Data: 2012-07-10 09:04:43 | |
Autor: Jackare | |
Dacia Logan MCV - silniki, wrazenia? | |
Użytkownik "Maciek" <docktor@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:1p76cyoy7m34a.1k9xucpc3e0g$.dlg40tude.net...
miałem logana MCV 1,6 mpi 8v 87 KM. Jeździłem przez dwa lata, zrobiłem jakieś 25 tyś km. Potem zrobiłem cesję leasingu i odstąpiłem znajomej firmie bo mnie się dla niego robota skończyła. Byłem zadowolony, z autem się absolutnie nic nie działo. Znajomi zrobili na nim kolejne 50 tyś km i też są zadowoleni - mają go nadal. Auto służyło i służy cały czas do pracy. Jeździło i jeździ głównie po budowach autostrad i kopalniach okrywkowych zawsze konkretnie załadowane. Ogólnie: śwetne auto do pracy, takie sobie do użytku prywtanego w długiej perspektywie (6-8 lat bo ja tak używam samochodu jeżeli kupię nowy) ze wzgledu na tanie i cienkie pokrycia materiałowe wewnątrz Wadą samochodu jest jego rozstaw osi który potrafi pokazać swoje fochy zimą w głębszym śniegu. silniki: 1,4 - nie wiem, nie znam 1,6 8v 87 KM - spokojny niewysilony silnik, trudno zrobić mu coś złego. Zużycie paliwa w mieście 8-11 l/100 km, trasa 7-7,5 przy prędkościach oscylujących 90-110 km/h 1,6 16v - jak każda szesnastozaworówka lubi się kręcić i więcej pali. Moc oddaje przede wszystkim w górnym zakresie obrotów. Jak dla mnie bezsensownie podnosi cenę samochodu 1,5 dCi - fajny silnik z jednym ale. Jest wrażliwy na jakość paliwa i na traktowanie. Trzeba się z nim ostrożnie obchodzić. Wystarczy poczytać rózne fora renault. Wg mnie znacząco podnosi koszt zakupu i eksploatacji (napraw) samochodu który ma być z założenia tani. Pisałem o swoim loganie także wtedy gdy go miałem - na pewno znajdziesz w archiwum grupy. Auto co do pomysłu i funkcjonalności jest świetne - nie ma odpowiednika na rynku. Jakość _wykonania_ nie budzi zastrzeżeń natomiast jakośc użytych materiałów a przede wszystkim grubość balchy karoserii jest wprost pochodną założeń cenowych. Do dziś nie wiem czy logan ma karoserię zabezpieczoną galwanicznie. Ostatni blisko miesiąc spędziłem służbowo w Rumunii i tam Dacia ma dobrze ponad 50% rynku. Jeździ tego od zatrzęsienia. Miałem okazję być w wielu kopalniach odkrywkowych gdzie jeździ bardzo dużo MCV w wersji dostawczej (bez szyb) na wielu z nich było widać rdzę wzdłuż progów ale może to być efekt jazdy w kamieniołomach i wystrzeliwania kamyków spod kół. -- Jackare |
|
Data: 2012-07-10 14:02:43 | |
Autor: Maciek | |
Dacia Logan MCV - silniki, wrazenia? | |
Dnia Tue, 10 Jul 2012 09:04:43 +0200, Jackare napisał(a):
(...) Dzieki za info i poszukam Twoich starszych postow. Zastanawiam sie tez, czy dawal rade slabszy diesel i jak silnik 8v radzi sobie z instalacja LPG. -- Maciek Karkulowsiał zwartusiał Ratuwsianku Maciuwsio |
|
Data: 2012-07-10 05:52:18 | |
Autor: Laisar | |
Dacia Logan MCV - silniki, wrazenia? | |
On 10 Lip, 14:02, Maciek <dock...@poczta.onet.pl> wrote:
Podobno 68 kucyków w mieście zupełności styka, ale w trasie / i z większym ładunkiem zaczynają mocno dyszeć... Ale, jak zwykle: YMMV (: - są tacy, którym wystarcza nawet wtedy. i jak silnik 8v radzi sobie z instalacja LPG. Oprócz wymaganej co 30 tys. km regulacji zaworów - nie słychać o żadnych problemach. (A na 1ro.de wypowiadał się kierowca korpo-taxi z DE, w której jeździło bodaj kilkanaście loganów-lpg. Z rok nie zaglądałem, ale jeśli dalej jeżdżą, to przebiły już pewnie po 0,5 mln km). -- L. |
|
Data: 2012-07-11 10:32:33 | |
Autor: Maciek | |
Dacia Logan MCV - silniki, wrazenia? | |
Dnia Tue, 10 Jul 2012 05:52:18 -0700 (PDT), Laisar napisał(a):
Podobno 68 kucyków w mieście zupełności styka, ale w trasie / i z No wlasnie - dluga trasa, 2+3+bagaz, 68 koni zywionych ropa... Moze byc troche malo na podjazdach. Chociaz z drugiej strony ja mam przelotowa gora 120 km/h. Szybciej nie potrzebuje jezdzic. -- Maciek Karkulowsiał zwartusiał Ratuwsianku Maciuwsio |
|
Data: 2012-07-11 02:50:13 | |
Autor: Laisar | |
Dacia Logan MCV - silniki, wrazenia? | |
On 11 Lip, 10:32, Maciek <dock...@poczta.onet.pl> wrote:
Na oko - powinno wystarczyć, ale... musi w ogóle być diesel? Na trasie, przy jakimś minimum rozsądku, benzyniaki bez problemu schodzą poniżej 7 litrów. -- L. |
|
Data: 2012-07-11 12:19:03 | |
Autor: Maciek | |
Dacia Logan MCV - silniki, wrazenia? | |
Dnia Wed, 11 Jul 2012 02:50:13 -0700 (PDT), Laisar napisał(a):
Na oko - powinno wystarczyć, ale... musi w ogóle być diesel? Na 7 w trasie, a w cyklu mieszanym ile? Pewnie z 8-9? To jednak spora roznica w stosunku do *sredniego spalania* 5,5-6 l ropy, ktore podaje sie w testach (nie danych producenta). Poza tym jeszcze nie wiem, czy interesuje mnie auto nowe, czy 2-3 letnia uzywka, a w uzywanych w koncu nie mozna przebierac jak w ulegalkach :) -- Maciek Karkulowsiał zwartusiał Ratuwsianku Maciuwsio |
|
Data: 2012-07-11 04:48:00 | |
Autor: Laisar | |
Dacia Logan MCV - silniki, wrazenia? | |
On 11 Lip, 12:19, Maciek <dock...@poczta.onet.pl> wrote:
Mniej więcej - 8 bez korków, 9 z korkami. Ja max widziałem 9,5 - ciężka zima, krótkie odcinki, bardzo ciężkie korki... To jednak spora roznica w stosunku do *sredniego spalania* 5,5-6 l ropy Coś za coś, jak zawsze. Trochę niższe spalanie, za to większa mułowatość. Mniej się trzeba namachać wajchą, ale trzeba bardziej uważać na paliwo. Itp, itd. - kwestia bardziej własnych priorytetów, a mniej realnych osiągów auta. -- L. |
|
Data: 2012-07-11 12:11:15 | |
Autor: J.F | |
Dacia Logan MCV - silniki, wrazenia? | |
Użytkownik "Maciek" napisał w wiadomości grup
Dnia Tue, 10 Jul 2012 05:52:18 -0700 (PDT), Laisar napisał(a): Podobno 68 kucyków w mieście zupełności styka, ale w trasie / i z No wlasnie - dluga trasa, 2+3+bagaz, 68 koni zywionych ropa... Moze byc 68KM na podjezdzie pod sw Anke nie starczy :-) J. |
|
Data: 2012-07-11 04:39:09 | |
Autor: Laisar | |
Dacia Logan MCV - silniki, wrazenia? | |
On 11 Lip, 12:11, "J.F" <jfox_xnosp...@poczta.onet.pl> wrote:
Jeżeli kolega potrzebuje tamtędy jeździć codziennie, albo chociaż raz w tygodniu, i spadek prędkości do np 90 km/h bez redukcji na "4" jest AZ takim poważnym problemem - to racja, na pewno nie starczy i lepiej poszukać czegoś innego. -- L. |
|
Data: 2012-07-11 21:17:12 | |
Autor: Maciek | |
Dacia Logan MCV - silniki, wrazenia? | |
Dnia Wed, 11 Jul 2012 04:39:09 -0700 (PDT), Laisar napisał(a):
Jeżeli kolega potrzebuje tamtędy jeździć codziennie, albo chociaż raz Ja nawet nie wiem, gdzie jest ta gora :) Ale mam w innym aucie diesla o mocy 70 KM i tylko ciut mniejszym momencie, wiec jestem troche sceptyczny wobec tych 90 km/h na podjazdach. Czy wersja 68-konna silnika 1,5 dCi jest z turbo, czy bez? -- Maciek Karkulowsiał zwartusiał Ratuwsianku Maciuwsio |
|
Data: 2012-07-11 13:04:26 | |
Autor: Laisar | |
Dacia Logan MCV - silniki, wrazenia? | |
On 11 Lip, 21:17, Maciek <dock...@poczta.onet.pl> wrote:
Z, ale prostym - żadnej zmiennej geometrii itp udziwnień. -- L. |
|
Data: 2012-07-11 21:47:50 | |
Autor: Grejon | |
Dacia Logan MCV - silniki, wrazenia? | |
W dniu 2012-07-11 21:17, Maciek pisze:
Dnia Wed, 11 Jul 2012 04:39:09 -0700 (PDT), Laisar napisał(a): Wszystkie dCi są z turbo. Obecnie chyba tylko VAG robi wolnossące diesle. Podkreślam: _chyba_, bo mogli już przestać. -- Grzegorz Jońca GG: 7366919 JID:gzesiu@jabber.wp.pl Green Trafic 140 dCi Mazda 6 2.0 "parafinka" kombi |
|
Data: 2012-07-12 09:10:05 | |
Autor: Marek | |
Dacia Logan MCV - silniki, wrazenia? | |
Ja nawet nie wiem, gdzie jest ta gora :)Powien na swoim przykladzie: Opel Meriva 90KM zagazowany. Do Sw. Anny dojerzdzam predkoscia 120-130 kmh. U gory mam okolo 100-110 kmh bez redukcji na 4 bieg. 3 osoby, pelny bagaznik, zatankowany na full Pb i LPG. -- Marek echo qavio.dsbvycom@kqamp.csq | tr a-di-rs-ze-h a-z |
|
Data: 2012-07-11 21:19:21 | |
Autor: Artur Maśląg | |
Dacia Logan MCV - silniki, wrazenia? | |
W dniu 2012-07-11 12:11, J.F pisze:
Użytkownik "Maciek" napisał w wiadomości grup W zupełności wystarczy - bez szaleństw, ale i bez problemów. |
|
Data: 2012-07-11 22:39:37 | |
Autor: J.F | |
Dacia Logan MCV - silniki, wrazenia? | |
Użytkownik "Artur Maśląg" napisał w wiadomości
W dniu 2012-07-11 12:11, J.F pisze: No wlasnie - dluga trasa, 2+3+bagaz, 68 koni zywionych ropa... Moze byc W zupełności wystarczy - bez szaleństw, ale i bez problemów. Ale mialo byc 120km/h :-) I pewnie nie mialo byc koniecznosci jazdy miedzy tirami jadacymi 50 pod gorke na prawym pasie, bo ze srodkowego zganiaja szybsi, albo podziwania w lusterku wielkich liter CANI :-) J. |
|