DVI/HDMI a format 5:4

Data: 2012-11-02 20:53:24
Autor: the_foe
DVI/HDMI a format 5:4
chce upradowac mojego 7-letniego z艂oma za jakies smieszne pieniadze wiec wybor na plyte padl na:
http://www.gigabyte.pl/products/page/mb/ga-h61m-ds2vrev_21
lub
http://www.gigabyte.pl/products/page/mb/ga-h61m-ds2hrev_21

to te same plyty tylko pierwszy ma wyjscie DVI a drugi wzamian HDMI (musze przemyslec czy oplaca sie placic wiecej za HDMI + koszt przejsci贸wki na monitor)

Mam monitor LCD w formacie 5:4 (1280x1024@60hz) i zastanawia mnie czy nei spotka mnie jakas przykra niespodzianka pt. takich archaicznych formatow nie obslugujemy? W intrukcji tych plyt nic nie pisza o dostepnych trybach jedynie, ze zaleza od dostepnego minitora i ze max to 1920x1200. Czy jest jakas specyfikacja DVI/HDMI ktora wymusza obslugiwanie tego trybu?

--
the_foe

Data: 2012-11-02 23:30:22
Autor: BartekK
DVI/HDMI a format 5:4
W dniu 2012-11-02 20:53, the_foe pisze:
[...]
Ja bym wybra艂 HDMI, jednak ten standard wypiera poma艂u DVI, a r贸wnocze艣nie jest mniej problemowy je艣li chodzi o np przesy艂 audio (jakby艣 chcia艂 pod艂膮czy膰 np TV po hdmi i u偶y膰 jego g艂o艣nik贸w). Audio po dvi to lekka ruletka czy ruszy z przej艣ci贸wk膮 czy nie.

Mo偶esz te偶 u偶y膰 kabla z jednej strony z wtyczk膮 HDMI (do p艂yty) a z drugiej DVI (do monitora), albo u偶y膰 ma艂ej plastikowej przej艣ci贸wki, tylko 偶e chyba 艂atwiej i taniej b臋dzie u偶y膰 kabla HDMI, a od strony monitora zastosowa膰 przej艣ci贸wk臋 HDMI>DVI (takie s膮 popularniejsze i ta艅sze ni偶 w drug膮 stron臋, i du偶o solidniej mechanicznie to siedzi)

Bez problemu b臋dzie dzia艂a膰.

Data: 2012-11-04 11:49:52
Autor: the_foe
DVI/HDMI a format 5:4
W dniu 2012-11-02 23:30, BartekK pisze:

[...]

przekonales mnie i wezme te wersje z HDMI
Dziekuje za odpowiedz Tobie i koledze Andrzejowi za rzeczowe rady.

--
the_foe

Data: 2012-11-03 17:19:16
Autor: Andrzej Zbierzchowski
DVI/HDMI a format 5:4
W dniu 02.11.2012 20:53, the_foe pisze:
[...]

Co do przej艣ci贸wki HDMI-DVI to ja za kabel p艂aci艂em 15 z艂otych wi臋c nie jest to maj膮tek. Pr臋dzej czy p贸藕niej mo偶esz potrzebowac przej艣ci贸wki albo w jedn膮 albo w drug膮 stron臋. Co do samej p艂yty - uzywam tego chipsetu ale na p艂ycie Asrocka do zastosowa艅 biurowych - na jednej partycji mam Win7, na drugiej Fedor臋 17. Procek to o ile pamietam Pentium G850 2x2,9GHz, 4GB RAM. Wszystko zaiwania jak nalezy. Obs艂uga wirtualizacji jest. Grafika wbudowana daje rad臋. Polecam. A monitor powinien Ci normalnie wykry膰 i si臋 dostosowa膰.

DVI/HDMI a format 5:4