DVB-S/S2 przez sieć komputerową

Data: 2012-03-17 10:19:30
Autor: dziobu
DVB-S/S2 przez sieć komputerową
Witam,

Pytałem już kiedyś o to, ale pojawił się pewne problemy i ponawiam pytanie.

Chcę puścić obraz z satelity w sieć komputerową (odbiorcy: Windows/Android).

Postawiłem komputer, wsadziłem tuner, podpiąłem - OK. Na nim działa. Ale teraz chcę oglądać to przez sieć z możliwością zmiany kanałów.
I to najchęteniej 2 niezależne strumienie (narazie mam tylko jeden tuner; drugi dołoże jak będzie działąć).

Poycztałęm sobie w sieci i sprawdziłęm polecane oprogramowanie, m.in:
MediaPortal, XBMC, DVBLink, itd.

I...du*a. Nic nie działa. Najlepiej poszło z DVBLink, ale przyznam że stabilność tego rozwiązania jest żadna. W pozostałych przypadkach było źle albo bardzo źle.

Czy jest tu ktoś korzystający z takiego rozwiązania? Może lepiej by było kupić stacjonarny dekoder który miałby 2 tunery - jeden do TV i w sieć, drugi tylko w sieć. Tylko - co wybrać żeby nie było znowu takich problemów?

Mam Canal+.

dziobu
xyzyk.pl

Data: 2012-03-17 10:47:24
Autor: pawell32
W dniu 17.03.2012 10:19, dziobu pisze:

[...]

coś podobnego zrobili dla n. działa po dlna, ale tylko jeden dekoder.
może jakby było więcej tunerów niż dwa...
rozwiązanie dobre, bo wszystko działa właśnie po sieci.

--
pozdrawiam.  pawell32
Mint 10  - power of linux

Data: 2012-03-17 11:28:01
Autor: Kapec
W dniu 2012-03-17 10:19, dziobu pisze:
[...]

Ech chlopie temat walkowany conajmniej z 10 razy i google zna odpowiedz .
Klona drewamboxa kupisz za grosze na allegro puszczasz po vlc i juz.
Dziala bez zadnego problemu u m,nie np od ponad 10 lat na dreambox 7000.

Data: 2012-03-20 11:22:24
Autor: dziobu
Dnia 3/17/2012 11:28 AM, Użytkownik Kapec napisał:

Ech chlopie temat walkowany conajmniej z 10 razy i google zna odpowiedz .
Klona drewamboxa kupisz za grosze na allegro puszczasz po vlc i juz.
Dziala bez zadnego problemu u m,nie np od ponad 10 lat na dreambox 7000.

Jakby było to takie proste to bym tu nie pisał.
Z tego co znalazłem to oglądać można, owszem, ale bieżacy kanał. Zmienia się go przez panel www.
A ja chce po prostu telewizor w przeglądarce albo osobny program. Ale jeden. Dla kogoś kto sie na tym nie znam.

dziobu
xyzyk.pl

Data: 2012-03-20 14:15:08
Autor: MF[PL]
[...]

Dwie głowice w tunerze rozwiązują problem oglądania "bieżącego kanału". Oglądać można przez panel w przeglądarce, ale lepszy jest Dreamstream do pobrania za darmo ze strony producenta.

Data: 2012-03-17 20:28:47
Autor: Cavallino

Użytkownik "dziobu" <dziobu@gazeta.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:jk1kv7$mdp$1@inews.gazeta.pl...
[...]

No i błąd, trzeba było DVBViewer.
Ale jest problem, trzeba było zrobić to wcześniej, bo właśnie DVBViewer zaprzestał rozwoju programu DVBServer, który robił to co chcesz.
Może jednak uda Ci się go jeszcze ściągnąć.

Data: 2012-03-20 11:21:09
Autor: dziobu
Dnia 3/17/2012 8:28 PM, Użytkownik Cavallino napisał:

No i błąd, trzeba było DVBViewer.
Ale jest problem, trzeba było zrobić to wcześniej, bo właśnie DVBViewer
zaprzestał rozwoju programu DVBServer, który robił to co chcesz.
Może jednak uda Ci się go jeszcze ściągnąć.

O dzięki.
Ponoć DVBViewer wciąż ma takie opcje...

dziobu
xyzyk.pl

Data: 2012-03-20 11:10:53
Autor: Cezar

On 20/03/2012 10:21, dziobu wrote:
[...]

Probowalem kiedys na dvbviewer. Dzialalo to ale wysypywalo sie czesto.
Na VDR po prostu dzialalo.

Data: 2012-03-20 13:06:06
Autor: Damian G
DVB-S/S2 przez sieć komputerową
Na serwerze:
linux  (np. Ubuntu)+ tvheadend [1]
(jeśli podpięty do telewizora to także xbmc-pvr [2])

Na komputerach:
* przeglądarka internetowa + vlc 2.0 - wchodzimy na adres tvheadend z serwera i oglądamy programy lub nagrania
* albo: xbmc-pvr [2] z pluginem do tvheadend

Na androidzie wariant z przeglądarką powinien pójść, choć nie testowałem.

Konfiguracja sprawdzona w praktyce z dwoma kartami DVB/T USB (2 karty by umożliwić równoczesne nagrywanie z 2 muxów).
Dla DVBS (o ile działają pod linuxem) powinno działać.

W razie problemów pytaj.

[1] https://www.lonelycoder.com/tvheadend/download
[2] http://packages.pulse-eight.net/
--