Dahon'owe pokusy,

Data: 2009-07-29 09:38:58
Autor: Andrzej Ozieblo
Dahon'owe pokusy,
Na codzien jezdze Wigry 3. Pomimo tzw. obciachu (niezbyt powaznie wyglada na nim wysoki niemlody pan na rowerowej zemscie komuny) i wielu jego wad, nie narzekam. Ale z roznych wzgledow kusi mnie Dahon ROO. Nowoczesny skladak 20". Ogladalem to cudo w Intersporcie, mierzylem, dotykalem. Bardzo mi przypadl do gustu. Lekki, latwo i szybko sie sklada i rozklada, solidny, udaje sie zajac prawidlowo pozycje nawet wysokiemu (186 cm). Prosty naped (3 biegi w piascie), miejska torpedo, zwana takze kontra - ideal na miasto. Cena - 1990 zl - troche zniecheca. I tylko jedna rzecz mi sie nie podoba. Rama jet aluminiowa, sztyca ustawiona bardzo pionowo - widac, ze bedzie trzeslo, co bardzo nie spodoba sie moim ledzwiom. Moze da sie dokupic jakas amortyzacje?

Roweru pewnie nie kupie, chyba ze ktos ukradnie mi moje Wigry (chyba przestane je zapinac :)), ale pomarzyc warto.

Uzywa ktos tego roweru? Jakies wrazenia? Zdaje sie, ze Marcin H. cos o nim pisal.

Andrzej

Data: 2009-07-29 01:52:43
Autor: Inquirer
Dahon'owe pokusy,
Uzywa ktos tego roweru? Jakies wrazenia?
Ja mam dahon impulse, kupiony bodajze w 2006 roku za
mniej wiecej 250 EUR. przejechalem na nim naddunajska
droge rowerowa (od Passawy do Wiednia), kawalek Prowansji
(tez wyszlo jakies 300 km) oraz codziennie jezdze z pracy (jest
troche przewyzszenia).
Rower jest dosyc stabilny, na razie nie mial powaznych napraw.
Na trzesienie absolutnie nie narzekam (moze dlatego ze nie
jezdze na nim na trasach downhillowych:D), siodelko jest
bardzo wygodne, biegi (7) pozwalaja na dosc szybka jazde i branie
prawie wszystkich asfaltowych podjazdow. Sakwy pasuja. Duza
przyjemnosc z jazdy.
Jesli udaloby Ci sie znalezc taki tanszy model Dahona za niewielka
kase to polecam.
Pozdrawiam
Konrad

Data: 2009-07-29 22:30:32
Autor: jacek duma
Dahon'owe pokusy,
Inquirer pisze:

prawie wszystkich asfaltowych podjazdow. Sakwy pasuja. Duza

Właśnie, ten bagażnik nie jest zły :-) Ja zapinam na moim crosso twista przedniego :-) Dokręciłem tylko oczko od crosso.
jd

Data: 2009-07-29 22:42:05
Autor: jacek duma
Dahon'owe pokusy,
Przypomniało mi się jeszcze, że udało mi się eksperymentalnie zamontować na moim fotelik Hamax-a . Jezdzilo się z dzieckiem lepiej niż na większym rowerze, jednak za lekkie przednie koło uciekało na byle luźnym podłożu. Gdybym miał klockowaną oponę i mógł czymś dociążyć przód to do dzisiaj bym woził młodego w foteliku na tym rowerze.

Dahon jest jeszcze rewelacyjny do jazdy z dzieckiem jako towarzyszem. Bez zsiadania z roweru jestem w stanie wygodnie złapać ręką za rower dziecka i pociągnąć dahonem mocno do przodu. Moje dziecko to uwielbia. Jesczze się nie wywaliliśmy ani razu w takiej konfiguracji, nawet po jeżdzie w niepołomickich leśnych duktach :-)

i do bagażnika w somochodzie wchodzi dahon + rower dziecka z bocznymi kółkami.

Planuję tylko jak mi przerzutka albo wolnobieg wysiądzie to zrobię konwersję do piasty z biegami. 3 wystarczą w zupełności.

jd

Data: 2009-07-29 08:40:13
Autor:
Dahon'owe pokusy,
Witam
Mam od 2 miesięcy Dahona Eco – tego z przerzutką zewnętrzną. Kupiony ze względu na możliwość przewiezienia w boxie samochodowym – bawię się w karawaning.  Na co dzień używam Gary Fishera 26” i właśnie Wigry (po bułki).
W skrócie Dahon jest:
-szybki – utrzymuję bez problemu tempo normalnych rowerów, również na dużych dystansach
-łatwo się składa – podstawowa przewaga nad Wigry
-wygodny, poręczny
-prosta przerzutka działa bez zarzutu
-wygląda delikatnie – nie wiem jak będzie z trwałością zwłaszcza w miejscu ruchomych połączeń
Z roweru jestem bardzo zadowolony ale... w porównaniu z Wigry nie ma przepaści uzasadniającej przepaść cenową. Gdyby Wigry miało taką przerzutkę i kosztowało odpowiednio mniej...

Data: 2009-07-29 10:07:20
Autor: Tomasso
Dahon'owe pokusy,
Użytkownik "Andrzej Ozieblo" napisał:

Uzywa ktos tego roweru? Jakies wrazenia? Zdaje sie, ze Marcin H. cos o nim pisal.

Tu znalazłem parę uwag:
news.bikeworld.pl/rower/drukuj/2795/artykul/

Ta "wiotkość kierownicy" jest niepokojąca.

Data: 2009-07-29 10:16:47
Autor: Tomasso
Dahon'owe pokusy,
Użytkownik "Tomasso" napisał:

I jeszcze jedno - tak patrze na tego Dahona - czy te Tescowe czy intersportowe czy Decathlonowe skłądaki nie sa przypadkiem jego klonami za ułamek ceny?

A tu taka ciekawostka - klony "dużego" Dahona: http://www.rabbit.de/index.php?cPath=4&osCsid=d967879c5320c71b8c32ac308b7c9c44

Data: 2009-07-29 10:24:12
Autor: Andrzej Ozieblo
Dahon'owe pokusy,
Tomasso pisze:

Tu znalazłem parę uwag:
news.bikeworld.pl/rower/drukuj/2795/artykul/

Jak to sie stalo, ze sam tego nie znalazlem? :) W Tesco raczej bym roweru nie kupil, ale w Decathlonie jak najbardziej. Popatrze. W koncu jezdze na ich Rockriderze 6.3, z ktorego jestem b. zadowolony. Dzieki za link.

Andrzej

Data: 2009-07-29 10:11:04
Autor: Wojtek
Dahon'owe pokusy,
Andrzej Ozieblo pisze:
[...]

Witaj. Rozważałem kiedyś jako rower miejski, ale dahony odpadły bo:

- drogie, co stoi w sprzeczności z ideą roweru miejskiego
- drogie, więc podatne na kradzież
- małe kółeczka, więc nie szybkie
- wolałbym porządny bagażnik
- wolałem wszystko na śrubki, tak coby nie dało się łatwo zdemontować

i jedyna zaleta tego cuda:
- małe po poskładaniu

--
Pozdrawiam,
Wojtek

Dodaj cz do pota odpowiadając prywatnie

Data: 2009-07-29 04:58:28
Autor: frank.castle0407@googlemail.com
Dahon'owe pokusy,
- drogie, więc podatne na kradzież

Znajomemu ukradziono gorala  z firmowego parkingu podziemnego. Kupil
Dahona i trzyma pod biurkiem w pracy. Zawezil gorono potencjalnych
zlodziejow do kilkunastu wspolpracownikow :)

- małe kółeczka, więc nie szybkie

Jak ktos pisal, smiga sie bez problemu.

- wolałem wszystko na śrubki, tak coby nie dało się łatwo zdemontować

Jak wyzej. Do windy i pod biurko

Data: 2009-07-29 10:31:41
Autor: Andrzej Ozieblo
Dahon'owe pokusy,
Masz oczywiscie racje, ale do tzw. malych miejskich jazd taki 20-calowy rower jest w sam raz, o czym przekonalem sie jezdzac po Krakowie, a scisle jego centrum, swoimi Wigrami. Ten Dahon to bardziej na wypadek gdyby przyszlo mi wyprowadzic sie z centrum Krakowa, gdzie mieszkam, gdzies dalej i zmuszony bylbym do kominowanego samochodowo-rowerowego dojazdu.

Andrzej

Data: 2009-07-29 17:14:42
Autor: M_X
Dahon'owe pokusy,
Witaj. Rozważałem kiedyś jako rower miejski, ale dahony odpadły bo:
- małe kółeczka, więc nie szybkie

 Oj i tu się mylisz okrutnie.
W UK. tego typu rowerów na ulicach jest zatrzęsienie, naprawdę sporo osób dojeżdża na nich do pracy i parę razy zdarzylo mi się być wyprzedzonym przez rowerzystów ujeżdżającyh takie składaki. Sam mam rower na 28" kołach i raczej tempem rekreacyjno-buraczanym (że przywołam określenie będące modne swojego czasu na preclu) zwykle nie jeżdżę, chociażby ze względu że zwykle wyjeżdżam rowerem z domu do pracy na przysłowiowy styk.

 POZDRAV
                   M_X

Data: 2009-08-01 18:33:24
Autor: Titus Atomicus
Dahon'owe pokusy,
In article <h4psim$qm6$1@news.onet.pl>, "M_X" <rdutkiew@poczta.onet.lp> wrote:

> [...]

W UK. tego typu rowerów na ulicach jest zatrzęsienie, naprawdę sporo osób dojeżdża na nich do pracy i parę razy zdarzylo mi się być wyprzedzonym przez rowerzystów ujeżdżającyh takie składaki. Sam mam rower na 28" kołach i raczej tempem rekreacyjno-buraczanym (że przywołam określenie będące modne swojego czasu na preclu) zwykle nie jeżdżę, chociażby ze względu że zwykle wyjeżdżam rowerem z domu do pracy na przysłowiowy styk.

Ale tu ludzie przeznaczaja jakos wiecej na swoje zabawki:
http://www.brompton.co.uk
Ceny Bromptonow zaczynaja sie od 1000 funtow (5000zl).

TA

Data: 2009-08-02 22:29:27
Autor: jacek duma
Dahon'owe pokusy,

Ale tu ludzie przeznaczaja jakos wiecej na swoje zabawki:
http://www.brompton.co.uk
Ceny Bromptonow zaczynaja sie od 1000 funtow (5000zl).

TA
Cena to jedno. Może bromptony to klasa wyżej od Dahonów, jednak dahona wyserwisujesz ze standardowych części w Polsce. Patrząc na stronę bromptona nie wyobrażam sobie tego u nas. Zbyt autorska konstrukcja.

sprawa ceny to poprostu kwestia wszechogarniającego złodziejstwa i cwaniactwa na każdym kroku.

Żeby wigry 3 trzeba było przypinać ? O tempora o mores !.

Wychodzi na to że kupując jakikolwiek rower jest to wypadkowa komfortu do ewentualnych strat w przypadku niekontrolowanej zmiany właściciela.
jd

Data: 2009-08-04 08:39:59
Autor: robert
Dahon'owe pokusy,

Cena to jedno. Może bromptony to klasa wyżej od Dahonów, jednak dahona wyserwisujesz ze standardowych części w Polsce. Patrząc na stronę bromptona nie wyobrażam sobie tego u nas. Zbyt autorska konstrukcja.

:) to ja poprosze sklepowy odpowiednik dahonowej skladanej kolumny kierownicy z
regulowana wysokoscia :) oryginal ok 200zl.

W glownym temacie watku, jestem posiadaczem dahona speed d3 czyli trzy biegi w
piascie. Kupilem taki rowerek(allegro ok700zl uzywka)bo dojezdzam do pracy
pociagiem i czasami jest tlok.  Jezeli komus zalezy na sprawnym przemieszczaniu po miecie to zdecydowanie nie
polecam dahona. Na normalnym rowerze(mam jescze mtb i crossa) jezdzi sie
szybciej! Nie zastanawiasz sie czy zamki wytrzymaja podjazd i skok z kraweznika.
Po co placic za skladanie i nie uzywac! Osprzet podstawowych modeli dahona jest
niewiele lepszy od naszego wigry3, oczywiscie pomijajac czesci alu! Zalety dahona to:
-zwracasz na siebie uwage :) choc w Warszawie jest juz nas troche
-uzytkownicy dahonow pozdrawiaja sie zyczliwym usmiechem (dzis nawet mijalem
sympatyczna uzytkowniczke czarnego dahonika) pzdr

Data: 2009-08-05 21:39:36
Autor: jacek duma
Dahon'owe pokusy,
robert pisze:
[...]

Wiesz , akurat uczepiłeś się specyficznej czesci, mialem na myśli , osprzęt typu przerzutki zębatki, koła obręcze, korby, pedała ...

Ta kolumna to i tak pewnie taniej niż bromptona ...

[...]

zgadza się , to zazwyczaj są podstawowe grupy osprzętu.

Data: 2009-08-08 01:33:48
Autor: Titus Atomicus
Dahon'owe pokusy,
In article <0560.00000c0a.4a77d7bf@newsgate.onet.pl>,
 "robert" <robertbrn@poczta.onet.pl> wrote:

[...]

Gratuluje zakupu. Od pewnego czasu na allegro sa tylko nowe Dahony w cenach sklepowych.

TA

Data: 2009-08-08 20:34:02
Autor: jacek duma
Dahon'owe pokusy,

Gratuluje zakupu. Od pewnego czasu na allegro sa tylko nowe Dahony w cenach sklepowych.

TA
Trzeba polować. Czasem się zdarzają.
jd

Data: 2009-07-29 22:27:40
Autor: jacek duma
Dahon'owe pokusy,
Wojtek pisze:

[...]

Dokładnie.
Powiedzmy sobie szczerze. To nie jest rower miejski w polskim znaczeniu. To jest rower bagażnikowy do podwożenia samochodem. I takim ja osobiście go używam. Na miasto rzadko się na nim wypuszczam, chociaż mój jest może z 300 zł warty ? (Yeah http://yeah.yeahbike.com/)

jd

Data: 2009-07-30 03:15:51
Autor: frank.castle0407@googlemail.com
Dahon'owe pokusy,
[...]

No to teraz relacja z pierwszej reki (Dahon ECO - 1300 PLN)

"Zapierdala jak glupi. Z gorki pona cztery dychy na nim smigam, choc
strach troche. Wiec gowno prawda, ze nie szybki. Pod gorki wyprzedzam
ludzi na roznych wiekszych miejskich bajkach.
Bagaznik, calkiem porzadny, mozna dokupic. Moze dosc drogo, ale jest
naprawde solidny.
Nie widze sprzecznosci pomiedzy cena a idea roweru miejskiego.
Po co ma byc cos trudne do zdemontowania? Kolesia pies jest
kleptomanem? Przeciez tego roweru Z ZASADY sie nigdzie i nigdy nie
zostawia.
A sklada sie doslownie 15 sekund. I nie ma w tym zadnej przesady.
P.s. Mowimy o modelu Eco. Na kolach 20''.

Data: 2009-07-30 03:35:01
Autor: frank.castle0407@googlemail.com
Dahon'owe pokusy,
"I tylko troche slabo Dahon sprawdza sie na polnych drogach (lekko sie
grzebie w piachu) i na lakach nadbuzanskich, gdzie jest mokro i
grzasko. Mi mo to dawalem i daje rade jezdzic na nim po wybojach
polnych drog, po lakach, skoszonej trawie, blocie, przejezdzac przez
wode itp. I to nie 5 na godzine. ;)"

Data: 2009-07-29 18:14:34
Autor: Andrzej
Dahon'owe pokusy,

Użytkownik "Andrzej Ozieblo" <ypoziebl@cyf-kr.edu.pl> napisał w wiadomości news:h4ou8m$l0i$1srv.cyf-kr.edu.pl...
Roweru pewnie nie kupie, chyba ze ktos ukradnie mi moje Wigry (chyba przestane je zapinac :)), ale pomarzyc warto.

w zaprzyjaźnionym sklepie rowerowym zamówiłem sobie składak na miarę czyli:
rama stalowa od zwykłego składaka + wzmacniane obręcze stożkowe 24" + 3-biegowy Sram z tyłu.
wrzuciłem do bagażnika i codziennie robię nim kilka km po stolycy.
cena 600pln, komfort - bezcenny.

--
Pozdrv!
Andrzej

Data: 2009-07-29 22:22:13
Autor: jacek duma
Dahon'owe pokusy,
Andrzej Ozieblo pisze:

Konkretnie nie tego modelu, a niskobudżetowego Dahona zwanego Yeahem.
Mój ma 6 biegów w normalnej przerzutce, toporny stalowy osprzęt, rama alu, i siodełko jak jednorazowka z bazaru. Dalem za ten rower kilka lat temu coś koło 500 zł na Allegro. Gdybym mial wymienić to wlasnie wymienil bym jednak na oryginalnego Dahona a nie licencjonowanego chińczyka :-) 6 biegów to za dużo, a diabeł tkwi w szczegółach czyli wykonaniu.

Dobry cel sobie obrałeś.

Przy czym zapomnij o zostawianiu Dahona, pod sklepem ... to nie jest rower po bułki. A wigry zawsze taki będzie. Porównanie mam co do wigry, też się na tym wychowałem :-)

Chyba jesteś z Krakowa więc możemy się umówić na rekonesans na moim jak chcesz.

Poniżej zdjęcia, jak przyszła paczka :-) to był 2005 rok.
http://picasaweb.google.com/jacekduma/Yeah?feat=directlink

jd

Data: 2009-07-30 02:56:41
Autor: frank.castle0407@googlemail.com
Dahon'owe pokusy,
Przy czym zapomnij o zostawianiu Dahona, pod sklepem ... to nie jest
rower po bułki. A wigry zawsze taki będzie. Porównanie mam co do wigry,
też się na tym wychowałem :-)

Wciaz sie opieram na relacjach przyjaciela, ktory nim smiga, ale ponoc
sklada i rozklada sie w miare szybko. Wiec, zloz go i wejdz do sklepu,
nie?

Data: 2009-07-30 19:09:08
Autor: jacek duma
Dahon'owe pokusy,
frank.castle0407@googlemail.com pisze:
[...]

Nie. Bo do większości sklepów/urzędów ochrona wywali Cię na zbity pysk pokazując pseudo stojak przed sklepem/urzędem. Różnie jest z pracodawcami - nie każdy pozwala wnosić do biura, i nie każdy gwarantuje zamykany kojec na rower.

Ja osobiście mojego Yeah-a zostawiam przypiętego. Nie byle gdzie, ale mimo iż już jest mocno pokiereszowany, i tak zdaję sobie sprawę że jest atrakcyjny dla złodziejaszków.

Prawdą jest że nie jest to rower wolny. Przy odpowiednim spięciu 40km to nie problem :-)

jd

Data: 2009-07-29 23:03:02
Autor: jacek duma
Dahon'owe pokusy,
Jeszcze jedna ciekawostka znaleziona.

Ktoś sprzedaje takiego samego yeaha jak mój tylko model kilka lat do przodu technologicznie. Lepsze siodełko, lepsza przednia korba.

http://www.allegro.pl/item696947871_skladak_yeah_technologia_dahon_stan_ideal.html

"Witam. Oferuję piękny i funkcjonalny rower składany YEAH, produkowany na technologii firmy DAHON. Jedyne co różni rower "oficjalny" od produkowanego "na technologii" tej firmy to około trzykrotnie niższa cena. Zresztą rower zostały kupiony w firmowym sklepie DAHON przy ulicy Płowieckiej 46."

I co ciekawego napisał, że kupił w sklepie Dahona w Wawie. Może warto zadzwonić i zapytać czy nie mają Yeahów z pod lady :-)

Ja swój kupiłem na Allegro od jakiejś hurtowni z Chrzanowa.
jd

Data: 2009-08-03 04:12:47
Autor: Titus Atomicus
Dahon'owe pokusy,
In article <h4qdi9$kj3$1@atlantis.news.neostrada.pl>,
 jacek duma <dumaj@spam.pl> wrote:

[...]

Yeahy nie yeahy...
ale czy ktos widzial jakiegos fajnego skladaczka z przerzutka w piascie w cenie okolo 1000? Bo Dahon ma takiego za 2000, a to juz troche drogo...

TA

Data: 2009-08-03 22:38:33
Autor: jacek duma
Dahon'owe pokusy,

[...]

Miał właśnie Yeah jak kupowalem z 3 biegową piastą.
Jak zajeżdzę osprzęt shimano to zastanowię się czy tam nie wpakować właśnie 3 biegów . Bo do jazdy miejsko rekreacyjnej używam 3 biegów z tych 6 ciu. Najmniejszy na ruszenie, połowa gdzieś na rozpędzenie / pod górkę a potem już najmniejsza tarcza.

Nie wiem jaką modulację mają 3 biegowe piasty - nigdy nie jezdzilem.
jd

Data: 2009-08-03 23:21:34
Autor: Titus Atomicus
Dahon'owe pokusy,
In article <h57i0e$5sa$1@atlantis.news.neostrada.pl>,

> ale czy ktos widzial jakiegos fajnego skladaczka z przerzutka w piascie > w cenie okolo 1000? Bo Dahon ma takiego za 2000, a to juz troche drogo...

Miał właśnie Yeah jak kupowalem z 3 biegową piastą.

A ile taki kosztowal?
Mnie wiecej?

TA

Data: 2009-08-05 21:46:39
Autor: jacek duma
Dahon'owe pokusy,
[...]

Był wtedy o wiele droższy od tego co kupilem. Ten 3 biegowy byl za ~1000   zł a ja dalem 450 zł. To były rowery z jakiegoś odrzutu/pozostałości magazynowe , nie wiem  - zaplątały się przypadkowo w Polsce (Yeah robi na rynek  azjatycki) - taka moja spekulacja. Instrukcję nawet dostałem tylko w języku chińskim :-)

Nie mam pojęcia skąd one się wzięły na allegro w hurtowni z ciuchami.

http://www.allegro.pl/show_user.php?uid=3602524
Teraz handlują żyrandolami :-)

Jeszcze w 2007 mieli jakieś niedobitki
http://www.allegro.archiver.pl/wyprzedaz-rower-firmy-dahon-yt810-355-377976.html