodów może być chybionym pomysłem.

--
krzysiek82

Data: 2011-05-19 08:47:12
Autor: rubbermaid
[AVEO] DTC P1382 oraz P1403

P1382 w Aveo to brak sygnału z czujnika połozenia wału korbowego.
Przynajmnie 3 osoby na http://fanklub.chevrolet.org.pl/viewtopic.php?t=564&postdays=0&postorder=asc&highlight=czujnik+wa%B3u&start=15 zgłasaj± podobny problem.
Rozwi±zanie albo sprawdzenie poł±czeń na wtyczce czujnika albo jego wymiana za 170 zł.
Dostęp do czujnika od spodu po ¶rodku slinika nieco z prawej strony.
--
Wiadomo¶ć wysłana za po¶rednictwem http://manager.money.pl/

Data: 2011-05-19 11:13:21
Autor: RoMan Mandziejewicz
[AVEO] DTC P1382 oraz P1403
Hello rubbermaid,

Thursday, May 19, 2011, 10:47:12 AM, you wrote:


P1382 w Aveo to brak sygnału z czujnika połozenia wału korbowego.
Przynajmnie 3 osoby na
http://fanklub.chevrolet.org.pl/viewtopic.php?t=564&postdays=0&postorder=asc&highlight=czujnik+wa%B3u&start=15 zgłasaj± podobny problem.
Rozwi±zanie albo sprawdzenie poł±czeń na wtyczce czujnika albo jego wymiana za 170 zł.
Dostęp do czujnika od spodu po ¶rodku slinika nieco z prawej strony.

Przy sprawdzaniu kodów błędów przy wył±czonym silniku ZAWSZE będziesz
miał brak sygnału z czujnika położenia wału.

--
Best regards,
 RoMan                            mailto:roman@pik-net.pl
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)

Data: 2011-05-19 12:03:02
Autor: Voytek
[AVEO] DTC P1382 oraz P1403
W dniu 2011-05-19 11:13, RoMan Mandziejewicz pisze:

Przy sprawdzaniu kodów błędów przy wył±czonym silniku ZAWSZE będziesz
miał brak sygnału z czujnika położenia wału.


W tym konkretnym aucie czy w każdym? ¦miem w±tpić...
--
Voytek

Data: 2011-05-19 16:10:35
Autor: RoMan Mandziejewicz
[AVEO] DTC P1382 oraz P1403
Hello Voytek,

Thursday, May 19, 2011, 12:03:02 PM, you wrote:

Przy sprawdzaniu kodów błędów przy wył±czonym silniku ZAWSZE będziesz
miał brak sygnału z czujnika położenia wału.
W tym konkretnym aucie czy w każdym? ¦miem w±tpić...

Jak silnik nie pracuje, to nie ma sygnału z czujnika położenia wału.
To jest oczywisto¶ć i jeden z podstawowych punktów nabierania
klientów.

--
Best regards,
 RoMan                            mailto:roman@pik-net.pl
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)

Data: 2011-05-19 22:03:29
Autor: DoQ
[AVEO] DTC P1382 oraz P1403
W dniu 19-05-2011 16:10, RoMan Mandziejewicz pisze:

Jak silnik nie pracuje, to nie ma sygnału z czujnika położenia wału.
To jest oczywisto¶ć i jeden z podstawowych punktów nabierania
klientów.

Brak odczytu z czujnika przy wył±czonym silniku nigdy nie jest zaliczana jako bł±d "kalkulatora". Do stwierdzenia uszkodzenia/przerwy w obwodzie nie musisz go uruchamiać.
No chyba że chciałby¶ diagnozować np. uszkodzony czujnik ABSu diagnost± i 4ma mechanikami. Tj. jeden patrzy na odczyt a reszta kręci kołami.


Pozdrawiam
Paweł

Data: 2011-05-20 07:41:00
Autor: Voytek
[AVEO] DTC P1382 oraz P1403
W dniu 2011-05-19 16:10, RoMan Mandziejewicz pisze:

Jak silnik nie pracuje, to nie ma sygnału z czujnika położenia wału.
To jest oczywisto¶ć i jeden z podstawowych punktów nabierania
klientów.


Zgadza się, ale jednak przeważnie sprawdza się błędy zapamiętane. No chyba, że faktycznie chce się wyci±gn±ć kasę od klienta.

Data: 2011-05-19 13:09:45
Autor: Lewis
[AVEO] DTC P1382 oraz P1403
W dniu 2011-05-19 11:13, RoMan Mandziejewicz pisze:
Hello rubbermaid,

Thursday, May 19, 2011, 10:47:12 AM, you wrote:


P1382 w Aveo to brak sygnału z czujnika połozenia wału korbowego.
Przynajmnie 3 osoby na
http://fanklub.chevrolet.org.pl/viewtopic.php?t=564&postdays=0&postorder=asc&highlight=czujnik+wa%B3u&start=15 zgłasają podobny problem.
Rozwiązanie albo sprawdzenie połączeń na wtyczce czujnika albo jego wymiana za 170 zł.
Dostęp do czujnika od spodu po środku slinika nieco z prawej strony.

Przy sprawdzaniu kodów błędów przy wyłączonym silniku ZAWSZE będziesz
miał brak sygnału z czujnika położenia wału.


Brak sygnału na wyłączonym silniku a błąd DTC to dwie różne sprawy.

--
Części do A6 C4 sprzedam
http://allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=399697
Pozdrawiam
Lewis

Data: 2011-05-19 17:45:53
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak
[AVEO] DTC P1382 oraz P1403
W dniu 2011-05-19 11:13, RoMan Mandziejewicz pisze:
Hello rubbermaid,

Thursday, May 19, 2011, 10:47:12 AM, you wrote:


P1382 w Aveo to brak sygnału z czujnika połozenia wału korbowego.
Przynajmnie 3 osoby na
http://fanklub.chevrolet.org.pl/viewtopic.php?t=564&postdays=0&postorder=asc&highlight=czujnik+wa%B3u&start=15 zgłasają podobny problem.
Rozwiązanie albo sprawdzenie połączeń na wtyczce czujnika albo jego wymiana za 170 zł.
Dostęp do czujnika od spodu po środku slinika nieco z prawej strony.

Przy sprawdzaniu kodów błędów przy wyłączonym silniku ZAWSZE będziesz
miał brak sygnału z czujnika położenia wału.


To zależy czy robimy bieżący odczyt z czujników, czy tylko zczytujemy zapamiętane błędy.

--
Marcin "Kenickie" Mydlak
Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl
P307 2.0HDi/90
"Z wiekiem spada zapotrzebowanie na zysk, a rośnie popyt na święty spokój."

Data: 2011-05-19 19:17:54
Autor: Michał \"HoMMeR\" Paszek
[AVEO] DTC P1382 oraz P1403
W dniu 2011-05-19 10:47, rubbermaid pisze:

P1382 w Aveo to brak sygnału z czujnika połozenia wału korbowego.
Przynajmnie 3 osoby na http://fanklub.chevrolet.org.pl/viewtopic.php?t=564&postdays=0&postorder=asc&highlight=czujnik+wa%B3u&start=15 zgłasaj± podobny problem.
Rozwi±zanie albo sprawdzenie poł±czeń na wtyczce czujnika albo jego wymiana za 170 zł.
Dostęp do czujnika od spodu po ¶rodku slinika nieco z prawej strony.

O kurde, jakże¶ to wygrzebał? :)
O temacie prawie zapomniałem, ale dzięki za przypomnienie. W wolnej chwili zerknę i zgodnie z sugesti± RoMana sprawdzę, czy na zał±czonym silniku bł±d P1382 też występuje.
Ważniejszy jest dla mnie bł±d P1403 bo mimo, że w fishkach grupa P140x nie powinna powodować za¶wiecenia MIL u mnie jednak powoduje. Wiem, że ta grupa dotyczy czujnika nierówno¶ci drogi, ale mój egzemplarz to niestety faza przej¶ciowa pomiędzy Daewoo Kalos a Chevrolet Aveo (2004r) i nie wszystkie opisy do niego pasuj±. Tego czujnika za Chiny Ludowe nie potrafię zlokalizować, ale mimo braku ABS mam koronkę na pia¶cie, więc przypuszczam, że st±d jest brany sygnał. Ale znowu, w fishkach dla czujnika ABS występuj± inne grupy błędów... B±dĽ tu m±dry i naprawiaj Koreańce.


--
Michał "HoMMeR" Paszek
hydrokomfort by Citroen Xantia

[AVEO] DTC P1382 oraz P1403

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona