DVI a HDMI

Data: 2010-02-28 22:08:23
Autor: orcio
DVI a HDMI
Witam
Przeglądałem wiki o DVI i tak sie zastanawiam: DVI-D = HDMI czyli różne wtyczki do przesyłania cyfrowego obrazu i dźwięku. DVI-I to dorzucony jeszcze analogowy sygnał video ale czy da się do niego dodać audio cyfrowe? Z jednej strony DVI-I i SPDIF a z drugiej HDMI.

orcio

Data: 2010-02-28 23:50:47
Autor: MAR
DVI a HDMI
W dniu 2010.02.28 22:08, orcio pisze:
Przeglądałem wiki o DVI i tak sie zastanawiam: DVI-D = HDMI czyli różne
wtyczki do przesyłania cyfrowego obrazu i dźwięku.

Nieprawda.

--
Mar

Data: 2010-03-01 08:38:30
Autor: Artur\(m\)
DVI a HDMI

Użytkownik "MAR" <marITYLKOMARabc@spox.org> napisał w wiadomości
W dniu 2010.02.28 22:08, orcio pisze:
Przeglądałem wiki o DVI i tak sie zastanawiam: DVI-D = HDMI czyli różne
wtyczki do przesyłania cyfrowego obrazu i dźwięku.

Nieprawda.
*********************
BRAVOOOO
Następny krewny Prezydenta
Wiem ale nie powiem.
Może powiem, ale jak mnie będa długo rosić
Brawo dla tego pana!

Artur(m)

PS.
Kocham takie bez sensu odpowiedzi

Data: 2010-03-01 12:03:53
Autor: MAR
DVI a HDMI
W dniu 2010.03.01 8:38, Artur(m) pisze:

Kocham takie bez sensu odpowiedzi

Z tego, że nie potrafisz dostrzec sensu nie wynika, że sensu nie ma.

Wytłumaczę Ci to jak dziecku:
Otrzymał informację, gdzie popełnił błąd. Osobie rozumnej to wystarczy.

--
Mar

Data: 2010-03-01 14:15:42
Autor: orcio
DVI a HDMI
MAR pisze:
W dniu 2010.02.28 22:08, orcio pisze:
Przeglądałem wiki o DVI i tak sie zastanawiam: DVI-D = HDMI czyli różne
wtyczki do przesyłania cyfrowego obrazu i dźwięku.

Nieprawda.

DVI-D - przesyła tylko dane cyfrowe; w najnowszych kartach graficznych jest w pełni kompatybilne z HDMI (przesyła również dane dźwiękowe).[1]

Compatibility with DVI
An adapter with a DVI receptacle connector to HDMI plug connector.
A DVI-HDMI adapter
An adapter with a HDMI receptacle connector to DVI plug connector with a close up of the HDMI connector.
An HDMI-DVI adapter

A DVI signal is electrically compatible with an HDMI video signal; no signal conversion is required when an adapter or asymmetric cable is used, and consequently no loss in video quality occurs.

moja interpretacja jest taka ze to piny w różnych wtyczkach

orcio

Data: 2010-03-01 14:31:20
Autor: Leszek K.
DVI a HDMI
Dnia Mon, 01 Mar 2010 14:15:42 +0100, orcio napisał(a):

MAR pisze:
[...]

To nie zależy czy to D czy I. Nie wiem jak nVidii ale we w miarę nowych ATI
jest I i przesyła dźwięk. Jak karta nie ma tej możliwości to nic nie
pomoże.

Data: 2010-03-01 14:48:37
Autor: Mariusz Kruk
DVI a HDMI
epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Leszek K."
To nie zależy czy to D czy I. Nie wiem jak nVidii ale we w miarę nowych ATI
jest I i przesyła dźwięk. Jak karta nie ma tej możliwości to nic nie
pomoże.

Ale potrafisz pokazać w którym miejscu DVI jest miejsce na dźwięk? (ale
mówimy o DVI, a nie o "oszukamy trochę na standardzie, to może upchniemy
dodatkowy sygnał").

--
\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\ ..\.Kruk@epsilon.eu.org.\.\. \.http://epsilon.eu.org/\.\ ..\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.

Data: 2010-03-01 14:51:47
Autor: Leszek K.
DVI a HDMI
Dnia Mon, 01 Mar 2010 14:48:37 +0100, Mariusz Kruk napisał(a):

[...]

Nie dochodzę gdzie. Podłączam i działa.

Data: 2010-03-01 15:03:39
Autor: Mariusz Kruk
DVI a HDMI
[...]

Ale zdajesz sobie sprawę z tego, że - wbrew temu co piszesz - to nie
jest DVI?

Data: 2010-03-03 00:45:29
Autor: Leszek K.
DVI a HDMI
Dnia Mon, 01 Mar 2010 15:03:39 +0100, Mariusz Kruk napisał(a):

[...]

Skoro gniazdko dvi to raczej jest to dvi. Elektrycznie hdmi jest zgodne z
dvi. Jak w protokole mieszają coby upchnąć dźwięk nie dochodzę. Średnio
mnie to interesuje.

Data: 2010-03-03 08:37:12
Autor: Mariusz Kruk
DVI a HDMI
[...]

Czyli port konsolowy w Cisco to ethernet, bo jest na RJ-45?
Gratuluję.

--
  Kruk@ -\                   |           }-> epsilon.eu.org | http:// -/                   |                              |

Data: 2010-03-03 16:57:22
Autor: kamil
DVI a HDMI

"Mariusz Kruk" <Mariusz.Kruk@epsilon.eu.org> wrote in message news:slrnhos4d8.vji.Mariusz.Krukepsilon.rdc.pl...
[...]

Standardowe DVI czy nie, po podpieciu do monitora dziala. Widzisz roznice miedzy Twoja analogia a DVI?

Pozdrawiam
Kamil

Data: 2010-03-03 19:55:33
Autor: Mariusz Kruk
DVI a HDMI
epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "kamil"
[...]

Widzisz różnicę pomiędzy "działa po podpięciu do monitora", a "jest
DVI"?

Data: 2010-03-02 21:00:24
Autor: nom
DVI a HDMI

Użytkownik "Mariusz Kruk" <Mariusz.Kruk@epsilon.eu.org> napisał w wiadomości news:slrnhonhdl.vji.Mariusz.Krukepsilon.rdc.pl...

Ale potrafisz pokazać w którym miejscu DVI jest miejsce na dźwięk?

W okresie wygaszania (blanking period) przesyła się dźwięk. Dźwięk jest przesyłany cyfrowo, tak samo jak obraz.
DVI i HDMI elektrycznie to jest to samo, DVI może mieć dodatkowo sygnal analogowy Video.
DVI i HDMI ma dwa tory sygnałowe dla obrazu RGB (po angielsku link). Każdy link ma 3 kanały (channel) do przekazywania każdego z sygnału obrazu R,G i B. Dodatkowo przesyłany jest zegar (clock).
W kanale Blue w okresie wygaszania (blank period) przesyłany jest cyfrowo sygnał synchronizacji H i V.
W innych kanałach (R i G) w tym okresie przesyłane są sygnały kontrolne i dźwięk.
Od karty graficznej zależy, czy przy przesyłaniu obrazu zakoduje również dźwięk w sygnale cyfrowym.

Data: 2010-03-03 08:43:27
Autor: Mariusz Kruk
DVI a HDMI
epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "nom"
Ale potrafisz pokazać w którym miejscu DVI jest miejsce na dźwięk?
W okresie wygaszania (blanking period) przesyła się dźwięk. Dźwięk jest przesyłany cyfrowo, tak samo jak obraz.

Nie w DVI. W HDMI via DVI.

DVI i HDMI elektrycznie to jest to samo, DVI może mieć dodatkowo sygnal analogowy Video.

No to nie to samo :-)
Aczkolwiek fakt, DVI jest zgodne elektrycznie z sygnałem wideo z HDMI
(co nie znaczy, że oba standardy są w pełni zgodne elektrycznie!)

[...]

Ale teraz nie mówisz o DVI, tylko o HDMI przesyłanym przez DVI (coraz
częstszym, trzeba przyznać). DVI specyfikuje tylko przesyłanie sygnału
wideo.

--
  Kruk@ -\                   |           }-> epsilon.eu.org | http:// -/                   |                              |

Data: 2010-03-03 09:05:57
Autor: Artur\(m\)
DVI a HDMI

Użytkownik "nom" <nom73@usunto.gazeta.pl> napisał w wiadomości

> [...]

dźwięk.
Od karty graficznej zależy, czy przy przesyłaniu obrazu zakoduje również

Nie znam się na tym, ale wygląda to dobrze merytorycznie
i nieźle formalnie.
Chciałbym, aby odpowiedzi na każdy problem,
miała podobny charakter.

Artur(m)

DVI a HDMI