Dacia Logan MCV - silniki, wrazenia?

Data: 2012-07-10 09:04:43
Autor: Jackare
Dacia Logan MCV - silniki, wrazenia?
Użytkownik "Maciek" <docktor@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:1p76cyoy7m34a.1k9xucpc3e0g$.dlg40tude.net...

Czy ktos z grupowiczow jezdzi lub jezdzil Dacia Logan MCV i moze podzielic
sie wlasnymi wrazeniami z uzytkowania? Interesuje mnie glownie kwestia
silnikow (bo do mocarzy raczej nie naleza), zawieszenia i ogolnej
niezawodnosci.

-- Maciek

Karkulowsiał zwartusiał
Ratuwsianku Maciuwsio

miałem logana MCV 1,6 mpi 8v 87 KM. Jeździłem przez dwa lata, zrobiłem jakieś 25 tyś km. Potem zrobiłem cesję leasingu i odstąpiłem znajomej firmie bo mnie się dla niego robota skończyła.
Byłem zadowolony, z autem się absolutnie nic nie działo. Znajomi zrobili na nim kolejne 50 tyś km i też są zadowoleni - mają go nadal. Auto służyło i służy cały czas do pracy. Jeździło i jeździ głównie po budowach autostrad i kopalniach okrywkowych zawsze konkretnie załadowane.
Ogólnie: śwetne auto do pracy, takie sobie do użytku prywtanego w długiej perspektywie (6-8 lat bo ja tak używam samochodu jeżeli kupię nowy) ze wzgledu na tanie i cienkie pokrycia materiałowe wewnątrz
Wadą samochodu jest jego rozstaw osi który potrafi pokazać swoje fochy zimą w głębszym śniegu.
silniki:
1,4 - nie wiem, nie znam
1,6 8v 87 KM - spokojny niewysilony silnik, trudno zrobić mu coś złego. Zużycie paliwa w mieście 8-11 l/100 km, trasa 7-7,5 przy prędkościach oscylujących 90-110 km/h
1,6 16v - jak każda szesnastozaworówka lubi się kręcić i więcej pali. Moc oddaje przede wszystkim w górnym zakresie obrotów. Jak dla mnie bezsensownie podnosi cenę samochodu
1,5 dCi - fajny silnik z jednym ale. Jest wrażliwy na jakość paliwa i na traktowanie. Trzeba się z nim ostrożnie obchodzić. Wystarczy poczytać rózne fora renault. Wg mnie znacząco podnosi koszt zakupu i eksploatacji (napraw) samochodu który ma być  z założenia tani.

Pisałem o swoim loganie także wtedy gdy go miałem - na pewno znajdziesz w archiwum grupy.
Auto co do pomysłu i funkcjonalności jest świetne - nie ma odpowiednika na rynku. Jakość _wykonania_ nie budzi zastrzeżeń natomiast jakośc użytych materiałów a przede wszystkim grubość balchy karoserii jest wprost pochodną założeń cenowych. Do dziś nie wiem czy logan ma karoserię zabezpieczoną galwanicznie.

Ostatni blisko miesiąc spędziłem służbowo w Rumunii i tam Dacia ma dobrze ponad 50% rynku. Jeździ tego od zatrzęsienia. Miałem okazję być w wielu kopalniach odkrywkowych gdzie jeździ bardzo dużo MCV w wersji dostawczej (bez szyb) na wielu z nich było widać rdzę wzdłuż progów ale może to być efekt jazdy w kamieniołomach i wystrzeliwania kamyków spod
kół.
--
Jackare

Data: 2012-07-10 14:02:43
Autor: Maciek
Dacia Logan MCV - silniki, wrazenia?
Dnia Tue, 10 Jul 2012 09:04:43 +0200, Jackare napisał(a):

(...)

Dzieki za info i poszukam Twoich starszych postow. Zastanawiam sie tez, czy
dawal rade slabszy diesel i jak silnik 8v radzi sobie z instalacja LPG.

--
Maciek

Karkulowsiał zwartusiał
Ratuwsianku Maciuwsio

Data: 2012-07-10 05:52:18
Autor: Laisar
Dacia Logan MCV - silniki, wrazenia?
On 10 Lip, 14:02, Maciek <dock...@poczta.onet.pl> wrote:

(...)

Zastanawiam sie tez, czy dawal rade slabszy diesel

Podobno 68 kucyków w mieście zupełności styka, ale w trasie / i z
większym ładunkiem zaczynają mocno dyszeć... Ale, jak zwykle: YMMV (:
- są tacy, którym wystarcza nawet wtedy.

i jak silnik 8v radzi sobie z instalacja LPG.

Oprócz wymaganej co 30 tys. km regulacji zaworów - nie słychać o
żadnych problemach.

(A na 1ro.de wypowiadał się kierowca korpo-taxi z DE, w której
jeździło bodaj kilkanaście loganów-lpg. Z rok nie zaglądałem, ale
jeśli dalej jeżdżą, to przebiły już pewnie po 0,5 mln km).

--
L.

Data: 2012-07-11 10:32:33
Autor: Maciek
Dnia Tue, 10 Jul 2012 05:52:18 -0700 (PDT), Laisar napisał(a):

Podobno 68 kucyków w mieście zupełności styka, ale w trasie / i z
większym ładunkiem zaczynają mocno dyszeć... Ale, jak zwykle: YMMV (:
- są tacy, którym wystarcza nawet wtedy.

No wlasnie - dluga trasa, 2+3+bagaz, 68 koni zywionych ropa... Moze  byc
troche malo na podjazdach. Chociaz z drugiej strony ja mam przelotowa gora
120 km/h. Szybciej nie potrzebuje jezdzic.

--
Maciek

Karkulowsiał zwartusiał
Ratuwsianku Maciuwsio

Data: 2012-07-11 02:50:13
Autor: Laisar
On 11 Lip, 10:32, Maciek <dock...@poczta.onet.pl> wrote:

No wlasnie - dluga trasa, 2+3+bagaz, 68 koni zywionych ropa... Moze  byc
troche malo na podjazdach. Chociaz z drugiej strony ja mam przelotowa gora
120 km/h. Szybciej nie potrzebuje jezdzic.

Na oko - powinno wystarczyć, ale... musi w ogóle być diesel? Na
trasie, przy jakimś minimum rozsądku, benzyniaki bez problemu schodzą
poniżej 7 litrów.

--
L.

Data: 2012-07-11 12:19:03
Autor: Maciek
Dnia Wed, 11 Jul 2012 02:50:13 -0700 (PDT), Laisar napisał(a):

Na oko - powinno wystarczyć, ale... musi w ogóle być diesel? Na
trasie, przy jakimś minimum rozsądku, benzyniaki bez problemu schodzą
poniżej 7 litrów.

7 w trasie, a w cyklu mieszanym ile? Pewnie z 8-9? To jednak spora roznica
w stosunku do *sredniego spalania* 5,5-6 l ropy, ktore podaje sie w testach
(nie danych producenta).

Poza tym jeszcze nie wiem, czy interesuje mnie auto nowe, czy 2-3 letnia
uzywka, a w uzywanych w koncu nie mozna przebierac jak w ulegalkach :)

--
Maciek

Karkulowsiał zwartusiał
Ratuwsianku Maciuwsio

Data: 2012-07-11 04:48:00
Autor: Laisar
On 11 Lip, 12:19, Maciek <dock...@poczta.onet.pl> wrote:

7 w trasie, a w cyklu mieszanym ile? Pewnie z 8-9?

Mniej więcej - 8 bez korków, 9 z korkami. Ja max widziałem 9,5 -
ciężka zima, krótkie odcinki, bardzo ciężkie korki...

To jednak spora roznica w stosunku do *sredniego spalania* 5,5-6 l ropy

Coś za coś, jak zawsze. Trochę niższe spalanie, za to większa
mułowatość. Mniej się trzeba namachać wajchą, ale trzeba bardziej
uważać na paliwo. Itp, itd. - kwestia bardziej własnych priorytetów, a
mniej realnych osiągów auta.

--
L.

Data: 2012-07-11 12:11:15
Autor: J.F
Użytkownik "Maciek"  napisał w wiadomości grup
[...]

68KM na podjezdzie pod sw Anke nie starczy :-)

J.

Data: 2012-07-11 04:39:09
Autor: Laisar
On 11 Lip, 12:11, "J.F" <jfox_xnosp...@poczta.onet.pl> wrote:

>120 km/h. Szybciej nie potrzebuje jezdzic.

68KM na podjezdzie pod sw Anke nie starczy :-)

Jeżeli kolega potrzebuje tamtędy jeździć codziennie, albo chociaż raz
w tygodniu, i spadek prędkości do np 90 km/h bez redukcji na "4" jest
AZ takim poważnym problemem - to racja, na pewno nie starczy i lepiej
poszukać czegoś innego.

--
L.

Data: 2012-07-11 21:17:12
Autor: Maciek
Dnia Wed, 11 Jul 2012 04:39:09 -0700 (PDT), Laisar napisał(a):

[...]

Ja nawet nie wiem, gdzie jest ta gora :)

Ale mam w innym aucie diesla o mocy 70 KM i tylko ciut mniejszym momencie,
wiec jestem troche sceptyczny wobec tych 90 km/h na podjazdach.

Czy wersja 68-konna silnika 1,5 dCi jest z turbo, czy bez?

--
Maciek

Karkulowsiał zwartusiał
Ratuwsianku Maciuwsio

Data: 2012-07-11 13:04:26
Autor: Laisar
On 11 Lip, 21:17, Maciek <dock...@poczta.onet.pl> wrote:

Czy wersja 68-konna silnika 1,5 dCi jest z turbo, czy bez?

Z, ale prostym - żadnej zmiennej geometrii itp udziwnień.

--
L.

Data: 2012-07-11 21:47:50
Autor: Grejon
W dniu 2012-07-11 21:17, Maciek pisze:
[...]

Wszystkie dCi są z turbo. Obecnie chyba tylko VAG robi wolnossące diesle. Podkreślam: _chyba_, bo mogli już przestać.

--
Grzegorz Jońca    GG: 7366919    JID:gzesiu@jabber.wp.pl
Green Trafic 140 dCi

Data: 2012-07-12 09:10:05
Autor: Marek
Dacia Logan MCV - silniki, wrazenia?
Ja nawet nie wiem, gdzie jest ta gora :)

Powien na swoim przykladzie: Opel Meriva 90KM zagazowany.
Do Sw. Anny dojerzdzam predkoscia 120-130 kmh. U gory mam okolo 100-110 kmh bez redukcji na 4 bieg.
3 osoby, pelny bagaznik, zatankowany na full Pb i LPG.

--
Marek
echo qavio.dsbvycom@kqamp.csq | tr  a-di-rs-ze-h a-z

Data: 2012-07-11 21:19:21
Autor: Artur Maśląg
W dniu 2012-07-11 12:11, J.F pisze:
[...]

W zupełności wystarczy - bez szaleństw, ale i bez problemów.

Data: 2012-07-11 22:39:37
Autor: J.F
Użytkownik "Artur Maśląg"  napisał w wiadomości
[...]

Ale mialo byc 120km/h :-)

I pewnie nie mialo byc koniecznosci jazdy miedzy tirami jadacymi 50 pod gorke na prawym pasie, bo ze srodkowego zganiaja szybsi, albo podziwania w lusterku wielkich liter CANI :-)

J.

Dacia Logan MCV - silniki, wrazenia?