DVB-T Skrzyczne

Data: 2010-12-23 08:43:45
Autor: Verox
DVB-T Skrzyczne
:-)

Właśnie odebrałem MUX2 ze Skrzycznego. Zamiast TVP narazie plansze testowe, ale
np TVN idzie w 16:9.

--
#begin 755 signature.exe
[tomek <at> sikornik <dot> net]                             vy 73! de SP9UOB

Data: 2010-12-23 12:26:45
Autor: Arek.
DVB-T Skrzyczne
Właśnie odebrałem MUX2 ze Skrzycznego. Zamiast TVP narazie plansze testowe, ale
np TVN idzie w 16:9.

to nie są kanały testowe TVP
TVP nadaje w MUX3
tu masz link http://przelaczenie.eu/?s=muxy
a w 16:9 nadaje TVN i Polsat

Arek.

Data: 2010-12-23 12:23:06
Autor: Verox
DVB-T Skrzyczne
On Thu, 23 Dec 2010 12:26:45 +0100, Arek. napisał:
W?a?nie odebra?em MUX2 ze Skrzycznego. Zamiast TVP narazie plansze testowe, ale
np TVN idzie w 16:9.

to nie s? kana?y testowe TVP
TVP nadaje w MUX3
tu masz link http://przelaczenie.eu/?s=muxy
a w 16:9 nadaje TVN i Polsat

Aha, czyli nie będzie TVP ze Skrzycznego narazie - ale jaja :-)

Data: 2010-12-23 13:39:37
Autor: Krzysztof Kucharski
DVB-T Skrzyczne
Witam

[...]
Użytkownik "Verox" <antispam_verox@bijspamera.veroxsystems.com> napisał w wiadomości news:slrnih62u1.mg7.antispam_veroxmatrix.verox.pl...
:-)

Właśnie odebrałem MUX2 ze Skrzycznego.
[...]

Z ciekawości zapytam się o miejsce odbioru, rodzaj anteny i poziom odbieranego sygnału.

Pozdrawiam - Krzysztof Kucharski

Data: 2010-12-23 18:24:26
Autor: Verox
DVB-T Skrzyczne
On Thu, 23 Dec 2010 13:39:37 +0100, Krzysztof Kucharski napisał:
Witam

[...]
[...]

Gliwice, os Sikornik, antena 13 el Yagi na wysokości 11 piętra, do tego bliżej nieokreślony wzmacniacz.
Siły/snr mój TV nie pokazuje :-(

Pozdrawiam - Krzysztof Kucharski

Wzajemnie

Data: 2010-12-23 19:50:46
Autor: Krzysztof Kucharski
DVB-T Skrzyczne
Witam

[...]
Użytkownik "Verox" <antispam_verox@bijspamera.veroxsystems.com> napisał w wiadomości news:slrnih74uq.2lv.antispam_veroxmatrix.verox.pl...
[...]

Dziekuję. Z pewnych powodów jestem bardzo zainteresowany rzeczywistym zasięgiem tej emisji. Czy mógłbyś z łaski swojej wykonać próby odbioru na antenach typu KDWZO ;-), antenie pokojowej i Twojej antenie Yagi z wyłączonym wzmacniaczem? ZTCW, to dystans w Twoim przypadku wynosi jakieś 72 - 74 km. Ciekawe ;-)

Pozdrawiam przedświątecznie - Krzysztof Kucharski

Data: 2010-12-23 20:51:03
Autor: Verox
DVB-T Skrzyczne
On Thu, 23 Dec 2010 19:50:46 +0100, Krzysztof Kucharski napisał:
Witam

[...]
[...]

Pracujesz tam na górze? Pozdrów p. Heńka ;-)

Czy mógłbyś z łaski swojej wykonać próby odbioru na antenach typu KDWZO ;-), antenie pokojowej i Twojej antenie Yagi z wyłączonym wzmacniaczem? ZTCW, to dystans w Twoim przypadku wynosi jakieś 72 - 74 km. Ciekawe ;-)

Sprawdze. Ale po świętach. Z ciekawostek to multipleks mpeg2 odbierałem w Kaletach w woj. śląskim
na yagi 23 el + wzmacniacz selektywny na 38 kanał.
Pozdrawiam przedświątecznie - Krzysztof Kucharski
Wzajemnie, wesołego Karpia ;-)

Data: 2010-12-24 06:31:43
Autor: Jardo
DVB-T Skrzyczne
Ja odbieram na zwykłej siatce sygnał ze Skrzycznego - moje położenie
do 25 km na południe od Częstochowy.

Jardo

Data: 2010-12-28 11:31:37
Autor: Damian G.
DVB-T Skrzyczne
W dniu 2010-12-24 15:31, Jardo pisze:
Ja odbieram na zwykłej siatce sygnał ze Skrzycznego - moje położenie
do 25 km na południe od Częstochowy.

Jardo

Zaciekawiłeś mnie tym stwierdzeniem - oznaczałoby to że w rejonie Krakowa jest jakaś szansa na złapanie Skrzycznego nie czekając na Chorągwicę za pół roku.

Ale patrząc na mapki zasięgów na
http://przelaczenie.eu/?s=kiedyigdzie&woj=slaskie#Czestochowa2
to wydaje mi się że raczej łapiesz
TON Częstochowa / Błeszno MUX 3  od 27.10.2011 k.41 (634MHz) 2 kW

--
Damian

Data: 2010-12-28 13:44:27
Autor: Maciej 'AbrahaM' Piotrowski
DVB-T Skrzyczne
Damian G. wrote:
[...]

Owszem, są szanse, są nawet miejsca gdzie w samym Krakowie
jest łapany sygnał z Skrzycznego, cytuję: "Odbiór sygnału
z nadajnika RTCN Wisła/G. Skrzyczne w Krakowie jest możliwy.
W siedzibie redakcji SAT Kuriera przy ul. Anieli Krzywoń 14
udało się to na antenie Televes DAT 75 bez przedwzmacniacza.
Dostępne kanały to: TVN, TVN Siedem, Polsat, TV4, TV Puls i
3 plansze testowe o nazwach TV6, TV7, TV8." Źródło:
http://satkurier.pl/news/62037/40-polakow-w-zasiegu-mux-2.html
Niestety to nie jest reguła, parę kilometrów w inną stronę i
po sygnale z Skrzycznego nie ma śladu..

Albert Einstein (1879-1955)

Data: 2010-12-29 01:16:54
Autor: on
DVB-T Skrzyczne

to wydaje mi się że raczej łapiesz
TON Częstochowa / Błeszno MUX 3 od 27.10.2011 k.41 (634MHz) 2 kW

hmm, musiał by być naprawdę niezły bo MUX3 z Częstochowy ma zacząć nadawać za rok ;)

Patrząc na mapki zasięgu ze strony EmiTela odbiór w okolicach Częstochowy emisji ze Skrzycznego na antenie siatkowej wydaje się prawie niemożliwy.
http://www.emitel.pl/mux2etapii.jpg
No chyba, że wystąpiły chwilowo lepsze warunki propagacyjne, ale wtedy radość szybko się skończy.

Za to w Krakowie (południowo wschodnia część) na lepszej antenie powinno się udać bez większych "czarów".

Data: 2010-12-29 14:50:58
Autor: Krzysztof Kucharski
DVB-T Skrzyczne

Użytkownik "Jardo" <jdziub@gmail.com> napisał w wiadomości news:85496acc-d218-4739-ba8d-01e9438552de30g2000yql.googlegroups.com...
Ja odbieram na zwykłej siatce sygnał ze Skrzycznego - moje położenie
do 25 km na południe od Częstochowy.
[...]

Jak miło ;-) Dzieki za odpowiedź.

K.

Data: 2010-12-30 22:44:23
Autor: ToMasz
DVB-T Skrzyczne
Krzysztof Kucharski pisze:

[...]

zakładając ze mam TV z 1996roku, jaki najtańszy sprzęt muszę dokupić
zeby odbierać TV cyfrową?

ToMasz

Moze jakiś tani tuner do kompa?

Data: 2010-12-31 07:34:59
Autor: Krzysztof Kucharski
DVB-T Skrzyczne

Użytkownik "ToMasz" <twitek4@.gazeta.pl> napisał w wiadomości news:ifiufn$p3o$1inews.gazeta.pl...

[...]
zakładając ze mam TV z 1996roku, jaki najtańszy sprzęt muszę dokupić
zeby odbierać TV cyfrową?
[...]

Szczerze mówiąc, w tej chwili nie jestem zainteresowany odbiorem DVB/T w moim domu. Gdybym jednak zmienił zdanie ;-), to rozważałbym ofertę DIPOLA: http://www.dipol.com.pl/tv-tv-sat-tunery-dvb-t,4806.htm.
A zwłaszcza http://www.dipol.com.pl/tuner_dvb-t_opticum_ft16p_A99410.htm
Za 175 zł masz podstawowy tuner DVB/T, dekodujący MPEG4. O jakości tego czegoś nie mam zamiaru wypowiadać się - nie mam osobistego doświadczenia w użytkowaniu tego modelu.

Pozdrawiam - Krzysztof Kucharski

Data: 2010-12-31 14:14:25
Autor: jerzu
DVB-T Skrzyczne
On Fri, 31 Dec 2010 07:34:59 +0100, "Krzysztof Kucharski"
<szpunk@BEZTEGO.poczta.onet.pl> wrote:

Za 175 zł masz podstawowy tuner DVB/T, dekodujący MPEG4. O jakości tego czegoś nie mam zamiaru wypowiadać się - nie mam osobistego doświadczenia w użytkowaniu tego modelu.

Za niewiele więcej masz tuner dvb-t z wyjściem HDMI oraz z możliwością
podłączenia HDD i nagrywania programów z tv. Przykłady podawane były
kilka dni temu.

http://jerzu.waw.pl GG:129280

Data: 2010-12-31 19:15:11
Autor: blur
DVB-T Skrzyczne
?Użytkownik "jerzu"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:0klrh6pvcmrs0ngubt9p8gdmahd4s2j8am@4ax.com...

[...]

==================

to ja tak mam w laptopie, kupiłem kartę za 50zł

Data: 2010-12-31 19:53:14
Autor: spammtrapp
DVB-T Skrzyczne
W dniu 2010-12-31 19:15, blur pisze:
to ja tak mam w laptopie, kupiłem kartę za 50zł

Nie masz telewizora?

Data: 2010-12-31 21:04:35
Autor: brum
DVB-T Skrzyczne
Nie masz telewizora?

to wowczas w jakim kierunku ustawiasz meble :)

Data: 2011-01-01 00:34:21
Autor: ToMasz
DVB-T Skrzyczne
blur pisze:
[...]

Napisz prosze jaka to karta, daj linak do sklepu/aukcji
ToMasz

Data: 2011-01-02 12:26:01
Autor: jerzu
DVB-T Skrzyczne
On Fri, 31 Dec 2010 19:15:11 +0100, "blur" <blur0@poczta.onet.pl>
wrote:

to ja tak mam w laptopie, kupiłem kartę za 50zł

Mowa była od tunerze, który można podłączyć do TV z 1996 roku.

http://jerzu.waw.pl GG:129280

Data: 2011-01-02 11:34:19
Autor: Sergiusz Rozanski
DVB-T Skrzyczne
wrote:

to ja tak mam w laptopie, kupiłem kartę za 50zł

Mowa była od tunerze, który można podłączyć do TV z 1996 roku.

tuner za 400zł lub za 500zł z wbudowanym lcd? ;) 96? to
pewnie 21" lub okolice, po 15 latach rozogniskowany, brak zbieżności i
geometrii - szkoda oczu.

Data: 2011-01-02 14:48:49
Autor: Maciej 'AbrahaM' Piotrowski
DVB-T Skrzyczne

<blur0@poczta.onet.pl> wrote:

to ja tak mam w laptopie, kupiłem kartę za 50zł

Mowa była od tunerze, który można podłączyć do TV z 1996 roku.

Technicznie rzecz biorąc coś się powinno dać podłączyć.
Tylko pytanie o sens takiego rozwiązania. Szanse na to
by zbieżność + kolory, były na _rozsądnym_ poziomie są
dość niskie. Do tego pobór prądu przez CRT.

Przed chwilą sprawdziłem tabliczkę znamionową starego
sprzętu który się u mnie kurzy by to zweryfikować i..
i.. niestety mam racje, 17' Monitor CRT "oficalnie" z
gniazdka pobiera ~185W, 22' LCD/LED (z podświetlaniem
led) pobiera maksymalnie 18W.

Sądzę przejście na LCD/Plazmę (w/g uznania) z tunerem
wbudowanym ma większy sens. Nie przeczę że jest to
wydatek jednorazowy, ale ma on szanse po pewnym czasie
się zwrócić na rachunku za prąd - a to przy założeniu
że zostanie nabyty sprzęt o podobnych wymiarach. Rzecz
jasna należy się asekurować szukając sprzętu który by
miał gwarancję dłuższą niż standardowe 2 lata. Tak na
wszelki wypadek..

SED(Surface-conduction Electron-emitter Display) by
mogło wykosić LCD/Plazmę, ale niestety Canonowi się
udało obniżyć kosztów produkcji, przez co niestety
zrezygnowano z prób wprowadzenia SED do produkcji..
Acz jakaś nadzieja jest, bo prace badawczem podobno
mają być kontynuowane.. Problem z kosztami podobny
jak z "prawdziwymi" wyświetlaczami (O)LED.

Albert Einstein (1879-1955)

Data: 2011-01-02 18:08:59
Autor: jerzu
DVB-T Skrzyczne
On Sun, 2 Jan 2011 14:48:49 +0100, "Maciej 'AbrahaM' Piotrowski"
<noenunz2x@cbpmgn.barg.cy> wrote:

Tylko pytanie o sens takiego rozwiązania.

Nie każdego stać na TV za 1500 czy więcej, zwłaszcza emeryta. Dla
niego taki tuner to już spory wydatek.

http://jerzu.waw.pl GG:129280

Data: 2011-01-03 01:10:10
Autor: Maciej 'AbrahaM' Piotrowski
DVB-T Skrzyczne
jerzu wrote:

[...]

Zgoda.. I w ten sposób biedny 2x dostaje cięgi. Bo
raz że używa gorszego sprzętu, dwa płaci więcej za
jego użytkowanie..

Albert Einstein (1879-1955)

Data: 2011-01-01 10:51:03
Autor: Krzysztof Kucharski
DVB-T Skrzyczne
Hej

Użytkownik "jerzu" <to_jest_fajans.jerzu@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:0klrh6pvcmrs0ngubt9p8gdmahd4s2j8am4ax.com...
[...]

Super. Tylko, że _MNIE_ ten problem mało interesuje. Prędzej Autora wątku ;-)

Pozdrawiam noworocznie - Krzysztof Kucharski

Data: 2011-01-01 22:26:33
Autor: jerzu
DVB-T Skrzyczne
On Sat, 1 Jan 2011 10:51:03 +0100, "Krzysztof Kucharski"
<szpunk@BEZTEGO.poczta.onet.pl> wrote:

Super. Tylko, że _MNIE_ ten problem mało interesuje. Prędzej Autora wątku ;-)

I co w związku z tym?

http://jerzu.waw.pl GG:129280

Data: 2011-01-02 14:06:01
Autor: Adoks
DVB-T Skrzyczne
ja odbieram ze Srzycznego w odległości 92km w kierunku Częstochowy
antena Telmor ASR-860 bez wzmacniacza

adoks

DVB-T Skrzyczne