DX58SO wiatraki na p³ycie po aktualizacji BIOS

Data: 2009-10-01 10:02:53
Autor: Andrzej Kuæa
DX58SO wiatraki na p³ycie po aktualizacji BIOS
Witam, moja p³yta to DX58SO z procesorem i7. Niedawno zaktualizowa³em BIOS z
wersji 3435 do najnowszej 4196 (od wersji 4158 poprawnie rozpoznawane s±
pamiêæ 1333MHz i procesor i7). Po aktualizacji mam tak, ¿e jak w³±czam zimny
komputer np. rano to wiatraki na procesorze i z przodu obudowy krêc± siê na
max. obrotach (ok 2000rpm), nie przestaj± nawet po kilku minutach. Mam
zainstalowany program Intel Desktop Control Center i w nim pokazuje mi, ¿e
temp. IO Hub (mostka po³udniowego) to 127 st. C a procesora 0 st C.
Podejrzewam, ¿e to przez te 127 stopni wiatraki siê tak krêc±. Niestety,
jedynym wyj¶ciem jest ponowny restart komputera, wtedy dopiero prawid³owo
pokazuje temperaturê IO Hub i procesora. Dzieje siê to czasami, nawet nie
zawsze jak w³±czam komputer. Próbowa³em wróciæ do starej wersji BIOSu ale
niestety nic to nie daje, dzieje siê tak samo. Mo¿ecie mi powiedzieæ, co
zrobiæ bo ju¿ mnie trafia na ca³ego. Aktualizacje BIOSu przesz³y bez
problemów, pokaza³o siê, ¿e wszystko ok, potem restart, ustawienia domy¶lne,
restart i ustawienia takie, jak powinny byæ. Nie mam ju¿ pojêcia co z tym
zrobiæ, bêdê wdziêczny za pomoc.
Pozdrawiam --

Data: 2009-10-01 18:35:04
Autor: pIOTER
DX58SO wiatraki na p³ycie po aktualizacji BIOS
uruchom w trybie maintenance (zworka) i zmien ustawienia na defaultowe
potem uruchom normalnie i ustaw po swojemu __________ Informacja programu ESET Smart Security, wersja bazy sygnatur wirusow 4390 (20090902) __________

Data: 2009-10-02 23:59:27
Autor: Andrzej Kuæa
DX58SO wiatraki na p³ycie po aktualizacji BIOS
pIOTER <giray@wupe.peel> napisa³(a):
uruchom w trybie maintenance (zworka) i zmien ustawienia na defaultowe
potem uruchom normalnie i ustaw po swojemu
Mo¿e to mieæ wp³yw na wskazanie czujnika na p³ycie? Wszed³em niedawno w BIOS
(jak mi wentylatory wy³y) i w monitoringu mia³em na procesorze -35 st. C a na
IOHub -65st. C (minus 65). Czy taki b³±d mo¿e byæ spowodowany aktualizacj± BIOS?

Data: 2009-10-03 14:47:57
Autor: pIOTER
DX58SO wiatraki na p³ycie po aktualizacji BIOS
raczej nie, mysle ze blad w biosie jakis, intelowi takie wpadki sie zdarzaja

pIOTER

Data: 2009-10-05 06:25:59
Autor: Andrzej Kuæa
DX58SO wiatraki na p³ycie po aktualizacji BIOS
No i niestety, nie pomog³o :( Przez dwa dni w³±cza³ siê normalnie komputer,
pokazywa³ prawid³owe wskazania temperatur a wentylatory krêci³y siê normalnie.
Dzisiaj w³±czam, temperatury z kosmosu, obroty na maksa. Nie wiem, czy
reklamowaæ t± p³ytê? Najprawdopodobniej tak zrobiê.

Data: 2009-10-06 14:52:07
Autor: pIOTER
DX58SO wiatraki na p³ycie po aktualizacji BIOS
nie zaszkodzi reklamowac, moze w zamian dostanie Kolega nowsza wersje

pIOTER

Data: 2009-10-06 19:32:18
Autor: Andrzej Kuæa
DX58SO wiatraki na p³ycie po aktualizacji BIOS
pIOTER <giray@wupe.peel> napisa³(a):
nie zaszkodzi reklamowac, moze w zamian dostanie Kolega nowsza wersje

pIOTER

Mo¿e byæ obojêtnie jaka, byle by chodzi³a bez problemów. Problem w tym, ¿e ona
siê uruchamia z t± "dziwn±" temperatur± raz na dwa dni, poza tym nic siê nie
dzieje. I pewnie jak j± zareklamujê a oni j± w³±cz± i akurat dobrze siê
uruchomi, to stwierdz±, ¿e wydziwiam :/.

DX58SO wiatraki na p³ycie po aktualizacji BIOS