DX11 czy Cuda?

Data: 2010-04-01 20:44:50
Autor: solar
DX11 czy Cuda?
Mam zamiar zmienić swojego Sapphire 4870 ma nowszą. Ponieważ przesiadłem się na Win7, myślałem o 5870, żeby skorzystać z DX11. Ale ostatnio większość gier ma logo Nvidia i korzysta z Cuda...
I zacząłem się zastanawiać: DX11 czy Cuda. Jest gdzieś w sieci np. jakieś porównanie fizyki korzystającej z Cuda na Nvidii i PhysX na Ati?

"Zarodek męski staje się człowiekiem po 40 dniach, żeński po 80."
                               św. Tomasz z Akwinu

Data: 2010-04-01 21:38:07
Autor: Mikołaj Tutak
DX11 czy Cuda?
Użytkownik "solar" <solar91@opBEZTEGO.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:hp2pi8$jcd$1@news.onet.pl...

[...]

1. googla wylaczyli?
2. dla ATI odpowiednik CUDA to STREAM (http://www.amd.com/stream)
3. CUDA i STREAM są przestarzałe i zostaną wyparte przez OpenCL (http://pl.wikipedia.org/wiki/OpenCL)
4. NTG - wymień zasilacz :P

      Mikołaj

Data: 2010-04-01 22:09:12
Autor: solar
DX11 czy Cuda?
W dniu 2010-04-01 21:38, Mikołaj Tutak pisze:

[...]

2. i 3. to sama teoria, 4. - dlaczego? Pytanie o grafę to NTG? :)
Mnie bardziej chodziło o praktykę - czy fizyka na Nvidii faktycznie "wygląda" lepiej niż na Ati? Czy to można gdzieś porównań naocznie?

"Brak więc geniuszów u kobiet jest widać właściwością ich natury"
                                     ks. Michał Klepacz

Data: 2010-04-02 08:07:04
Autor: Jacek Rogalewicz
DX11 czy Cuda?

Użytkownik "Mikołaj Tutak" <mtutak(a)nixz*net@nospam.com> napisał w wiadomości news:hp2sr2$i4p$1atlantis.news.neostrada.pl...

2. dla ATI odpowiednik CUDA to STREAM (http://www.amd.com/stream)

Tak, ale czy programy ktorych juz jest wiele, wykorzystujace wspomaganie CUDA (np przy kompresji H.264 ale tez wiele innych chocby lamacze hasel) beda potrafily wykorzystac STREAM - bo chyba nie?

pzdr.
/JR

Data: 2010-04-02 06:16:44
Autor: januszek
DX11 czy Cuda?
Jacek Rogalewicz napisał(a):

Tak, ale czy programy ktorych juz jest wiele, wykorzystujace wspomaganie CUDA (np przy kompresji H.264 ale tez wiele innych chocby lamacze hasel) beda potrafily wykorzystac STREAM - bo chyba nie?

Hmm... A jak czesto kompresujesz h.264 albo lamiesz hasla uzywajac takiego konkretnego oprogramowania ze wsparciem dla CUDA?

j.

--
bing jest fajny ale nie widać z niego do Apteki na Solnym...

Data: 2010-04-02 09:28:40
Autor: Jacek Maciejewski
DX11 czy Cuda?
Dnia 2 Apr 2010 08:16:44 +0200, januszek napisał(a):

Hmm... A jak czesto kompresujesz h.264 albo lamiesz hasla uzywajac takiego konkretnego oprogramowania ze wsparciem dla CUDA?

Ale są tacy co nabijają punkty w Seti&Home :)
--
Jacek

Data: 2010-04-02 08:23:49
Autor: januszek
DX11 czy Cuda?
Jacek Maciejewski napisał(a):

Hmm... A jak czesto kompresujesz h.264 albo lamiesz hasla uzywajac takiego konkretnego oprogramowania ze wsparciem dla CUDA?

Ale są tacy co nabijają punkty w Seti&Home :)

Hehe, a nie ma do tego klienta obslugującego ATI STREAM? ;)

j.

--
bing jest fajny ale nie widać z niego do Apteki na Solnym...

Data: 2010-04-03 08:57:09
Autor: Jacek Rogalewicz
DX11 czy Cuda?

Użytkownik "januszek" <januszek@polska.irc.pl> napisał w wiadomości news:slrnhrb2ub.qkl.januszekgimli.mierzwiak.com...
Jacek Rogalewicz napisał(a):

[...]

H.264 - codziennie. Za to w ogol nie gram.

/JR

Data: 2010-04-03 22:09:36
Autor: Mikołaj Tutak
DX11 czy Cuda?

Jacek Rogalewicz napisał(a):

[...]

To masz szczęście ATI daje xcode wspierające sprzętowo kompresje H.264 (i parę innych) ;-)

      Mikołaj

Data: 2010-04-03 22:08:23
Autor: Mikołaj Tutak
DX11 czy Cuda?

Użytkownik "Jacek Rogalewicz" <jackobi.usenet@awp.waw.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:hp42a1$otg$1@nemesis.news.neostrada.pl...

[...]

Programy są jak najbardziej niewymienne. Dopiero wprowadzenie OpenCL może coś zmieni...

      Mikołaj

Data: 2010-04-02 10:26:13
Autor: Tomek Głowacki
DX11 czy Cuda?
W dniu 2010-04-01 20:44, solar pisze:
[...]

Chyba ciężko o takie porównanie. O ile mi wiadomo "coś" wykorzystuje CUDA w grach, o tyle STREAM to chyba ciężko... ATi mocno z tym w lesie jest.

Pozdr,
Tomek

Data: 2010-04-02 08:31:31
Autor: januszek
DX11 czy Cuda?
Tomek Głowacki napisał(a):

Chyba ciężko o takie porównanie. O ile mi wiadomo "coś" wykorzystuje CUDA w grach, o tyle STREAM to chyba ciężko... ATi mocno z tym w lesie jest.

A to "coś" to konkretnie jest co?

j.

--
bing jest fajny ale nie widać z niego do Apteki na Solnym...

Data: 2010-04-02 13:14:25
Autor: WiesłaW
DX11 czy Cuda?
Dnia 02-04-2010 o 11:26 Tomek Głowacki napisał na pl.comp.pecet:

Chyba ciężko o takie porównanie. O ile mi wiadomo "coś" wykorzystuje  CUDA w grach, o tyle STREAM to chyba ciężko... ATi mocno z tym w lesie  jest.

I to jest właśnie potęga marketingu.

--
WiesłaW
Opera Mail

Data: 2010-04-07 12:17:53
Autor: Tomek Głowacki
DX11 czy Cuda?
W dniu 2010-04-02 12:14, WiesłaW pisze:
[...]

Z jedną demoscenową produkcję znam ;) Megademo 1 - Hard Coders

:)

Pozdr,
Tomek

Data: 2010-04-02 13:10:11
Autor: WiesłaW
DX11 czy Cuda?
Dnia 01-04-2010 o 21:44 solar napisał na pl.comp.pecet:

[...]

Nie patrz na logo, ani na jakieś Cuda. Bierz kartę, która Ci najlepiej
odpowiada.
CUDA to technologia. Dopiero na nią pisze się programy. Dla gracza
z "CUDA' może przydać się jedynie PhysX, który poprawia fizykę w grach.
Jednak ATI również posiada swój odpowiednik takiego PhysXa - jest to
Havok. Nie można porównać efektów fizyki w grach, ponieważ są one pisane
na jedno lub na drugie. Jednak moim zdaniem i graczy których znam, lepiej
udało się to .. ATI. Do tego ATI zajęło się standardem, który wykorzystują
wszyscy, czyli OpenCL.
Gry na Havoka: http://www.havok.com/index.php?page=available-games
Gry na PhysXa: http://www.nzone.com/object/nzone_physxgames_all.html

--
WiesłaW
Opera Mail

Data: 2010-04-02 18:45:07
Autor: solar
DX11 czy Cuda?
W dniu 2010-04-02 12:10, WiesłaW pisze:

Gry na Havoka: http://www.havok.com/index.php?page=available-games
Gry na PhysXa: http://www.nzone.com/object/nzone_physxgames_all.html

Więcej "moich" gier jest z listy Nvidii :)
Dostałem linki z np. Mirrors Edge czy Cryostasis i obie wyglądają o wiele lepiej z PhsyX.
W sumie większość moich kart to było Ati, Nvidia to tylko 8800GT. Ale też byłem z niej zadowolony. Tyle, że obecnie 5870 zbiera lepsze oceny niż GTX285...

"Jeśli kobieta zmęczy się, czy nawet umrze, to nie ma znaczenia.
Pozwólmy im umierać przy porodzie."
                                         (wczesny) Marcin Luter

DX11 czy Cuda?