DVD-RW firmy LG i dyski CD-ROM

Data: 2011-12-30 13:40:31
Autor: Szyk
DVD-RW firmy LG i dyski CD-ROM
Witam

Mam 2 nagrywarki DVD-RW firmy LG (na łączu PATA) w kompach z Windows 7 i Windows XP. Problem mam z dyskami CD-ROM z pakietów do nauki języka angielskiego. Moja mama kupiła 2 pakiety firmy Longman (1DVD + 3CD), a ja kupiłem pakiet firmy Edgar (2CD), te płyty są tłoczone, z płytą DVD nie ma problemu, a płyty CD nie dają się czytać w napędach LG DVD-RW. Jedyne rozwiązanie jakie znalazłem, to kopiowanie płyt w starej nagrywarce TEAC CD-RW programem Alcohol 120% i nagrywanie ich na płytki CD-RW. Te moje płytki CD-RW już dają się odczytać w nagrywarkach LG DVD-RW.

Jeśli chodzi o nagrywarki LG to one były reklamowane jako kompatybilne ze wszystkimi standardami i faktycznie bez problemu mogę nagrywać płyty DVD-R i DVD+R i inne.

Moje pytania sÄ… takie:

1. Czyja to wina, że nie mogę czytać oryginalnych płytek CD-ROM w napędach LG DVD-RW?

2. Czy oni Ĺşle je nagrywajÄ…? Np. stosujÄ…c nie kompatybilne zabezpieczenia

3. Czy może LG produkował słabe napędy DVD-RW?

dzięki i pozdro
Szyk

Data: 2012-01-01 15:12:40
Autor: Tomaszek
DVD-RW firmy LG i dyski CD-ROM
W dniu 2011-12-30 13:40, Szyk pisze:
1. Czyja to wina, że nie mogę czytać oryginalnych płytek CD-ROM w
napędach LG DVD-RW?

Najczęściej to wina płytki, rzadziej napędu, ale różnie to może być i nie jest to regułą.

2. Czy oni Ĺşle je nagrywajÄ…? Np. stosujÄ…c nie kompatybilne zabezpieczenia

Idąc tym tropem: po czym poznałeś, że płytka jest zabezpieczona przed kopiowaniem? Jeśli jest to czym?

3. Czy może LG produkował słabe napędy DVD-RW?

Z doświadczenia: i tak i nie. Kiedyś miałem CD-Roma LG i ten co którejś płytki nie czytał. Teraz mam LG H22N i wszystko czyta prawidłowo ale
- czasami tacka nie wjedzie do końca do środka
- dłuugo odczytuje płyty DVD ( wszystkie rodzaje )

Data: 2012-01-01 16:01:11
Autor: PL(N)umber_One
DVD-RW firmy LG i dyski CD-ROM
Witam
Polecam t± stronę:
www.cdrinfo.pl
Wyszukaj model swojej nagrywarki, to może być kwestia wgrania nowszego firmware do pamięci nagrywarki. Firmware dostępne na ww stronie, często z komentarzem, że usuwaj± zauważone błędy z poprzednich wersji.
PP  --

Data: 2012-01-02 01:19:32
Autor: Mariusz
DVD-RW firmy LG i dyski CD-ROM
On Fri, 30 Dec 2011 13:40:31 +0100, Szyk wrote:
1. Czyja to wina, że nie mogę czytać oryginalnych płytek CD-ROM w napędach LG DVD-RW?

Prawdopodobnie LG.

2. Czy oni Ľle je nagrywaj±? Np. stosuj±c nie kompatybilne zabezpieczenia

Mog± być zabezpieczenia, ale je¶li te LGki s± w miarę nowe to i z
zabezpieczeniami powinny sobie dawać radę.

3. Czy może LG produkował słabe napędy DVD-RW?

Kiedy¶ miałem z taki napęd i wiele problemów, np. nie zapisywał CD choć
zapisywał DVD. Ze 3 razy LG mi je wymieniał.

Napędy s± tanie, kup jakiego¶ Samsunga i zobacz czy tam się czytaj±. Je¶li
nie - reklamuj płytki u Edgara.

--
Mar.

DVD-RW firmy LG i dyski CD-ROM