Da się kupić 34 solo ?

Data: 2017-02-03 10:50:57
Autor: Ignac
Da się kupić 34 solo ?
W zeszłym roku kupowałem, po 10 pln, więc trzeba monitorować aledrogo.
Zresztą wzmiankowałem o tym, gdyż z kasety 11-13-15-18-21-24-28-32 wyrzuciłem 11z i założyłem tą 34z, co spowodowało, że z blatu 48 jeżdżę
z powodzeniem na małych podjazdach i/lub pod lekki wiatr.
Tu nawet jest w ostrej promocji taka kaseta:
http://ctbike.pl/shimano-cs-hg31-altus-kaseta-rowerowa-mtb-11-32-8-rzedowa.html
Tylko trzeba uważać, bo marketing wprowadził rozwiązanie z mocowaniem na "pająku", znaczy się, nowe idzie.
Ideę mam taką, żeby usunąć następne najmniejsze zębatki- 13 i 15 i za nie wsadzić 30z i 26z, właśnie dziś odebrałem przesyłkę. Oto one:
allegro.pl/zebatka-tarcza-koronka-shimano-hg20-9-30t-30z-9rz-i4923582512.html
allegro.pl/zebatka-tarcza-koronka-shimano-hg20-9-26t-26z-9rz-i4923582515.html
Zębatki są wprawdzie z kasety hg20 9s, ale tylko o 0,02 mm węższe,
więc z dystansami ze starej kasety 8s pasują idealnie.
Najmniejsza zębatka 18z w takiej kasecie, może wydawać się za mała z
najmniejszą tarczą-28, ale można ją dojeżdzać ze średniej tarczy z przody,
czyli 38.
W takiej konfiguracji: 18-21-24-26-28-30-32-34 bardzo poprawi się żywotność kasety, bo pojawiły się większe zębatki, ponadto, łańcuch nie będzie
się degradował na tych małych: 11-13-15.
Po dołożeniu zębatki 34, ulegnie poprawie również zwis łańcucha w innym jego
położeniu, mianowicie 18/28.

Data: 2017-02-03 21:41:08
Autor: ąćęłńóśźż
Da się kupić 34 solo ?
Straszne kombinacje (choć rozumiem), po prostu kupiłem kasety 34z i 36z.
Ta 36z (klasyczna, nie na pająku) to ciężka jak [.....] ;-)

-- -- -
Ideę mam taką, żeby

Data: 2017-02-04 01:46:15
Autor: wO.Ă´hoo!
Da się kupić 34 solo ?
W dniu 03.02.2017 o 19:50, Ignac pisze:
W takiej konfiguracji: 18-21-24-26-28-30-32-34 bardzo poprawi się
żywotność kasety, bo pojawiły się większe zębatki, ponadto, łańcuch nie będzie
się degradował na tych małych: 11-13-15.

Duże miasto? :)
Ja tam cenię sobie możliwość rozpędzania się na zjazdach lub rozpoczynania pedałowania przed wypłaszczeniem, ale ja mieszkam w małej górskiej miejscowości. Przydaje się cały zakres 3x9, choć proporcje (z)użycia są oczywiście różne.

Data: 2017-02-04 08:54:07
Autor: PeJot
Da się kupić 34 solo ?
W dniu 2017-02-03 o 19:50, Ignac pisze:

W takiej konfiguracji: 18-21-24-26-28-30-32-34 bardzo poprawi się
żywotność kasety, bo pojawiły się większe zębatki, ponadto, łańcuch nie będzie
się degradował na tych małych: 11-13-15.

No i łańcuch będzie pracował przenosząc mniejsze obciążenia.

BTW: jak taka kaseta zaczynająca się od 18 zębów jest skręcona ? Widziałem zębatki z moletem, maks. 14 zębów.

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2017-02-04 02:28:12
Autor: Ignac
Da się kupić 34 solo ?
W dniu sobota, 4 lutego 2017 08:54:04 UTC+1 użytkownik PeJot napisał:
> [...]

No i łańcuch będzie pracował przenosząc mniejsze obciążenia.
Dokładnie tak.
BTW: jak taka kaseta zaczynająca się od 18 zębów jest skręcona ?

Nity zrobiłem z normalnych gwoździ, przyszlifowałem im tylko główki i
skróciłem je do odpowiedniej długości, żeby nity przypominały.
Następnie dwie podkładki, w tym jedna z wyszlifowanymi miejscami na zakucie
nitów i śruba do ściśnięcia wszystkich zębatek razem.
Po zakuciu nitów, odkręcam ten "śrubowy" ścisk i kaseta gotowa.
Kasetę na bębenku piasty dokręcam tą normalna nakrętką i gotowe.

Przeglądałem jeszcze dostępne gotowe kasety i jest taka oto konfiguracja:
allegro.pl/kaseta-shimano-cs-hg41-8-rzedowa-11-34-megarange-i6268307026.html
na tym jeździć się nie da, bo brakuje zębatki 30, tylko poszukać trzeba egzemplarza bez pająka, jak powyższa, a tu jest brakująca 30:
allegro.pl/zebatka-tarcza-koronka-shimano-hg20-9-30t-30z-9rz-i4923582512.html

Jeździłem na takiej konfiguracji 13-15-17-20-23-26-30-34 i też jest bardzo ok.
Do takiej kasety nie potrzeba przerzutki tylnej z długim wózkiem, wystarczy
ze średnim, natomiast, przerzutka musi mieć: pojemność zębatek do 34z, i łańcuch
o długość 116 ogniw, dla korb 48-38-28.
Niestety, na przełożeniu 13/28 łańcuch nieco zwisa.

Data: 2017-02-04 02:41:50
Autor: Ignac
Da się kupić 34 solo ?
W dniu sobota, 4 lutego 2017 11:28:14 UTC+1 użytkownik Ignac napisał:

Tu jeszcze znalazłem kasety bez pająka, ale niewątpliwe, nowe nieuchronnie
nadchodzi:
allegro.pl/kaseta-kas17-8-ka-mega-shimano-cs-hg31-11-34t-i6697319404.html
allegro.pl/kaseta-8-rzedowa-shimano-hg-31-altus-11-34-czarna-i6560866679.html

Data: 2017-02-04 12:01:28
Autor: ąćęłńóśźż
Da się kupić 34 solo ?
Podobno była jeszcze wersja HG-51.

-- -- -
shimano-cs-hg41-8-rzedowa-11-34

Data: 2017-02-04 12:04:32
Autor: ąćęłńóśźż
Da się kupić 34 solo ?
Data: 2017-02-04 12:09:15
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak
Da się kupić 34 solo ?
W dniu 2017-02-04 o 11:28, Ignac pisze:
Niestety, na przełożeniu 13/28 łańcuch nieco zwisa.

Jeździsz na skrajnych przekosach łańcucha? Sugerują mi to wzmianki o 13/28 i 34/48.

--
Marcin "Kenickie" Mydlak
Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl

Data: 2017-02-04 04:06:57
Autor: Ignac
Da się kupić 34 solo ?
W dniu sobota, 4 lutego 2017 12:09:12 UTC+1 użytkownik Marcin "Kenickie" Mydlak napisał:
W dniu 2017-02-04 o 11:28, Ignac pisze:
> Niestety, na przełożeniu 13/28 łańcuch nieco zwisa.

Jeździsz na skrajnych przekosach łańcucha? Sugerują mi to wzmianki o 13/28 i 34/48.

Na 13/28 nie, bo to przełożenie i mu podobne-15/28 degradują tylko łańcuch,
ale na 34/48,32/48,30/48 namiętnie, w warunkach o których wcześniej wspominałem.
Gdyż tam jest największa ilość zębów, co wydłuża bardzo istotnie przebieg całej
kasety.

Zresztą, sam łańcuch jest konstrukcyjnie przystosowany do pracy na przekosach.
Weź nowy łańcuch,ok 0,5m i odwróciwszy go sworzniami pionowo, zobacz jak zwisa
jego luźny koniec, przynajmniej ze 4-5 cm, to świadczy o tym co wyżej napisałem.

Natomiast, "oficjalny marketing" nie dość, że odradza taką jazdę, to jeszcze
nie produkuje kaset z dużymi zębatkami, bo to wszystko wydłuża przebiegi
kaset i tym samym zmniejsza popyt.
Jakie zębatki w tej konfiguracji dominują 11-13-15-17-20-23-26-34, a szczególnie w tej 11-13-15-17-19-21-24-28?
Na takim gównie przyszłe pokolenia będą musiały jeździć.

Data: 2017-02-04 13:37:19
Autor: ąćęłńóśźż
Da się kupić 34 solo ?
Nie przesadzaj, mam 12-36T, bodajże HG61.
Nie widzę powodu jeżdzenia na 46/36 czy 46/30 choćby z uwagi na to, że duża patelnia jest z aluminium (środkowa tarcza nie pamiętam, chyba mam różnie w różnych rowerach).
Na dodatek przy 46/36 łańcuch i przerzutka (niby Mega9Range, ale nie Shadow) naciągnięte do granic możliwości

-- -- -

Data: 2017-02-04 08:42:44
Autor: Ignac
Da się kupić 34 solo ?
W dniu sobota, 4 lutego 2017 13:40:05 UTC+1 użytkownik ąćęłńóśźż napisał:

Nie przesadzaj, mam 12-36T, bodajże HG61.
Nie widzę powodu jeżdzenia na 46/36 czy 46/30

Zgadzam się, zwłaszcza, że jest mnóstwo innych przełożeń.
Jeśli tylko, będziesz jeździł tyle co dotychczas, to ta kaseta wystarczy Ci
na 20 lat, a może i na całe życie, więc, poruszana tu problematyka Cibie
zwyczajnie nie dotyczy.

@PeJot
Przyszłe pokolenia będą kwiczały z radości ujeżdżając 2x14 - Shimano patent ma już od dawna.
Prorokuje, zębatki będą z starych żyletek, no i obniżą wagą kasety.
A jeśli chodzi o zębatkę, to nic nie zauważyłem, mam też stare korby
do wglądu, jak by co.

Data: 2017-02-04 14:40:14
Autor: PeJot
Da się kupić 34 solo ?
W dniu 2017-02-04 o 13:06, Ignac pisze:

[...]

Że zwisa to wiadomo, ale zwróć uwagę jak obrywa maks. zębatka z przodu przy przekosach. Jest wycierana z szerokości. To zaś oznacza jej zużycie i obniżenie sprawności napędu.

Data: 2017-02-04 18:25:18
Autor: Prot Ogenes
Da się kupić 34 solo ?
On 2017-02-04 14:40, PeJot wrote:
[...]

Mozna by się nawet pokusić o rysunek, na którym uwidocznione by była powierzchnia styku sworznia z zębem przy pracy normalnej i na przekosie.

Nie sądzę jednak, aby to kogoś przekonało :-)

pozdr
Prot

Data: 2017-02-04 21:45:29
Autor: ąćęłńóśźż
Da się kupić 34 solo ?
Rysunek czyli widok to jedno, ale przekosy słychać i czuć (nogami).
Przy czym inaczej się czuje przekos mała tarcza-mała zębatka, niż przekos duża tarcza-duża zębatka.
Może z przyczyny zupełnie innego ułożenia przerzutki, z może z przyczyny różnicy aluminium-stal.
W każdym razie o ile na układzie mała tarcza-mała zębatka jak dla mnie jeździ się w miarę możliwie (no byle najmniejszej skrajnej zębatki nie wybierać), to na zestawie duża tarcza-duża zębatka raczej kiepskawo.
Byc może gdybym miał łańcuch 116 ogniw zamiast 114 ogniw to wrażenie byłoby inne.
Łańcuch 116 ogniw jest trudno kupić (od tak w miarę od ręki za normalne pieniądze), a finalnie mógłby się i tak okazać za długi (dla małej tarczy).

-- -- -

Data: 2017-02-04 14:13:57
Autor: Ignac
Da się kupić 34 solo ?
W dniu sobota, 4 lutego 2017 21:44:54 UTC+1 użytkownik ąćęłńóśźż napisał:
Rysunek czyli widok to jedno, ale przekosy słychać i czuć (nogami).
Przy czym inaczej się czuje przekos mała tarcza-mała zębatka, niż przekos duża
  tarcza-duża zębatka.

Dokładnie, żeby ten duży przekos zminimalizować, to tylna przerzutka musi być
tak ustawiona, aby łańcuch nie spadał w położeniu największa tarcz-największa zębatka, podczas kręcenia korbami do tyłu. Bo tylko prawidłowo ustawiony wózek przerzutki podaje poprawnie łańcuch na zębatki kasety.
Najczęściej jeździsz z tarczy średniej-alu i najczęściej zużywasz środkowe zębatki kasety, czyli tak, jak sobie tego życzy "oficjalny marketing".

Byc może gdybym miał łańcuch 116 ogniw zamiast 114 ogniw to wrażenie byłoby inne.
Zdecydowanie tak, ponadto są przecież łańcuchy 116 ogniw do napędów 8s i 9s.

-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- --

@PeJot
O ile rozumiem nakrętka ślizga się po najmniejszej *gładkiej* koronce ? Obawiam się o możliwość odkręcania podczas eksploatacji.

Ząbki nakrętki wrzynają się w tą gładką powierzchnie jak w plastelinę.
Z właściwego materiału, w kasecie, wykonana jest jedynie najmniejsza
zębatka 11z i nakrętka. Ale, w nowych kasetach z pająkiem, żeby już nic nie
dało się z nią zrobić jest dodatkowy bonus, nakrętka z alu.

Data: 2017-02-05 09:36:18
Autor: PeJot
Da się kupić 34 solo ?
W dniu 2017-02-04 o 23:13, Ignac pisze:

[...]

Jeśli działa i się nie rozkręca od patrzenia na to to OK.

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2017-02-06 12:20:32
Autor: cytawa
Da się kupić 34 solo ?
[...]

Po co ci nity? Calkowicie z nich zrezygnuj, bedziesz mial lzejszy rower i przy wymianie trybow mniej roboty. Bardzo dawne tryby Shimano a i nowe Campy w ogole tych nitow nie mialy i nie maja.

Jan Cytawa

Data: 2017-02-06 19:58:57
Autor: PeJot
Da się kupić 34 solo ?
W dniu 2017-02-06 o 12:20, cytawa pisze:

Po co ci nity? Calkowicie z nich zrezygnuj, bedziesz mial lzejszy rower
i przy wymianie trybow mniej roboty. Bardzo dawne tryby Shimano a i nowe
Campy w ogole tych nitow nie mialy i nie maja.

Odnoszę wrażenie że nity trzymają pierwszą zębatkę licząc od nakrętki.

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2017-02-07 12:02:40
Autor: cytawa
Da się kupić 34 solo ?
PeJot pisze:

[...]

Pierwsze 2 zebatki z reguly sa dawane luzem a nitowane sa tylko wieksze.
Ja usuwam te nity, gdy wymieniam czy poprawiam pojedyncze tryby.

Jan Cytawa

Data: 2017-02-07 05:59:46
Autor: Rowerex
Da się kupić 34 solo ?
W dniu wtorek, 7 lutego 2017 12:02:44 UTC+1 użytkownik cytawa napisał:
PeJot pisze:

> Odnoszę wrażenie że nity trzymają pierwszą zębatkę licząc od nakrętki.

Pierwsze 2 zebatki z reguly sa dawane luzem a nitowane sa tylko wieksze.
Ja usuwam te nity, gdy wymieniam czy poprawiam pojedyncze tryby.

Pierwsza zębatka leży po za bębenkiem i trzyma się na zintegrowanym dystansie. Nie ma zębatek 18 ze zintegrowanym dystansem. Ale są znitowane moduły zębatek, tylko nie pamiętam czy zaczynają się od 16 czy od 18 i na ile wytrzymałe są fabryczne nity - w kasetach Deore 9rz można było je łatwo wybić, a w LX były to nawet gwintowane śrubki.

Pozdr-
-Rowerex

Data: 2017-02-07 14:05:36
Autor: Ignac
Da się kupić 34 solo ?
W dniu poniedziałek, 6 lutego 2017 19:58:54 UTC+1 użytkownik PeJot napisał:

Odnoszę wrażenie że nity trzymają pierwszą zębatkę licząc od nakrętki.

Dokładnie.

W dniu poniedziałek, 6 lutego 2017 12:20:53 UTC+1 użytkownik cytawa napisał:

Po co ci nity?

Jak to, po co? Przecież w życiu najważniejsza jest "sztywność", konstrukcji!

Data: 2017-02-08 09:01:23
Autor: wO.Ă´hoo!
Da się kupić 34 solo ?
W dniu 07.02.2017 o 23:05, Ignac pisze:
Jak to, po co? Przecież w życiu najważniejsza jest "sztywność", konstrukcji!

Czasem sztywność powoduje, że siły przekazywane są na większej powierzchni niż szerokość jednej koronki, ale co ja tam wiem. Po mieście jeżdżę tyle, żeby z niego wyjechać.

Data: 2017-02-08 12:30:36
Autor: cytawa
Da się kupić 34 solo ?
Ignac pisze:

[...]

Nity niczego nie trzymaja i niczego nie usztywniaja. Nity sa tylko po to by sie zebatki w pudelku nie rozsypaly. Gdy sa na kasecie to tylko opieraja sie na wielowpuscie.
Campagnolo daje tylko koronki luzem a w pudelku sa nanizane na plastykowy korpusik, ktory sie wyrzuca.
Nie maccie ludziom w glowach.

Jan Cytawa

Data: 2017-02-08 13:20:14
Autor: wO.Ă´hoo!
Da się kupić 34 solo ?
Data: 2017-02-08 14:51:19
Autor: cytawa
Da się kupić 34 solo ?
W dniu 2017-02-08 o 13:20, wO.ôhoo! pisze:
W dniu 08.02.2017 o 12:30, cytawa pisze:
Nity niczego nie trzymaja i niczego nie usztywniaja.

http://d2ydh70d4b5xgv.cloudfront.net/images/7/6/shimano-deore-xt-cs-m770-mountain-bike-cassette-9-speed-11-34t-hyperglide-9f94455e74f1b654d75393aaff697ce3.jpg

Nie o takich kasetach byla mowa. Tu jest inna sytuacja.

Data: 2017-02-08 17:00:29
Autor: PeJot
Da się kupić 34 solo ?
W dniu 2017-02-08 o 12:30, cytawa pisze:

Nity niczego nie trzymaja i niczego nie usztywniaja. Nity sa tylko po to
by sie zebatki w pudelku nie rozsypaly. Gdy sa na kasecie to tylko
opieraja sie na wielowpuscie.

W seryjnej kasecie tak. Ale gdy pierwszą koronką jest 18 zębów, która z natury jest bez kołnierza, na korpusie sprzęgła nie ma się o co opierać.

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2017-09-02 09:56:02
Autor: Ignac
Da się kupić 34 solo ?
W dniu środa, 8 lutego 2017 17:00:25 UTC+1 użytkownik PeJot napisał:
> [...]

W seryjnej kasecie tak. Ale gdy pierwszą koronką jest 18 zębów, która z natury jest bez kołnierza, na korpusie sprzęgła nie ma się o co opierać.

Docelowo zmodyfikowana kaseta z takiej: 32-28-24-21-18-15-13-11, wygląda tak
(dołożyłem, 34,30,26 na miejsce 11,13,15): 34-32-30-28-26-24-21-18, całość nie
nitowana, skręcona oryginalną nakrętką. Korby 48-38-28, zmieniona tylko tarcza
28 na 26. Dzięki temu na podjazdy/góry powstały aż cztery przełożenia:
26/34, 25/32, 26/30, 26/28 mniejsze od 1.

Przejechałem na tym 9kkm,jeździ się rewelacyjnie, szczególnie na podjazdach i
nakrętka się nie rozkręciła. Napęd bardzo przesunął rower w kierunku uniwersalności. Przerzutka przednia i tylna oryginalne, bez przeróbek.
Pojemność napędu też ok.: (48-26)+(34-18)= 38
Trwałość napędu bardzo wzrosła, jestem z niego bardzo zadowolony i polecam
taką przeróbkę - rower krosowy na kołach 28".

Data: 2017-09-03 17:30:15
Autor: ąćęłńóśźż
Da się kupić 34 solo ?
Ignac, a jak już wjedziesz na tę górę, to jak zjeżdżasz na 48/18, ch... nie ukręca?

-- -- -
Napęd bardzo przesunął rower w kierunku uniwersalności.

Data: 2017-09-03 12:41:41
Autor: Ignac
Da się kupić 34 solo ?
W dniu niedziela, 3 września 2017 17:30:08 UTC+2 użytkownik ąćęłńóśźż napisał:
Ignac, a jak już wjedziesz na tę górę, to jak zjeżdżasz na 48/18, ch... nie ukręca?

Bo ta modyfikacja jest nie dla malkontentów, którzy jeżdżą z Kasprowego!

Data: 2017-09-04 12:11:14
Autor: cytawa
Da się kupić 34 solo ?
Ignac pisze:

[...]

mam cicha satysfakcje. Od dawna jezdze na 7b kasecie 34-29-24-21-18-15-13 i najczesciej uzywanym przelozeniem jest 46x29. 15 i 13 uzywam bardzo rzadko z gory kiedy i tak praktycznie mozna nie krecic. I oczywiscie nitow sie pozbylem przy pierwszej okazji przy zmianie lancucha. Pod gore 26x34 jest wystarczajaco miekkim przelozeniem, by wjezdzac pod bardzo strome podjazdy.

Jan Cytawa

Data: 2017-09-04 07:36:48
Autor: Ignac
Da się kupić 34 solo ?
W dniu poniedziałek, 4 września 2017 12:11:22 UTC+2 użytkownik cytawa napisał:
Ignac pisze:

> [...]

mam cicha satysfakcje. Od dawna jezdze na 7b kasecie 34-29-24-21-18-15-13 i najczesciej uzywanym przelozeniem jest 46x29. 15 i 13 uzywam bardzo rzadko z gory kiedy i tak praktycznie mozna nie krecic. I oczywiscie nitow sie pozbylem przy pierwszej okazji przy zmianie lancucha. Pod gore 26x34 jest wystarczajaco miekkim przelozeniem, by wjezdzac pod bardzo strome podjazdy.

Przyznaje, nie wierzyłem, że bez nitów się nie rozkręci.

Jeszcze z korbami 175mm, i z crossa zrobiła się szosówka.
Na przełożeniu 26/18 łańcuch nareszcie nie ma zwisu - 116 ogniw.
Pod górki to jest poezja, nie jazda.

Data: 2017-09-04 14:41:02
Autor: ąćęłńóśźż
Da się kupić 34 solo ?
To jeszcze zależy od kół i opon, im większe koła i grubsze opony, tym przełożenie powinno być mocniejsze (zwiększa się dźwignia = promień od osi koła do punktu styku z jezdnią).
Faktycznie w 28'' zamiast tyłu 12-36 dziś zapewne dałbym tył 11-34 (tak mam w drugim, choć lżejszym i krótszym rowerze, który na strome podjazdy jest po prostu za krótki, bo można niespodziewanie stanąć na tylnym kole) choćby z uwagi na mniejszą wagę zestawu.
Przy tarczach 26-36-48 nawet 12 z tyłu bywa za wolne.

-- -- -

Data: 2017-09-04 16:44:58
Autor: ąćęłńóśźż
Da się kupić 34 solo ?
I znów:
Drugi raz nie kupiłbym korb 175 mm, zostawiłbym jak było oryginalnie 170 mm.
To, że parę razy zaczepiłem w ciasnym wirażu pedałem (akurat szerokie "trzepaczki") o krawężnik to jedno, ale przy dłuższych (175 mm) korbach bardziej kaleczę piszczele i łydki.
Przykładowo pod światłami czy przeciskając się przez furtkę trzeba nogę o 5 mm do przodu lub do tyłu bardziej od osi suportu odsunąć (dla położenia stopy na podłożu to już może być z 7-8 mm, całkiem dużo!!), nie ma tygodnia bez strupów z przodu na piszczelu lub siniaków z tyłu na łydce :-((

-- -- -
Jeszcze z korbami 175mm, i z crossa zrobiła się szosówka.

Data: 2017-09-04 12:10:43
Autor: Ignac
Da się kupić 34 solo ?
W dniu poniedziałek, 4 września 2017 16:44:25 UTC+2 użytkownik ąćęłńóśźż napisał:
> [...]

-- -- -
> Jeszcze z korbami 175mm, i z crossa zrobiła się szosówka..

W tych trudnych dla Ciebie momentach, mogę Ci jedynie współczuć!!!

Data: 2017-09-05 00:45:19
Autor: ąćęłńóśźż
Da się kupić 34 solo ?
Załóż korby 180 mm żebym mógł się oddźwięczyć ;-))

-- -- -
W tych trudnych dla Ciebie momentach, mogę Ci jedynie współczuć!

Data: 2017-02-05 09:45:31
Autor: PeJot
Da się kupić 34 solo ?
[...]

A nie zastanawiałeś się nad korbami kompaktowymi, 42-32-22 ? Napęd co prawda krócej pożyje, za to łatwiej będzie o największe koronki do kasety.

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2017-02-05 06:32:23
Autor: Ignac
Da się kupić 34 solo ?
W dniu niedziela, 5 lutego 2017 09:45:27 UTC+1 użytkownik PeJot napisał:

A nie zastanawiałeś się nad korbami kompaktowymi, 42-32-22 ? Napęd co prawda krócej pożyje, za to łatwiej będzie o największe koronki do kasety.

Jak najbardziej, nawet można pokonywać większe podjazdy 42/34 vs 48/34,
ale jeszcze bardziej uniwersalna jest tarcza średnia, która ma jeszcze
lepsze przełożenia na podjazdy- 38/34 vs 42/34 i na niej najlepiej się
jeździ w nieco urozmaiconych warunkach drogowych, lecz ta tarcza szybko się "sypie", nawet stalowa.
I problemem jest, konieczność jej wymiany z jednocześnie niedojeżdzonym
blatem 48. Bo, szczególnie nie da się tego zrobić przy takiej konfiguracji
kasety:11-13-15-17-20-23-26-34. Widać tą "dziurę", bez zębatek 30 i 32.
Ponadto, do jazdy po "płaskim" już 48/34 staje się za miękkie, więc na
42/34 czy 42/32 nie dało by się jeździć, i w powyższych warunkach pojawiłby się problem, z kolei, niedojeżdzonych zębatek kasety 34 i 32..

Ideą całej tej peregrynacji, jest to, aby dojeżdżać blat-48, dzięki czemu
po zużyciu się wszystkich tarcz, równo, wymieniana jest cała korba,
podobnie z zębatkami kasety!

Dodatkowym pozytywnym aspektem, jest zwiększenie się trwałości całego napędu,
dzięki dołożeniu największych zębatek - a żeby tego nie robić, jak życzy sobie "oficjalny marketing", to nie są one powszechnie dostępne!
IMO, wszystko to obniża tzw. kulturę techniczną w społeczeństwie i ludzie
stają się bardziej bezradni, niestety.

Data: 2017-02-05 17:59:59
Autor: ąćęłńóśźż
Da się kupić 34 solo ?
Tylko po co kombinować jak koń pod górę, zamiast kupić gotowe?

-- -- -
Jak najbardziej

Data: 2017-02-06 10:56:24
Autor: granat
Da się kupić 34 solo ?
W takiej konfiguracji: 18-21-24-26-28-30-32-34 bardzo poprawi się
żywotność kasety, bo pojawiły się większe zębatki, ponadto, łańcuch nie będzie
się degradował na tych małych: 11-13-15.

A ja zupelnie odwrotnie. Zrezygnowalem z duzych koronek i w jednym rowerze (miejskim) zamontowalem kasete 12-23 a w drugim (goral) 12-25 i na takim napedzie startowalem pare lat temu w maratonie w Skarzysku (korba 11-22-42).
Zywotnosc bardzo wzrosla bo jezdzone sa wszystkie koronki a nie jak dawniej trzy z osmiu.

granat

Data: 2017-02-06 12:17:17
Autor: cytawa
Da się kupić 34 solo ?
Ignac pisze:

[...]

MZ jest to krok w dobrym kierunku. Od dawna najczesciej uzywanym przeze mnie przelozeniu w goralu jest 46 x24. Mam jeszcze z tylu 29 i 34. Mniejszych praktycznie nie uzywam, czasem z gory. I bardziej mi brakuje przelozen posrednich lzejszych biegow.

Jan Cytawa

Data: 2017-02-15 17:30:52
Autor: PeJot
Da się kupić 34 solo ?