DVD ze skalowaniem do Full HD

Data: 2009-04-17 10:55:03
Autor: Buster
DVD ze skalowaniem do Full HD
Witam.
Ostatnio zacząłem się zastanawiać nad zmianą mojego poczciwego Panasonica DVD-S42 na coś nowszego. Z racji posiadania telewizorni FullHD myślałem o zakupie odtwarzacza Blue-Ray, ale doszedłem do wniosku, że jeszcze nie. Niech jeszcze trochę stanieją. :-) Rzuciły mi się natomiast w oczy w sklepach odtwarzacze DVD z funkcją skalowania do FullHD. Czy mógłby mi ktoś wyjaśnić jak ta funkcja w rzeczywistości działa?? Opłaca się to, czy nie??

Radek Dobrowolski

Data: 2009-04-17 12:21:47
Autor: gebi
Użytkownik "Buster" <radob@w1pos.p.lodz.pl> napisał w wiadomości news:gs9ga9$bsc$1inews.gazeta.pl...
FullHD. Czy mógłby mi ktoś wyjaśnić jak ta funkcja w rzeczywistości działa?? Opłaca się to, czy nie??
Czy opłaca się i czy tak naprawdę działa lepiej od skalowania w samym telewizorze?
Przy FullHD teoretycznie powinno zależeć od tego czy lepsza elektronika jest w telewizorze, czy w odtwarzaczu.
Pytanie co z HD Ready? Jeśli np. plazma ma rozdzielczość 1024x768, a DVD przeskaluje do 720p ( 1280x720 ) to mamy podwójne skalowanie obrazu czyli mamy straty jakości w przetwarzaniu (pytanie dla praktyków na ile jest to widoczne).

Data: 2009-04-17 15:15:29
Autor: nom
DVD ze skalowaniem do Full HD
Ja puszczałem z komputera do plazmy panasonic 42" kablem DVI->HDMI o rozdzielczosci 1024x768 (niby natywna plazmy, ale nie wiem czy w TV jest 1:1 piksel czy coś tam sobie z tym przetwarza) i 1280x720. W tym pierwszym trybie było lepiej (na czcionce to wyraźnie widać) ale proporcje są amorficzne (koło jest elipsą), w drugim trochę gorzej, ale proporcje są prawidłowe. :-)

Data: 2009-04-17 22:15:13
Autor: Kot Prezydenta

Użytkownik "nom" <nom73@usunto.gazeta.pl> napisał w wiadomości news:gs9vdm$ors$1inews.gazeta.pl...
[...]

a co to ma wspólnego z tematem skalowania w odtwarzaczu dvd ?

Data: 2009-04-19 21:01:34
Autor: nom
DVD ze skalowaniem do Full HD

Nic, to była dygresja. ;-)

Data: 2009-04-17 15:27:30
Autor: Skylla
[...]

Jeśli ten Panasonic ciągle działa to nie warto dla samego skalowania, chyba, że oglądasz z metra zwracając szczególną uwagę na źbła trawy :-). Obraz ze zwykłego dvd w porównanniu z telewizją i tak jest bardzo dobry.

Data: 2009-04-20 13:08:50
Autor: Koriolan
Buster pisze:
[...]

Ten Pansłoik jest niezły i o lepsze DVD
Ja kupiłem BR Panasonica (BD 10 A) głownie jako bardzo dobre DVD z odtwarzaniem filmów BR jako bonusem. Chciałem wymienić DVD od LG na wyraźnie lepszy model w cene 600-700 zł. Nie było dostepne praktycznie nic z listy modeli wchodzącyhc w gre.

BD10 kupiłem za 960 zł na jakiejś wyprzedaży i  jestem super zadowolony.

Michał

DVD ze skalowaniem do Full HD