Dacia Logan MCV - silniki, wrazenia?

Data: 2012-07-11 18:01:13
Autor: pwz
Dacia Logan MCV - silniki, wrazenia?
W dniu 2012-07-10 08:42, Maciek pisze:

Czy ktos z grupowiczow jezdzi lub jezdzil Dacia Logan MCV i moze podzielic
sie wlasnymi wrazeniami z uzytkowania? Interesuje mnie glownie kwestia
silnikow (bo do mocarzy raczej nie naleza), zawieszenia i ogolnej
niezawodnosci.

Mam DLMCV - benzyna, 1.6 (105 koni), 5-miejscowa. Wersja Laureate, więc z klimą (która mi właśnie ratuje życie). W październiku będzie miała 3 lata. Niewielki przebieg, bo raptem 25 tys. km, ale pierwsze wrażenia już są. W zeszłym roku ponad 4 tys. km podczas zagranicznych wakacji - góry, morze, autostrada (spokojnie 130-140 km/h z boxem i kufrem załadowanym po brzegi), 4 osoby, box na dachu bezproblemowo.

Dotychczasowe usterki:
1. pęknięty przewód doprowadzający płyn do spryskiwaczy do tylnej szyby - wymieniona całą wiązka (w ramach gwarancji),
2.  odklejona uszczelka pod przednią szybą - j.w..,
3. wymiana żarówki od przedniej lampy - samodzielnie :-P (chociaż w sumie nie ma co żartować, bo w niektórych modelach aut zdaje się, że to skomplikowana operacja; tutaj po prostu wymieniasz żarówkę i jedziesz dalej),
4. złapana guma - bezproblemowa wymiana (piszę o tym, bo zapasowe koło jest pod samochodem, w koszu, ale jeżeli ktoś nie boi się uklęknąć przed samochodem, to nie ma dużego problemu z wyjęciem/włożeniem koła),
5 złamany klucz od kół - wymiana na nowy w ramach gwarancji (ale wożę zapasowy, bo boję się, że i ten ukręcę, jakieś to takie delikatne).

Minusy: spala paliwo. W mieście około 10 l, na trasie, przy ekonomicznej jeździe udało mi się schodzić do 7 l (ale standard to ok. 8 l). Poza tym skurwysyny kradną na potęgę emblematy z maski oraz kołpaki (bo emblemat jest niestety tylko na wcisk, a kołpaki nie na śruby).
Plusy: za pierwszy przegląd zapłaciłem 90 zł; za drugi ok. 350 zł (z olejem i materiałami). Kufer DUŻY - wiozłem w nim standardową wersalkę (po złożeniu tylnej kanapy - dzielona 1:2); spora ładowność, dzięki czemu i zawieszenie ładnie trzyma, wysokie i dosyć twardawe, bez "bujania" np. na progach zwalniających.

Po prostu auto do jeżdżenia, bez luksusów, ale też jadę w trasę będąc pewnym, że mnie niczym nie zaskoczy. No i nie przyciąga oka, więc nie strach wjeżdżać w ciemne zaułki ;-)
I tyle.
pwz

Dacia Logan MCV - silniki, wrazenia?