Daily na wekkly...

Data: 2011-09-29 11:17:12
Autor: Endriu
Daily na wekkly...
Czy ktoś wie jak przerobić wejścowe dane dla metstocka które z reguły sa podawane w daily (np. tu http://bossa.pl/index.jsp?layout=mstock&page=0&news_cat_id=706&pkind=metastock)

....na dane w weekly ?.

Chciałbym mieć od razu bazę danych w metastocku w wekkly - czy wie ktoś jak to zrobić ?.

Endriu
http://drendriu.ovh.org/

Data: 2011-09-29 11:35:17
Autor: Kazimierz
Daily na wekkly...
W dniu 2011-09-29 11:17, Endriu pisze:
[...]

Takie coś prawdopodobnie da się zrobić przy użyciu Amibrokera.

Kazimierz

Data: 2011-09-29 12:28:10
Autor: Endriu
Daily na wekkly...
Takie coś prawdopodobnie da się zrobić przy użyciu Amibrokera.

Masz jakąś koncepcję ?.

Endriu
http://drendriu.ovh.org/

Data: 2011-09-29 12:50:28
Autor: marfi
Daily na wekkly...
Użytkownik "Endriu" <nmp3(noSpam)@interia.pl> napisał w wiadomości news:j61h7q$j04$1usenet.news.interia.pl...
Takie coś prawdopodobnie da się zrobić przy użyciu Amibrokera.

Masz jakąś koncepcję ?.

  Open z poniedziałku, close z piątku min/max z całego tygodnia.

--
marfi

Data: 2011-09-29 12:59:57
Autor: Endriu
Daily na wekkly...
 Open z poniedziałku, close z piątku min/max z całego tygodnia.

Zaskocz mnie Marfi po raz pierwszy od 2007 i np. podaj link do takiej formułki, która konweruje coś takiego np. do exella .....

Endriu
http://drendriu.ovh.org/

Data: 2011-09-29 13:01:16
Autor: Endriu
Daily na wekkly...
 Open z poniedziałku, close z piątku min/max z całego tygodnia.

Zaskocz mnie Marfi po raz pierwszy od 2007 i np. podaj link do takiej formułki, która konweruje coś takiego np. do exella .....

I skąd amibroker tudziez metas będzie wiedział że to piątek czy tam poniedziałek ?.

Endriu
http://drendriu.ovh.org/

Data: 2011-09-29 13:36:43
Autor: skippy
Daily na wekkly...
Użytkownik "Endriu" <nmp3(noSpam)@interia.pl> napisał w wiadomości news:j61j5t$m3h$1usenet.news.interia.pl...
[...]

ciekawe pytanie
otóż są formuły które to wiedzą

Data: 2011-09-29 13:05:28
Autor: marfi
Daily na wekkly...
Użytkownik "Endriu" <nmp3(noSpam)@interia.pl> napisał w wiadomości news:j61j3e$lud$1usenet.news.interia.pl...
 Open z poniedziałku, close z piątku min/max z całego tygodnia.

Zaskocz mnie Marfi po raz pierwszy od 2007 i np. podaj link do takiej formułki, która konweruje coś takiego np. do exella .....

  Podaj rzeczywisty przykład danych (.PRN czy .MST czy co) lub link do konkretnego, jednego pliku a gratis napisze Ci programik do konwersji. (plik-dayly do plik-weekly).

"exella" niestety nie posiadam.

--
marfi

Data: 2011-09-29 13:24:19
Autor: Endriu
Daily na wekkly...
 Podaj rzeczywisty przykład danych (.PRN czy .MST czy co) lub link do konkretnego, jednego pliku a gratis napisze Ci programik do konwersji. (plik-dayly do plik-weekly).

"exella" niestety nie posiadam.

A "excel" posiadasz ?.

P.S. Interesowało by mnie przekonwertowanie np. ^SPX  (ale nie tylko ^SPX) stąd.. :
http://s.stooq.com/db/h/d_world_ms.zip

(podfolder d_world_ms\data\daily\world\indices)
....a właściwie wyodrębnieniu do Exella z tego pliku tylko Close (tylko jedna kolumna) w ujęciu Weekly.

Endriu
http://drendriu.ovh.org/

Data: 2011-09-29 13:32:49
Autor: Endriu
Daily na wekkly...

...a właściwie wyodrębnieniu do Exella z tego pliku tylko Close (tylko jedna
kolumna) w ujęciu Weekly.

Tylko close i nic innego.

Endriu
http://drendriu.ovh.org/

Data: 2011-09-29 14:21:17
Autor: marfi
Daily na wekkly...
Użytkownik "Endriu" <nmp3(noSpam)@interia.pl> napisał w wiadomości news:j61l12$p10$1usenet.news.interia.pl...

...a właściwie wyodrębnieniu do Exella z tego pliku tylko Close (tylko jedna
kolumna) w ujęciu Weekly.

Sam przekonwertowałem...
Sprawdź treść pliku: http://www.skyview.pl/indices.zip i potwierdź o jaki instrument chodzi.

Tylko close i nic innego.

  Co to znaczy - określ DOKŁADNIE postać wynikową - imo potrzebujesz oprócz "close" również datę lub numer tygodnia i rok

--
marfi

Data: 2011-09-29 17:21:26
Autor: marfi
Daily na wekkly...
[...]

Tu masz tygodniówki indeksów które wskazałeś:
http://www.skyview.pl/WEEKOUT.zip

--
marfi

Data: 2011-09-29 18:47:57
Autor: Endriu
Daily na wekkly...
Tu masz tygodniówki indeksów które wskazałeś:
http://www.skyview.pl/WEEKOUT.zip

Co prawda kodu źrodłowego się spodziewałem a  nie samego plikku wynikowego, niemniej "jak się nie ma co się lubi to się lubi co się ma" .....

Dzięki Marfi.

Endriu
http://drendriu.ovh.org/

Data: 2011-09-29 20:40:37
Autor: marfi
Daily na wekkly...
Użytkownik "Endriu" <nmp3(noSpam)@interia.pl> napisał w wiadomości news:j627fu$nqr$1usenet.news.interia.pl...
[...]

Kodu źródłowego czy programu .EXE?
Posiadasz Delphi?

--
marfi

Data: 2011-09-29 20:51:27
Autor: marfi
Daily na wekkly...

  Baw się dobrze:  http://www.skyview.pl/d2w.zip

--
marfi

Data: 2011-09-29 21:14:47
Autor: Endriu
Daily na wekkly...
Kodu źródłowego czy programu .EXE?
Posiadasz Delphi?

 Baw się dobrze:  http://www.skyview.pl/d2w.zip

Ech Marfi, kurna nie mogłes ty się bawić z C++ tylko jakieś Delphi weszedłeś .....

Endriu
http://drendriu.ovh.org/

Data: 2011-09-29 21:18:32
Autor: Endriu
Daily na wekkly...
 Baw się dobrze:  http://www.skyview.pl/d2w.zip

Ech Marfi, kurna nie mogłes ty się bawić z C++ tylko jakieś Delphi weszedłeś ....

Niemniej dziękuję bardzo.
Ech .... po tylu latach, i po tylu obustronnych lagach - otrzymać pomoc od Marf'iego - nie powiem - mocno się wzruszyłem ....

Endriu
http://drendriu.ovh.org/

Data: 2011-09-29 21:32:09
Autor: marfi
Daily na wekkly...
Użytkownik "Endriu" <nmp3(noSpam)@interia.pl> napisał w wiadomości news:j62ga9$7v9$1usenet.news.interia.pl...
 Baw się dobrze:  http://www.skyview.pl/d2w.zip

Ech Marfi, kurna nie mogłes ty się bawić z C++ tylko jakieś Delphi weszedłeś ....

  A co za róznica? Przetłumacz sobie kod - nie powinno to zając więcej niż 10 minut i nie oczekuj, że ja to zrobię :)

Niemniej dziękuję bardzo.
Ech .... po tylu latach, i po tylu obustronnych lagach - otrzymać pomoc od Marf'iego - nie powiem - mocno się wzruszyłem ....

  Bądź normalny i upuść nieco pary z dowolnego politycznego gwizdka bo nie wiem jak Ci przyjebać :)

--
marfi

Data: 2011-09-29 21:59:46
Autor: Endriu
Daily na wekkly...
 A co za róznica? Przetłumacz sobie kod - nie powinno to zając więcej niż 10 minut i nie oczekuj, że ja to zrobię :)

Ok - dzięki .

Endriu
http://drendriu.ovh.org/

Data: 2011-09-30 08:56:29
Autor: root
Daily na wekkly...
Dnia Thu, 29 Sep 2011 21:18:32 +0200, Endriu napisał(a):

[...]

Endriu, c++ jest dla masochistów. Przeżytek

Data: 2011-09-30 00:12:09
Autor: Darkhest ;)
Daily na wekkly...
On 30 Wrz, 08:56, root <ro...@vp.pl> wrote:
Dnia Thu, 29 Sep 2011 21:18:32 +0200, Endriu napisa (a):

> Niemniej dzi kuj bardzo.
> Ech .... po tylu latach, i po tylu obustronnych lagach - otrzyma pomoc od
> Marf'iego - nie powiem - mocno si wzruszy em ....

Endriu, c++ jest dla masochist w. Prze ytek

Endju a nie prosciej otworzyc wykres Daily,
zmienic interwal na Weekly i skopiowac do xlsa , txt czy co tam
lubisz ?
sprobuj w druga strone zamienic ;)

Data: 2011-09-30 13:44:05
Autor: Endriu
Daily na wekkly...
Endju a nie prosciej otworzyc wykres Daily,
zmienic interwal na Weekly i skopiowac do xlsa , txt czy co tam
lubisz ?
sprobuj w druga strone zamienic ;)

O kurna - faktycznie ....

Endriu
http://drendriu.ovh.org/

Data: 2011-09-29 13:49:46
Autor: marfi
Daily na wekkly...
Użytkownik "Endriu" <nmp3(noSpam)@interia.pl> napisał w wiadomości news:j61kh4$o64$1usenet.news.interia.pl...
[...]

  Też nie posiadam. Czyli  MS Office nie posiadam.

P.S. Interesowało by mnie przekonwertowanie np. ^SPX  (ale nie tylko ^SPX) stąd.. :
http://s.stooq.com/db/h/d_world_ms.zip

  W/w nie pasuje do tego co oferowałem czyli pliki .PRN lub .MST z bossa - dla plików metastocka tego niestety nie zrobię.

  Jeżeli przekonwertujesz w/w pliki do dowolnego zdefiniowanego formatu CSV (plik tekstowy jak PRN  lub MST z bossa) to konwersja będzie możliwa.

--
marfi

Data: 2011-09-29 13:54:05
Autor: root
Daily na wekkly...
Dnia Thu, 29 Sep 2011 13:05:28 +0200, marfi napisał(a):

[...]

Dla Endriu to trzebaby napisać kilkadziesiąt takich konwesrsji a i jeszcze
jakies systemy na MT4. To taki zajmujący gość ;)
Endriu zapodaj wszystie swoje potrzeby, bo widzę że bedzie potrzebny jakiś
kombajn.

Data: 2011-09-29 19:06:47
Autor: Endriu
Daily na wekkly...
[...]

I pomyśleć, że wszystko to w imię szerokopojętej znienawidzonej przez lud pracujący miast i wsi - spekulacji .....:).

Endriu
http://drendriu.ovh.org/

Data: 2011-09-30 10:08:32
Autor: Kazimierz
Daily na wekkly...
Cześć.

W dniu 2011-09-29 12:28, Endriu pisze:
Takie coś prawdopodobnie da się zrobić przy użyciu Amibrokera.

Masz jakąś koncepcję ?.

Procedura konwersji z danych dziennych na tygodniowe dla wyświetlanego waloru przy użyciu programu Amibroker, wersja 5.10.1 ;)

1. Uruchom program Amibroker.
2. Wybierz do wyświetlenia walor, który ma być konwertowany.
3. Uruchom Auto-Analyser (czerwony wykrzyknik nad oknem z wykresem), kliknij Edit.
4. W oknie edycji wklej to

Filter=C>0;
AddColumn(Open, "Open");
AddColumn(High, "High");
AddColumn(Low, "Low");
AddColumn(Close, "Close");

5. Zapisz formułę pod jakąś nazwą, np. konwersja_tyg i zamknij okno edycji.
6. W oknie Auto-Analyser (Automatic Analysis) kliknij Pick i wczytaj zapisaną wcześniej formułę.
7. Po lewej stronie okna w polu "Apply to" zaznacz "current symbol".
8. Po prawej stronie kliknij Settings -> Periodicity -> Weekly -> OK.
9. Kliknij Explore i uruchom konwersję.
10. W oknie pojawia się wynik konwersji.
11. Kliknij strzałkę na polu File, pojawią się opcje Export oraz Import, wybierz Export, wpisz nazwę pliku i masz wynik w formacie CSV.

Fragment pliku wynikowego dla WIG20

WIG20,2011-08-19,2342.31,2407.20,2164.32,2252.40
WIG20,2011-08-26,2244.84,2334.80,2243.77,2313.30
WIG20,2011-09-02,2313.30,2452.41,2299.27,2359.75
WIG20,2011-09-09,2304.96,2391.07,2248.74,2248.74
WIG20,2011-09-16,2198.89,2320.14,2153.73,2298.52
WIG20,2011-09-23,2253.43,2314.17,2018.99,2101.23

12. W dowolnym edytorze wytnij Ticker z nagłówka i z każdej linijki np. przy użyciu funkcji znajdź i zamień, wpisz właściwą postać nagłówka, zapisz plik i zaimportuj do MetaStocka.
Można też otworzyć plik csv w arkuszu kalkulacyjnym, zaznaczyć całość danych i po prostu przy użyciu kopiuj - wklej wkleić dane do nowego pliku otwartego w Downloaderze - to chyba lepsza metoda, ale co kto woli.
13. Może pojawić się problem z niewłaściwym formatem daty po zaimportowaniu pliku do MetaStocka, to wtedy trzeba odpowiednio pokombinować ze zmianą formatu danych w arkuszu kalkulacyjnym przed zaimportowaniem danych.
14. Gotowe.

Tak samo można konwertować dane do danych miesięcznych przez ustawienie w punkcie 8 opcji Monthly.

Powodzenia!

Kazimierz

Data: 2011-09-30 13:53:39
Autor: Endriu
Daily na wekkly...
No faktycznie, też tak można.
Dzięki kolego Kazimierzu...

Endriu
http://drendriu.ovh.org/

Data: 2011-09-29 11:57:45
Autor: kc
Daily na wekkly...
Endriu <nmp3(noSpam)@interia.pl> napisał(a):
[...]

Mogę ci gratisowo zaoferować prosty arkusz excela, który przekonwertuje ci dane o dowolnym interwale na dane o interwale wyższym, ale które są wielokrotnością danych surowych, np jednominutowe na 15 minutowe (x15) czy 2godzinne (x120),itp. Łatwo możesz przerobić na tygodniowe, jeżeli trochę popracujesz z funkcją weeknum().

pozdrawiam
kc

--

Daily na wekkly...