Damper Speca z Brainem - tech

Data: 2010-02-02 19:40:47
Autor: Rafał VFR
Damper Speca z Brainem - tech
Witam
Jak nie urok to sraczka.
Oddałem damper do przeglądu - uznałem, że się należy i wogóle.
Nie znam jego konstrukcji wogóle dampery to nie moja działka.
Ale - przed oddaniem pompowalem zalecane 10 pis - do mojej wagi i było OK
Po odbiorze aby uzyskać rządany sag musze mieć coś ok 7 psi.
Oczywiscie problem zglosilem w piatek ma byc jakis telefon ale gdyby byl ktos na grupie kto coś wie a może miał podobną zagwozdkę .... chętnie wysłucham.

RafalVFR
GG: 85456
http://etacar.put.poznan.pl:8443/rafal.kowalski/

Data: 2010-02-02 20:34:49
Autor: Michal Rekowicz
Damper Speca z Brainem - tech

Użytkownik "Rafał VFR" <rafalvfr@tlen.pl> napisał w wiadomości news:hk9rjr$n4j$1achot.icm.edu.pl...
[...]

Ja mam SJ z brainem i pompuje w niego 150-170 psi, tez oddalem do przegladu niedawno po 2 latach uzytkowania. W niedziele bawilem sie wlasnie w ustawienia i zeby miec zadany sag pompuje podobnie (moze 10psi wiecej bo sie spaslem) :D
Natomiast co mnie zastanowilo - mam foxa f120 rlc, poszedl tez do przegladu. Po zakupie roweru  nadmuchalem go do tabelkowego cisnienia (cos kolo 75 psi) i nie mierzac sagu ustawilem tlumienia tak na czuja, cos tam po drodze podokrecalem i bylo oka.
Teraz zapodalem sobie zipa i przy tym cisnieniu mam sagu sporo za malo. Odpuscilem wiec troszke i mam teraz cos kolo 25mm przy cisnieniu okolo 20psi mniejszym niz zalecane.
Jeszcze nie jezdzilem, wiec nie wiem jak wyjdzie w praniu, ale tez cos nie teges.
Pozdro
Michal

Data: 2010-02-02 20:48:34
Autor: kosik
Damper Speca z Brainem - tech

[...]

Nie znam konstrukcji tego dampera ale ogółem to zbyt duża gęstość oleju w tłumiku może utwardzić damper. Plus ewentualnie dochodzi fakt zbyt dużej ilosci oleju w którejś komorze, ew wcześniej miałeś zapowietrzony tłumik. W 5th elemencie albo Manitou SPV wystarczyło zmienić objętość komory tłumika albo ją zapowietrzyć i już była szopka.

Pozdrawiam
kosik

Data: 2010-02-02 23:47:45
Autor: Marcin J.
Damper Speca z Brainem - tech
[...]

Jakiś czas temu Fox zmienił zalecenia co do ciśnienia w komorze IFP (zbiorniczku wyr.) - zwiększył je z 300 do 400 psi. Inne możliwości: serwisant umieścił IFP w nieco innym położeniu lub/i nalał za dużo oleju smarującego. Nie ma się czym przejmować, sprzęt powinien być teraz bardziej progresywny pod koniec skoku. Sprawdź czy możesz wykorzystać 100% skoku - jeśli nie to wtedy reklamuj (chyba, że tak lubisz).
Co do tabelek - olać. Ew. można je traktować jako punkt wyjściowy (nie mylić z punktem odniesienia :).
Jak zwykle po serwisie Foxa zwróć uwagę, czy SAG nie powiększa się automagicznie.

--
Pozdrowionka
marcin

Data: 2010-02-08 13:03:22