DVB-T z pałacu kultury?

Data: 2009-04-10 20:54:19
Autor: Netx
DVB-T z pałacu kultury?
Dziękuję za odpowiedzi. Zakupiłem dzisiaj za 30zł antenę ze wzmacniaczem i (po wielu eksperymentach) stwierdziłem że najlepszy (albo wogóle możliwy) odbiór telewizji DVB-T z PKiN mam kiedy antena znajduje się w "skrzynce" łóżka, przy ścianie, równolegle do niej. Na tym łóżku śpię i wobec tego uprzejmie poproszę o informację, najlepiej z jakimś uzasadnieniem czy ta antena może być dla mnie szkodliwa kiedy znajduje się (w czasie spania) kilkanaście centymetrów pode mną? Ten odbiór DVB-T z pałacu kultury jest dla mnie b.kuszący bo np. z Łaz odbieram bez problemu z byle jaką antenką na parapecie, ale z Łaz nie nadają Polsatu i TVN.

Tak więc chodzi o szkodliwość anteny ze wzmacniaczem, znajdującej się b.blisko (kilkanaście cm) od człowieka, przez wiele godzin, takiej jak na tym zdjęciu: http://img223.imageshack.us/my.php?image=antena.jpg
Antena jak widać ma wzmaczniacz w czarnej skrzynce pod dipolami. Zasilacz ma 30mA/220V, wzmocnienie anteny ~40dB, kanały 21-60 (z przerwami). Czy np. jakieś prądy mogą się w niej indukować i generować szkodliwe pole? Z drugiej strony w ścianie mam pewnie masę zbrojenia też metalowego (blok mieszkalny) i się tym naturalnie nie przejmuję, no ale tam nie ma wzmacniacza i nie jest to antena.

Pozdrawiam,
Marek

DVB-T z pałacu kultury?