DVB-T Karkonosze nadajnik ŻAGAŃ

Data: 2009-10-17 20:22:24
Autor: Tomy M.
DVB-T Karkonosze nadajnik ŻAGAŃ
Witam!

Próbował ktoś z okolic Karkonoszy złapać
multiplex DVB-T z Żagania?
Z mapki pokrycia opracowaną przez EMITEL'a
wynika że powinien docierać tam sygnał.

http://www.emitel.pl/strona-glowna/dvbt-zielona-gorajemiolow.jpg

Spróbowałbym bo mieszkam w dobrym miejscu na ok. 500 m.n.p.m.
ale nie mam anteny naziemnej, gdyby ktoś potwierdził to
załatwiłbym sobie jakąś YAGI do testów.

--

Tomy M. www.ansibl.com

Data: 2009-10-17 20:41:37
Autor: sensei
Użytkownik "Tomy M." <tomy@ansibl.com> napisał w wiadomości news:hbd2kp$i0i$1nemesis.news.neostrada.pl...
[...]

obawiam sie ze ta mapka nie mowi prawdy..

Spróbowałbym bo mieszkam w dobrym miejscu na ok. 500 m.n.p.m.
ale nie mam anteny naziemnej, gdyby ktoś potwierdził to
załatwiłbym sobie jakąś YAGI do testów.

zalatwic mozesz. Ale nie spodziewałbym sie poprawnego odbioru na takiej odleglosci

Data: 2009-10-19 13:23:16
Autor: Ali
DVB-T Karkonosze nadajnik ŻAGAŃ
zalatwic mozesz. Ale nie spodziewałbym sie poprawnego odbioru na takiej odleglosci

To jakieś 100km. Jak mieszka tak wysoko i ma odsłoniętą północ to odbierze. Tyle samo jest ze Śremu do Wrocławia i byli tacy co we Wrocławiu Śrem odbierali.
Ale próbując odebrać Wichów np na Śnieżce, mogłyby wystąpić problemy z synchronizacją odbiornika ze względu na emisję SFN i jednoczesny sygnał z Jemiołowa.

Ali

Data: 2009-10-19 14:23:48
Autor: pawell32
Ali pisze:
[...]

1. zmień godzine w  systemie.
2. mam zamiar odebrać z miejscowości na pn od oleśnicy
   sygnał ze Śremu na kierunkowej, zobaczymy czy się uda

--
pozdrawiam. pawell32
Debian Lenny, Gnome, Compiz-Fusion

Data: 2009-10-20 09:37:06
Autor:
Ali <alibaba112211@wp.pl> napisał(a):
> [...]

odbierze.
Tyle samo jest ze Śremu do Wrocławia i byli tacy co we Wrocławiu Śrem odbierali.

odbierali ale nie na normalnej antenie...tutaj też trzeba by stosować silne Yagi i może jakieś ekrany na zakłócenia, mapka jest pewnie przeszacowana bo Emitelowi zależy na wykazaniu się dużym zasięgiem a na prawde go nie ma...

Data: 2009-10-19 11:30:50
Autor: adresss
On Sat, 17 Oct 2009 20:22:24 +0200, "Tomy M." <tomy@ansibl.com> wrote:

Spróbowałbym bo mieszkam w dobrym miejscu na ok. 500 m.n.p.m.
ale nie mam anteny naziemnej, gdyby ktoś potwierdził to
załatwiłbym sobie jakąś YAGI do testów.

jak mapka mowi, ze teoretycznie jest sygnal,to znaczy ze teoretycznie
masz szanse to odebrac. Kup sobie kilkunasto elementowa antene Yagi,
do tego parodecybelowy wzmacniacz do puszki i na dach montowac i
krecic.

Z odbiorem naziemnym jest tak, ze sasiad ma sygnal a ty mozesz go nie
miec i na odwrot. Jak nie sprawdzisz, to nie bedziesz wiedzial. Poza
tym nie wydajesz kasy na marne, to pewnie 03.2010 uruchomi sie Sleza w
dvb-t i antena sie przyda.

--
ThinkXtra

Data: 2009-10-19 11:43:38
Autor: pawell32
adresss@poczta.pl pisze:
  pewnie 03.2010 uruchomi sie Sleza w
dvb-t i antena sie przyda.

miejmy nadzieje

Data: 2009-10-19 18:26:43
Autor: Tomy M.
DVB-T Karkonosze nadajnik ŻAGAŃ
Poza tym nie wydajesz kasy na marne, to pewnie 03.2010 uruchomi sie Sleza w
dvb-t i antena sie przyda.

W marcu ma ruszyć DVB-T z Śnieżnych Kotłów czyli 3 km
odmenie. :-) Kabel już położyli ... skrajem mojego ogrodu
przebiega, może lepiej do światłowodu się podłączę :-)

--

Tomy M. www.ansibl.com

Data: 2009-10-24 16:11:24
Autor: adresss
On Mon, 19 Oct 2009 18:26:43 +0200, "Tomy M." <tomy@ansibl.com> wrote:

[...]

a wiadomo jakiej mocy bedzie nadajnik? Bo teraz Sniezne Kotly to i do
Zielonej Gory dolatuja (za Browarem na poludnie). A na Slezy co
bedzie?

--
ThinkXtra

Data: 2009-10-19 20:19:22
Autor: sensei
[...]

chyba bardzo teoretyczna mapka watpie by ktokolwiek z takiej odleglosci mogl bez przerw normalnie ogladac ten multipleks...

Data: 2009-10-24 16:13:16
Autor: adresss
DVB-T Karkonosze nadajnik ŻAGAŃ
On Mon, 19 Oct 2009 20:19:22 +0200, "sensei" <nieznany@nieznany.pl>
wrote:

chyba bardzo teoretyczna mapka watpie by ktokolwiek z takiej odleglosci mogl bez przerw normalnie ogladac ten multipleks...

mapki sa robione na podstawie symulacji komputerowej uwzgledniajacej
topologie terenu. Zauwazcie, ze zawsze jest napisane, ze antena jest
na jakiejs tam wysokosci. Wiec jak ktos ma na wiekszej, to jego szanse
sie zwiekszaja (to tak dla uproszczenia).

--
ThinkXtra

Data: 2009-10-24 19:42:25
Autor: sensei
DVB-T Karkonosze nadajnik ŻAGAŃ
Uzytkownik <adresss@poczta.pl> napisal w wiadomosci news:vo26e51gv189o88mski0u17kst5gfjvf4a4ax.com...
wrote:

[...]

no to niech ktos z Karpacza czy Swieradowa potwierdzi odbiór, watpie ze mu sie uda jesli juz to pewnie przez chwile i bedzie zrywac wiec co to za ogladanie ?

Data: 2009-10-25 22:05:14
Autor: Tomy M.
DVB-T Karkonosze nadajnik ŻAGAŃ
Uzytkownik "sensei" <nieznany@nieznany.pl> napisal w wiadomosci news:hbvea5$3s$1inews.gazeta.pl...

no to niech ktos z Karpacza czy Swieradowa potwierdzi odbiór, watpie ze mu sie uda jesli juz to pewnie przez chwile i bedzie zrywac wiec co to za ogladanie ?

Emitel zdjal mapki (jpg) ze swojej strony internetowej :-/

--

Tomy M. www.ansibl.com

Data: 2009-10-30 11:33:23
Autor: adresss
DVB-T Karkonosze nadajnik ?AGA?
On Sun, 25 Oct 2009 22:05:14 +0100, "Tomy M." <tomy@ansibl.com> wrote:

[...]

moze to protest?
A moze nastepnym krokiem bedzie wylaczenie wszystkich nadajnikow dvb-t
bo oficjalnie nic nie ruszylo. To moze decydenci szybciej by podjeli
decyzje?

A moze by tak zalaczyc w dvb-t2? W UK juz startuja, ktos tam tez juz
wybral ten standard......Jak sie ma opozniac, to niech cos z tego
bedzie (lepiej/nowoczesniej).

--
ThinkXtra

Data: 2009-10-30 14:10:14
Autor: sensei
Użytkownik <adresss@poczta.pl> napisał w wiadomości news:b2gle5l6ljii4u198ofbv2ofjlsngirh224ax.com...
A moze by tak zalaczyc w dvb-t2? W UK juz startuja, ktos tam tez juz
wybral ten standard......Jak sie ma opozniac, to niech cos z tego
bedzie (lepiej/nowoczesniej).

powiedz dziesiatkom tysiecy ludzi ktorzy maja telewizory DVB-T MPEG4 z ktorych czesc juz oglada DVB-T ze nic z tego, ze nie beda mogli ogladac bo beda musieli dokupic sobie tuner DVB-T2 za 2tys.... W ten sposob cyfryzacja w Polsce zostanie zniszczona w zarodku i kazdy wtedy musialby sie szykowac do zakupu platformy satelitarnej bo na ziemi na pewno by nic nie bylo. Troche bylby wsciekly jakby snieg w zimie wylaczal mu odbior w telewizorze i jakby podliczyl ile musi rocznie wydac na ogladanie TV wiec moze wiecej ludzi zrezygnowaloby z ogladania TV w ogole. Pomysly zabica DVB-T przez DVB-T2 sa pomyslami szkodliwymi dla calej cyfryzacji, w ten sposob zabito DVB-T MPEG2 w 2005r i do dzisiaj jest problem z uruchomieniem DVB-T MPEG4. Szkodzmy dalej to dalej nic nie bedzie.

Data: 2009-10-30 22:43:26
Autor: adresss
DVB-T Karkonosze nadajnik ?AGA?
On Fri, 30 Oct 2009 14:10:14 +0100, "sensei" <nieznany@nieznany.pl>
wrote:

[...]

i co z tego, ze byly tunery dvb-t mpeg-2 - brak woli i konkretnych
decyzji doprowadzily, ze to nie ruszylo.

i co z tego, ze sa tunery dvb-t mpeg-4 - brak woli i konkretnych
decyzji doprowadzaja, ze to w najblizszym czasie nie naprawde nie
ruszy

w tym czasie (czekania) warunki sie zmieniaja/technologie ida do
przodu, inne kraje wybieraja najnowsze technologie, pojawia sie nowy
sprzet.

Wiec jak mam czekac, to chce czekac na najnowsza technologie w tej
dziedzinie - czyli dvb-t2. Od dawna wiadomo ze dvb-t/mpeg-4 to
technologia przejsciowa, tak jak bylo z dvb-s/mpeg-4 - weszlo
dvb-s2/mpeg-4.........ale caly "balast" dvb-s/mpeg-2 jeszcze przez
wiele lat sie bedzie ciagnal.

UK startuje z dvb-t2/mpeg-4, a my czekamy na konkretne decyzje. Nadal
testy, wiec kupowanie sprzetu to jest lotto. Ktos powiedzial, ze NTC w
Polsce wystartuje 30.09.2009, a mamy juz 30.10.2009 i nic. W
Krakowie/Choragwicy wylaczaja testowy nadajnik, na Poznan/Srem cos
kombinuja, ze sie czka. Brak jakiejkolwiek kampanii informacyjnej w
mediach. Wiec o czym ty mowisz - to wszysto co sie teraz dzieje, to sa
NADAL testy i tak naprawde to nic nie wiadomo. Nawet to, czy programy
w HDTV w NTC beda nadawane w dvb-t/mpeg-4 czy dvb-t2/mpeg-4.

Wiec jak czekamy nadal, to czekajmy na cos konkretnego/najnowszego. A
strasze ludzi, ze tuner bedzie za 2tys - tak bedzie, ale razem z
telewizorem, czyli mniej wiecej tyle ile teraz sie placi za tv lcd
32/37 cali (z dolnej polki) z wbudowanym tunerem mpeg-4. (Roznica w
cenie innej kosci demodulatora w glowicy). Gdyby ktos powiedzial, ze hd bedzie dvb-t/mpeg-4 a nie dvb-t2 - to
jutro ide kupic tv. Ale nawet jakby powiedzial, to i tak mu nie
uwierze i poczekam.

A, ze sa nadal testy, to wszyscy kupuja na wlasne ryzyko i nikt do
nikogo nie moze miec pretensji, ze 100tys ludzi kupilo sobie nowy
telewizor z wbudowanym tunerem dvb-t/mpeg-4.

--
ThinkXtra

Data: 2009-10-31 09:19:12
Autor: sensei
Użytkownik <adresss@poczta.pl> napisał w wiadomości news:6jmme59l1ohaupdrpfi059fptmjio7tfkh4ax.com...
[...]

swoje żale najlepiej jak będziesz wysyłał do stosownych urzędów ich obowiązkiem jest ustosunkowywanie sie do takich żali spolecznych.

Nie widze powodu żeby HD nie mogło być w DVB-T MPEG4 pod warunkiem że w ogóle jakiś nadawca zechce udostepnic treści HD w bezpłatnym DVB-T.
A jeśli mówimy o płatnym DVB-T to ani Ty ani urzędy nie będą miały nic do gadania w sprawie technologii - jak nadawca multipleksu płatnego zechce wprowadzenia DVB-T2 czy DVB-T3 to jego problem i jego obowiązkiem będzie dostarczenie Ci odpowiedniego tunera do domu więc nie jest to Twoje zmartwienie.

Standard bezpłatnego DVB-T został ustalony i jest dostepny na oficjalnych stronach rządowych: http://cyfryzacja.gov.pl/2-4a8aae31a7981.html i http://www.mi.gov.pl/files/0/1791824/PlanDTT0710zalacznik1wymaganianaodbiornik.pdf
Możesz więc bez problemu iść do sklepu i kupować telewizor bo wiesz jakie wymagania musi spełnić żeby odbierać bezpłatną DVB-T. A do DVB-T płatnej i tak telewizor nie wystarczy, będziesz musiał mieć dodatkowy tuner o który musi zadbać operator.

Data: 2009-10-31 09:53:35
Autor: Cavallino
Użytkownik "sensei" <nieznany@nieznany.pl> napisał w wiadomości news:

[...]

Skąd wiesz?
Dużo telewizorów ma wejścia CI do tego celu.

Data: 2009-10-31 10:37:02
Autor: sensei
Użytkownik "Cavallino" <cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> napisał w wiadomości news:hcgtuf$nn7$1news.onet.pl...
[...]

CI nie zapewnia bezpieczenstwa transmisji zwlaszcza HD. Potrzebny bylby CI+ ale operator i tak bedzie bardziej zainteresowany kontrola odbiornikow (upgrady, kontrola zachowania odbiornika) wiec watpie by sie zdecydowal na moduly CI+, wygodniejsza i bezpieczniejsza jest dystrybucja wlasnych tunerow.

Data: 2009-10-31 10:57:09
Autor: Cavallino
Użytkownik "sensei" <nieznany@nieznany.pl> napisał w wiadomości news:hch0g4$hpe$1inews.gazeta.pl...
[...]

W jakim sensie?
Polsat albo Cyfra mają obecnie takie problemy z bezpieczeństwem?

[...]

Jakoś dotychczas tylko n-ka się przy tym upiera i na tym traci.

Data: 2009-10-19 12:32:42
Autor: Ali
[...]

Jeśli masz otwarty teren na północ (np widzisz horyzont na kilkanaście km) to jest duża szansa że odbierzesz. Sprawdź najpierw czy odbierasz radio z wichowa, np Radio Zachód na 106,0 .
Jak byłem ostatnio w Karkonoszach, to na wysokości ok 1000mnpm sygnały z tego obiektu były bardzo silne.

Ali

Data: 2009-10-20 09:34:31
Autor: man345
> [...]

Jak byłem ostatnio w Karkonoszach, to na wysokości ok 1000mnpm sygnały z tego obiektu były bardzo silne.

Stacje UKF to inne pasmo i inne moce. Nie liczyłbym na odebranie Żagania w Karpaczu nawet jak ktoś mieszka na 500 mnpt, musiałbyś zastosować wzmacniacze kanałowe i eliminicje zakłóceń (ekrany), na przeciętnej normalnej antenie na pewno tego nie odbierzesz.

Data: 2009-11-11 21:14:24
Autor: Tomy M.
DVB-T Karkonosze nadajnik ŻAGAŃ
Sam sobie odpowiem ... dla potomności i googlarzy będzie
jak znalazł.

Dostałem informację od kolegi caliente1978 z Karpacza że odbiera bez problemów
DVB-T z Żagania.Myślę że mnie nie zabije gdy go tutaj zacytuję
w całości:

<< mux z zagania odbieram non stop bez zaklocen czyli bez tzw szatkowania obrazu z tradycyjnej anteny siatkowej ze wzmacniaczem i dekodera mpeg4 dtv-401t. poziom sygnalu w granicach 89-90% jakosc 97-99% ,wiekszosc kanalow nadaje w formacie 4;3 wyjatek tvn 4;3 i 16;9 . dodam ze moj dom polozony jest na wysokosci 590 metrow nad poziom morza-otwarta przestrzen w kierunku polnocnym tzn na jelenia gore  , idealnie moge odebrac tvp1 analogowa z zagania oraz wszystkie stacje radiowe nadajace z tego obiektu w tym radio zachod na 106,0.jako ciekawostke dodam iz w dniu 1 listopada (panowaly wtedy swietne warunki propagacyjne-sloneczna wyzowa pogoda z lekkim mrozem) udalo mi sie zaprogramowac muxy z niemiec polnocnych, danii oraz poludniowej czesci szwecji w sumie okolo 68 kanalow, w tym czesc kodowanych. >>

--

Tomy M. www.ansibl.com

Data: 2009-11-12 08:20:50
Autor: sensei
Użytkownik "Tomy M." <tomy@ansibl.com> napisał w wiadomości news:hdf6j6$gru$1nemesis.news.neostrada.pl...
[...]

odbior na antenie ze wzmacniaczem nie jest normalnym odbiorem...
Są ludzie którzy w ten sposób oglądają programy Szweckie, Duńskie, Niemieckie, Czeskie a nawet Włoskie jest mnóstwo specjalnych technik do możliwości dalekiego odbioru - od specjalnych konstrukcji anten do specjalnych wzmacniaczy, polowania na stan troposfery itd można tego szukać w Internecie. Nie powinno to nikogo dziwić. Dziwne by było gdyby każdy w Karpaczu, na zwykłej antenie bez wzmacniacza, mający w swoim telewizorze z MPEG4 mógł bez problemu oglądać DVB-T z Żagania ale to nie jest realne.

Data: 2009-11-14 19:51:53
Autor: Tomy M.
DVB-T Karkonosze nadajnik ŻAGAŃ
Hehe ... to są góry, tutaj o antenach bez wzmacniaczy
słyszeli co najwyżej mieszkańcy dna kotliny, dla
całej reszty skomplikowane systemy wieloantenowe
z wzmacniaczami, separatorami i sumatorami to
najnormalniesze naziemne anteny ... to nie żart.

--

Tomy M. www.ansibl.com